Шаси
Открийте спецификациите за височините на шасито, макс. натоварване на предния мост, задното окачване, височините на свързване, влекачите, функциите на шаситата и спирачките.
Всичко, което трябва да знаете за Volvo FL, до последната подробност.
Открийте спецификациите за височините на шасито, макс. натоварване на предния мост, задното окачване, височините на свързване, влекачите, функциите на шаситата и спирачките.
Височина | |
---|---|
Ниско | приблизително 810 – 830 мм |
Средно | приблизително 860 мм |
Високо | приблизително 950 мм |
X-High (По-високо) | приблизително 960 мм |
XX-High* (Много високо) | приблизително 1175 мм |
* Само за Volvo FL 4×4
Въздушно | Ресорно | |
---|---|---|
Ниско | 4,0/4,5 тона | 4.2 |
Средно | 4,5/5,0/5,8 тона | |
Високо | 5,0/5,6/5,8/6,3 тона | |
X-high (По-високо) | 7,1 тона | 7,1/7,5 тона |
XX-high (Много високо) | 5,6 тона |
Тип | Окачване | Натоварване на мостовете | Редукция |
RAD – L80 | Ресорно | 11,5 тона | Еднократна |
RAD – KR | Въздушно | 13 тона | Еднократна |
RAD – A2V | Въздушно | 10,5 тона | Еднократна |
Предлагат се тегличи за свързване на ремаркета.
Резервоари за горивоПредлагат се резервоари за гориво, изработени от пластмаса, стомана или алуминий. Вместимостта за гориво варира от 80 до 300 литра. В допълнение се предлага комбинация от два 215-литрови резервоара, която осигурява общ обем от 430 литра. | Резервоари за АdBlueРезервоарът за AdBlue е от пластмаса и обемът му е 32 литра. Помпата за AdBlue е вградена в модула на резервоара. Предлага се един вариант за автомобилите с резервоар за гориво, монтиран отдясно (ADTP-R), и друг за тези, при които той е монтиран отляво (ADTP-L). |
Отпред и отзад Volvo FL има пневматични спирачки с вентилирани дискове. Антиблокиращата дискова спирачна система EBS (Спирачна система с електронно управление) осигурява по-бърза и по-безопасна реакция при спиране и по-малко износване на спирачките. Системата включва функции като ABS, антиблокиращи спирачки, блокиране на диференциала и смесване на спирачното действие. При смесване на спирачното действие системата използва различните спирачки на автомобила с цел по-еднородно им прилагане и по-малко износване на колесните спирачки и гумите. Разширеният пакет EBS включва функция за улесняване на потеглянето по наклон. Спирачните дискове се предлагат в различни размери в зависимост от приложението.
EBS Medium В допълнение на пакета EBS Standard, EBS Medium предлага следните функции: | Хидравличен ретардер за скоростни кутии AL306 Максималното отношение в хидротрансформатора (TC421) е 1,77:1. |
Контрол на състоянието на EBS Контролиране състоянието на EBS посредством електронната система на товарния автомобил TEA2+ и Volvo Tech Tool. | |
Помощ при стартиране по наклон Спирачките се освобождават само при наличие на достатъчен въртящ момент за задвижване на камиона напред. | |
Анализ на износването на спирачните накладки Предупреждение за спирачните накладки – изчислява оставащия пробег, който може да бъде изминат с настоящите спирачни накладки. (Само за дискови спирачки.) | |
Автоматично освобождаване на паркинг спирачката Паркинг спирачката се освобождава, когато водачът натисне педала на газта при включена предавка (само за скоростна кутия I-Shift). |
В допълнение на програмните пакети се предлагат следните опции:
ESС (Електронен контрол на стабилността) Системата за стабилност на спирачките ги задейства поотделно за всяко колело, като по този начин осигурява стабилност за цялата композиция и противодейства на усукването, преобръщането и люлеенето на ремаркето. ESС изпълнява законодателните изисквания за електронен контрол на стабилността на автомобила и се предлага за автомобили с 2 или 3 моста. | Светлини при аварийно спиране При рязко спиране при скорост над 50 км/ч спирачните светлини мигат четири пъти в секунда. |
Хидравличен ретардер Компактен ретардер, монтиран на скоростната кутия, с максимален ефект 440 кВт. |
Открийте спецификациите на двигателите, трансмисиите, задните мостове (включително предавателните числа), комбинациите от силови предавания и валовете отводна мощност.
| D5K | D8K |
---|---|---|
Стандарт за емисиите | Euro 6 | Euro 6 |
Бр. цилиндри | 4 | 6 |
Работен обем | 5,1 дм³ | 7,7 дм³ |
Ход на буталото | 135 мм | 135 мм |
Вътрешен диаметър | 110 мм | 110 мм |
Съотношение на компресия | 17.5:1 | 17.5:1 |
Обороти на икономичен режим | 1100 – 1800 об/мин | 1000 – 1700 об/мин |
Спирачен ефект на двигателната спирачка (2800 об/мин) | 80 кВт | 120 кВт |
Спирачен ефект на моторната спирачка (2 800 об/мин) | – | 170 кВт |
Маслени филтри | 1 | 1 |
Обем на маслото за смяна, включително масления филтър | 15 л | 20 л |
Охладителна система, общ обем | 13 л | 17 л |
Интервал за смяна на маслото Изисквания към горивото | Вал отводна мощност, монтиран на двигателя Версия на биодизел |
Вал отводна мощност, монтиран на двигателя
Изходен въртящ момент | Съотношение | |
---|---|---|
PTER-DIN | 600 Nm* | 1:1 |
PTER-1400 | 600 Nm* | 1:1 |
PTER-100 | 600 Nm* | 1:1 |
*изходен въртящ момент при шофиране и в режим на празен ход. С AT2412 максимален въртящ момент при шофиране = 150 Nm.
![]() | D5K – Euro 6 мощност/въртящ момент Нетна изходна мощност съгласно: EC 582/2011 |
Нетна изходна мощност съгласно: EC 582/2011
D5K210 (154 кВт) |
|
Максимална мощност при 2 200 об/мин | 210 к.с. |
Максимален въртящ момент при 1100 – 1700 об/мин | 800 Nm |
D5K240 (177 кВт) |
|
Максимална мощност при 2 200 об/мин | 240 к.с. |
Максимален въртящ момент при 1200 – 1600 об/мин | 900 Nm |
![]() | D8K – мощност/въртящ момент Нетна изходна мощност съгласно: EC 582/2011 |
Нетна изходна мощност съгласно: EC 582/2011
D8K250 (184 кВт) |
|
Максимална мощност при 2 100 об/мин | 250 к.с. |
Максимален въртящ момент при 900 – 1700 об/мин | 950 Nm |
D8K280 (206 кВт) |
|
Максимална мощност при 2 100 об/мин | 280 к.с. |
Максимален въртящ момент при 950 – 1700 об/мин | 1050 Nm |
D8K320 (235 кВт) | |
Максимална мощност при 2 100 об/мин | 320 к.с. |
Максимален въртящ момент при 1050 – 1600 об/мин | 1200 Nm |
Ръчните скоростни кутии работят с помощен серво механизъм. Късият лост за скоростите, интегриран в инструменталното табло, е без вибрации, а включването на скоростите се извършва с кратко, отривисто движение. Скоростните кутии могат да бъдат специфицирани с РТО механизъм.
Тип | Последна предавка | Максимален въртящ момент (Nm) | Одобрение на БТК (тонове) |
---|---|---|---|
ZTO1006 | 6 | 1050 | 32.5 |
ZTO1109 | 9 | 1200 | 44 |
STO8006 | 6 | 850 | 24 |
6-степенна автоматична скоростна кутия или 8-степенна автоматична скоростна кутия с три режима на задвижване.
Тип | Последна предавка | Максимален въртящ момент (Nm) | Одобрение на БТК (тонове) |
---|---|---|---|
AL306 | 6 | 1600 | 36 |
8AP1200 | 8 | 1200 | 36 |
Тип | Мост | Предавка | Максимален въртящ момент (Nm) | Максимално натоварване на основните/спомагателните мостове | Одобрение на БТК (тонове) |
---|---|---|---|---|---|
Единична редукция |
|
|
|
|
|
RSS0819A | Единичен | Хипоиден | 950 | 8.5 | 19 |
RSS1125A | Единичен | Хипоиден | 1050 | 11.5 | 25 |
RSS1132A | Единичен | Хипоиден | 1050 | 11.5 | 32.5 |
RSS1344C | Единичен | Хипоиден | 2600 | 13 | 44 |
Редукторна главина |
|
|
|
|
|
RSH1140C* | Единичен | Хипоиден | 1200 | 11 | 40 |
* Само за Volvo FL 4×4
RSS0819A | RSS1125A | RSS1132A | RSH1140C | RSS1344C |
---|---|---|---|---|
3.31:1 | 3.58:1 | 3.78:1 | 5.86:1 | 3.70 |
3.58:1 | 3.73:1 | 4.13:1 | 6.31:1 | 4.11 |
3.73:1 | 3.90:1 | 4.50:1 |
| 4.63 |
3.91:1 | 4.11:1 | 5.14:1 |
| 5.29:1 |
4.10:1 | 4.33:1 | 5.67:1 |
| 6.17:1 |
4.30:1 | 4.63:1 | 6.17:1 |
| |
4.56:1 | 4.88:1 |
|
| |
4.88:1 | 5.13:1 |
|
| |
5.13:1 | 5.29:1 |
|
| |
5.29:1 | 5.57:1 |
|
| |
5.57:1 | 5.86:1 |
|
| |
5.86:1 |
|
|
|
D5K210 | D5K240 | D8K250 | D8K280 | D8K320 | |
---|---|---|---|---|---|
Скоростни кутии | |||||
8AP1200 | ● | ● | ● | ● | ● |
AL306 | ● | ● | |||
STO8006 | ● | ||||
ZTO1006 | ● | ● | ● | ||
ZTO1109 | ● | ● | |||
Мостове с единична редукция | |||||
RSS0819A | ● | ● | |||
RSS1125A | ● | ● | ● | ● | |
RSS1132A | ● | ● | ● | ● | |
RSS1344C | ● | ● | |||
Мостове с редукторна главина | |||||
RSH1140C | ● | ● |
Съществува широка гама от РТО решения, които зависят или не зависят от съединителя, за задействане на всички видове оборудване на шасито.
Монтирани към двигателя | Монтирани към скоростната кутия |
PTER-DIN Монтиран към двигателя РТО механизъм за директно задвижване на хидравлична помпа. PTER1400 Монтиран към двигателя РТО механизъм със свързване чрез фланец на хидравлична помпа. PTER100 Монтиран към двигателя РТО механизъм със свързване чрез фланец на хидравлична помпа. | PTR-HF/FH/ZF Приставка за свързване чрез фланец и ниски или високи обороти. PTR-HP/PH/ZF Приставка за свързване на помпа и ниски или високи обороти. |
Открийте спецификациите за размерите, височините на кабините над земята и характеристиките на кабините
![]() | ![]() | ![]() |
Дневна кабинаДневна кабина с удобна и ергономична зона за водача. Вътрешна височина 1605 мм. |
|
|
Окачване на кабината Предната страна на кабината има окачване с гумена въздушна възглавница, осигуряваща минимално вертикално движение, а задната – окачване с винтови пружини и амортисьори. | Отопление на кабината Отоплението на кабината се предлага в два варианта: ръчно управлявано само с отоплител, или ръчно управлявани отоплител и климатик. Предлага се система с паркинг отоплител с мощност 2 кВт, която може да се зададе в спецификацията като опция. |
Цветове на кабината Предлага се в 300 фиксирани варианта. Могат да се поръчват допълнителни цветове. | Вътрешни отделения за багаж В кабината има много практични и леснодостъпни отделения за съхраняване на документи и лични вещи. Над предното стъкло ще намерите две отделения за багаж, защитени от капак или мрежа, както и четири DIN отделения. В спецификацията като опции могат да се зададат множество различни кутии за съхранение и кутии тип „тунел“, подложка за писане и закачалки за дрехи. |
Седалка на водача Три различни нива на комфорт: Комфортна (Comfort), Стандартна (Standard) и Икономична (Economy). И трите са снабдени с възможност за регулиране на облегалката, дължината, височината и наклона напред, както и с вградени облегалки за глава. | Клаксони Можете да избирате между два типа допълнителни клаксони – два клаксона, монтирани на покрива и управлявани пневматично, или един електрически клаксон под предния капак. |
Седалка на пътника Три различни нива на комфорт: Стандартна (Standard), Икономична (Economy) или Базова (Basic). | Легло (комфортна кабина) Леглото се предлага като състоящо се от една или две части и с ширина 580 милиметра или 780 милиметра. Като опция се предлага защитна греда за леглото и детектор на дим. |
Легла Леглото се предлага като състоящо се от една или две части и с ширина 580 мм или 780 мм. Като опция се предлага защитна греда за леглото и детектор на дим. | |
Вътрешни отделения за багаж В кабината има много практични и леснодостъпни отделения за съхраняване на документи и лични вещи. Над предното стъкло ще намерите две отделения за багаж, защитени от капак или мрежа, както и четири DIN отделения. В спецификацията като опции могат да се зададат множество различни кутии за съхранение и кутии тип „тунел“, подложка за писане и закачалки за дрехи. | |
Покривен люк Кабината може да се оборудва с покривен люк, който се отваря 50 милиметра. Той може да се управлява ръчно или електрически. | |
Волан Воланът е с диаметър 460 или 500 милиметра в зависимост от конфигурацията на камиона и може да бъде регулиран пневматично до желаната позиция | |
Климатична система Отоплението на кабината се предлага в два варианта: ръчно управлявано само с отоплител или ръчно управлявани отоплител и климатик. Предлага се система с паркинг отоплител с мощност 2 кВт, която може да се зададе в спецификацията като опция. | |
Тапицерия на седалките Комфортен текстил. | |
Стенна тапицерия Комфортен текстил. | |
Данни – всичко, от което се нуждаете. Изтеглете техническите данни във формат PDF за гамата Volvo FL от следните връзки.