TRUCKS

Volvo Trucks
2022-04-11
Технологии и иновации Икономия на гориво
Author
Volvo Trucks

Новите аеродинамични подобрения на Volvo FH – принцип на действие

Обновленията на аеродинамичния дизайн на Volvo FH допълнително ще намалят откъсването на потока и въздушното съпротивление и освен това ще помогнат за спестяване на още повече гориво при превози на дълги разстояния.
 

Преодоляването на въздушното съпротивление съществено допринася за разхода на гориво на камиона при шофиране със скорост над 50 – 60 km/h. Ефектът му върху разхода се увеличава експоненциално с увеличаване на скоростта.
 

Целта: минимизиране и забавяне на разделянето на потока

Поради това аеродинамичният дизайн отдавна е една от най-важните области, на които Volvo Trucks обръща внимание, когато става въпрос за намаляване на разхода на гориво на превозните средства. Фирмените инженери непрекъснато работят с аеродинамични тунели и симулации, за да идентифицират възможностите за допълнителни подобрения. Една от основните им цели е да забавят откъсването на потока. Това е моментът, в който слой въздушен поток се отделя от повърхността на камиона. Колкото по-рано се отдели, толкова по-голяма е аеродинамичната следа зад автомобила и следователно толкова по-голямо е въздушното съпротивление. Това означава, че минимизирането и забавянето на откъсването на потока намалява въздушното съпротивление.

Два вида въздушни потоци, които трябва да имате предвид: подравнени и откъснати.

„Потокът се ускорява значително, докато преминава от точката на застой пред камиона (високо налягане) към страните (ниско налягане)“, обяснява Андерс Тенстам (Anders Tenstam), специалист по аеродинамика, Volvo Trucks. „Ако камионът се движи с 90 km/h, скоростта на потока в завоите може да достигне до 200 km/h. Това прави предните ъгли много чувствителна зона и всеки малък предмет или пролука може да има огромно влияние върху общия въздушен поток.“
 

В последните си симулации и тестове инженерите на Volvo Trucks успяха да идентифицират редица малки пролуки и разделителни линии по екстериора на камиона, които биха могли допълнително да подобрят аеродинамиката, ако бъдат уплътнени.

Volvo FH with further improved aerodynamic design – to help you save even more fuel.

Нови уплътнения за още подобрения

„Видяхме, че разделителните линии и пролуките могат да бъдат от решаващо значение в зависимост от това къде се намират“, казва Матиас Хейдестен (Mattias Hejdesten), инженерен специалист по аеродинамика, Volvo Trucks. „Те позволяват на въздушния поток да проникне зад предните панели и след това да бъде засмукан в зоните с ниско налягане отстрани на кабината. От там може да задейства откъсване на потока при взаимодействие с външния въздушен поток.“
 

За да се подпомогне спирането на тези изтичащи потоци, между различните предни панели са поставени нови уплътнения. В резултат на това се елиминира всяко задействане на откъсване на потока в предните ъгли на автомобила, което помага на външния поток да остане прилепнал към страните на автомобила за по-дълго. 

„В основата до голяма степен е изпипването на дребните детайли“