Подобряване на горивната ефективност, аеродинамиката и комфорта за водача. Това са основните причини зад решението да се позволят по-дълги кабини на камиони по европейските пътища. Разпоредбите са в съответствие с целите на ЕС за климата и биха могли да имат значителни последици за бизнеса с товарни превози.
Дизайнът на камионите в Европа остава до голяма степен непроменен в продължение на много десетилетия, включвайки кабина с къса предница, за да се увеличи максимално дължината на товара. Тези кабини с къса предница, често наричани модел „кабина над двигател“ (COE), доминират главно защото европейското законодателство ограничава цялата дължина на автомобила, включително ремаркето и влекача. В САЩ, от друга страна, ограниченията на дължината важат само за ремаркето, което обяснява защо кабините с дълги предници преобладават по американските пътища.
Промените в европейското законодателство, въведени през 2020 г., обаче вече позволяват и малко по-дълги камиони в Европа. Това дава възможност за промени в дизайна, които могат да направят камионите по-аеродинамични, по-безопасни и по-удобни.
„Ние приветстваме това законодателство, тъй като то ни дава възможност да подобрим още повече енергийната ефективност на кабините чрез дизайна, което ще бъде от полза както за нашите клиенти, така и за околната среда“, казва Томас Туресон (Tomas Thuresson), мениджър комерсиализация на нови оферти във Volvo Trucks.