Всичко, което трябва да знаете за Volvo FL, до последната подробност.
Открийте спецификации за двигатели, трансмисии, задни мостове (включително предавателни числа), комбинации от силови предавания и силоотводни валове.
D5 – мощност/въртящ момент
Нетна изходна мощност съгласно: EC 582/2011
D8 – мощност/въртящ момент
Нетна изходна мощност съгласно: EC 582/2011
Електрически | Volvo FL |
---|---|
Технически характеристики | До 180 kW (240 к.с.) продължителна мощност |
Пробег | До 450 km |
Време за зареждане (пълно зареждане) | 8 часа с AC (43 kW) 2,3 часа с DC (150 kW) |
Капацитет на батерията | 280–565 kWh, 3–6 батерии |
Дизел | D5 | D8 |
---|---|---|
Стандарт за емисиите | Euro 6 | Euro 6 |
Бр. цилиндри | 4 | 6 |
Работен обем | 5,1 дм³ | 7,7 дм³ |
Ход на буталото | 135 мм | 135 мм |
Вътрешен диаметър | 110 мм | 110 мм |
Съотношение на компресия | 17.5:1 | 17.5:1 |
Обороти на икономичен режим | 1100 – 1800 об/мин | 1000 – 1700 об/мин |
Спирачен ефект на двигателната спирачка | 80 kW (2800 r/min) | 120 кВт (2800 об/мин) |
Компресионен спирачен ефект* | – | 170 кВт (2800 об/мин) |
Маслени филтри | 1 | 1 |
Обем на маслото за смяна, включително масления филтър | 15 л | 20 л |
Охладителна система, общ обем | 13 л | 17 л |
* опция |
D5 210 к.с. (154 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Максимална мощност при 2 200 об/мин | 210 к.с. | |||
Максимален въртящ момент при 1100 – 1700 об/мин | 800 Nm | |||
D5 240 к.с. (177 kW)* |
| |||
Максимална мощност при 2 200 об/мин | 240 к.с. | |||
Максимален въртящ момент при 1200 – 1600 об/мин | 900 Nm | |||
*предлага се с B100, биодизел |
D8 250 к.с. (184 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Максимална мощност при 2 100 об/мин | 250 к.с. | |||
Максимален въртящ момент при 900 – 1700 об/мин | 950 Nm | |||
D8 280 к.с. (206 kW) |
| |||
Максимална мощност при 2 100 об/мин | 280 к.с. | |||
Максимален въртящ момент при 950 – 1700 об/мин | 1050 Nm | |||
D8 320 к.с. (235 kW)* | ||||
Максимална мощност при 2 100 об/мин | 320 к.с. | |||
Максимален въртящ момент при 1050 – 1600 об/мин | 1200 Nm | |||
*предлага се с B100, биодизел |
Интервал за смяна на маслото
До 100 000 км или веднъж на всеки две години с VDS5.
Изисквания към горивото
EN 590 (стандарт на ЕС) сяра, макс. 10 части на хиляда.
Вал отводна мощност, монтиран на двигателя
Предавателно отношение 1:1, изходен въртящ момент до 600 Nm при движение и в спряло положение.
Вал отводна мощност, монтиран на двигателя
| Изходен въртящ момент | Съотношение | |
---|---|---|---|
PTER-DIN | 600 Nm* | 1:1 | |
PTER-1400 | 600 Nm* | 1:1 | |
PTER-100 | 600 Nm* | 1:1 | |
* Изходен въртящ момент при шофиране и в спряло положение. С AT2412 максимален въртящ момент при шофиране = 150 Nm.
Ръчни скоростни кутии
Ръчните скоростни кутии работят с помощен сервомеханизъм. Късият лост за скоростите, интегриран в инструменталното табло, е без вибрации, а включването на скоростите се извършва с кратко, отривисто движение. Скоростните кутии могат да бъдат специфицирани със силоотводен вал.
Тип | Последна предавка | Максимален въртящ момент (Nm) | Одобрение на БТК (тонове) |
---|---|---|---|
ZTO1006 | 6 | 1050 | 32.5 |
ZTO1109 | 9 | 1200 | 44 |
STO8006 | 6 | 850 | 24 |
Автоматизирани скоростни кутии
6-степенна автоматична скоростна кутия или 8-степенна автоматична скоростна кутия с три режима на задвижване.
Тип | Последна предавка | Максимален въртящ момент (Nm) | Одобрение на БТК (тонове) |
---|---|---|---|
AL306 | 6 | 1600 | 36 |
8AP1200 | 8 | 1200 | 36 |
Задни мостове
Тип | Мост | Предавка | Макс. въртящ момент (Nm) | Макс. натоварване на основните/спомагателните мостове (t) | Одобрение на БТК (t) |
Единична редукция | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS0819A | Единичен | Хипоиден | 950 | 8.5 | 19 |
RSS1125A | Единичен | Хипоиден | 1050 | 11.5 | 25 |
RSS1132A | Единичен | Хипоиден | 1050 | 11.5 | 32.5 |
RSS1344C | Единичен | Хипоиден | 2600 | 13 | 44 |
Редукторна главина | |||||
RSH1140C* | Единичен | Хипоиден | 1200 | 11 | 40 |
* Само за Volvo FL 4×4
Задни мостове – предавателни числа
RSS0819A | RSS1125A | RSS1132A | RSH1140C | RSS1344C |
---|---|---|---|---|
3.31:1 | 3.58:1 | 3.78:1 | 5.86:1 | 3.70 |
3.58:1 | 3.73:1 | 4.13:1 | 6.31:1 | 4.11 |
3.73:1 | 3.90:1 | 4.50:1 |
| 4.63 |
3.91:1 | 4.11:1 | 5.14:1 |
| 5.29:1 |
4.10:1 | 4.33:1 | 5.67:1 |
| 6.17:1 |
4.30:1 | 4.63:1 | 6.17:1 |
| |
4.56:1 | 4.88:1 |
|
| |
4.88:1 | 5.13:1 |
|
| |
5.13:1 | 5.29:1 |
|
| |
5.29:1 | 5.57:1 |
|
| |
5.57:1 | 5.86:1 |
|
| |
5.86:1 |
|
|
| |
D5 210к.с | D5 240к.с | D8 250к.с | D8 280 к.с. | D8 320 к.с. | |
Скоростни кутии | |||||
---|---|---|---|---|---|
8AP1200 | ● | ● | ● | ● | ● |
AL306 | ● | ● | |||
STO8006 | ● | ||||
ZTO1006 | ● | ● | ● | ||
ZTO1109 | ● | ● | |||
Мостове с единична редукция | |||||
RSS0819A | ● | ● | |||
RSS1125A | ● | ● | ● | ● | |
RSS1132A | ● | ● | ● | ● | |
RSS1344C | ● | ● | |||
Мостове с редукторна главина | |||||
RSH1140C | ● | ● | |||
Съществува широка гама от решения за силоотводен вал, които зависят или не зависят от съединителя, за задействане на всички видове оборудване на шасито.
Монтирани към двигателя
PTER-DIN: Задно монтиран силоотводен вал на двигателя за директно задвижване на хидравлична помпа.
PTER1400: Монтиран към двигателя силоотводен вал за свързване чрез фланец на хидравлична помпа.
PTER100: Монтиран към двигателя силоотводен вал за свързване чрез фланец на хидравлична помпа.
Монтиран към скоростната кутия
PTR-HF/FH/ZF: Прикрепване чрез свързващ фланец при ниски и високи обороти.
PTR-HP/PH/ZF: Приставка за свързване на помпа и ниски или високи обороти.
Открийте спецификациите за размерите, височините на кабините над земята и характеристиките на кабините
Дневна кабина
Дневна кабина с удобна и ергономична зона за водача. Вътрешна височина 1605 мм
Къса спална кабина
Късата спална кабина предлага допълнително пространство, което може да бъде оборудвано с легло за един човек или да се използва като офис пространство с допълнителни отделения за съхранение. Вътрешна височина 1605 мм.
Кабина за екипаж
Кабина за екипаж с достатъчно място за няколко допълнителни пътника до 7 души. Вътрешна височина 1605 мм.
Окачване на кабината
Предната част на кабината има окачване с гумена възглавница за малки вертикални движения, докато задната част има спирална пружина и окачване с амортисьори.
Цветове на кабините
Предлага се в около 300 фиксирани варианта. Възможност за поръчка на допълнителни цветове.
Седалка на водача
Три различни нива на комфорт: Комфортна (Comfort), Стандартна (Standard) и Икономична (Economy). И трите са снабдени с възможност за регулиране на облегалката, дължината, височината и наклона напред, както и с вградени облегалки за глава.
Седалка на пътника
Три различни нива на комфорт: Стандартна (Standard), Икономична (Economy) или Базова (Basic).
Легла
Леглото се предлага от една или две части с ширина 580 мм или 780 мм. Като опция се предлага защитна греда за леглото и детектор на дим.
Вътрешно пространство за багаж
В кабината има много практични и лесно достъпни отделения за съхраняване на документи и лични вещи. Над предното стъкло ще намерите две отделения за багаж, защитени от капак или мрежа, както и четири DIN отделения. В спецификацията като опции могат да се зададат множество различни кутии за съхранение и кутии тип „тунел“, подложка за писане и закачалки за дрехи.
Покривен люк
Кабината може да бъде оборудвана с люк на покрива, който може да се отваря на 50 милиметра. Люкът може да се управлява ръчно или електрически.
Волан
Воланът е с диаметър 460 или 500 милиметра в зависимост от конфигурацията на камиона и може да се регулира пневматично до желаната позиция
Климатична система
Отоплението на кабината се предлага в два варианта: ръчно управлявано само с отоплител или ръчно управлявани отоплител и
климатик. Предлага се система с паркинг отоплител с мощност 2 кВт, която може да се зададе в спецификацията като опция.
Тапицерия на седалките
Комфортен текстил.
Стенна тапицерия
Комфортен текстил.
Отопление на кабината
Отоплението на кабината се предлага в два варианта: ръчно управлявано само с отоплител или ръчно управлявани отоплител и климатик. Предлага се система с паркинг отоплител с мощност 2 кВт, която може да се зададе в спецификацията като опция.
Вътрешно пространство за багаж
В кабината има много практични и лесно достъпни отделения за съхраняване на документи и лични вещи. Над предното стъкло ще намерите две отделения за багаж, защитени от капак или мрежа, както и четири DIN отделения. В спецификацията като опции могат да се зададат множество различни кутии за съхранение и кутии тип „тунел“, подложка за писане и закачалки за дрехи.
Клаксони
Има избор от два допълнителни типа сирени – или две монтирани на покрива пневматично задвижвани сирени, или една електрическа сирена под предния капак.
Легло (комфортна кабина)
Леглото се предлага в една или две части и е с ширина 580 милиметра или 780 милиметра. Като опция се предлага защитна греда за леглото и детектор на дим.
Открийте спецификациите за височините на шасито, макс. натоварване на предния мост, задното окачване, височините на свързване, влекачите, функциите на шаситата и спирачките.
Ниско | приблизително 810 – 830 мм |
Средно | приблизително 860 мм |
Високо | приблизително 950 мм |
X-High (По-високо) | приблизително 960 мм |
XX-High* (Много високо) | приблизително 1175 мм |
* Само за Volvo FL 4×4
Въздушно | Ресорно | |
---|---|---|
Ниско | 4,0/4,5 тона | 4.2 |
Средно | 4,5/5,0/5,8 тона | |
Високо | 5,0/5,6/5,8/6,3 тона | |
X-high (По-високо) | 7,1 тона | 7,1/7,5 тона |
XX-high (Много високо) | 5,6 тона | |
Тип | Окачване | Натоварване на мостовете | Редукция |
---|---|---|---|
RAD – L80 | Ресорно | 11,5 тона | Еднократна |
RAD – KR | Въздушно | 13 тона | Еднократна |
RAD – A2V | Въздушно | 10,5 тона | Еднократна |
Предлагат се тегличи за свързване на ремаркета.
Резервоари за гориво
Резервоарите за гориво се предлагат от пластмаса, стомана или алуминий. Вместимостта за гориво варира от 80 до 300 литра. В допълнение се предлага комбинация от два 215-литрови резервоара, която осигурява общ обем от 430 литра.
Резервоари за AdBlue
Резервоарът за AdBlue е изработен от пластмаса и има обем 32 литра. Помпата за AdBlue е вградена в модула на резервоара. Предлага се един вариант за автомобилите с резервоар за гориво, монтиран отдясно (ADTP-R), и друг за тези, при които той е монтиран отляво (ADTP-L).
Отпред и отзад Volvo FL има пневматични спирачки с вентилирани дискове. Антиблокиращата дискова спирачна система EBS (Спирачна система с електронно управление) осигурява по-бърза и по-безопасна реакция при спиране и по-малко износване на спирачките. Системата включва функции като ABS, антиблокиращи спирачки, блокиране на диференциала и смесване на спирачното действие. С Brake Blending системата използва различните спирачки на автомобила за по-равномерно прилагане на спирачките и намалява износването на спирачките на колелата и гумите. Разширеният пакет EBS включва функция за улесняване на потеглянето по наклон. Спирачните дискове се предлагат в различни размери в зависимост от приложението.
EBS Medium
В допълнение на пакета EBS Standard, EBS Medium предлага следните функции:
Контрол на състоянието на EBS
Контролиране състоянието на EBS посредством електронната система на товарния автомобил TEA2+ и Volvo Tech Tool.
Помощ при потегляне по наклон
Спирачките се отпускат, когато се достигне достатъчен въртящ момент от двигателя за задвижване на камиона напред.
Анализ на износването на спирачните накладки
Предупреждение за спирачните накладки – изчислява оставащия пробег, който може да бъде изминат с настоящите спирачни накладки. (Само за дискови спирачки.)
Автоматично освобождаване на паркинг спирачката
Ръчната спирачка се освобождава, когато водачът натисне педала на газта и се избере предавка.
Хидравличен ретардер за скоростни кутии AL306
Компактният вграден хидравличен ретардер (варианти RET-HYDR и RET-TPT) е монтиран към скоростната кутия. Максималният ефект е 400 кВт.
Максималното отношение в хидротрансформатора (TC421) е 1,77:1.
В допълнение на програмните пакети се предлагат следните опции:
ESС (Електронен контрол на стабилността)
Системата за стабилност на спирачките ги задейства поотделно за всяко колело, като по този начин осигурява стабилност за цялата композиция и противодейства на усукването, преобръщането и люлеенето на ремаркето. ESС изпълнява законодателните изисквания за електронен контрол на стабилността на автомобила и се предлага за автомобили с 2 или 3 моста.
Светлини при аварийно спиране
При рязко спиране при скорости над 50 км./ч. спирачните светлини мигат четири пъти в секунда.
Хидравличен ретардер
Компактен ретардер, монтиран на предавателната кутия, с максимален ефект 440 кВт.
Данни – всичко, от което се нуждаете. Изтеглете техническите данни във формат PDF за гамата Volvo FL от следните връзки.