TRUCKS

Marcos Weingaertner Ivar Sahlén
2024-02-15
Технологии и иновации Икономия на гориво
Authors
Marcos Weingaertner
Product Manager
Ivar Sahlén
Chief Project Manager

Повече въртящ момент и мощност за Volvo FH16 – ето го новият двигател D17

За най-взискателните задачи в индустрията на товарните превози мощността и въртящият момент са от най-голямо значение. Ето защо Volvo Trucks разработи новия двигател D17. С до 780 к.с. и 3800 Nm това е най-мощният двигател, който компанията Volvo Trucks е произвеждала някога. Той е създаден с цел да управлява най-тежките товари с лекота, като същевременно осигурява изключителна производителност и издръжливост.

Новият по-голям 17-литров двигател D17 на Volvo Trucks осигурява огромна мощност и въртящ момент за най-взискателните клиенти и приложения. Мощността на двигателната спирачка в целия диапазон от скорости е безпрецедентна, а отзивчивостта на двигателя е изключителна, което позволява бързо превключване на предавките. Като цяло, това води до най-добрата управляемост в класа. Собствениците на камиони също ще оценят подобрената горивна ефективност и увеличения полезен товар.

 

Новият двигател D17 се предлага в последната версия на Volvo FH16 и новия модел Volvo FH16 Aero. Комбинацията от първокласна кабина с D17 го прави идеалното решение за най-тежките задачи.

 

„Клиентите, които изберат този двигател, буквално ще усетят разликата, когато шофират този камион. Също така вярвам, че ще усетят разлика по отношение на подобрена производителност и икономия на гориво. Това е двигател, който има голям потенциал за подобряване на производителността и рентабилността на техния транспортен бизнес и същевременно намаляване на емисиите на CO2“, казва Маркос Вайнгартнер (Marcos Weingaertner), продуктов мениджър във Volvo Trucks.

Как да генерираме повече енергия с по-малко гориво

Двигателят D17 е резултат от собствените вътрешни инженерни умения и компетентност на Volvo Trucks. Задачата беше да се разработи двигател, който може да отговори на най-високите изисквания за мощност, въртящ момент, двигателна спирачка и енергийна ефективност. И все пак трябваше да бъде лек и с много бърза реакция. Ивар Сахлен (Ivar Sahlén), главен ръководител на проекти за силовата линия във Volvo Group Trucks Technology, обяснява защо:

 

„Когато изкачвате стръмни наклони с максимално натоварване по труден път в мина, през гора или по магистрала, вие просто не искате да спрете по средата“, казва той. „В такива ситуации теглителната сила и бързото превключване на предавките са от изключително значение, за да се справите с тях. Ето защо вложихме всичките си усилия в това да направим силовото предаване на D17 много мощно, надеждно и отзивчиво. Чувствате, че можете да се доверите на машината.“

 

Мощността и горивната ефективност на двигателя D17 са резултат от множество различни подобрения. Инженерите на Volvo търсиха всички възможни начини за намаляване на вътрешното триене, като същевременно генерират енергия по-ефективно.

 

Ето някои от техническите решения, които придават качествата на двигателя D17:

 

  • 17,3-литров работен обем.
  • Нов ефективен турбокомпресор, който повишава отзивчивостта на двигателя и изживяването при шофиране.
  • Иновативен патентован от Volvo вълнообразен дизайн на буталата, който оптимизира горенето и намалява емисиите.
  • Повишено пиково налягане в цилиндрите, позволяващо по-висока мощност.
  • Нов дизайн на инжекторите, който осигурява най-добра икономия на гориво.
  • Усъвършенствани движещи се части, всички оптимизирани за намаляване на триенето.
  • Актуализирана скоростна кутия, която може да управлява огромната мощност и въртящ момент.

Кои отрасли ще се възползват най-много от D17?

Транспортните сегменти и приложения, където мощността и въртящият момент на двигателя D17 ще бъдат най-полезни, включват:

  • Тежко строителство Големи строителни проекти или мини, където високата производителност е от съществено значение. Мощността и въртящият момент са отпред и в центъра.
  • Транспорт на дървен материал В страни като Швеция, Финландия и Норвегия огромни товари дървен материал редовно се транспортират от горите до преработвателни фабрики или пристанища. Пътищата често са хълмисти и комбинацията от висока мощност на двигателя и ефективност на двигателната спирачка ще увеличи производителността.
  • Тежкотоварен транспорт Когато транспортирате голямо оборудване, като тежки машини и перки на вятърни турбини, вие се нуждаете от камион със силово предаване с висок въртящ момент, на което можете да се доверите във всяка ситуация.
  • Тежкотоварни превози на дълги разстояния и автомобилни композиции По-дългите композиции, като например в Австралия, пътуващи с 90 – 100 km/h или превозващи 220 тона или повече, изискват здрави и мощни силови предавания. В допълнение за тежкотоварни превози на дълги разстояния при трудна топография Volvo FH16 Aero с двигател D17 осигурява добра средна скорост и производителност.
     

За да отговори на нуждите на различните клиенти във всеки сегмент, двигателят D17 се предлага в три различни спецификации:

 

  • 780 к.с. и 3800 Nm
  • 700 к.с. и 3400 Nm
  • 600 к.с. и 3000 Nm
„Клиентите, които изберат този двигател, буквално ще усетят разликата, когато шофират този камион. Това е двигател, който има голям потенциал за подобряване на производителността и рентабилността на техния транспортен бизнес и същевременно намаляване на емисиите на CO2.“

Мощен, но с по-малко въздействие върху околната среда

За нашите клиенти има алтернативи без изкопаеми горива. Всички нива на мощност са сертифицирани да работят с възобновяемо гориво HVO. Версията със 700 к.с. също е сертифицирана за 100% биодизел (B100), който ще бъде наличен през четвъртото тримесечие на 2024 г.
 

Що се отнася до устойчивостта, Маркос Вайнгертнер посочва, че горивната ефективност и капацитетът на двигателя D17 да работи с HVO и B100 ще се погрижат за клиентите, които търсят нисък отпечатък върху околната среда от своите операции.
 

„Биодизелът HVO и B100 са възобновяеми горива, които могат да бъдат произведени от 100% възобновяеми ресурси, като хранителни отпадъци или растителни масла. Използването на HVO или B100 значително намалява въглеродните емисии“, казва той.

„Нашите инженери свършиха наистина чудесна работа, обръщайки внимание на всички важни детайли в разработката на двигателя“, казва Ивар Сахлен. „Двигателят е обстойно тестван в реални приложения и отчетите на водача потвърждават надеждността и производителността на двигателя D17“.
 

Всичко, което трябва да знаете за нашите най-мощни тежкотоварни камиони досега: Volvo FH16 и Volvo FH16 Aero.
 

Можете също да прочетете повече за уникалния аеродинамичен дизайн на Volvo FH16 Aero тук, включително:

  • Как поставя нови стандарти в енергийната ефективност и аеродинамиката.
  • Как напредналото инженерство и новото законодателство направиха това възможно.
  • Какви допълнения могат да бъдат направени за по-нататъшно подобряване на енергийната ефективност.