От пускането си на пазара Volvo Dynamic Steering помогна за предотвратяване на произшествия и направи ежедневната работа на водачите на камиони по-безопасна. Петер Еен (Peter Een) е опитен водач на камион, който вярва, че системата е предотвратила това, което иначе би било сериозен инцидент.
Петер Еен току-що бил разтоварил пратка дървен материал и се връщал към своя работодател – Sundbergs Åkeri в Херюнга, Швеция – когато внезапно чул силен трясък. Гумата на предното му дясно колело била експлодирала. „Веднага изпадате в паник режим“, казва Петер, който шофира камиони от близо 50 години. „Последният път, когато се случи, завих през целия път, преди да успея да спра в лявата лента. Беше чист късмет, че се измъкнах от всичко това толкова успешно.“
Но този път не се наложило Петер да разчита на късмет – той разполагал с Volvo Dynamic Steering. Въпреки че се е движел с 80 km/h, камионът е запазил курса си перфектно. „Оказа се, че гумата е спукана и бях се движил по джанта. Режеше асфалта като нож. Без Volvo Dynamic Steering никога нямаше да мога да задържа камиона на пътя и това можеше да свърши наистина зле.“
Обикновено, когато гумата на предно колело се спука, първоначалната експлозия и излизащият въздух карат предните колела да завият и автомобилът да се наклони, което предизвиква отклонение от курса му. След това водачът трябва незабавно да поеме контрола над волана и да задържи камиона на пътя.
В този случай обаче сензорите в модула на Volvo Dynamic Steering незабавно разпознават неволните движения на кормилното управление, причинени от спукването на гумата. Блокът за управление на Volvo Dynamic Steering, който контролира кормилното управление, след това успява да намали тези движения, като по този начин помага на водача да поддържа курса на автомобила.
„Спукването на гумата на предното колело може да промени ъгъла на волана с до 80 градуса“, казва Ян-Инге Свенсон (Jan-Inge Svensson), собственик на софтуера за кормилно управление, който помогна за разработването на Volvo Dynamic Steering.
„Това може да накара автомобила да се отклони встрани за част от секундата и последствията да бъдат фатални. Системата Volvo Dynamic Steering е проектирана да намали тези движения и да даде на водача повече време за реакция. Разбира се, зависи от обстоятелствата до каква степен тя ще може да помогне на водача да избегне произшествие.“
Шофирането на камион продължително време натоварва раменете и гърба на водача, но с Volvo Dynamic Steering управлението става много по-лесно.
Излизането от лентата, причинено от спукване на гума, е само един от видовете произшествия, който е възможно да бъде предотвратен от Volvo Dynamic Steering. Друг такъв е поднасянето, благодарение на една от функциите на системата, а именно подпомагане на стабилността. Тя работи въз основа на комбинацията от Volvo Dynamic Steering и електронния контрол на стабилността, който използва сензорите на автомобила, за да следи стабилността на автомобила.
Ако бъде открита и най-малката склонност към поднасяне, например ако задните колела губят сцепление, системата автоматично се намесва леко за завиване в обратна посока, за да помогне за стабилизиране на автомобила.
Спуканите гуми не са най-честата причина за произшествия с излизане от лентата. По-често те са причинени от умора или невнимание на водача. Системата Volvo Dynamic Steering с активирана функция Lane Keeping Assist е проектирана да помага в такива ситуации. Функцията се активира автоматично, когато камионът достигне 55 km/h и непрекъснато следи позицията на камиона, като използва камера за проследяване на маркировката на лентата. Когато открие, че камионът се отклонява от пътната лента, тя изпраща сигнал до системата Volvo Dynamic Steering, която от своя страна се намесва леко, като завива в обратна посока, за да помогне за коригиране на курса му. Водачът освен това се предупреждава чрез вибриране на волана.
С Volvo Dynamic Steering няма проблеми при маневриране и движение на заден ход с товар. Освен това не ви пречи и насрещният вятър; много по-стабилен е за каране. Все едно шофирате различен камион.
Докато пътнотранспортните произшествия са най-очевидната опасност при шофирането на камион, един от най-големите професионални рискове в дългосрочен план е физическото напрежение при шофирането особено във врата, гърба и раменете на водача. Това се дължи на дългите часове седене на едно място, необходимостта от непрекъснати малки корекции на кормилното управление и може да се усложни от ситуации, като необходимост от шофиране по наклони, неравни пътища или в райони със силен насрещен вятър.
Volvo Dynamic Steering обаче има капацитета да разпознава такива условия и автоматично да завърта волана в съответствие с тях. Това до голяма степен разтоварва водача от непрекъснатото ръчно коригиране на ъгъла на завиване.
В персоналните настройки на Volvo Dynamic Steering водачите могат също да направят корекции на степента на чувствителност на реакция на волана, така че да отговаря на обстановката и личните им предпочитания. Те могат да избират от предварително програмирани настройки, които са предназначени да осигурят оптимално кормилно управление за различни типове пътища и ситуации, или свободно да регулират различните параметри за цялостно персонализиране.
„Шофирането на камион продължително време натоварва раменете и гърба на водача, но с Volvo Dynamic Steering управлението става много по-лесно“, казва Ян-Инге.
„Помага за елиминирането на множеството малки и непрекъснати смущения, които могат да изморят водача, и по този начин допринася за много по-добра работна среда. В резултат на това водачът е по-спокоен и по-малко уморен. Освен това може да се концентрира повече върху пътя и заобикалящата го среда, което го прави и по-безопасен шофьор.“
Това със сигурност е опитът на Петер Еен: „С Volvo Dynamic Steering няма проблеми при маневриране и движение на заден ход с товар. Освен това не ви пречи и насрещният вятър; много по-стабилен е за каране. Все едно шофирате различен камион.“
Обобщение: Предимствата на Volvo Dynamic Steering по отношение на безопасността
Системата Volvo Dynamic Steering е проектирана да...
Научете повече за Volvo Dynamic Steering тук: