TRUCKS

Спецификации на Volvo FМ

Всичко, което трябва да знаете за Volvo FМ, с подробности.

Силово предаване

Открийте спецификации за двигатели, трансмисии, задни мостове (включително предавателни числа), комбинации от силови предавания и силоотводни валове.

Тежкотоварен електрически камион – мощност/въртящ момент

 

G13 – мощност/въртящ момент

Нетна изходна мощност съгласно: EC 582/2011

D11 – мощност/въртящ момент
 

Нетна изходна мощност съгласно: EC 582/2011

D13 – мощност/въртящ момент

Нетна изходна мощност съгласно: EC 582/2011

Електрически​

Volvo FM

Работни характеристики

До 330 – 490 kW (450 – 666 к.с.) непрекъсната мощност

Пробег​

Пробег до 300 km

Време за зареждане (пълно зареждане)

9,5 часа с AC (43 kW) 2,5 часа с DC (250 kW)

Капацитет на акумулаторите

180 – 540 kWh, 2 – 6 акумулатора

Задвижване

2 – 3 електромотора, скоростна кутия I-Shift

  

Задвижван с газ​

G13

  

Стандарт за емисиите

Euro 6

  

Бр. цилиндри​

6

  

Работен обем

12,8 dm³

  

Ход на буталото

158 mm

  

Вътрешен диаметър

131 mm

  

Съотношение на компресия

17.0:1  

Обороти при икономичен режим

900 – 1400 об/мин

  

Моторна спирачка-забавител

200 kW 

  

Спирачен ефект на двигателя*

380kW (2300 об/мин)

  

Маслени филтри

2 пълнопоточни

  

Обем на маслото за смяна, включително масления филтър

35 l

  

Охладителна система, общ обем

38 l

  
    

*по избор

 

G13 420 к.с. (309 kW)

 

  
 

Макс. мощност при 1600 – 1700 об/мин

420 к.с.

  
 

Макс. въртящ момент при 905 – 1400 об/мин

2100 Nm

  
 

G13 460 к.с. (338 kW)

 

  
 

Макс. мощност при 1600 – 1700 об/мин

460 к.с.

  
 

Макс. въртящ момент при 950 – 1400 об/мин

2300 Nm

  
 

G13 500 к.с. (368 kW)

   
 

Макс. мощност при 1600 – 1700 об/мин

500 к.с.

  
 

Макс. въртящ момент при 980 – 1404 об/мин

2550 Nm

  
     

Дизелов

D11

D13  

Стандарт за емисиите

Euro 6

Euro 6

 

Бр. цилиндри​

6

6

 

Работен обем

10,8 dm³

12,8 dm³

 

Ход на буталото

152 mm

158 mm

 

Вътрешен диаметър

123 mm

131 mm

 

Съотношение на компресия

18.0:1

18.0:1

 

Обороти при икономичен режим

1000 – 1500 об/мин

900 – 1400 об/мин

 

Моторна спирачка-забавител

155 kW 

175 kW 

 

Спирачен ефект на двигателя*

270 kW (2300 об/мин)

340 kW (2300 об/мин)

 

Маслени филтри

2 пълнопоточни

2 пълнопоточни

 

Обем на маслото за смяна, включително масления филтър

35 l

35 l

 

Охладителна система, общ обем

22 l

24 l

 
    

*по избор

Изисквания към горивото


Гориво, несъдържащо сяра (EN590, сяра макс. 10 части на милион), биодизел поколение 2 (EN15940, синтетичен дизел), качество за автомобил Volvo FM, задвижван с газ.

 

D11 330 к.с. (246 kW)

 

  
 

Макс. мощност при 1700 об/мин

330 к.с.

  
 

Макс. въртящ момент при 877 – 1400 об/мин

1600 Nm

  
 

D11 380 к.с. (279 kW)

 

  
 

Макс. мощност при 1700 об/мин

380 к.с.

  
 

Макс. въртящ момент при 938 – 1400 об/мин

1800 Nm

  
 

D11 430 к.с. (317 kW)

   
 

Макс. мощност при 1700 об/мин

430 к.с.

  
 

Макс. въртящ момент при 1008 – 1400 об/мин

2050 Nm

  
 

D11 460 к.с. (338 kW)

 

  
 

Макс. мощност при 1700 об/мин

460 к.с.

  
 

Макс. въртящ момент при 1050 – 1400 об/мин

2200 Nm

  
 

D13 420 к.с. (309 kW)

 

  
 

Макс. мощност при 1404 – 1700 об/мин

420 к.с.

  
 

Макс. въртящ момент при 905 – 1400 об/мин

2100 Nm

  
 

D13 460 к.с. (338 kW)

   
 

Макс. мощност при 1404 – 1700 об/мин

460 к.с.

  
 

Макс. въртящ момент при 945 – 1400 об/мин

2300 Nm

  
 

D13 500 к.с. (368 kW)

 

  
 

Макс. мощност при 1404 – 1700 об/мин

500 к.с.

  
 

Макс. въртящ момент при 980 – 1400 об/мин

2500 Nm

  
     

I-Shift

12-степенна скоростна кутия с демултипликатор и делител със система за автоматична смяна на скоростите. I-Shift може да бъде оборудвана с компактен ретардер, силоотводен дал, допълнителна хидравлична помпа със серво механизъм и маслен радиатор. Възможно е също така да поръчате I-Shift с предавки за бавен ход, предавки за ултра бавен ход и няколко задни скорости.

Тип

Най-висока предавка

Максимален въртящ момент (Nm)

Одобрение на БТК (t)

AT2412

Директна

2400

44

AT2612

Директна

2600

100

ATO2612

Повишаваща

2600

100

    

Спецификации на I-Shift Dual Clutch

Тип

Най-висока предавка

Максимален въртящ момент (Nm)

Одобрение на БТК (t)

SPO2812

Повишаваща

2800

80

    

Тип

Мост

Предавка

Макс. въртящ момент (Nm)

Макс. натоварване на основните/спомагателните мостове (t)

Одобрение на БТК (t)

Единична редукция

RSS1244

Единичен

Хипоиден

2800

13

44

RSS1344C/E

Единичен

Хипоиден

2600

13

44

RSS1352A

Единичен

Хипоиден

2800

13

52

RSS1370A/B

Единичен

Хипоиден

3800

13

70

RTS2370A

Тандемен

Хипоиден

3800

23

80

RTS2310

Тандемен

Хипоиден

3800

23

100

Редукторна главина

RSH1365

Единичен

Конично спираловидно изрязване

3800

13

65

RSH1370F

Единичен

Конично спираловидно изрязване

3800

13

70

RTH2610B/F

Тандемен

Конично спираловидно изрязване

3800

26

100

RTH3210

Тандемен

Конично спираловидно изрязване

3800

32

100

RTH3312

Тандемен

Конично спираловидно изрязване

3800

33

120

RTH3815*

Тандемен

Конично спираловидно изрязване

3800

38

150

      

 * За Volvo FM 4x4.

Предавателни числа на задни мостове

Единични мостове

RSS1244

RSS1344C/E

RSS1370A/B

RSH1370F

RSH1365*

2.06:1

2.06:1

2.47:1

3.46:1

3.61:1

2.17:1

2.17:1

2.64:1

3.61:1

3.76:1

2.31:1

2.31:1**

2.85:1

3.76:1

4.12:1

2.47:1

2.47:1**

3.08:1

4.12:1

4.55:1

2.64:1

2.47:1

3.40:1***

4.55:1

5.41:1

2.85:1

2.85:1

3.67:1***

5.41:1

 

3.08:1

3.08:1

4.11:1***

 

 

 

3.36:1

 

 

 

 

3.70:1

  

 

 

4.11:1

  

 

 

4.63:1

   
 

5.29:1

   
     

*Предлага се за Volvo FM 4x4

** За RSS1344E

*** За RSS1370B

Тандемни мостове

RST2370A

RTS2310

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

2.43:1

2.06:1

3.33:1

3.33:1

3.61:14.14:1
2.57:1

2.17:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.83:1

2.31:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

3.09:1

2.47:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.40:1

2.64:1

3.97:1

3.97:1

5.41:1

 

3.78:1

2.85:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 

4.13:1

3.08:1

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 

4.50:1

3.36:1

5.41:1

5.41:1

  

5.14:1

3.70:1

6.18:1

6.18:1

  

5.67:1

4.11:1

 

7.21:1

  

6.17:1

4.63:1

    
      

 

D11 330 к.с.

D11 370 к.с.

D11 410 к.с.

D11 450 к.с.

D13 420 к.с.

D13 460 к.с.

D13 500 к.с.

I-Shift

AT2412

AT2612

ATO2612

I-Shift Dual Clutch

SP02812

 

 

 

 

 

Мостове с единична редукция

RSS1244

RSS1344C/E

RSS1352A

RSS1370A/B

RTS2370A

RSS2310A

RSH1365

Мостове с редукторна главина

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

        

 

G13 420 к.с.

G13 460 к.с.

G13 500 к.с.

I-Shift

AT2412

 

AT2612

ATO2612

Мостове с единична редукция

RSS1244

RSS1344C/E

RSS1352A

 

RSS1370A/B

RTS2370A

 

RTS2310A

Мостове с редукторна главина

RSH1370F

RTH2610F

    

 

Изходен въртящ момент

Предавателно число 

EPTT350

350 Nm*

1.26:1

 

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

 

EPTT1000

1000 Nm*

1.26:1

 
    

* Изходен въртящ момент при шофиране и в спряло положение.

Монтирани към двигателя

PTER-DIN: Задно монтиран силоотводен вал на двигателя за директно задвижване на
хидравлична помпа.

PTER1400: Задно монтиран силоотводен вал на двигателя с фланцова връзка
за хидравлична помпа.

PTER100: Задно монтиран силоотводен вал на двигателя с фланцова връзка
за хидравлична помпа.

Силоотводни валове, зависещи от съединителя

PTR-F: Прикрепване чрез фланцова връзка и ниски или високи обороти.

PTR-FL/FH: Прикрепване чрез фланцова връзка и ниски или високи обороти.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Ниски/средни/високи обороти с DIN връзка за директно прикрепване на хидравлична помпа.

PTRD-F: Високи обороти с прикрепване чрез свързващ фланец за директно монтиран карданен вал.

PTRD-D: Високи обороти с двойно задвижване. Предна и задна DIN връзка за директно прикрепване на хидравлични помпи.

PTRD-D1: Високи обороти с двойно задвижване. Прикрепване чрез фланцова връзка отзад и DIN прикрепване отпред.

PTRD-D2: Високи обороти с двойно задвижване отзад и единично задвижване отпред. Прикрепване чрез два свързващи фланеца отзад и едно DIN прикрепване отпред.    

Екстериор и интериор

Открийте спецификации за размери, височини над земята и характеристики на кабините.

Предлагат се две различни версии на окомплектовка на екстериора, които отговарят на различни нужди.

Volvo FM with basic exterior trim level 

Базова

Решетка и дръжки на вратите в буреносно сиво. Хромирани фарове. Сенник, капаци на огледалата и броня в мълниеносно сиво.

Volvo FM with enhanced exterior trim level 

Подобрена

Решетка в буреносно сиво. Капаци на огледалата, дръжки на вратите, сенник и броня с цвета на кабината. Хромирани фарове.

Volvo FM се предлага с пет различни нива на окомплектовка на интериора, които отговарят на различни нужди.

Volvo FM with textile trim dynamic, interior trim level 

Текстилна окомплектовка Dynamic

Текстилен интериор с модерна цветова схема и издръжливи материали в различни нюанси на сиво и лилаво.

Volvo FM with vinyl and textile trim robust, interior trim level 

Винилова и текстилна окомплектовка Robust

Издръжливи материали от винил и текстил с модерна цветова схема, която подхожда на различните части на окомплектовката на интериора.

Volvo FM with plush trim progressive, interior trim level 

Плюшена окомплектовка Progressive

Тази плюшена окомплектовка на интериора с мек текстил предлага модерна цветова схема и подхожда на различните части на окомплектовката на интериора.

Volvo FM with leather trim robust, interior trim level 

Кожена окомплектовка Robust

Интериор с издръжливи материали и двуцветни изцяло кожени седалки, които подхождат на различните части на окомплектовката на интериора.

Volvo FM with leather trim progressive, interior trim level 

Кожена окомплектовка Progressive

Интериор с издръжливи материали и двуцветни изцяло кожени седалки, които подхождат на различните части на окомплектовката на интериора.

Volvo FM day cab with measurements, viewed from the side 

Дневна кабина

Дневна кабина (FM-DAY) с удобна и ергономична зона за водача. Вътрешна височина 164 сантиметра: 120 сантиметра над капака на отделението за двигателя.

Volvo FM low day cab with measurements, viewed from the side 

Ниска дневна кабина

Ниската дневна кабина (FM-LDAY) е необходима за приложения, като например работа в мини, хладилни каросерии, помпи и кранове. Вътрешна височина 148 сантиметра: 104 сантиметра над капака на отделението за двигателя.

Volvo FM sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Спална кабина

Спална кабина (FM-SLP), удобна за пренощуване на един човек. Вътрешна височина 164 сантиметра: 120 сантиметра над капака на отделението за двигателя.

Volvo FM low sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Ниска спална кабина

Ниската спална кабина (FM-LSLP) с по-нисък покрив позволява превозване на допълнителен товар върху кабината. Вътрешна височина 148 сантиметра: 104 сантиметра над капака на отделението за двигателя.

Volvo FM globetrotter cab with measurements, viewed from the side 

Кабина Globetrotter

Кабината Globetrotter (FM-HSLP) предлага удобно пренощуване на до двама души. Кабината има повече допълнително пространство за съхранение. Вътрешна височина 201 сантиметра: 157 сантиметра над капака на отделението за двигателя.

Volvo FM crew cab with measurements, viewed from the side 

Кабина за екипаж

Кабина за екипаж с обширно пространство за до 7 души допълнителни пътници. Вътрешна височина 1590 милиметра.

Четириточково окачване на кабината

Изберете между пружинно окачване с амортисьори, пружинно окачване отпред и въздушно окачване отзад или изцяло въздушно окачване.

 

Вентилационни отвори

Вентилационен отвор от лявата страна, който може да се разположи на две места – високо или ниско. Предлага се и вентилационен отвор отпред.

 

Цветове на кабината

Избор от около 650 варианта.

 

Седалка на водача

Избор от три различни нива на комфорт: Progressive (Прогресивен) (плюш или кожа), Dynamic (Динамичен) (текстил) и Robust (Издръжлив) (винил). Общият обхват на регулиране на седалките е 200 милиметра хоризонтално и 100 милиметра вертикално. Стандартно седалката на водача е снабдена с облегалка за главата, регулируема и сгъваема облегалка, регулиране във вертикална и хоризонтална посока, регулируема опора за кръста и регулируем ъгъл на седалката.

 

Седалка на пътника

Избор от три различни нива на комфорт: Progressive (Прогресивен) (плюш или кожа), Dynamic (Динамичен) (текстил) и Robust (Издръжлив) (винил). Оборудвани стандартно с облегалки за глава.

 

Легла

Долното легло е с размери 70×200 сантиметра.16-сантиметров матрак с пружинен пакет и отличен комфорт. Предлага се избор от три варианта: мек, полутвърд и твърд. Предлагат се и два типа протектори на матрака, които увеличават комфорта ви и ви улесняват при оправянето на леглото. Размери на горното легло Comfort: 70×190 сантиметра или 60×190 сантиметра

Вътрешни отделения за съхранение

В пространството над предното стъкло има две отделения за съхранение с ролетни врати, както и четири ISO слота, един от които е запазен за тахографа (два ISO слота в ниските кабини). Под леглото в спалната кабина и в кабината Globetrotter ще намерите две големи отделения за съхранение, до които има достъп отвън, и едно голямо (обем 44 литра), до което има достъп при повдигане на матрака и капака; в спалния отсек можете да намерите две отделения за списания и за дребни вещи. В арматурното табло има четири отворени отделения, малка кутия за съхранение, отделение с DIN слот, поставка за лични вещи върху арматурното табло и държач за бутилки. Дневната кабина може да бъде оборудвана с 60-литрово отделение за съхранение с жалузийни отвори за каски, кутии за храна др.

 

Външни отделения за съхранение

Можете да намерите достъпни отвън отделения за съхранение зад седалките на водача и пътника.

 

Покривен люк

Кабината може да се оборудва с покривен люк, който се отваря на 50 милиметра. Отвътре има перфорирана щора, която действа и като мрежа против насекоми, когато люкът е отворен. Покривният люк може да се управлява ръчно или електрически (опция). Предлага се и покривен люк от стомана, предназначен за строителство или тежки приложения.

 

Волан

Предлага се в два различни размера – диаметър 450 mm или 500 mm в зависимост от спецификацията на камиона. Височината на волана може да се регулира в обхват до 90 mm, а ъгълът – до 28°. Когато е с функция за накланяне (опция), воланът може да бъде регулиран във вертикално положение между -5° и +15°, което увеличава комфорта на водача. Воланът се предлага със или без въздушна възглавница. Вградените във волана контролни елементи осигуряват безопасна и удобна работа на круиз контрола, клаксона, телефона и функциите на индикаторния и допълнителния дисплей.

 

Климатична система

Две алтернативни климатични системи, които покриват всички нужди:

  • Климатик с ръчно управление (MCC).
  • Климатик с автоматично управление на температурата (ECC/ECC2).

Климатичната система може да бъде допълнена и с паркинг отоплители за кабината и двигателя.

Шаси

Открийте спецификации за височини на шасито, макс. натоварване на предния мост, задно окачване, височини на свързване, влекачи, характеристики на шаситата и спирачки.

X-Low (По-ниско) (влекач)

приблизително 810 mm

Ниско

приблизително 850 mm

Средно

приблизително 900 mm

Високо

приблизително 1000 mm

X-High (По-високо)

приблизително 1200 mm

  

 

Въздушно

Ресорно

X-Low (По-ниско)

8

-

Ниско

8

-

Средно

10/20*

9

Високо

10/20*

10/20*

X-High (По-високо)

-

10/20*

   

*С двойни предни мостове FAL20

Тип

Мостове

Окачване

Натоварване на основните/спомагателните мостове

Редукция

Предно/задно разположени спомагателни мостове

Единичен

RAD-L90

4x2

Параболично/ресорно

13 t

Единична/редукторна главина

 

RAD-GR

4x2

Въздушно

11,5/13 t

Единична/редукторна главина

 

RAD-G2

4x2

Въздушно (за строителството)

13 t

Редукторна главина

 

RAD-G4

4x2

Въздушно

12 t

Единична

 

Спомагателен мост

RADT-GR

6x2/8x2

Въздушно

19/20,5/22,5/23 t

Единична/редукторна главина

Задно разположен спомагателен мост (фиксиран/управляем/самостоятелно управляем)

RAPD-GR

6x2

Въздушно

16/19/22 t

Единична/редукторна главина

Предно разположен спомагателен мост (фиксиран/активно управляем)

RAPD-G4

6x2

Въздушно

16 t

Единична

Предно разположен спомагателен мост (фиксиран)

RADD-G2

6×4/6x6/8x4/8x6 

Въздушно

21/23/26 t

Единична/редукторна главина

 

RADD-BR

6×4/8x4

Параболично

20/21 t

Единична/редукторна главина

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Параболично/ресорно

23/26 t

Единична/редукторна главина

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Ресорно

26/32 t

Редукторна главина

 

RADD-TR3

6×4/8×4

Параболично

38 t

Редукторна главина

 

RADD-GR

6×4/8×4

Въздушно

17/21/23/26 t

Единична/редукторна главина

 

RADDT-GR

8×4/10x4

Въздушно

27/33/36 t

Единична/редукторна главина

Задно разположен спомагателен мост (управляем)

RAPDD-GR

8×4

Въздушно

27/30,5/32/35 t

Единична/редукторна главина

Предно разположен спомагателен мост (управляем)

RAPDT-GR

8×2

Въздушно

27/30/30,5/31,5/32 t

Единична/редукторна главина

Предно разположен спомагателен мост (управляем), задно разположен спомагателен мост (фиксиран/управляем)

RADDT-G2

8×4/10x4/10x6

Въздушно

27/33/36 t

Единична/редукторна главина

Задно разположен спомагателен мост (управляем)

      

Централно монтиран, частично монтиран от долната страна и монтиран от долната страна теглич за ремаркета с централен мост. Тегличите позволяват монтиране на разстояние през 25 милиметра.

Резервоари за гориво

Алуминиеви или стоманени резервоари с вместимост от 150 до 900 литра. Максималната вместимост за гориво е 1510 литра за влекач 4×2. Резервоари за газ с размери 155 kg (375 l), 205 kg (495 l) и 225 kg (545 l). За двойни предни мостове EU6 пластмасов резервоар за гориво между предните мостове.

Резервоари за АdBlue

Вместимост от 32 до 112 литра. Помпата за AdBlue е вградена в модула на резервоара за AdBlue. Пластмасови.

Спирачки

EBS (спирачна система с електронно управление) предлага първокласна реакция, ефективност и усещане за спиране, както и достъп до множество практични функции. EBS вече се предлага както за дискови спирачки, така и за барабанни спирачки Z-cam (за избран набор от конфигурации на мостовете и височини на шасито). Модернизирайте спирачната система, като добавите към нея пакета EBS Medium или някоя от допълнителните опции. EBS е стандарт при всички спецификации.

 

EBS medium

В допълнение към пакета EBS Standard, EBS Medium предлага следните функции:

 

Контрол на състоянието на ЕBS 

Наблюдение на състоянието на EBS посредством електронната система на автомобила TEA2+ и Volvo Tech Tool.

 

Автоматично задържане

Спрете камиона до неподвижно състояние и функцията за автоматично задържане ще запази последния приложен спирачен натиск, за да задържи камиона на място, докато водачът натисне педала на газта.

 

Анализ на износването на спирачните накладки

Предупреждение за спирачните накладки – изчислява оставащия пробег, който може да бъде изминат с настоящите спирачни накладки (само за дискови спирачки).

 

Автоматично освобождаване на паркинг спирачката

Паркинг спирачката се освобождава, когато водачът натисне педала на газта и избере предавка (само за скоростна кутия I-Shift).

 

 

Допълнителни опции:

В допълнение към програмните пакети се предлагат следните опции:

 

Усъвършенствана спирачна функция за подобряване на стабилността на композицията

Позволява на водача да поиска постепенно спиране на ремаркето. Тогава спирачката се задейства автоматично и рискът от усукване на ремаркето намалява.

 

ESC (електронен контрол на стабилността)

Системата за стабилност на спирачките ги задейства поотделно за всяко колело, като по този начин осигурява стабилност за цялата композиция и противодейства на усукването, преобръщането и люлеенето на ремаркето. ESС изпълнява законодателните изисквания за електронен контрол на стабилността на автомобила и се предлага за автомобили с 2, 3, 4 или 5 моста.

 

Светлини при аварийно спиране

При рязко спиране при скорости над 50 km/h спирачните светлини мигат четири пъти в секунда. 

 

Хидравличен ретардер

Компактен ретардер, монтиран на скоростната кутия, с максимален ефект 440 kW.

Volvo Dynamic Steering

Система за активно управление с наслагване на въртящия момент. Осигурява по-голяма сила върху кормилното управление при ниски скорости, намалява отката на волана и го задържа в положение точно напред при спиране върху повърхности с разпределено триене. Воланът се връща автоматично в неутрално положение при движение както напред, така и назад. Volvo Dynamic Steering вече се предлага за всички конфигурации на мостовете, включително за автомобили с двойни предни мостове. Предлага се в комбинация с индивидуално предно окачване.

Предно разположени спомагателни мостове
Предлагат се във фиксирани и активно управлявани варианти, както за влекачи, така и за шаси кабини. Натоварване на мостовете: 4,5, 7,5 или 9 тона.


Задно разположени спомагателни мостове
Предлагат се в няколко конфигурации – фиксирани с единични или сдвоени колела, самостоятелно управляеми или активно управлявани. Натоварване на мостовете: 7,5, 9,5 или 10 тона.

Повдигане на тандемния мост

Дава възможност за освобождаване и повдигане на задния тандемен спомагателен мост, за да се намали разходът на гориво и радиусът на завой. Чрез натискане на бутон на арматурното табло водачът може да повдигне моста, когато товарният автомобил е без товар. При натоварване на автомобила мостът се спуска и задейства автоматично. Повдигането на тандемния мост се предлага за конфигурации 6×4 и 8×4 (с тандемен спомагателен мост), оборудвани с дискови спирачки.
 

Конфигурации на осите – електрически 

Влекач: 4x2, 6x2, 6x4

Шаси кабина: 4x2, 6x2, 6x4, 8x2, 8x4

Всички мостове са с въздушно окачване

Таблици с данни

Данни – всичко, от което се нуждаете. Изтеглете таблиците с данни във формат PDF за гамата Volvo FМ от следните връзки.

  • FM Rigid
  • FM Tractor
FM Tractor
FM Rigid

Описаните характеристики може да не са стандартни или налични за всички нива на оборудване и опции за силово предаване.

Имате въпрос?

Вашият местен дилър на Volvo Trucks ще ви каже отговора. Отбийте се при него, обадете му се или го помолете да дойде при вас.