TRUCKS

Спецификации на Volvo FH16

Всичко, което трябва да знаете за Volvo FH16, с подробности.

Силово предаване

Открийте спецификации за двигатели, трансмисии, задни мостове (включително предавателни числа), комбинации от силови предавания и силоотводни валове.

D17 – мощност/въртящ момент

Дизелов​

D17

Стандарт за емисиите

Euro 6

Бр. цилиндри

6

Работен обем

17,3 dm³

Ход на буталото

165 mm

Вътрешен диаметър

149 mm

Съотношение на компресия

17.3:1

Обороти при икономичен режим

900 – 1300 об/мин

Спирачен ефект чрез изгорели газове

246 kW (2200 об/мин)

Спирачен ефект на двигателя*

525 kW (2200 об/мин)

Маслени филтри

2 пълен поток, 1 байпас

Обем на маслото за смяна, включително масления филтър

42 l

  

*По избор

Изисквания към горивото

Гориво, несъдържащо сяра (EN590, сяра макс. 10 части на милион), биодизел поколение 2 (EN15940, синтетичен дизел)

Интервал за смяна на маслото

До 100 000 km или веднъж годишно с VDS4.5

 

D17 600 к.с. (441 kW)

 

 

Макс. мощност при 1500 – 1700 об/мин

600 к.с.

 

Макс. въртящ момент при 900 – 1400 об/мин

3000 Nm

 

D17 700 к.с. (515 kW) *

 

 

Макс. мощност при 1600 – 1700 об/мин

700 к.с.

 

Макс. въртящ момент при 950 – 1400 об/мин

3400 Nm

 

D17 780 к.с. (574 kW)

 
 

Макс. мощност при 1700 об/мин

780 к.с.

 

Макс. въртящ момент при 1000 – 1200 об/мин

3800 Nm

 * наличен с B100, биодизел 

I-Shift

12-степенна скоростна кутия с демултипликатор и делител със система за автоматична смяна на скоростите. I-Shift може да бъде оборудвана с компактен ретардер, силоотводен дал, допълнителна хидравлична помпа със серво механизъм и маслен радиатор. Възможно е също така да поръчате I-Shift с предавки за бавен ход, предавки за ултра бавен ход и няколко задни скорости.

Спецификации

Тип

Най-висока предавка

Максимален въртящ момент  (Nm)

Одобрение на БТК (t)

ATO3112

Повишаваща

3150

100

ATO3512 

Повишаваща

3550

100

ATO3812

Повишаваща

3800

100

    

Тип

Най-висока предавка

Максимален въртящ момент (Nm)

Одобрение на БТК (t)

AT2812

Директна

2800

60

ATO3112

Повишаваща

3150

100

ATO3512 

Повишаваща

3550

100

ATO3812

Повишаваща

3800

100

    

 

Мост

Предавка

Макс. въртящ момент (Nm)

Макс. натоварване на основните/спомагателните мостове (t)

Одобрение на БТК (t)

Единична редукция

RSS1370A/B

Единичен

Хипоиден

3800

13

70

RTS2370A

Тандемен

Хипоиден

3800

23

70

RTS2310

Тандемен

Хипоиден

3800

23

100

Редукторна главина

RSH1370F

Единичен

Конично спираловидно изрязване

3800

13

70

RTH2610F

Тандемен

Конично спираловидно изрязване

3800

26

100

RTH3210

Тандемен

Конично спираловидно изрязване

3800

32

100

RTH3312

Тандемен

Конично спираловидно изрязване

3800

33

100

RTH3815

Тандемен

Конично спираловидно изрязване

3800

38

100

      

 

D17 600 к.с.

D17 700 к.с.

D17 780 к.с.

I-Shift

ATO3112

 

 

ATO3512

 

 

ATO3812

  

    

Мостове с единична редукция

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Мостове с редукторна главина

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

    

 

Изходен въртящ момент

Предавателно число

 

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

 

EPTT1000

1000 Nm*

1.26:1

 
    

* Изходен въртящ момент при шофиране и в спряло положение.

Предлага се широка гама от силоотводни валове с висок въртящ момент за задействане на всички видове оборудване на каросерията.

Монтирани към двигателя

PTER-DIN: Задно монтиран силоотводен вал на двигателя за директно задвижване на хидравлична помпа.

PTER1400: Задно монтиран силоотводен вал на двигателя с фланцова връзка за хидравлична помпа.

PTER100: Задно монтиран силоотводен вал на двигателя с фланцова връзка за хидравлична помпа.

Силоотводни валове, зависещи от съединителя

PTR-F: Прикрепване чрез фланцова връзка и ниски или високи обороти.

PTR-FL/FH: Прикрепване чрез фланцова връзка и ниски или високи обороти.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Ниски/средни/високи обороти с DIN връзка за директно прикрепване на хидравлична помпа.

PTRD-F: Високи обороти с прикрепване чрез свързващ фланец за директно монтиран карданен вал.

PTRD-D: Високи обороти с двойно задвижване. Предна и задна DIN връзка за директно прикрепване на хидравлични помпи.

PTRD-D1: Високи обороти с двойно задвижване. Прикрепване чрез фланцова връзка отзад и DIN прикрепване отпред.

PTRD-D2: Високи обороти с двойно задвижване отзад и единично задвижване отпред. Прикрепване чрез два свързващи фланеца отзад и едно DIN прикрепване отпред.

Екстериор и интериор

Открийте спецификации за размери, височини над земята и характеристики на кабините.

Предлагат се три различни версии на окомплектовка на екстериора, които отговарят на различни нужди

Volvo FH16 with basic exterior trim level 

Базова

Решетка и дръжки на вратите в буреносно сиво. Хромирани фарове. Сенник, капаци на огледалата и броня в мълниеносно сиво.

Volvo FH16 with basic with sturdy front, exterior trim level 

Базова със здрава предница

Решетка в буреносно сиво. Боядисани в сребристо капаци на огледалата и сенник. Лъскави хромирани дръжки на вратите. Черни фарове. Стоманена броня, боядисана в сиво.

Volvo FH16 се предлага с уникална вътрешна окомплектовка от кожа.

Volvo FH16 with leather trim Volvo FH16, interior trim level 

Кожена окомплектовка за Volvo FH16

Кожен интериор с издръжливи материали в различни нюанси на Coral (оранжево) и Raven (тъмносиво), които съответстват на различните части на окомплектовката на интериора.

Volvo FH16 globetrotter XXL with measurements, viewed from the side 

Globetrotter XXL: комфорт и пространство

Globetrotter XXL освен това предлага сигурно и удобно пренощуване за до двама души, но с още по-голям комфорт за спане в по-широко и по-дълго легло – благодарение на по-голямата дължина на кабината.

Volvo FH16 globetrotter XL with measurements, viewed from the side 

Globetrotter XL: създаден за съхранение

Освен това Globetrotter XL (CAB-XHSL) предлага сигурно и удобно пренощуване за до двама души, при това с още повече пространство за съхранение благодарение на допълнителната си височина. Вътрешната височина е 220 сантиметра (211 сантиметра над капака на отделението за двигателя).

Volvo FH16 globetrotter cab with measurements, viewed from the side 

Кабина Globetrotter: компания от двама

Кабината Globetrotter (CAB-HSLP) се удвоява и става удобна за пренощуване на до двама души. Освен това вертикалната й конструкция ви предлага голямо допълнително пространство за съхранение. Вътрешната височина е 205 сантиметра (196 сантиметра над капака на отделението за двигателя).

Volvo FH16 sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Спална кабина

Спална кабина (CAB-SLP), удобна за пренощуване на до двама души. Вътрешната височина е 171 сантиметра; 162 сантиметра над капака на отделението за двигателя.

Volvo FH16 low sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Ниска спална кабина

Ниската спална кабина (CAB-LSLP) с по-нисък покрив и окачване позволява превозване на допълнителен товар върху кабината. Вътрешната височина е 147 сантиметра, 138 сантиметра над капака на отделението за двигателя.

Влекач

 

 

 

Височина А (mm)

Височина В (mm)

Височина С (mm)

Височина D (mm)

Задвижване

Височина шаси

Окачване

Гуми

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

4x2

Високо

Ресорно/въздушно

315/80-R22.5

3430

3800

3950

3225

4x2

Високо

Ресорно/Въздушно

315/80-R22.5

3440

3810

3960

 

4x2

Средно

Ресорно/Въздушно

315/80-R22.5

3350

3720

3870

3145

4x2

Ниско

Въздушно/Въздушно

315/80-R22.5

3230

3600

3750

3025

4x2

Ниско

Въздушно/въздушно

315/80-R22.5

3250

3620

3770

3045

6x2

Средно

Ресорно/въздушно

315/80-R22.5

3350

3720

3870

3145

        

Шаси кабина

 

 

 

Височина А (mm)

Височина В (mm)

Височина С (mm)

Височина D (mm)

Задвижване

Височина шаси

Окачване

Гуми

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

6x2

Високо

Въздушно/въздушно

315/80-R22.5

3410

3780

3930

3205

6x2

Средно

Въздушно/Въздушно

315/80-R22.5

3330

3700

3850

 

6x2

Ниско

Въздушно/Въздушно

315/80-R22.5

3230

3600

3750

3025

6x4

Високо

Ресорно/Ресорно

315/80-R22.5

3460

3830

3980

3255

6x4

Високо

Ресорно/Ресорно

315/80-R22.5

3450

3820

3970

3245

6x4

Високо

Ресорно/Ресорно

315/80-R22.5

3480

3850

4000

3275

10x4

Високо

Ресорно/Ресорно

315/80-R22.5

3480

3850

4000

3275

        

 *Приблизителни височини

Четириточково окачване на кабината

Изберете между пружинно окачване с амортисьори, пружинно окачване отпред и въздушно окачване отзад или изцяло въздушно окачване.

 

Вентилационни отвори

Разположени от лявата страна, високо или ниско, в зависимост от заданието. Предлага се и вентилационен отвор отпред.

 

Цветове

Направете своя избор, за да изглеждате подобаващо. Предлага се в около 650 цветови варианта.

 

Тапицерия

Черен текстил, кожа или двуцветна кожа. Някои облицовки на седалките (с изключение на текстилните) могат да бъдат поръчани с вентилираща функция.

 

Седалка на водача

Изберете между Dynamic (Динамична) и Progressive (Прогресивна). Всеки елемент на спецификацията може да бъде поръчан с тапицерия по избор. Допълнителната свобода идва чрез универсалността – пълният диапазон на настройване на седалката в хоризонтална посока е 240 милиметра, а във вертикална – 100 милиметра. Стандартно седалката на водача е снабдена с облегалка за главата, регулируема и сгъваема облегалка, регулиране във вертикална и хоризонтална посока, регулируема опора за кръста и седалка с регулируем ъгъл.

 

Седалка на пътника

Предлагат се две различни нива: Стандартна (Standard) и Комфортна (Comfort). И двете могат да бъдат поръчани с тапицерия по избор. Седалките на пътниците са оборудвани стандартно с облегалки за глава. Предлага се и седалка на пътника с възможност за преместване.

 

Легла

Създадени, за да осигурят комфортен нощен сън. Размери на леглата: 74×200 сантиметра с ширина на средната секция 81,5 сантиметра или 74×200 сантиметра, разтегаемо до 88×200 сантиметра, с ширина на средната секция 95,5 сантиметра. Леглото в кабината Globetrotter XXL е с дължина 213 сантиметра. Ширината при главата, средната секция и краката е съответно 99/106,5/91 сантиметра. Оборудвайте кабината си с дунапренен матрак или 16-сантиметров матрак с пружинен пакет и отличен комфорт. Предлагат се три варианта на твърдост: мек, полутвърд и твърд. Предоставяме също и два варианта на протектор за матрак: подобрява комфорта и ви позволява да оправите леглото по-бързо. Предлага се и: накланяне с регулируема облегалка, както и горно комфортно легло (размери 60×190 или 70×190 сантиметра).

 

 

Вътрешни отделения за съхранение

В кабината има предна полица с четири ниши по стандарта DIN и две големи отделения за съхранение с ролетни врати от страната на водача и на пътника. На задната стена има лек горен заден рафт с отлично осветление. Под леглото са разположени две чекмеджета с общ обем 130 литра. Има и две по-малки отделения за съхранение под матрака откъм долната (10 литра) и горната страна (15 литра) на леглото, както и отделение за съхранение на пластмасова бутилка откъм долната страна на леглото.

 

Външни отделения за съхранение

От двете страни на кабината има големи багажни отделения, които могат да се отварят както отвън, така и отвътре. Под кабината от двете страни има допълнително неотоплявано пространство за багаж с обем 30 литра.

 

Покривен прозорец/люк

Всяка кабина е оборудвана с неподвижен покривен прозорец или с опционален покривен люк, който може да се отваря на 50 милиметра. Той служи и като авариен изход. Покривният люк може да се управлява ръчно или електрически.

 

Волан

Предлага се в два различни размера – диаметър 450 mm или 500 mm в зависимост от спецификацията на камиона. Височината на волана може да се регулира в обхват до 90 mm, а ъгълът – до 28°. Когато е с функция за накланяне (опция), воланът може да бъде регулиран във вертикално положение между -5° и +15°, което увеличава комфорта на водача. Вградените във волана контролни елементи осигуряват безопасна и удобна работа на круиз контрола, клаксона, телефона и функциите на индикаторния и допълнителния дисплей.

 

Климатична система

Три алтернативни климатични системи ви позволяват да контролирате температурата. Вентилация посредством вентилатор с конвенционален нагревател с охладителна течност. Климатик с ръчно управление (MCC). Климатик с автоматично управление на температурата (ECC/ECC2). Предлага се и със сензори за проникване на слънце, мъгливи условия и качество на въздуха. Допълнете системата с паркинг отоплител за кабината и двигателя и I-ParkCool, нашия паркинг охладител за кабината.

 

I-ParkCool 

Не е необходимо двигателят да работи, за да се наслаждавате на климатизирана кабина. I-ParkCool дава възможност за контролиране на температурата в спрял автомобил. Устройството взаимодейства с паркинг отоплителя, за да създаде приятна температура: полезно например през нощта, когато температурите падат рязко и внезапно. Освен това е безшумна. Системата генерира приблизително 20 dB по-малко шум от конкурентните системи на пазара, намалявайки шумовото замърсяване и подпомагайки почивката. Системата е напълно интегрирана с нормалната вентилационна система на автомобила и горещ или студен въздух се разпределя равномерно през обикновените вентилационни отвори според нуждите. Системата не оказва влияние върху аеродинамиката на кабината и възможността да стоите изправени в нея. С изключение на отоплителя за кабината (PH-CAB).

Шаси

Открийте спецификации за височини на шасито, макс. натоварване на предния мост, задно окачване, влекачи, характеристики на шасита и спирачки.

Ниско

приблизително 850 mm

Средно

приблизително 900 mm

Високо

приблизително 1000 mm

X-High (По-високо)

приблизително 1200 mm

  

 

Въздушно

Ресорно

Ниско

8

-

Средно

10/20*

9

Високо

10/20*

10/20*

X-High (По-високо)

-

10/20*

   

*С двойни предни мостове

Тип

Мостове

Окачване

Натоварване на основните/спомагателните мостове

Редукция

Задно/предно разположени спомагателни мостове

Единичен

RAD-L90

4x2

Параболично/ресорно

13 t

Единична/редукторна главина

 

RAD-GR

4x2

Въздушно

11,5/13 t

Единична/редукторна главина

 

RAD-G2

4x2

Въздушно (за строителството)

13 t

Редукторна главина

 

RAD-G4

4x2

Въздушно

12 t

Единична

 

Спомагателен мост

RADT-GR

6x2

Въздушно

19/20,5/22,5/23 t

Единична/редукторна главина

Задно разположен спомагателен мост (фиксиран/управляем/самостоятелно управляем)

RAPD-GR

6x2

Въздушно

16/19/22 t

Единична/редукторна главина

Предно разположен спомагателен мост (фиксиран/активно управляем)

RADD-G2

6×4/8x4

Въздушно (за строителството)21/23/26 tЕдинична/редукторна главина 

RADD-BR

6×4/8x4

Параболично20/21 tЕдинична/редукторна главина 

RADD-TR1

6×4/8x4

Параболично/конвенционално ресорно23/26 tЕдинична/редукторна главина 

RADD-TR2

6×4/8x4

Конвенционално ресорно26/32 tРедукторна главина 

RADD-TR3

8x4

Конвенционално ресорно38 tРедукторна главина 

RADD-GR

6×4/8×4

Въздушно21/23/26 tЕдинична/редукторна главина 

RAPDT-GR

8×2

Въздушно27/30/30,5/31,5/32 tЕдинична/редукторна главинаПредно разположен спомагателен мост (управляем), задно разположен спомагателен мост (фиксиран/управляем)

RAPDT-GR

8×4/10x4

Въздушно27/33/36 tЕдинична/редукторна главинаЗадно разположен спомагателен мост (управляем)

RAPDT-GR

8×4

Въздушно27/30,5/32/35 tЕдинична/редукторна главинаПредно разположен спомагателен мост (управляем)

RADDT-G2

8×4/10x4

Въздушно (за строителството)27/33/36 tЕдинична/редукторна главинаЗадно разположен спомагателен мост (управляем)
      

Централно монтирани, частично монтирани от долната страна и монтирани от долната страна тегличи за ремарке с централен мост. Тегличите позволяват монтиране на разстояние през 25 милиметра.

Резервоари за гориво

Алуминиеви или стоманени резервоари с вместимост от 150 до 900 литра. Максималната вместимост за гориво е 1510 литра за влекач 4×2.

Резервоари за АdBlue

Вместимост от 32 до 112 литра. Помпата за AdBlue е вградена в модула на резервоара за AdBlue. Пластмасови.

Спирачки

EBS (спирачна система с електронно управление) предлага първокласна реакция, ефективност и усещане за спиране, както и достъп до множество практични функции. EBS вече се предлага както за дискови спирачки, така и за барабанни спирачки Z-cam (за избран набор от конфигурации на мостовете и височини на шасито). Модернизирайте спирачната система, като добавите към нея пакета EBS Medium или някоя от допълнителните опции.

 

Контрол на състоянието на ЕBS 

Наблюдение на състоянието на EBS посредством електронната система на автомобила TEA2+ и Volvo Tech Tool.

 

Автоматично задържане

Спрете камиона до неподвижно състояние и функцията за автоматично задържане ще запази последния приложен спирачен натиск, за да задържи камиона на място, докато водачът натисне педала на газта.

 

Анализ на износването на спирачните накладки

Предупреждение за спирачните накладки – изчислява оставащия пробег, който може да бъде изминат с настоящите спирачни накладки (само за дискови спирачки).

 

Автоматично освобождаване на паркинг спирачката

Паркинг спирачката се освобождава, когато водачът натисне педала на газта и избере предавка (само за скоростна кутия I-Shift).

 

 

Допълнителни опции:

В допълнение към програмните пакети се предлагат следните опции:
 

Усъвършенствана спирачна функция за подобряване на стабилността на композицията

Позволява на водача да поиска постепенно спиране на ремаркето. Тогава спирачката се задейства автоматично и рискът от усукване на ремаркето намалява.

 

ESC (електронен контрол на стабилността)

Системата за стабилност на спирачките ги задейства поотделно за всяко колело, като по този начин осигурява стабилност за цялата композиция и противодейства на усукването, преобръщането и люлеенето на ремаркето. ESС изпълнява законодателните изисквания за електронен контрол на стабилността на автомобила и се предлага за автомобили с 2, 3, 4 или 5 моста.

 

Светлини при аварийно спиране

При рязко спиране при скорости над 50 km/h спирачните светлини мигат четири пъти в секунда. 

 

Хидравличен ретардер

Компактен ретардер, монтиран на скоростната кутия, с максимален ефект 680 kW.

 

Система за автоматично спускане в зависимост от скоростта

Тази система автоматично спуска въздушното окачване на автомобила над определена скорост, за да ограничи съпротивлението на вятъра.

Volvo Dynamic Steering

Система за активно управление с наслагване на въртящия момент. Осигурява по-голяма сила върху кормилното управление при ниски скорости, намалява отката на волана и го задържа в положение точно напред при спиране върху повърхности с разпределено триене. Воланът се връща автоматично в неутрално положение при движение както напред, така и назад. Volvo Dynamic Steering вече се предлага за всички конфигурации на мостовете, включително за автомобили с двойни предни мостове. Предлага се в комбинация с индивидуално предно окачване.

Предноразположени спомагателни мостове

Предлагат се във фиксирани и активно управлявани варианти, както за влекачи, така и за шаси кабини. Натоварване на мостовете: 4,5, 7,5 или 9 тона.
 

Задно разположени спомагателни мостове

Предлагат се в няколко конфигурации – фиксирани с единични или двойни колела, самоуправлявани или активно управлявани. Натоварване на мостовете: 7,5, 9,5 или 10 тона.

Повдигане на тандемния мост

Дава възможност за освобождаване и повдигане на задния тандемен спомагателен мост, за да се намали разходът на гориво и радиусът на завой. Чрез натискане на бутон на арматурното табло водачът може да повдигне моста, когато товарният автомобил е без товар. Когато камионът е натоварен, мостът автоматично се спуска и задейства. Повдигането на тандемния мост се предлага за конфигурации 6×4 и 8×4 с въздушно окачване (с тандемен спомагателен мост), оборудвани с дискови спирачки.

Описаните характеристики може да не са стандартни или налични за всички нива на оборудване и опции за силово предаване.

Имате въпрос?

Вашият местен дилър на Volvo Trucks ще ви каже отговора. Отбийте се при него, обадете му се или го помолете да дойде при вас.