Добре поддържаният камион е икономичен. Ето няколко примера за области, в които редовната поддръжка ще запази автомобила ви в добро състояние и ще ви позволи да избегнете ненужно увеличаване на разхода на гориво.
Свойствата на горивото могат да се различават и това може да влияе както на икономията на гориво на камиона, така и на надеждността на горивната система. Разликата в разхода на гориво може да достигне до пет процента в зависимост от характеристиките на горивото. Използването на гориво със съдържание на сяра, по-високо от десет части на милион, може също да повреди двигателя и системата за последваща обработка на отработените газове. По тази причина винаги използвайте правилното гориво, както е указано от производителя.
Камионите с двигатели Euro 6 са оборудвани с филтър за твърди частици, известен също като DPF, който премахва саждите от изгорелите газове за съобразяване с действащото законодателство за емисиите Euro 6. Неправилната поддръжка обаче може да увеличи разхода на гориво с до два процента. Това може също да доведе до повишено износване на двигателя, надвишени емисии на стандартите Euro 6, повреда на филтъра и непланиран престой.
За да избегнете това, винаги използвайте правилното гориво и масло, както е указано от производителя. В противен случай рискувате да задръстите и повредите DPF. Филтърът за твърди частици също трябва да се почиства редовно съгласно процедурата, описана от производителя.
Правилната температура на маслото в скоростната кутия намалява съпротивлението и има положителен ефект върху вашата икономия на гориво. При температури до 20°C (и преди автомобилът да е управляван продължително време – около час) маслото се загрява от маслен охладител, което спестява до 0,3 процента гориво. При по-топъл климат масленият охладител на скоростната кутия предотвратява също прегряване на маслото, което съответно намалява износването на частите.
Важно е да използвате препоръчаното масло с правилния вискозитет и плътност. Това също се свързва с маслото на двигателя и мостовете.
Когато възникне теч във въздушната спирачна система, разходът на гориво може да се увеличи с до два процента в зависимост от размера на теча. Това е така, защото компресорът трябва да бъде включен в случай на теч, което изисква приблизително 15 конски сили от двигателя. Винаги има известна степен на изтичане на въздух, например когато камион е паркиран през нощта или по време на седмични периоди на почивка. Но когато се загуби значително количество въздух по време на по-кратки паузи, това показва, че има по-голям теч. Рискът от изтичане на въздух е особено голям при куплунзите за ремарке.
Когато сходимостта на предния и задния мост не е регулирана, това води до нестабилно управление и повишено въздушно съпротивление. При стандартен влекач това може да увеличи разхода на гориво с до три процента. Той е дори по-висок, ако и ремаркето не е правилно регулирано. Ако нито един от мостовете на ремаркето не е правилно регулиран, разходът на гориво може да се увеличи значително.
Недостатъчно напомпаните гуми ще увеличат съпротивлението при търкаляне, което съответно ще доведе до по-висок разход на гориво. Тестовете показват, че ако налягането в гумите е дори един бар по-ниско, разходът на гориво може да се увеличи с два процента. Освен това може да намали живота на гумата с около 20 процента.
Всеки от тези малки проценти може бързо да доведе до значителни разходи, а всички заедно могат силно да повлияят върху вашия краен резултат. Това е още една причина, поради която редовното обслужване е от съществено значение.
Прочетете повече за услугите от Volvo Trucks.