Оптимизирана енергийна ефективност, подобрена видимост и подобрено изживяване на водача – това е, което можете да очаквате от иновациите, представени от Volvo Trucks на 29 януари. Тези ключови подобрения на характеристиките обещават значителни предимства за транспортния отрасъл, водачите и обществото като цяло. Вижте обзор на най-важните новини.
Последното пускане на пазара на камиони и иновации на Volvo Trucks бележи едно от най-мащабните внедрявания за тежкотоварния сегмент от години. То обхваща всичко от външен дизайн и аеродинамика до технологични иновации, насочени към повишаване на енергийната ефективност и безопасност. Част от него е новият, икономичен двигател D17 за Volvo FH16 и Volvo FH16 Aero с впечатляваща мощност и въртящ момент. Новите продукти и характеристики са разработени, за да отговорят на нуждите и желанията на обществото, транспортните компании и водачите.
Вижте списък на най-важните новини:
„Изключително удовлетворяващо е, че можем да предложим на нашите клиенти такъв впечатляващ набор от иновации и новини. Това е съществена стъпка за подобряване на енергийната ефективност и намаляване на въглеродния отпечатък. Също така повишаваме безопасността с подобрена видимост, като въвеждаме система за наблюдение с камери, която замества традиционните огледала. Освен това предоставяме на водачите по-добра работна среда. Уверен съм, че това ще бъде от полза както за отрасъла, така и за обществото като цяло“, казва Томас Туресон (Tomas Thuresson), мениджър комерсиализация на нови оферти във Volvo Trucks.
Най-забележителната иновация е новата аеродинамична кабина на Volvo FH Aero и Volvo FH16 Aero. Благодарение на измененията в Директивата на Европейския съюз за масите и размерите, предната част на кабината е удължена, за да се намали въздушното съпротивление. Освен това дизайнът на кабината е щателно усъвършенстван за оптимална аеродинамика.
„Намаленото съпротивление води до подобрена енергийна ефективност, независимо дали задвижването е дизелово, газово или електрическо. На свой ред това означава намалени емисии на CO2 и намалени разходи за клиента. Това е значителен напредък за операторите“, казва Матиас Алберг (Mattias Ahlberg), мениджър представяне на цялостна оферта във Volvo Trucks.
За да научите повече и да видите новите Volvo FH Aero и Volvo FH16 Aero в действие, гледайте този филм за пълната гама.
Друго голямо обновление е внедрената от Volvo Trucks система за наблюдение с камери, която заменя традиционните огледала. Тази система предлага няколко основни предимства:
„Това е много компетентна система и искам да подчертая, че нашата добре приемана ъглова камера от страната на пътника, разположена до камерата за задно виждане на същото крило, също е налична с тази конфигурация“, казва Матиас Алберг.
Системата за наблюдение с камери е налична за всички модели кабини, с изключение на тези с по-ниски покриви или FLADR класификация. Тук можете да намерите повече информация за разликите между системата за наблюдение с камери и традиционните странични огледала.
Чрез замяната на страничните огледала системата за наблюдение с камери допринася за подобрена аеродинамика, както и за подобрена видимост.
Всички кабини са претърпели аеродинамични подобрения, както видими, така и невидими. Тези подобрения включват намалени пролуки и подобрени уплътнения между компонентите на кабината, за да се осигури по-плавен въздушен поток. Зоната над предното стъкло също е оптимизирана, за да се сведе до минимум въздушното съпротивление.
„Накратко, направихме множество малки подобрения, които заедно правят кабините по-аеродинамични. Освен това цялото осветление е модернизирано, като вече включва само LED лампи. За по-съвременен външен вид придадохме на емблемата Volvo напълно нов и по-изчистен дизайн, който е в съответствие с цялостната естетика“, казва Томас Туресон.
Обновеният екстериорен дизайн и далновидният подход са отразени и в кабината на камиона. Фокусът тук е върху създаването на по-добра среда за работа и живот на водачите.
Тъй като актуализираната Директива на Европейския съюз за масите и размерите позволява по-дълги кабини с аеродинамичен дизайн, вече е законно възможно да се използва кабината Globetrotter XXL на Volvo по европейските пътища. Това означава, че Volvo FH Aero и Volvo FH16 Aero с кабината Globetrotter XXL могат да се използват във всички отраслови сегменти в Европа, без това да повлияе на товароносимостта. Независимо дали транспортирате дървен материал, цимент или автомобили, можете да се насладите на кабина с повече вътрешно пространство и по-широко легло.
„Това е истинско предимство за водачите, които прекарват продължително време на път“, казва Матиас Алберг.
„Изключително удовлетворяващо е, че можем да предложим на нашите клиенти такъв впечатляващ набор от иновации и новини. Това е съществена стъпка за подобряване на енергийната ефективност и намаляване на въглеродния отпечатък.“
Друго съществено подобрение в сегмента на тежкотоварните превози е въвеждането на изцяло новия 17-литров двигател. Като най-мощният двигател, създаван някога от Volvo, той предлага до 780 конски сили и 3800 Nm въртящ момент.
„Това е двигател от световна класа по отношение на технологията. Той е енергийно ефективен с бърза реакция на двигателя, по-малко тегло, висока производителност и подобрени работни характеристики на двигателната спирачка. Благодарение на високия му въртящ момент водачите могат да поддържат по-високи предавки за по-дълги периоди и да пестят гориво. Това е от полза за околната среда, като същевременно оставя повече пари в джобовете на клиентите“, казва Томас Туресон.
Новият двигател се предлага в три различни версии:
Още новини, свързани с изживяването на водача, включват подобрения на функцията I-See, която сега е още по-ефективна. Тя е обновена, така че да съобразява скоростта на автомобилите със завоите, кръговите кръстовища и знаците за скорост. Това ще подобри изживяването при шофиране и ще доведе до по-голяма употреба на круиз контрола.
„Целта е да се даде възможност на водачите да използват круиз контрола за по-значителна част от пътуванията си. Това води до подобрено изживяване на водача, както и до намалена консумация на енергия и по-ниски въглеродни емисии. Едновременно с това водачите се радват на по-комфортен работен ден с поддържащи функции, които опростяват задачите им“, казва Томас Туресон.
Като цяло, тези иновации предлагат голям потенциал за транспортната индустрия да постигне целите за устойчивост, да подобри безопасността, както и да привлича и задържа водачи.