Произшествията, при които един автомобил удря отзад друг, са твърде чести. Такива инциденти обикновено се случват, когато водачът на задния автомобил не внимава в пътя. Когато участват товарни автомобили, опасностите очевидно са още по-големи поради размерите и теглото на автомобилите.
Непрекъснатото тестване на системата на аварийната спирачка гарантира, че товарният автомобил може да спре, или смекчава възможните удари и последвалите от тях наранявания. Извършва се промяна, за да се осигури съответствие със законовите изисквания, но най-важното е да спазваме поетия с гордост от нас ангажимент да направим пътната обстановка навсякъде, където има товарни автомобили Volvo, възможно най-безопасна.
1. Камера и радар
Камерата определя разстоянието до и типа на обекта, намиращ се пред товарния автомобил. Радарът измерва скоростта и разстоянието до обекта отпред. Важно е водачите да имат доверие на системата и да не получават твърде много фалшиви аларми, така че камерата и радарът работя съвместно, за да дават предупреждения само когато е необходимо.
2. Съчетаване на сензори
Съчетаване на сензори се получава, когато два сензора (радар и камера) предоставят входни данни на процесор, за да се получи по-добра представа за ситуацията. Сензорите, които работят заедно, са изключително важни, тъй като помагат да се направи разграничение между автомобилите и обектите, които не са реална заплаха, като празен контейнер, например. В крайна сметка, с две очи виждате повече подробности, отколкото с едно.
3. Блок за управление
Цялата информация от камерата, радара, товарния автомобил и поведението на водача се събира в блока за управление. Софтуерът анализира тази информация и задейства предупредителната система, както и спирачната система на товарния автомобил, в случай на предстоящ инцидент.
4. Спирачна система
Спирачната система се задейства, когато водачът не реагира на предупрежденията за удар. Автомобилът първо задейства леко спирачката, предавателната кутия се отделя и товарният автомобил забавя ход. Спирачната система сега е активна и ако опасността е голяма, товарният автомобил спира чрез задействане на спирачките с пълна сила и стоп светлините започват да мигат. Паркинг спирачката се задейства, ако водачът не реагира.
Аварийната спирачка е последната фаза в последователността от събития, които се случват, когато се задейства Предупреждението за сблъсък с аварийна спирачка.
Първо се задейства сигнал за предварително предупреждение, ако системата установи, че товарният автомобил е в опасна ситуация. Червена LED светлина, отразяваща се от предното стъкло, предупреждава водача. Следва мигаща светлина и аларма, ако все още няма реакция от страна на водача.
След това се задейства аварийната спирачка, ако водачът все още не е предприел някакви действия във връзка с тези предупреждения.