Всичко, което трябва да знаете за Volvo FH16, с подробности.
Открийте спецификации за двигатели, трансмисии, задни мостове (включително предавателни числа), комбинации от силови предавания и силоотводни валове.
Дизелов | D17 |
---|---|
Стандарт за емисиите | Euro 6 |
Бр. цилиндри | 6 |
Работен обем | 17,3 dm³ |
Ход на буталото | 165 mm |
Вътрешен диаметър | 149 mm |
Съотношение на компресия | 17.3:1 |
Обороти при икономичен режим | 900 – 1300 об/мин |
Спирачен ефект чрез изгорели газове | 246 kW (2200 об/мин) |
Спирачен ефект на двигателя* | 525 kW (2200 об/мин) |
Маслени филтри | 2 пълен поток, 1 байпас |
Обем на маслото за смяна, включително масления филтър | 42 l |
*По избор
Гориво, несъдържащо сяра (EN590, сяра макс. 10 части на милион), биодизел поколение 2 (EN15940, синтетичен дизел)
До 100 000 km или веднъж годишно с VDS4.5
D17 600 к.с. (441 kW) |
| |
---|---|---|
Макс. мощност при 1500 – 1700 об/мин | 600 к.с. | |
Макс. въртящ момент при 900 – 1400 об/мин | 3000 Nm | |
D17 700 к.с. (515 kW) * |
| |
Макс. мощност при 1600 – 1700 об/мин | 700 к.с. | |
Макс. въртящ момент при 950 – 1400 об/мин | 3400 Nm | |
D17 780 к.с. (574 kW) | ||
Макс. мощност при 1700 об/мин | 780 к.с. | |
Макс. въртящ момент при 1000 – 1200 об/мин | 3800 Nm | |
* наличен с B100, биодизел |
12-степенна скоростна кутия с демултипликатор и делител със система за автоматична смяна на скоростите. I-Shift може да бъде оборудвана с компактен ретардер, силоотводен дал, допълнителна хидравлична помпа със серво механизъм и маслен радиатор. Възможно е също така да поръчате I-Shift с предавки за бавен ход, предавки за ултра бавен ход и няколко задни скорости.
Тип | Най-висока предавка | Максимален въртящ момент (Nm) | Одобрение на БТК (t) |
---|---|---|---|
ATO3112 | Повишаваща | 3150 | 100 |
ATO3512 | Повишаваща | 3550 | 100 |
ATO3812 | Повишаваща | 3800 | 100 |
Тип | Най-висока предавка | Максимален въртящ момент (Nm) | Одобрение на БТК (t) |
---|---|---|---|
AT2812 | Директна | 2800 | 60 |
ATO3112 | Повишаваща | 3150 | 100 |
ATO3512 | Повишаваща | 3550 | 100 |
ATO3812 | Повишаваща | 3800 | 100 |
| Мост | Предавка | Макс. въртящ момент (Nm) | Макс. натоварване на основните/спомагателните мостове (t) | Одобрение на БТК (t) |
Единична редукция | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS1370A/B | Единичен | Хипоиден | 3800 | 13 | 70 |
RTS2370A | Тандемен | Хипоиден | 3800 | 23 | 70 |
RTS2310 | Тандемен | Хипоиден | 3800 | 23 | 100 |
Редукторна главина | |||||
RSH1370F | Единичен | Конично спираловидно изрязване | 3800 | 13 | 70 |
RTH2610F | Тандемен | Конично спираловидно изрязване | 3800 | 26 | 100 |
RTH3210 | Тандемен | Конично спираловидно изрязване | 3800 | 32 | 100 |
RTH3312 | Тандемен | Конично спираловидно изрязване | 3800 | 33 | 100 |
RTH3815 | Тандемен | Конично спираловидно изрязване | 3800 | 38 | 100 |
| D17 600 к.с. | D17 700 к.с. | D17 780 к.с. |
I-Shift | |||
---|---|---|---|
ATO3112 | • |
|
|
ATO3512 | • |
| |
ATO3812 | • | ||
Мостове с единична редукция | |||
RSS1370A/B | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • |
RTS2310A | • | • | • |
Мостове с редукторна главина | |||
RSH1370F | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • |
RTH3210 | • | • | • |
RTH3312 | • | • | • |
RTH3815 | • | • | • |
| Изходен въртящ момент | Предавателно число |
|
---|---|---|---|
EPTT650 | 650 Nm* | 1.26:1 |
|
EPTT1000 | 1000 Nm* | 1.26:1 | |
* Изходен въртящ момент при шофиране и в спряло положение.
Предлага се широка гама от силоотводни валове с висок въртящ момент за задействане на всички видове оборудване на каросерията.
PTER-DIN: Задно монтиран силоотводен вал на двигателя за директно задвижване на хидравлична помпа.
PTER1400: Задно монтиран силоотводен вал на двигателя с фланцова връзка за хидравлична помпа.
PTER100: Задно монтиран силоотводен вал на двигателя с фланцова връзка за хидравлична помпа.
PTR-F: Прикрепване чрез фланцова връзка и ниски или високи обороти.
PTR-FL/FH: Прикрепване чрез фланцова връзка и ниски или високи обороти.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Ниски/средни/високи обороти с DIN връзка за директно прикрепване на хидравлична помпа.
PTRD-F: Високи обороти с прикрепване чрез свързващ фланец за директно монтиран карданен вал.
PTRD-D: Високи обороти с двойно задвижване. Предна и задна DIN връзка за директно прикрепване на хидравлични помпи.
PTRD-D1: Високи обороти с двойно задвижване. Прикрепване чрез фланцова връзка отзад и DIN прикрепване отпред.
PTRD-D2: Високи обороти с двойно задвижване отзад и единично задвижване отпред. Прикрепване чрез два свързващи фланеца отзад и едно DIN прикрепване отпред.
Открийте спецификации за размери, височини над земята и характеристики на кабините.
Предлагат се три различни версии на окомплектовка на екстериора, които отговарят на различни нужди
Базова
Решетка и дръжки на вратите в буреносно сиво. Хромирани фарове. Сенник, капаци на огледалата и броня в мълниеносно сиво.
Базова със здрава предница
Решетка в буреносно сиво. Боядисани в сребристо капаци на огледалата и сенник. Лъскави хромирани дръжки на вратите. Черни фарове. Стоманена броня, боядисана в сиво.
Volvo FH16 се предлага с уникална вътрешна окомплектовка от кожа.
Кожена окомплектовка за Volvo FH16
Кожен интериор с издръжливи материали в различни нюанси на Coral (оранжево) и Raven (тъмносиво), които съответстват на различните части на окомплектовката на интериора.
Globetrotter XXL: комфорт и пространство
Globetrotter XXL освен това предлага сигурно и удобно пренощуване за до двама души, но с още по-голям комфорт за спане в по-широко и по-дълго легло – благодарение на по-голямата дължина на кабината.
Globetrotter XL: създаден за съхранение
Освен това Globetrotter XL (CAB-XHSL) предлага сигурно и удобно пренощуване за до двама души, при това с още повече пространство за съхранение благодарение на допълнителната си височина. Вътрешната височина е 220 сантиметра (211 сантиметра над капака на отделението за двигателя).
Кабина Globetrotter: компания от двама
Кабината Globetrotter (CAB-HSLP) се удвоява и става удобна за пренощуване на до двама души. Освен това вертикалната й конструкция ви предлага голямо допълнително пространство за съхранение. Вътрешната височина е 205 сантиметра (196 сантиметра над капака на отделението за двигателя).
Спална кабина
Спална кабина (CAB-SLP), удобна за пренощуване на до двама души. Вътрешната височина е 171 сантиметра; 162 сантиметра над капака на отделението за двигателя.
Ниска спална кабина
Ниската спална кабина (CAB-LSLP) с по-нисък покрив и окачване позволява превозване на допълнителен товар върху кабината. Вътрешната височина е 147 сантиметра, 138 сантиметра над капака на отделението за двигателя.
Влекач |
|
|
| Височина А (mm) | Височина В (mm) | Височина С (mm) | Височина D (mm) |
Задвижване | Височина шаси | Окачване | Гуми | CAB-SLP | CAB-HSLP | CAB-XHSL | CAB-LSLP |
---|---|---|---|---|---|---|---|
4x2 | Високо | Ресорно/въздушно | 315/80-R22.5 | 3430 | 3800 | 3950 | 3225 |
4x2 | Високо | Ресорно/Въздушно | 315/80-R22.5 | 3440 | 3810 | 3960 |
|
4x2 | Средно | Ресорно/Въздушно | 315/80-R22.5 | 3350 | 3720 | 3870 | 3145 |
4x2 | Ниско | Въздушно/Въздушно | 315/80-R22.5 | 3230 | 3600 | 3750 | 3025 |
4x2 | Ниско | Въздушно/въздушно | 315/80-R22.5 | 3250 | 3620 | 3770 | 3045 |
6x2 | Средно | Ресорно/въздушно | 315/80-R22.5 | 3350 | 3720 | 3870 | 3145 |
Шаси кабина |
|
|
| Височина А (mm) | Височина В (mm) | Височина С (mm) | Височина D (mm) |
Задвижване | Височина шаси | Окачване | Гуми | CAB-SLP | CAB-HSLP | CAB-XHSL | CAB-LSLP |
---|---|---|---|---|---|---|---|
6x2 | Високо | Въздушно/въздушно | 315/80-R22.5 | 3410 | 3780 | 3930 | 3205 |
6x2 | Средно | Въздушно/Въздушно | 315/80-R22.5 | 3330 | 3700 | 3850 |
|
6x2 | Ниско | Въздушно/Въздушно | 315/80-R22.5 | 3230 | 3600 | 3750 | 3025 |
6x4 | Високо | Ресорно/Ресорно | 315/80-R22.5 | 3460 | 3830 | 3980 | 3255 |
6x4 | Високо | Ресорно/Ресорно | 315/80-R22.5 | 3450 | 3820 | 3970 | 3245 |
6x4 | Високо | Ресорно/Ресорно | 315/80-R22.5 | 3480 | 3850 | 4000 | 3275 |
10x4 | Високо | Ресорно/Ресорно | 315/80-R22.5 | 3480 | 3850 | 4000 | 3275 |
*Приблизителни височини
Четириточково окачване на кабината
Изберете между пружинно окачване с амортисьори, пружинно окачване отпред и въздушно окачване отзад или изцяло въздушно окачване.
Вентилационни отвори
Разположени от лявата страна, високо или ниско, в зависимост от заданието. Предлага се и вентилационен отвор отпред.
Цветове
Направете своя избор, за да изглеждате подобаващо. Предлага се в около 650 цветови варианта.
Тапицерия
Черен текстил, кожа или двуцветна кожа. Някои облицовки на седалките (с изключение на текстилните) могат да бъдат поръчани с вентилираща функция.
Седалка на водача
Изберете между Dynamic (Динамична) и Progressive (Прогресивна). Всеки елемент на спецификацията може да бъде поръчан с тапицерия по избор. Допълнителната свобода идва чрез универсалността – пълният диапазон на настройване на седалката в хоризонтална посока е 240 милиметра, а във вертикална – 100 милиметра. Стандартно седалката на водача е снабдена с облегалка за главата, регулируема и сгъваема облегалка, регулиране във вертикална и хоризонтална посока, регулируема опора за кръста и седалка с регулируем ъгъл.
Седалка на пътника
Предлагат се две различни нива: Стандартна (Standard) и Комфортна (Comfort). И двете могат да бъдат поръчани с тапицерия по избор. Седалките на пътниците са оборудвани стандартно с облегалки за глава. Предлага се и седалка на пътника с възможност за преместване.
Легла
Създадени, за да осигурят комфортен нощен сън. Размери на леглата: 74×200 сантиметра с ширина на средната секция 81,5 сантиметра или 74×200 сантиметра, разтегаемо до 88×200 сантиметра, с ширина на средната секция 95,5 сантиметра. Леглото в кабината Globetrotter XXL е с дължина 213 сантиметра. Ширината при главата, средната секция и краката е съответно 99/106,5/91 сантиметра. Оборудвайте кабината си с дунапренен матрак или 16-сантиметров матрак с пружинен пакет и отличен комфорт. Предлагат се три варианта на твърдост: мек, полутвърд и твърд. Предоставяме също и два варианта на протектор за матрак: подобрява комфорта и ви позволява да оправите леглото по-бързо. Предлага се и: накланяне с регулируема облегалка, както и горно комфортно легло (размери 60×190 или 70×190 сантиметра).
Вътрешни отделения за съхранение
В кабината има предна полица с четири ниши по стандарта DIN и две големи отделения за съхранение с ролетни врати от страната на водача и на пътника. На задната стена има лек горен заден рафт с отлично осветление. Под леглото са разположени две чекмеджета с общ обем 130 литра. Има и две по-малки отделения за съхранение под матрака откъм долната (10 литра) и горната страна (15 литра) на леглото, както и отделение за съхранение на пластмасова бутилка откъм долната страна на леглото.
Външни отделения за съхранение
От двете страни на кабината има големи багажни отделения, които могат да се отварят както отвън, така и отвътре. Под кабината от двете страни има допълнително неотоплявано пространство за багаж с обем 30 литра.
Покривен прозорец/люк
Всяка кабина е оборудвана с неподвижен покривен прозорец или с опционален покривен люк, който може да се отваря на 50 милиметра. Той служи и като авариен изход. Покривният люк може да се управлява ръчно или електрически.
Волан
Предлага се в два различни размера – диаметър 450 mm или 500 mm в зависимост от спецификацията на камиона. Височината на волана може да се регулира в обхват до 90 mm, а ъгълът – до 28°. Когато е с функция за накланяне (опция), воланът може да бъде регулиран във вертикално положение между -5° и +15°, което увеличава комфорта на водача. Вградените във волана контролни елементи осигуряват безопасна и удобна работа на круиз контрола, клаксона, телефона и функциите на индикаторния и допълнителния дисплей.
Климатична система
Три алтернативни климатични системи ви позволяват да контролирате температурата. Вентилация посредством вентилатор с конвенционален нагревател с охладителна течност. Климатик с ръчно управление (MCC). Климатик с автоматично управление на температурата (ECC/ECC2). Предлага се и със сензори за проникване на слънце, мъгливи условия и качество на въздуха. Допълнете системата с паркинг отоплител за кабината и двигателя и I-ParkCool, нашия паркинг охладител за кабината.
I-ParkCool
Не е необходимо двигателят да работи, за да се наслаждавате на климатизирана кабина. I-ParkCool дава възможност за контролиране на температурата в спрял автомобил. Устройството взаимодейства с паркинг отоплителя, за да създаде приятна температура: полезно например през нощта, когато температурите падат рязко и внезапно. Освен това е безшумна. Системата генерира приблизително 20 dB по-малко шум от конкурентните системи на пазара, намалявайки шумовото замърсяване и подпомагайки почивката. Системата е напълно интегрирана с нормалната вентилационна система на автомобила и горещ или студен въздух се разпределя равномерно през обикновените вентилационни отвори според нуждите. Системата не оказва влияние върху аеродинамиката на кабината и възможността да стоите изправени в нея. С изключение на отоплителя за кабината (PH-CAB).
Открийте спецификации за височини на шасито, макс. натоварване на предния мост, задно окачване, влекачи, характеристики на шасита и спирачки.
Ниско | приблизително 850 mm |
Средно | приблизително 900 mm |
Високо | приблизително 1000 mm |
X-High (По-високо) | приблизително 1200 mm |
| Въздушно | Ресорно |
---|---|---|
Ниско | 8 | - |
Средно | 10/20* | 9 |
Високо | 10/20* | 10/20* |
X-High (По-високо) | - | 10/20* |
*С двойни предни мостове
Тип | Мостове | Окачване | Натоварване на основните/спомагателните мостове | Редукция | Задно/предно разположени спомагателни мостове |
Единичен | |||||
---|---|---|---|---|---|
RAD-L90 | 4x2 | Параболично/ресорно | 13 t | Единична/редукторна главина |
|
RAD-GR | 4x2 | Въздушно | 11,5/13 t | Единична/редукторна главина |
|
RAD-G2 | 4x2 | Въздушно (за строителството) | 13 t | Редукторна главина | |
RAD-G4 | 4x2 | Въздушно | 12 t | Единична | |
Спомагателен мост | |||||
RADT-GR | 6x2 | Въздушно | 19/20,5/22,5/23 t | Единична/редукторна главина | Задно разположен спомагателен мост (фиксиран/управляем/самостоятелно управляем) |
RAPD-GR | 6x2 | Въздушно | 16/19/22 t | Единична/редукторна главина | Предно разположен спомагателен мост (фиксиран/активно управляем) |
RADD-G2 | 6×4/8x4 | Въздушно (за строителството) | 21/23/26 t | Единична/редукторна главина | |
RADD-BR | 6×4/8x4 | Параболично | 20/21 t | Единична/редукторна главина | |
RADD-TR1 | 6×4/8x4 | Параболично/конвенционално ресорно | 23/26 t | Единична/редукторна главина | |
RADD-TR2 | 6×4/8x4 | Конвенционално ресорно | 26/32 t | Редукторна главина | |
RADD-TR3 | 8x4 | Конвенционално ресорно | 38 t | Редукторна главина | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | Въздушно | 21/23/26 t | Единична/редукторна главина | |
RAPDT-GR | 8×2 | Въздушно | 27/30/30,5/31,5/32 t | Единична/редукторна главина | Предно разположен спомагателен мост (управляем), задно разположен спомагателен мост (фиксиран/управляем) |
RAPDT-GR | 8×4/10x4 | Въздушно | 27/33/36 t | Единична/редукторна главина | Задно разположен спомагателен мост (управляем) |
RAPDT-GR | 8×4 | Въздушно | 27/30,5/32/35 t | Единична/редукторна главина | Предно разположен спомагателен мост (управляем) |
RADDT-G2 | 8×4/10x4 | Въздушно (за строителството) | 27/33/36 t | Единична/редукторна главина | Задно разположен спомагателен мост (управляем) |
Централно монтирани, частично монтирани от долната страна и монтирани от долната страна тегличи за ремарке с централен мост. Тегличите позволяват монтиране на разстояние през 25 милиметра.
Алуминиеви или стоманени резервоари с вместимост от 150 до 900 литра. Максималната вместимост за гориво е 1510 литра за влекач 4×2.
Резервоари за АdBlue
Вместимост от 32 до 112 литра. Помпата за AdBlue е вградена в модула на резервоара за AdBlue. Пластмасови.
Спирачки
EBS (спирачна система с електронно управление) предлага първокласна реакция, ефективност и усещане за спиране, както и достъп до множество практични функции. EBS вече се предлага както за дискови спирачки, така и за барабанни спирачки Z-cam (за избран набор от конфигурации на мостовете и височини на шасито). Модернизирайте спирачната система, като добавите към нея пакета EBS Medium или някоя от допълнителните опции.
Контрол на състоянието на ЕBS
Наблюдение на състоянието на EBS посредством електронната система на автомобила TEA2+ и Volvo Tech Tool.
Автоматично задържане
Спрете камиона до неподвижно състояние и функцията за автоматично задържане ще запази последния приложен спирачен натиск, за да задържи камиона на място, докато водачът натисне педала на газта.
Анализ на износването на спирачните накладки
Предупреждение за спирачните накладки – изчислява оставащия пробег, който може да бъде изминат с настоящите спирачни накладки (само за дискови спирачки).
Автоматично освобождаване на паркинг спирачката
Паркинг спирачката се освобождава, когато водачът натисне педала на газта и избере предавка (само за скоростна кутия I-Shift).
Допълнителни опции:
В допълнение към програмните пакети се предлагат следните опции:
Усъвършенствана спирачна функция за подобряване на стабилността на композицията
Позволява на водача да поиска постепенно спиране на ремаркето. Тогава спирачката се задейства автоматично и рискът от усукване на ремаркето намалява.
ESC (електронен контрол на стабилността)
Системата за стабилност на спирачките ги задейства поотделно за всяко колело, като по този начин осигурява стабилност за цялата композиция и противодейства на усукването, преобръщането и люлеенето на ремаркето. ESС изпълнява законодателните изисквания за електронен контрол на стабилността на автомобила и се предлага за автомобили с 2, 3, 4 или 5 моста.
Светлини при аварийно спиране
При рязко спиране при скорости над 50 km/h спирачните светлини мигат четири пъти в секунда.
Хидравличен ретардер
Компактен ретардер, монтиран на скоростната кутия, с максимален ефект 680 kW.
Система за автоматично спускане в зависимост от скоростта
Тази система автоматично спуска въздушното окачване на автомобила над определена скорост, за да ограничи съпротивлението на вятъра.
Система за активно управление с наслагване на въртящия момент. Осигурява по-голяма сила върху кормилното управление при ниски скорости, намалява отката на волана и го задържа в положение точно напред при спиране върху повърхности с разпределено триене. Воланът се връща автоматично в неутрално положение при движение както напред, така и назад. Volvo Dynamic Steering вече се предлага за всички конфигурации на мостовете, включително за автомобили с двойни предни мостове. Предлага се в комбинация с индивидуално предно окачване.
Предноразположени спомагателни мостове
Предлагат се във фиксирани и активно управлявани варианти, както за влекачи, така и за шаси кабини. Натоварване на мостовете: 4,5, 7,5 или 9 тона.
Задно разположени спомагателни мостове
Предлагат се в няколко конфигурации – фиксирани с единични или двойни колела, самоуправлявани или активно управлявани. Натоварване на мостовете: 7,5, 9,5 или 10 тона.
Повдигане на тандемния мост
Дава възможност за освобождаване и повдигане на задния тандемен спомагателен мост, за да се намали разходът на гориво и радиусът на завой. Чрез натискане на бутон на арматурното табло водачът може да повдигне моста, когато товарният автомобил е без товар. Когато камионът е натоварен, мостът автоматично се спуска и задейства. Повдигането на тандемния мост се предлага за конфигурации 6×4 и 8×4 с въздушно окачване (с тандемен спомагателен мост), оборудвани с дискови спирачки.
Описаните характеристики може да не са стандартни или налични за всички нива на оборудване и опции за силово предаване.