Всичко, което трябва да знаете за Volvo FMX, с подробности.
Открийте спецификации за двигатели, трансмисии, задни мостове (включително предавателни числа), комбинации от силови предавания и силоотводни валове.
Нетна изходна мощност съгласно: EC 582/2011
Нетна изходна мощност съгласно: EC 582/2011
Електрически | Volvo FMX Electric |
---|---|
Работни характеристики | До 330 – 490 kW (450 – 666 к.с.) непрекъсната мощност |
Пробег | До 300 km |
Време за зареждане (пълно зареждане) | 9,5 часа с AC (43 kW) 2,5 часа с DC (250 kW) |
Капацитет на акумулаторите | 180 – 540 kWh, 2 – 6 акумулатора |
Дизелов | D11 | D13 | |
---|---|---|---|
Стандарт за емисиите | Euro 6 | Euro 6 | |
Бр. цилиндри | 6 | 6 | |
Работен обем | 10,8 dm³ | 12,8 dm³ | |
Ход на буталото | 152 mm | 158 mm | |
Вътрешен диаметър | 123 mm | 131 mm | |
Съотношение на компресия | 18.0:1 | 18.0:1 | |
Обороти при икономичен режим | 1000 – 1500 об/мин | 900 – 1400 об/мин | |
Моторна спирачка-забавител | 155 kW (2300 об/мин) | 175 kW (2300 об/мин) | |
Спирачен ефект на двигателя* | 270 kW (2300 об/мин) | 340 kW (2300 об/мин) | |
Маслени филтри | 2 пълнопоточни | 2 пълнопоточни | |
Обем на маслото за смяна, включително масления филтър | 35 l | 35 l | |
Охладителна система, общ обем | 22 l | 24 l | |
|
*по избор
Гориво, несъдържащо сяра (EN590, сяра макс. 10 части на хиляда), биодизел поколение 2 (EN15940, синтетичен дизел)
D11 330 к.с. (246 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Макс. мощност при 1700 об/мин | 330 к.с. | |||
Макс. въртящ момент при 877 – 1400 об/мин | 1600 Nm | |||
D11 380 к.с. (279 kW) |
| |||
Макс. мощност при 1700 об/мин | 380 к.с. | |||
Макс. въртящ момент при 938 – 1400 об/мин | 1800 Nm | |||
D11 430 к.с. (317 kW) | ||||
Макс. мощност при 1700 об/мин | 430 к.с. | |||
Макс. въртящ момент при 1008 – 1400 об/мин | 2050 Nm |
D11 460 к.с. (338 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Макс. мощност при 1700 об/мин | 460 к.с. | |||
Макс. въртящ момент при 1050 – 1400 об/мин | 2200 Nm | |||
D13 420 к.с. (309 kW) |
| |||
Макс. мощност при 1404 – 1700 об/мин | 420 к.с. | |||
Макс. въртящ момент при 905 – 1400 об/мин | 2100 Nm | |||
D13 460 к.с. (338 kW) | ||||
Макс. мощност при 1404 – 1700 об/мин | 460 к.с. | |||
Макс. въртящ момент при 945 – 1400 об/мин | 2300 Nm |
D13 500 к.с. (368 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Макс. мощност при 1404 – 1700 об/мин | 500 к.с. | |||
Макс. въртящ момент при 980 – 1400 об/мин | 2500 Nm | |||
D13 540 к.с. (397 kW) |
| |||
Макс. мощност при 1458 – 1700 об/мин | 540 к.с. | |||
Макс. въртящ момент при 1000 – 1400 об/мин | 2600 Nm | |||
12-степенна скоростна кутия с демултипликатор и делител със система за автоматична смяна на скоростите. I-Shift може да бъде оборудвана с компактен ретардер, силоотводен дал, допълнителна хидравлична помпа със серво механизъм и маслен радиатор. Възможно е също така да поръчате I-Shift с предавки за бавен ход, предавки за ултра бавен ход и няколко задни скорости.
Тип | Най-висока предавка | Максимален въртящ момент (Nm) | Одобрение на БТК (t) |
---|---|---|---|
AT2412 | Директна | 2400 | 44 |
AT2612 | Директна | 2600 | 100 |
ATO2612 | Повишаваща | 2600 | 100 |
Тип | Най-висока предавка | Максимален въртящ момент (Nm) | Одобрение на БТК (t) |
---|---|---|---|
SPO2812 | Повишаваща | 2800 | 80 |
Напълно автоматична трансмисия с превключване под натоварване с хидротрансформатор и маслен радиатор. Сменя скоростите без загуба на мощност. Powertronic може да бъде фабрично оборудвана със силоотводен вал, вграден ретардер и резервна хидравлична помпа на сервоуправление.
Тип | Най-висока предавка | Въртящ момент на двигателя (Nm) | Одобрение на БТК (t) |
---|---|---|---|
PT2106 | Директна | 2100 | 44 |
PT2606 | Директна | 2600 | 60 |
Предназначена за оптимална икономия на гориво. Превключването на предавките се извършва в най-икономичния диапазон от обороти.
Използва се когато е необходима висока изходна мощност на двигателя. Превключва на по-високи и по-ниски предавки при високи обороти на двигателя.
Тип | Мост | Предавка | Макс. въртящ момент (Nm) | Макс. натоварване на основните/спомагателните мостове (t) | Одобрение на БТК (t) |
Единична редукция | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS1344C/E | Единичен | Хипоиден | 2600 | 13 | 44 |
RSS1370A/B | Единичен | Хипоиден | 3800 | 13 | 70 |
RTS2370A | Тандемен | Хипоиден | 3800 | 23 | 80 |
RSS1244B | Единичен | Хипоиден | 2800 | 12 | 44 |
RTS2310A | Тандемен | Хипоиден | 3800 | 23 | 100 |
RSS1352A | Единичен | Хипоиден | 2800 | 13 | 52 |
Редукторна главина | |||||
RSH1365 | Единичен | Конична предавка със спираловидни зъби | 2400 | 13 | 65 |
RSH1370F | Единичен | Конично спираловидно изрязване | 3800 | 13 | 70 |
RTH2610F | Тандемен | Конично спираловидно изрязване | 3800 | 26 | 100 |
RTH3210 | Тандемен | Конично спираловидно изрязване | 3800 | 32 | 100 |
RTH3312 | Тандемен | Конично спираловидно изрязване | 3800 | 33 | 120 |
RTH3815 | Единичен | Конично спираловидно изрязване | 3800 | 38 | 150 |
Единични мостове
RSS1244B | RSS1344C/E | RSS1352 | RSS1370A/B | RSH1365 | RSH1370F |
---|---|---|---|---|---|
2.06:1 | 2.06:1 | 2.06:1 | 2.47:1 | 3.61:1 | 3.46:1 |
2.17:1 | 2.17:1 | 2.17:1 | 2.64:1 | 3.76:1 | 3.61:1 |
2.31:1 | 2.31:1* | 2.31:1 | 2.85:1 | 4.12:1 | 3.76:1 |
2.47:1 | 2.47:1* | 2.47:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.12:1 |
2.64:1 | 2.47:1* | 2.64:1 | 3.40:1 |
| 4.55:1 |
2.85:1 | 2.85:1* | 2.85:1 | 3.67:1 |
| 5.41:1 |
3.08:1 | 3.08:1* | 3.08:1 | 4.11:1 |
|
|
3.36:1 | 3.36:1* | 3.36:1 |
|
|
|
| 3.70:1 |
|
|
|
|
| 4.11:1 |
|
|
|
|
| 4.63:1 |
|
|
|
|
| 5.29:1 |
|
|
| |
RTS2370A | RTS2310A | RTH2610F | RTH3210 | RTH3312 | RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|
2.43:1 | 2.06:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 | 4.14:1 |
2.57:1 | 2.17:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 | 4.58:1 |
2.83:1 | 2.31:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 | 5.43:1 |
3.09:1 | 2.47:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 | 7.22:1 |
3.40:1 | 2.64:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 5.41:1 |
|
3.78:1 | 2.85:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 6.18:1 |
|
4.13:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 7.21:1 |
|
4.50:1 | 3.36:1 | 5.41:1 | 5.41:1 |
|
|
5.14:1 | 3.70:1 | 6.18:1 | 6.18:1 |
|
|
5.67:1 | 4.11:1 |
| 7.21:1 |
|
|
6.17:1 | 4.63:1 |
|
|
|
|
| D11 330 к.с. | D11 370 к.с. | D11 410 к.с. | D11 450 к.с. | D13 420 к.с. | D13 460 к.с. | D13 500 к.с. | D13 540 к.с. |
Powertronic | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PT2106 | • | • | • | • |
| |||
PT2606 |
|
|
|
| • | • | • | • |
I-Shift | ||||||||
AT2412 | • | • | • | • | • | • |
|
|
AT2612 | • | • | • | • | • | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • | • | • | • | • | • |
I-Shift Dual Clutch | ||||||||
SP02812 |
|
|
|
|
| • | • | • |
Мостове с единична редукция | ||||||||
RSS1244B | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1344C/E | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1352 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1356 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1370A/B | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTS2310A | • | • | • | • | • | • | • | • |
Мостове с редукторна главина | ||||||||
RSH1365 | • | • | • | • | • | • | • |
|
RSH1370F | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3210 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3312 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3815 | • | • | • | • | • | • | • | • |
Задвижващ преден мост/разпределителна скоростна кутия | ||||||||
FAA11/FAA21/V2501TB | • | • | • | • | • | • | • | • |
| Изходен въртящ момент | Предавателно число | |
---|---|---|---|
EPTT650 | 650 Nm* | 1.26:1 | |
EPTT1000 | 1000 Nm* | 1.26:1 | |
* Изходен въртящ момент при шофиране и в спряло положение.
PTER-DIN: Задно монтиран силоотводен вал на двигателя за директно задвижване на хидравлична помпа.
PTER1400: Задно монтиран силоотводен вал на двигателя с фланцова връзка за хидравлична помпа.
PTER100: Задно монтиран силоотводен вал на двигателя с фланцова връзка за хидравлична помпа.
PTR-F: Прикрепване чрез фланцова връзка и ниски или високи обороти.
PTR-FL/FH: Прикрепване чрез фланцова връзка и ниски или високи обороти.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Ниски/средни/високи обороти с DIN връзка за директно прикрепване на хидравлична помпа.
PTRD-F: Високи обороти с прикрепване чрез свързващ фланец за директно монтиран карданен вал.
PTRD-D: Високи обороти с двойно задвижване. Предна и задна DIN връзка за директно прикрепване на хидравлични помпи.
PTRD-D1: Високи обороти с двойно задвижване. Прикрепване чрез фланцова връзка отзад и DIN прикрепване отпред.
PTRD-D2: Високи обороти с двойно задвижване отзад и единично задвижване отпред. Прикрепване чрез два свързващи фланеца отзад и едно DIN прикрепване отпред.
Открийте спецификации за размери, височини над земята и характеристики на кабините.
Volvo FMX се предлага с уникална окомплектовка на екстериора, предназначена да издържа на тежка употреба.
Базова
Решетка и дръжки на вратите в буреносно сиво. Сенник в мълниеносно сиво. Хромирани фарове. Стоманена броня, боядисана в сиво.
Volvo FMX се предлага с пет различни нива на окомплектовка на интериора, които отговарят на различни нужди.
Текстилна окомплектовка Dynamic
Текстилен интериор с модерна цветова схема и издръжливи материали в различни нюанси на сиво и лилаво.
Винилова и текстилна окомплектовка Robust
Издръжливи материали от винил и текстил с модерна цветова схема, която подхожда на различните части на окомплектовката на интериора.
Плюшена окомплектовка Progressive
Тази плюшена окомплектовка на интериора с мек текстил предлага модерна цветова схема и подхожда на различните части на окомплектовката на интериора.
Кожена окомплектовка Robust
Интериор с издръжливи материали и двуцветни изцяло кожени седалки, които подхождат на различните части на окомплектовката на интериора.
Кожена окомплектовка Progressive
Интериор с издръжливи материали и двуцветни изцяло кожени седалки, които подхождат на различните части на окомплектовката на интериора.
Дневна кабина
Дневна кабина (FMX-DAY) с удобна и ергономична зона за водача. Вътрешна височина 164 сантиметра: 120 сантиметра над капака на отделението за двигателя.
Ниска дневна кабина
Ниската дневна кабина (FMX-LDAY) е необходима за приложения, като например работа в мини, хладилни каросерии, помпи и кранове. Вътрешна височина 148 сантиметра: 104 сантиметра над капака на отделението за двигателя.
Спална кабина
Спална кабина (FMX-SLP), удобна за пренощуване на един човек. Вътрешна височина 164 сантиметра: 120 сантиметра над капака на отделението за двигателя.
Ниска спална кабина
Ниската спална кабина (FMX-LSLP) с по-нисък покрив позволява превозване на допълнителен товар върху кабината. Вътрешна височина 148 сантиметра: 104 сантиметра над капака на отделението за двигателя.
Кабина Globetrotter
Кабината Globetrotter (FMX-HSLP) предлага удобно пренощуване на до двама души. Кабината има повече допълнително пространство за съхранение. Вътрешна височина 201 сантиметра: 157 сантиметра над капака на отделението за двигателя.
Кабина за екипаж
Кабина за екипаж с обширно пространство за до 9 души допълнителни пътници. Вътрешна височина 1590 милиметра.
Четириточково окачване на кабината
Изберете между пружинно окачване с амортисьори, пружинно окачване отпред и въздушно окачване отзад или изцяло въздушно окачване.
Вентилационни отвори
Вентилационен отвор от лявата страна, който се предлага в две разновидности – висок или нисък.
Цветове на кабината
Изберете от около 650 варианта.
Седалка на водача
Избор от три различни нива на комфорт: Progressive (Прогресивен) (плюш или кожа), Dynamic (Динамичен) (текстил) и Robust (Издръжлив) (винил). Общият обхват на регулиране на седалките е 200 милиметра хоризонтално и 100 милиметра вертикално. Стандартно седалката на водача е снабдена с облегалка за главата, регулируема и сгъваема облегалка, регулиране във вертикална и хоризонтална посока, регулируема опора за кръста и регулируем ъгъл на седалката.
Седалка на пътника
Избор от три различни нива на комфорт: Progressive (Прогресивен) (плюш или кожа), Dynamic (Динамичен) (текстил) и Robust (Издръжлив) (винил). Всички могат да бъдат поръчани с тапицерия по избор. Седалките на пътниците са оборудвани стандартно с облегалки за глава.
Легла
Долното легло е с размери 70×200 сантиметра. 16-сантиметров матрак с пружинен пакет и отлични нива на комфорт. Три опции за твърдост: мек, полутвърд и твърд. Предлагат се и две опции за протектор на матрака: подобрява комфорта при спане и ви улеснява при оправянето на леглото. Размери на горното легло Comfort: 70×190 сантиметра или 60×190 сантиметра (опция за кабина Globetrotter).
Вътрешни отделения за съхранение
В пространството над предното стъкло има две отделения за съхранение с ролетни врати, както и четири ISO слота, един от които е запазен за тахографа (два ISO слота в ниските кабини). Под леглото в спалната кабина и в кабината Globetrotter ще намерите две големи отделения за съхранение, до които има достъп отвън, и едно голямо (обем 44 литра), до което има достъп при повдигане на матрака и капака; в спалния отсек можете да намерите две отделения за списания и за дребни вещи. В арматурното табло има четири отворени отделения, малка кутия за съхранение, отделение с DIN слот, поставка за лични вещи върху арматурното табло и държач за бутилки. Дневната кабина може да бъде оборудвана с 60-литрово отделение за съхранение с жалузийни отвори за каски, кутии за храна др.
Външни отделения за съхранение
Зад седалките на водача и пътника ще намерите достъпно отвън пространство за съхранение.
Покривен люк
Кабината може да се оборудва с покривен люк, който се отваря на 50 милиметра. Отвътре има перфорирана щора, която действа и като мрежа против насекоми, когато люкът е отворен. Покривният люк може да се управлява ръчно или електрически (опция). Предлага се и покривен люк от стомана, предназначен за строителство или тежки приложения.
Волан
Предлага се в два различни размера – диаметър 450 mm или 500 mm в зависимост от спецификацията на камиона. Височината на волана може да се регулира в обхват до 90 mm, а ъгълът – до 28°. Когато е с функция за накланяне (опция), воланът може да бъде регулиран във вертикално положение между -5° и +15°, което увеличава комфорта на водача. Воланът се предлага със или без въздушна възглавница. Вградените във волана контролни елементи осигуряват безопасна и удобна работа на круиз контрола, клаксона, телефона и функциите на индикаторния и допълнителния дисплей.
Климатична система
Предлагаме ви избор между две алтернативни климатични системи, които покриват всички потребности:
Климатичната система може да бъде допълнена и с паркинг отоплител за кабината и двигателя.
Открийте спецификации за височини на шасито, макс. натоварване на предния мост, задно окачване, влекачи, характеристики на шасита и спирачки.
Средно | приблизително 900 mm |
Високо | приблизително 1000 mm |
X-High (По-високо) | приблизително 1200 mm |
XX-High (Много високо) | приблизително 1240 mm |
| Въздушно | Ресорно |
---|---|---|
Средно | 10/20* | 9 |
Високо | 10/20* | 10/20* |
X-High (По-високо) | - | 10/20* |
XX-high (Много високо) | - | 10/20* |
|
*С двойни предни мостове
FA-LOW | Нисък преден мост за средна височина на шасито, натоварване на моста до 9 тона. |
FA-MED | Среден преден мост за средна височина на шасито, натоварване на моста до 10/20 тона. |
FA-HIGH | Висок преден мост за голяма височина на шасито, натоварване на моста до 10/20 тона. |
FA-XHIGH | Много висок преден мост за допълнителна височина на шасито, натоварване на моста до 10/20 тона. |
FA-XXHIGH | Задвижван преден мост, натоварване на моста до 10/20 тона. |
Двойни предни мостове – FA-HIGH/FA-XHIGH | Предлагат се с конфигурации 8×2,8 и 10×4, натоварване на моста до 20 тона. |
Тип | Мостове | Окачване | Натоварване на основните/спомагателните мостове | Редукция | Други мостове |
Единичен | |||||
---|---|---|---|---|---|
RAD-L90 | 4×2 | Параболично/ресорно | 13 t | Единична/редукторна главина |
|
RAD-GR | 4×2 | Въздушно | 13 t | Единична/редукторна главина |
|
RAD-G2 | 4×2/4×4 | Въздушно | 13 t | Редукторна главина | |
RAD-G4 | 4×2 | Въздушно | 12 t | Единична | |
RAD-L90 | 4×4 | Параболично/ресорно | 13 t | Редукторна главина | |
Спомагателен мост | |||||
RADT-GR | 6×2/8×2 | Въздушно | 19/20,5/22,5/23 t | Единична/редукторна главина | Задно разположен спомагателен мост (фиксиран/управляем/самостоятелно управляем) |
RAPD-GR | 6×2 | Въздушно | 16/19/22 t | Единична/редукторна главина | Предно разположен спомагателен мост (фиксиран/активно управляем) |
RAPD-G4 | 6×2 | Въздушно | 16 t | Единична | Предно разположен спомагателен мост (фиксиран) |
RADD-G2 | 6×4/6×6/8×4/8×6 | Въздушно | 21/23/26 t | Единична/редукторна главина | |
RADD-BR | 6×4/6×6/8×4/8×6 | Параболично | 20/21 t | Единична/редукторна главина | |
RADD-TR1 | 6×4/8×4 | Параболично/ресорно | 26/32 t | Единична/редукторна главина | |
RADD-TR2 | 6×4/8×4 | Конвенционално ресорно | 26/32 t | Редукторна главина | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | Въздушно | 17/21/23/26 t | Единична/редукторна главина | |
RAPDT-BR | 6×6 | Параболично | 21 t | Редукторна главина |
|
RADDT-GR | 8×2 | Въздушно | 27/30/30,5/31,5/32 t | Единична/редукторна главина | Предно разположен спомагателен мост (управляем), задно разположен спомагателен мост (фиксиран/управляем) |
RADD-TR3 | 6×4/6x6/8x4/8x6 | Параболично | 38 t | Редукторна главина |
|
RADDT-GR | 8×4/10×4 | Въздушно | 27/30,5/32/35 t | Единична/редукторна главина | Предно разположен спомагателен мост (управляем) |
RADDT-G2 | 8×4/10x4/10x6 | Въздушно | 27/33/36 t | Единична/редукторна главина | Задно разположен спомагателен мост (управляем) |
RADD-TR1 | 6x6/8x6 | Параболично/ресорно | 26 t | Редукторна главина |
|
Централно монтиран, частично монтиран от долната страна и монтиран от долната страна теглич за ремаркета с централен мост. Тегличите позволяват монтиране на разстояние през 25 милиметра.
Резервоари за гориво
Алуминиеви или стоманени резервоари с вместимост от 150 до 900 литра. Максималната вместимост за гориво е 1510 литра за влекач 4×2. За двойни предни мостове EU6 пластмасов резервоар за гориво между предните мостове.
Резервоари за AdBlue
Вместимост от 32 до 112 литра. Помпата за AdBlue е вградена в модула на резервоара за AdBlue. Пластмасови.
Спирачки
EBS (спирачна система с електронно управление) предлага първокласна реакция, ефективност и усещане за спиране, както и достъп до множество практични функции. EBS вече се предлага както за дискови спирачки, така и за барабанни спирачки Z-cam (за избран набор от конфигурации на мостовете и височини на шасито). Модернизирайте спирачната система, като добавите към нея пакета EBS Medium или някоя от допълнителните опции. EBS е стандарт при всички спецификации.
EBS medium
В допълнение към пакета EBS Standard, EBS Medium предлага следните функции:
Контрол на състоянието на ЕBS
Наблюдение на състоянието на EBS посредством електронната система на автомобила TEA2+ и Volvo Tech Tool.
Автоматично задържане
Спрете камиона до неподвижно състояние и функцията за автоматично задържане ще запази последния приложен спирачен натиск, за да задържи камиона на място, докато водачът натисне педала на газта.
Анализ на износването на спирачните накладки
Предупреждение за спирачните накладки – изчислява оставащия пробег, който може да бъде изминат с настоящите спирачни накладки (само за дискови спирачки).
Автоматично освобождаване на паркинг спирачката
Паркинг спирачката се освобождава, когато водачът натисне педала на газта и избере предавка (само за скоростна кутия I-Shift).
Допълнителни опции:
В допълнение към програмните пакети се предлагат следните опции:
Усъвършенствана спирачна функция за подобряване на стабилността на композицията
Позволява на водача да поиска постепенно спиране на ремаркето. Тогава спирачката се задейства автоматично и рискът от усукване на ремаркето намалява.
ESC (електронен контрол на стабилността)
Системата за стабилност на спирачките ги задейства поотделно за всяко колело, като по този начин осигурява стабилност за цялата композиция и противодейства на усукването, преобръщането и люлеенето на ремаркето. ESС изпълнява законодателните изисквания за електронен контрол на стабилността на автомобила и се предлага за автомобили с 2, 3, 4 или 5 моста.
Светлини при аварийно спиране
При рязко спиране при скорости над 50 km/h спирачните светлини мигат четири пъти в секунда.
Хидравличен ретардер
Компактен ретардер, монтиран на скоростната кутия, с максимален ефект 440 kW.
Система за активно управление с наслагване на въртящия момент. Осигурява по-голяма сила върху кормилното управление при ниски скорости, намалява отката на волана и го задържа в положение точно напред при спиране върху повърхности с разпределено триене. Воланът се връща автоматично в неутрално положение при движение както напред, така и назад. Volvo Dynamic Steering вече се предлага за всички конфигурации на мостовете с изключение на тези със задвижван преден мост (4×4, 6×6, 8×6 и 10×6). Допълнителни характеристики на активното кормилно управление, като например лични настройки и насочване при презавиване, които правят шофирането още по-приятно и безопасно.
Автоматичен контрол на сцеплението (ATC)
Задейства автоматично задвижвания преден мост, когато е необходимо, и го освобождава, когато теренът позволява, като пести гориво и подобрява маневреността. ATC се предлага като стандартно оборудване при всички конфигурации на Volvo FMX със задвижван преден мост (4×4, 6×6, 8×6 и 10×6).
Предно разположени спомагателни мостове
Предлагат се във фиксирани и активно управлявани варианти както за влекачи, така и за шаси кабини. Натоварване на мостовете: 4,5, 7,5 или 9 тона.
Задно разположени спомагателни мостове
Предлагат се в няколко конфигурации – фиксирани с единични или двойни колела, самоуправлявани или активно управлявани. Натоварване на мостовете: 7,5, 9,5 или 10 тона.
Повдигане на тандемния мост
Дава възможност за освобождаване и повдигане на задния тандемен спомагателен мост, за да се намали разходът на гориво и радиусът на завой. Чрез натискане на бутон на арматурното табло водачът може да повдигне моста, когато товарният автомобил е без товар. Когато камионът е натоварен, мостът автоматично се спуска и задейства. Повдигането на тандемния мост се предлага за конфигурации 6×4 и 8×4 с въздушно окачване (с тандемен спомагателен мост), оборудвани с дискови спирачки.
Данни – всичко, от което се нуждаете. Изтеглете таблиците с данни във формат PDF за гамата Volvo FMX от следните връзки.
Описаните характеристики може да не са стандартни или налични за всички нива на оборудване и опции за силово предаване.