TRUCKS

Спецификации на Volvo FH Aero

Всичко, което трябва да знаете за Volvo FH Aero, с подробности.

Силово предаване

Открийте спецификации за двигатели, трансмисии, задни мостове (включително предавателни числа), комбинации от силови предавания и силоотводни валове.

Тежкотоварен електрически камион – мощност/въртящ момент

 

G13 – мощност/въртящ момент

Нетна изходна мощност съгласно: EC 582/2011

D13 – мощност/въртящ момент

Нетна изходна мощност съгласно: EC 582/2011

D13 I-save – мощност/въртящ момент

Нетна изходна мощност съгласно: EC 582/2011

Електрически​

Volvo FH Aero Electric

Работни характеристики

До 330 – 490 kW (450 – 666 к.с.) непрекъсната мощност

Пробег​

До 300 km (4×2 влекач с ремарке)

Време за зареждане (пълно зареждане)

9,5 часа с AC (43 kW) 2,5 часа с DC (250 kW)

Капацитет на акумулаторите

360 – 540 kWh, 4 – 6 акумулатора

  

Задвижван с газ​

G13

Стандарт за емисиите

Euro 6

Бр. цилиндри​

6

Работен обем

12,8 dm³

Ход на буталото

158 mm

Вътрешен диаметър

131 mm

Съотношение на компресия

17:01

Обороти при икономичен режим

900 – 1400 об./мин

Моторна спирачка-забавител

200 kW

Спирачен ефект на двигателя*

380 kW (2 300 об/мин)

Маслени филтри

2 пълнопоточни

Обем на маслото за смяна, включително масления филтър

35 l

Охладителна система, общ обем

38 l

  
 

G13 420 к.с. (309 kW)

 

  
 

Макс. мощност при 1600 – 1700 об/мин

420 к.с.

  
 

Макс. въртящ момент при 905 – 1400 об/мин

2100 Nm

  
 

G13 460 к.с. (338 kW)

 

  
 

Макс. мощност при 1600 – 1700 об/мин

460 к.с.

  
 

Макс. въртящ момент при 950 – 1400 об/мин

2300 Nm

  
 

G13 500 к.с. (368 kW)

   
 

Макс. мощност при 1600 – 1700 об/мин

500 к.с.

  
 

Макс. въртящ момент при 980 – 1404 об/мин

2550 Nm

  
     

Дизелов

D13

D13 I-Save 

Стандарт за емисиите

Euro 6

Euro 6

 

Бр. цилиндри​

6

6

 

Работен обем

12,8 dm³

12,8 dm³

 

Ход на буталото

158 mm

158 mm

 

Вътрешен диаметър

131 mm

131 mm

 

Съотношение на компресия

18.0:1

18.0:1

 

Обороти при икономичен режим

900 – 1400 об./мин

900 – 1300 об/мин

 

Моторна спирачка-забавител

175 kW (2300 об/мин)

150 kW

 

Спирачен ефект на двигателя*

340 kW (2300 об/мин)

435 kW (2300 об/мин)

 

Маслени филтри

2 пълнопоточни

2 пълнопоточни

 

Обем на маслото за смяна, включително масления филтър

35 l

35 l

 

Охладителна система, общ обем

24 l

26 l

 
    

Изисквания към горивото

Гориво, несъдържащо сяра (EN590, сяра макс. 10 части на хиляда), биодизел поколение 2 (EN15940, синтетичен дизел)

Интервал за смяна на маслото

До 150 000 km или веднъж годишно с VDS4.

 

 

D13 420 к.с. (309 kW)

 

  
 

Макс. мощност при 1404 – 1700 об/мин

420 к.с.

  
 

Макс. въртящ момент при 905 – 1400 об/мин

2100 Nm

  
 

D13 I-Save 420 к.с. (309 kW)*

 

  
 

Макс. мощност при 1230 – 1600 об/мин

420 к.с.

  
 

Макс. въртящ момент при 900 – 1230 об/мин

2400 Nm

  
 

D13 460 к.с. (338 kW)

   
 

Макс. мощност при 1404 – 1700 об/мин

460 к.с.

  
 

Макс. въртящ момент при 945 – 1400 об/мин

2300 Nm

  
 

D13 I-Save 460 к.с. (338 kW)*

   
 

Макс. мощност при 1240 – 1600 об/мин

460 к.с.

  
 

Макс. въртящ момент при 900 – 1240 об/мин

2600 Nm

  
 

D13 I-Save 480 к.с. (353 kW)*

   
 

Макс. мощност при 1250 – 1600 об/мин

480 к.с.

  
 

Макс. въртящ момент при 900 – 1250 об/мин

2700 Nm

  
 

D13 500 к.с. (368 kW)

   
 

Макс. мощност при 1404 – 1700 об/мин

500 к.с.

  
 

Макс. въртящ момент при 980 – 1400 об/мин

2500 Nm

  
 

D13 I-Save 500 к.с. (368 kW)*

   
 

Макс. мощност при 1250 – 1600 об/мин

500 к.с.

  
 

Макс. въртящ момент при 900 – 1250 об/мин

2800 Nm

  
 

D13 540 к.с. (397 kW)

   
 

Макс. мощност при 1458 – 1700 об/мин

540 к.с.

  
 

Макс. въртящ момент при 1000 – 1400 об/мин

2600 Nm

  
     

*предлага се с B100, биодизел

Силоотводни валове на двигателя

 

Изходен въртящ момент

Предавателно число 

EPTT350

350 Nm*

1.26:1

 

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

 

EPTT1000

1000 Nm*

1.26:1

 
    

* Изходен въртящ момент при шофиране и в спряло положение.

I-Shift

12-степенна скоростна кутия с демултипликатор и делител със система за автоматична смяна на скоростите. I-Shift може да бъде оборудвана с компактен ретардер, силоотводен дал, допълнителна хидравлична помпа със серво механизъм и маслен радиатор. Възможно е също така да поръчате I-Shift с предавки за бавен ход, предавки за ултра бавен ход и няколко задни скорости.

Тип

Най-висока предавка

Максимален въртящ момент  (Nm)

Одобрение на БТК (тонове)

AT2412

Директна

2400

44

AT2612

Директна

2600

100

ATO2612

Повишаваща

2600

100

AT2812

Директна

2800

70

ATO3112

Повишаваща

3150

100

    

I-Shift Dual Clutch

Тип

Най-висока предавка

Максимален въртящ момент (Nm)

Одобрение на БТК (тонове)

SPO2812

Повишаваща

2800

80

    

Тип

Мост

Предавка

Макс. въртящ момент (Nm)

Макс. натоварване на основните/спомагателните мостове (t)

Одобрение на БТК (t)

Единична редукция

RSS1244B

Единичен

Хипоиден

2800

12

44

RSS1344C/E

Единичен

Хипоиден

2600

13

44

RSS1344E

Единичен

Хипоиден

2800

13

44

RSS1352A

Единичен

Хипоиден

2800

13

52

RSS1370A/B

Единичен

Хипоиден

3800

13

70

RTS2370A

Тандемен

Хипоиден

3800

23

70

RTS2310A

Тандемен

Хипоиден

3800

23

100

Редукторна главина

RSH1370F

Единичен

Конично спираловидно изрязване

3800

13

70

RT2610B/F

Тандемен

Конично спираловидно изрязване

3800

26

100

RTH3210F

Тандемен

Конично спираловидно изрязване

3800

32

100

RTH3212F

Тандемен

Конично спираловидно изрязване

3800

32

100

RTH3312

Тандемен

Конично спираловидно изрязване

3800

33

100

RTH3815

Тандемен

Конично спираловидно изрязване

3800

38

100

      

Предавателни числа на задни мостове

Единични мостове

RSS1244B

RSS1344C

RSS1344E

RSS1352A

RSS1370A/B

RSH1370F

2.06:1

2.31:1*

2.06:1

2.06:1

2.06:1

3.46:1

2.17:1

2.47:1*

2.17:1

2:17.1

2.17:1

3.61:1

2.31:1

2.47:1*

2.31:1

2.31:1

2.31:1

3.76:1

2.47:1

2.85:1*

2.47:1

2.47:1

2.47:1

4.12:1

2.64:1

3.08:1*

2.64:1

2.64:1

2.64:1

4.55:1

2.85:1

3.36:1*

2.85:1

2.85:1

2.85:1

5.41:1

3.08:1

3.70:1

3.08:1

3.08:1

3.08:1

 
3.36:1

4.11:1

3.36:1

3.36:1

3.40:1**

 
 

4.63:1

  

3.67:1**

 
 

5.29:1

  

4.11:1**

 
 

6.17:1

    
      

* За RSS1344E

** За RSS1370B

Тандемни мостове

RST2370A/B

RTS2310A

RTH2610B

RTH2610F

RTH2610B7F

RTH3210F

RTH3212F

RTH3312

RTH3815

2.43:1

2.06:1

3.33:1

3.33:1

3.33:1

3.33:1

3.33:13.61:14.14:1

2.57:1

2.17:1

3.46:1

3.46:1

3.46:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.83:1

2.31:1

3.61:1

3.61:1

3.61:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

3.09:1

2.47:1

3.76:1

3.76:1

3.76:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.40:1

2.64:1

3.93:1

3.97:1

3.97:1

3.97:1

3.93:1

5.41:1

 

3.78:1

2.85:1

4.12:1

4.12:1

4.12:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 

4.13:1

3.08:1

4.55:1

4.55:1

4.55:1

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 

4.50:1

3.36:1

5.41:1

5.41:1

5.41:1

5.41:1

5.41:1

  

5.14:1

3.70:1

 

6.18:1

 

6.18:1

6.18:1

  

5.67:1

4.11:1

   

7.21:1

7.21:1

  

6.17:1

4.63:1

       
         

 

D13 420 к.с.

D13 460 к.с.

D13 500 к.с.

D13 540 к.с.

I-Shift

AT2412

 

 

AT2612

ATO2612

I-Shift Dual Clutch

SP2812

 

Мостове с единична редукция

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1344E

RSS1352A

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Мостове с редукторна главина

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

     

 

D13 I-Save 420 к.с

D13 I-Save 460 к.с

D13 I-Save 500 к.с

I-Shift

AT2412

 

 

AT2612

 

ATO2612

 

AT2812

  

ATO3112

  

I-Shift Dual Clutch

SP2812

 

Мостове с единична редукция

RSS1244B

 

RSS1344C/E

 

RSS1344E

 

RSS1352A

 

RSS1370A/B

 

RTS2370A

 

RTS2310A

 

Мостове с редукторна главина

RSH1370F

 

RTH2610F

 

RTH3210

 

RTH3312

 

RTH3815

 

    

 

G13 420 к.с.

G13 460 к.с.

G13 500 к.с.

I-Shift

AT2412

 

AT2612

ATO2612

Мостове с единична редукция

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1344E

 

RSS1352A

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Мостове с редукторна главина

RSH1370F

RTH2610F

    

Предлага се широка гама от РТО решения, които зависят или не зависят от съединителя, за задействане на всички видове оборудване на шасито.

Силоотводни валове, които не зависят от съединителя

PTER-DIN: Задно монтиран силоотводен вал на двигателя за директно задвижване на хидравлична помпа.

PTER1400: Задно монтиран силоотводен вал на двигателя с фланцова връзка за хидравлична помпа.

PTER-100: Задно монтиран силоотводен вал на двигателя с фланцова връзка за хидравлична помпа.

Силоотводни валове, зависещи от съединителя

PTR-F: Прикрепване чрез фланцова връзка и ниски или високи обороти.

PTR-FL/FH: Прикрепване чрез фланцова връзка и ниски или високи обороти.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Ниски/средни/високи обороти с DIN връзка за директно прикрепване на хидравлична помпа.

PTRD-F: Високи обороти с прикрепване чрез свързващ фланец за директно монтиран карданен вал.

PTRD-D: Високи обороти с двойно задвижване. Предна и задна DIN връзка за директно прикрепване на хидравлични помпи.

PTRD-D1: Високи обороти с двойно задвижване. Прикрепване чрез фланцова връзка отзад и DIN прикрепване отпред.

PTRD-D2: Високи обороти с двойно задвижване отзад и единично задвижване отпред. Прикрепване чрез два свързващи фланеца отзад и едно DIN прикрепване отпред.

Екстериор и интериор

Открийте спецификации за размери, височини над земята и характеристики на кабините.

Предлагат се четири различни версии на окомплектовка на екстериора, които отговарят на различни нужди.

Volvo FH Aero with the basic exterior trim 

Базова

Решетка и дръжки на вратите в буреносно сиво. Хромирани фарове. Сенник, капаци на огледалата и броня в мълниеносно сиво.

Volvo FH Aero with the enhanced exterior trim  

Подобрена

Решетка в цвета на кабината и хромирани фарове. Сенник, капаци на огледалата, дръжки на вратите и броня в мълниеносно сиво.

Volvo FH Aero with highest level exterior trim  

Най-високо ниво

Решетка в цвят на кабината, капаци на огледалата, сенник, дръжки на вратите, броня и спойлер. Хромирани фарове.

Volvo FH Aero with basic with sturdy front exterior trim 

Базова със здрава предница

Решетка и дръжки на вратите в буреносно сиво. Черни фарове. Сенник и капаци на огледалата в мълниеносно сиво. Стоманена броня, боядисана в сиво.

Volvo FH Aero се предлага с шест различни нива на окомплектовка на интериора, които отговарят на различни нужди.

Volvo FH Aero with vinyl and textile trim robust, interior trim level 

Винилова и текстилна окомплектовка Robust

Издръжливи материали от винил и текстил с модерна цветова схема, която подхожда на различните части на окомплектовката на интериора.

Volvo FH Aero with textile trim dynamic, interior trim level 

Текстилна окомплектовка Dynamic

Текстилен интериор с модерна цветова схема в различни нюанси на сивото, което съответства на различните части на окомплектовката на интериора.

Volvo FH Aero with plush trim progressive, interior trim level 

Плюшена окомплектовка Progressive

Този мек плюшен интериор предлага обикновена цветова схема и подхожда на различните части на окомплектовката на интериора.

Volvo FH Aero with leather trim robust, interior trim level 

Кожена окомплектовка Robust

Интериор с обикновена цветова схема и двуцветни изцяло кожени седалки, които подхождат на различните части на окомплектовката на интериора.

Volvo FH Aero with leather trim dynamic, interior trim level 

Кожена окомплектовка Dynamic

Интериор с различни нюанси на съответстващо сиво и двуцветни изцяло кожени седалки, които съответстват на различните части на окомплектовката на интериора.

Volvo FH Aero with leather trim progressive, interior trim level 

Кожена окомплектовка Progressive

Интериор с различни нюанси на съответстващо Skylark (бежово) и двуцветни изцяло кожени седалки, които съответстват на различните части на оформлението на интериора.

Volvo FH Aero globetrotter XXL cab with measurements, viewed from the side 

Globetrotter XXL: комфорт и пространство

Globetrotter XXL освен това предлага сигурно и удобно пренощуване за до двама души, но с още по-голям комфорт за спане в по-широко и по-дълго легло – благодарение на по-голямата дължина на кабината.

Volvo FH Aero globetrotter XL cab with measurements, viewed from the side  

Globetrotter XL: създаден за съхранение

Освен това Globetrotter XL (CAB-XHSL) предлага сигурно и удобно пренощуване за до двама души, при това с още повече пространство за съхранение благодарение на допълнителната си височина. Вътрешната височина е 220 сантиметра (211 сантиметра над капака на отделението за двигателя).

Volvo FH Aero globetrotter cab with measurements, viewed from the side  

Кабина Globetrotter: компания от двама

Кабината Globetrotter (CAB-HSLP) се удвоява и става удобна за пренощуване на до двама души. Освен това вертикалната й конструкция ви предлага голямо допълнително пространство за съхранение. Вътрешната височина е 205 сантиметра (196 сантиметра над капака на отделението за двигателя).

Volvo FH Aero sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Спална кабина

Спална кабина (CAB-SLP), удобна за пренощуване на до двама души. Вътрешната височина е 171 сантиметра; 162 сантиметра над капака на отделението за двигателя.

Volvo FH Aero low sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Ниска спална кабина

Ниската спална кабина (CAB-LSLP) с по-нисък покрив и окачване позволява превозване на допълнителен товар върху кабината. Вътрешната височина е 147 сантиметра, 138 сантиметра над капака на отделението за двигателя.

Влекач

 

 

 

Височина А (mm)

Височина В (mm)

Височина С (mm)

Височина D (mm)

Задвижване

Височина шаси

Окачване

Гуми

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

4x2

Високо

Ресорно/въздушно

315/80-R22.5

3430

3800

39503225

4x2

Високо

Ресорно/Въздушно

315/80-R22.5

3440

3800

39503225

4x2

Средно

Ресорно/Въздушно

315/70-R22.5

3350

3720

3870

3145

4x2

Ниско

Въздушно/Въздушно

315/60-R22.5

3230

3600

3750

3025

4x2

Ниско

Въздушно/Въздушно

315/60-R22.5

3250

3620

3770

3045

4x2

X-low (По-ниско)

Въздушно/Въздушно

295/60-R22.5

3210

3580

3730

3005

6x2

Средно

Ресорно/Въздушно

315/70-R22.5

3350

3720

3870

3145

        

 

Шаси кабина

 

 

 

Височина А (mm)

Височина В (mm)

Височина С (mm)

Височина D (mm)

Задвижване

Височина шаси

Окачване

Гуми

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

6×2

Високо

Въздушно/Въздушно

315/80-R22.5

3410

3780

3930

3205

6×2

Средно

Въздушно/Въздушно

315/70-R22.5

3330

3700

3850

3125

6×2

Ниско

Въздушно/Въздушно

315/60-R22.5

3230

3600

3750

3025

6×2

Високо

Ресорно/Ресорно

315/80-R22.5

3460

3830

3980

3255

6×4

Високо

Ресорно/Ресорно

315/80-R22.5

3450

3820

3970

3245

8×4

Високо

Ресорно/Ресорно

315/80-R22.5

3480

3850

4000

3275

10×4

Високо

Ресорно/Ресорно

315/80-R22.5

3480

3850

4000

3275

        

*Приблизителни височини

Четириточково окачване на кабината

Изберете между пружинно окачване с амортисьори, пружинно окачване отпред и въздушно окачване отзад или изцяло въздушно окачване.

 

Вентилационни отвори

Разположени от лявата страна, високо или ниско, в зависимост от заданието. Предлага се и вентилационен отвор отпред.

 

Цветове

Направете своя избор, за да изглеждате подобаващо. Предлага се в около 650 цветови варианта.

 

Тапицерия

Предлагат се няколко стила. Винил, текстил и плюш. Някои покрития на седалките (с изключение на виниловите и текстилните) могат да бъдат поръчани с вентилираща функция.

 

Седалка на водача

Избор от три различни нива на комфорт: Progressive (Прогресивен) (плюш или кожа), Dynamic (Динамичен) (текстил) и Robust (Издръжлив) (винил). Допълнителната свобода идва чрез универсалността – пълният диапазон на настройване на седалката в хоризонтална посока е 240 милиметра, а във вертикална – 100 милиметра. Стандартно седалката на водача е снабдена с облегалка за главата, регулируема и сгъваема облегалка, регулиране във вертикална и хоризонтална посока, регулируема опора за кръста и седалка с регулируем ъгъл.

 

Седалка на пътника

Избор от три различни нива на комфорт: Progressive (Прогресивен) (плюш или кожа), Dynamic (Динамичен) (текстил) и Robust (Издръжлив) (винил). Седалките на пътниците са оборудвани стандартно с облегалки за глава. Предлага се и седалка на пътника с възможност за преместване.

 

Легла

Създадени, за да осигурят комфортен нощен сън. Размери на леглата: 74×200 сантиметра с ширина на средната секция 81,5 сантиметра или 74×200 сантиметра, разтегаемо до 88×200 сантиметра, с ширина на средната секция 95,5 сантиметра. Леглото в кабината Globetrotter XXL е с дължина 213 сантиметра. Ширината при главата, средната секция и краката е съответно 99/106,5/91 сантиметра. Оборудвайте кабината си с дунапренен матрак или 16-сантиметров матрак с пружинен пакет и отличен комфорт. Предлагат се три варианта на твърдост: мек, полутвърд и твърд. Предоставяме също и два варианта на протектор за матрак: подобрява комфорта и ви позволява да оправите леглото по-бързо. Предлага се и: накланяне с регулируема облегалка, както и горно комфортно легло (размери 60×190 или 70×190 сантиметра).

Вътрешни отделения за съхранение

В кабината има предна полица с четири ниши по стандарта DIN и две големи отделения за съхранение с ролетни врати от страната на водача и на пътника. На задната стена има лек горен заден рафт с отлично осветление. Под леглото са разположени две чекмеджета с общ обем 130 литра. Има и две по-малки отделения за съхранение под матрака откъм долната (10 литра) и горната страна (15 литра) на леглото, както и отделение за съхранение на пластмасова бутилка откъм долната страна на леглото.

 

Външни отделения за съхранение

От двете страни на кабината има големи багажни отделения, които могат да се отварят както отвън, така и отвътре. Под кабината от двете страни има допълнително неотоплявано пространство за багаж с обем 30 литра.

 

Покривен прозорец/люк

Всяка кабина е оборудвана с неподвижен покривен прозорец или с опционален покривен люк, който може да се отваря на 50 милиметра. Той служи и като авариен изход. Покривният люк може да се управлява ръчно или електрически.

 

Волан

Предлага се в два различни размера – диаметър 450 mm или 500 mm в зависимост от спецификацията на камиона. Височината на волана може да се регулира в обхват до 90 mm, а ъгълът – до 28°. Когато е с функция за накланяне (опция), воланът може да бъде регулиран във вертикално положение между -5° и +15°, което увеличава комфорта на водача. Вградените във волана контролни елементи осигуряват безопасна и удобна работа на круиз контрола, клаксона, телефона и функциите на индикаторния и допълнителния дисплей.

 

Климатична система

Три алтернативни климатични системи ви позволяват да контролирате температурата. Вентилация посредством вентилатор с конвенционален нагревател с охладителна течност. Климатик с ръчно управление (MCC). Климатик с автоматично управление на температурата (ECC/ECC2). Предлага се и със сензори за проникване на слънчева светлина, мъгливи условия и качество на въздуха. Допълнете системата с паркинг отоплител за кабината и двигателя и I-ParkCool, нашия паркинг охладител за кабината.

 

I-ParkCool 

Не е необходимо двигателят да работи, за да се наслаждавате на климатизирана кабина. I-ParkCool дава възможност за контролиране на температурата в спрял автомобил. Устройството взаимодейства с паркинг отоплителя, за да създаде приятна температура: полезно, например, през нощта, когато температурата спадне рязко и внезапно. Системата проверява изправността на акумулатора, за да не компрометира стартовата способност. Освен това изчислява колко енергия е необходима за затопляне или охлаждане на кабината. Ако акумулаторите не са напълно заредени, системата ще изчисли каква част от заряда може да се използва. Освен това е безшумна. Системата създава с около 20 dB по-малко шум от конкурентните системи, предлагани на пазара, което намалява допълнително шумовото замърсяване и спомага за по-добра почивка. Системата е напълно интегрирана с основната вентилационна система на автомобила и през обичайните вентилационни отвори се подава достатъчно горещ или студен въздух, който се разпределя равномерно. Системата не оказва влияние върху аеродинамиката на кабината и възможността да стоите изправени в нея. С изключение на отоплителя за кабината (PH-CAB).

Шаси

Открийте спецификации за височини на шасито, макс. натоварване на предния мост, задно окачване, влекачи, характеристики на шасита и спирачки.

X-Low (По-ниско) (влекач)

приблизително 810 mm

Ниско

приблизително 850 mm

Средно

приблизително 900 mm

Високо

приблизително 1000 mm

X-High (По-високо)

приблизително 1200 mm

  

 

Въздушно

Ресорно

X-Low (По-ниско)

8

-

Ниско

8

-

Средно

10/20*

9

Високо

10/20*

10/20*

X-High (По-високо)

-

10/20*

   

*С двойни предни мостове

Тип

Мостове

Окачване

Натоварване на основните/спомагателните мостове

Редукция

Задно/предно разположени спомагателни мостове

Единичен

RAD-L90

4x2

Параболично/ресорно

13 t

Единична/редукторна главина

 

RAD-GR

4x2

Въздушно

11,5/13 t

Единична/редукторна главина

 

RAD-G2

4x2

Въздушно (за строителството)

13 t

Редукторна главина

 
      

Спомагателен мост

RADT-GR

6x2

Въздушно

19/20,5/22,5/23 t

Единична/редукторна главина

Задно разположен спомагателен мост (фиксиран/управляем/самостоятелно управляем)

RAPD-GR

6x2

Въздушно

16/19/22 t

Единична/редукторна главина

Предно разположен спомагателен мост (фиксиран/активно управляем)

RAPD-G4

6x2

Въздушно

16 t

Единична

Предно разположен спомагателен мост (фиксиран)

RADD-G2

6×4/8×4

Въздушно (за строителството)

21/23/26 t

Единична/редукторна главина

 

RADD-BR

6×4/8×4

Параболично

20/21 t

Единична/редукторна главина

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Параболично/конвенционално ресорно

23/26 t

Единична/редукторна главина

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Конвенционално ресорно

26/32 t

Редукторна главина

 

RADD-TR3

8x4

Конвенционално ресорно

38 t

Редукторна главина

 

RADD-GR

6×4/8×4

Въздушно

21/23/26 t

Единична/редукторна главина

 

RAPDT-GR

8×2

Въздушно

27/30/30,5/31,5/32 t

Единична/редукторна главина

Предноразположен спомагателен мост (управляем) + задноразположен спомагателен мост (фиксиран/управляем)

RADDT-GR

8×4/10×4

Въздушно

27/33/36 t

Единична/редукторна главина

Задно разположен спомагателен мост (управляем)

RAPDD-GR

8×4

Въздушно

27/30,5/32/35 t

Единична/редукторна главина

Предно разположен спомагателен мост (управляем)

RADDT-G2

8×4/10×4

Въздушно (за строителството)

27/33/36 t

Единична/редукторна главина

Задно разположен спомагателен мост (управляем)

      

Централно монтиран, частично монтиран от долната страна и монтиран от долната страна теглич за ремаркета с централен мост. Тегличите позволяват монтиране на разстояние през 25 милиметра.

Резервоари за гориво

Алуминиеви или стоманени резервоари с вместимост от 150 до 900 литра. Максималната вместимост за гориво е 1510 литра за влекач 4×2. Резервоари за газ с размери 155 kg (375 l), 205 kg (495 l) и 225 kg (545 l).

Резервоари за АdBlue

Вместимост от 32 до 112 литра. Помпата за AdBlue е вградена в модула на резервоара за AdBlue. Пластмасови.

Спирачки
EBS (Спирачна система с електронно управление) осигурява първокласна реакция и усещане за спиране, като същевременно осигурява достъп до множество удобни функции. EBS вече се предлага както за дискови спирачки, така и за барабанни спирачки Z-cam (за избран набор от конфигурации на мостовете и височини на шасито). Модернизирайте спирачната система, като добавите към нея пакета EBS Medium или някоя от допълнителните опции. EBS е стандарт при всички спецификации.
 

EBS medium

В допълнение към пакета EBS Standard, EBS Medium предлага следните функции:

 

Контрол на състоянието на ЕBS 

Наблюдение на състоянието на EBS посредством електронната система на автомобила TEA2+ и Volvo Tech Tool.

 

Автоматично задържане

Спрете камиона до неподвижно състояние и функцията за автоматично задържане ще запази последния приложен спирачен натиск, за да задържи камиона на място, докато водачът натисне педала на газта.

 

Анализ на износването на спирачните накладки

Предупреждение за спирачните накладки – изчислява оставащия пробег, който може да бъде изминат с настоящите спирачни накладки (само за дискови спирачки).

 

Автоматично освобождаване на паркинг спирачката

Паркинг спирачката се освобождава, когато водачът натисне педала на газта и избере предавка (само за скоростна кутия I-Shift).

Допълнителни опции:

В допълнение към програмните пакети се предлагат следните опции:

 

Усъвършенствана спирачна функция за подобряване на стабилността на композицията

Позволява на водача да поиска постепенно спиране на ремаркето. Тогава спирачката се задейства автоматично и рискът от усукване на ремаркето намалява.

 

ESC (електронен контрол на стабилността)

Системата за стабилност на спирачките ги задейства поотделно за всяко колело, като по този начин осигурява стабилност за цялата композиция и противодейства на усукването, преобръщането и люлеенето на ремаркето. ESС изпълнява законодателните изисквания за електронен контрол на стабилността на автомобила и се предлага за автомобили с 2, 3, 4 или 5 моста.

 

Светлини при аварийно спиране

При рязко спиране при скорости над 50 km/h спирачните светлини мигат четири пъти в секунда. 

 

Хидравличен ретардер

Компактен ретардер, монтиран на скоростната кутия, с максимален ефект 440 kW.

Volvo Dynamic Steering

Система за активно управление с наслагване на въртящия момент. Осигурява по-голяма сила върху кормилното управление при ниски скорости, намалява отката на волана и го задържа в положение точно напред при спиране върху повърхности с разпределено триене. Воланът се връща автоматично в неутрално положение при движение както напред, така и назад. Volvo Dynamic Steering вече се предлага за всички конфигурации на мостовете, включително за автомобили с двойни предни мостове. Предлага се в комбинация с индивидуално предно окачване.

Предно разположени спомагателни мостове
Предлагат се във фиксирани и активно управлявани варианти както за влекачи, така и за шаси кабини. Натоварване на мостовете: 4,5, 7,5 или 9 тона.
 

Задно разположени спомагателни мостове

Предлагат се в няколко конфигурации – фиксирани с единични или двойни колела, самоуправлявани или активно управлявани. Натоварване на мостовете: 7,5, 9,5 или 10 тона.

Повдигане на тандемния мост

Дава възможност за освобождаване и повдигане на задния тандемен спомагателен мост, за да се намали разходът на гориво и радиусът на завой. Чрез натискане на бутон на арматурното табло водачът може да повдигне моста, когато товарният автомобил е без товар. Когато камионът е натоварен, мостът автоматично се спуска и се включва. Повдигането на тандемния мост се предлага за конфигурации 6×4 и 8×4 (с тандемен спомагателен мост), оборудван с дискови спирачки.

Описаните характеристики може да не са стандартни или налични за всички нива на оборудване и опции за силово предаване.

Имате въпрос?

Вашият местен дилър на Volvo Trucks ще ви каже отговора. Отбийте се при него, обадете му се или го помолете да дойде при вас.