Всичко, което трябва да знаете за Volvo FH Aero, с подробности.
Открийте спецификации за двигатели, трансмисии, задни мостове (включително предавателни числа), комбинации от силови предавания и силоотводни валове.
Нетна изходна мощност съгласно: EC 582/2011
Нетна изходна мощност съгласно: EC 582/2011
Нетна изходна мощност съгласно: EC 582/2011
Електрически | Volvo FH Aero Electric |
---|---|
Работни характеристики | До 330 – 490 kW (450 – 666 к.с.) непрекъсната мощност |
Пробег | До 300 km (4×2 влекач с ремарке) |
Време за зареждане (пълно зареждане) | 9,5 часа с AC (43 kW) 2,5 часа с DC (250 kW) |
Капацитет на акумулаторите | 360 – 540 kWh, 4 – 6 акумулатора |
Задвижван с газ | G13 |
---|---|
Стандарт за емисиите | Euro 6 |
Бр. цилиндри | 6 |
Работен обем | 12,8 dm³ |
Ход на буталото | 158 mm |
Вътрешен диаметър | 131 mm |
Съотношение на компресия | 17:01 |
Обороти при икономичен режим | 900 – 1400 об./мин |
Моторна спирачка-забавител | 200 kW |
Спирачен ефект на двигателя* | 380 kW (2 300 об/мин) |
Маслени филтри | 2 пълнопоточни |
Обем на маслото за смяна, включително масления филтър | 35 l |
Охладителна система, общ обем | 38 l |
G13 420 к.с. (309 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Макс. мощност при 1600 – 1700 об/мин | 420 к.с. | |||
Макс. въртящ момент при 905 – 1400 об/мин | 2100 Nm | |||
G13 460 к.с. (338 kW) |
| |||
Макс. мощност при 1600 – 1700 об/мин | 460 к.с. | |||
Макс. въртящ момент при 950 – 1400 об/мин | 2300 Nm | |||
G13 500 к.с. (368 kW) | ||||
Макс. мощност при 1600 – 1700 об/мин | 500 к.с. | |||
Макс. въртящ момент при 980 – 1404 об/мин | 2550 Nm | |||
Дизелов | D13 | D13 I-Save | |
---|---|---|---|
Стандарт за емисиите | Euro 6 | Euro 6 | |
Бр. цилиндри | 6 | 6 | |
Работен обем | 12,8 dm³ | 12,8 dm³ | |
Ход на буталото | 158 mm | 158 mm | |
Вътрешен диаметър | 131 mm | 131 mm | |
Съотношение на компресия | 18.0:1 | 18.0:1 | |
Обороти при икономичен режим | 900 – 1400 об./мин | 900 – 1300 об/мин | |
Моторна спирачка-забавител | 175 kW (2300 об/мин) | 150 kW | |
Спирачен ефект на двигателя* | 340 kW (2300 об/мин) | 435 kW (2300 об/мин) | |
Маслени филтри | 2 пълнопоточни | 2 пълнопоточни | |
Обем на маслото за смяна, включително масления филтър | 35 l | 35 l | |
Охладителна система, общ обем | 24 l | 26 l | |
Гориво, несъдържащо сяра (EN590, сяра макс. 10 части на хиляда), биодизел поколение 2 (EN15940, синтетичен дизел)
До 150 000 km или веднъж годишно с VDS4.
D13 420 к.с. (309 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Макс. мощност при 1404 – 1700 об/мин | 420 к.с. | |||
Макс. въртящ момент при 905 – 1400 об/мин | 2100 Nm | |||
D13 I-Save 420 к.с. (309 kW)* |
| |||
Макс. мощност при 1230 – 1600 об/мин | 420 к.с. | |||
Макс. въртящ момент при 900 – 1230 об/мин | 2400 Nm | |||
D13 460 к.с. (338 kW) | ||||
Макс. мощност при 1404 – 1700 об/мин | 460 к.с. | |||
Макс. въртящ момент при 945 – 1400 об/мин | 2300 Nm | |||
D13 I-Save 460 к.с. (338 kW)* | ||||
Макс. мощност при 1240 – 1600 об/мин | 460 к.с. | |||
Макс. въртящ момент при 900 – 1240 об/мин | 2600 Nm | |||
D13 I-Save 480 к.с. (353 kW)* | ||||
Макс. мощност при 1250 – 1600 об/мин | 480 к.с. | |||
Макс. въртящ момент при 900 – 1250 об/мин | 2700 Nm | |||
D13 500 к.с. (368 kW) | ||||
Макс. мощност при 1404 – 1700 об/мин | 500 к.с. | |||
Макс. въртящ момент при 980 – 1400 об/мин | 2500 Nm | |||
D13 I-Save 500 к.с. (368 kW)* | ||||
Макс. мощност при 1250 – 1600 об/мин | 500 к.с. | |||
Макс. въртящ момент при 900 – 1250 об/мин | 2800 Nm | |||
D13 540 к.с. (397 kW) | ||||
Макс. мощност при 1458 – 1700 об/мин | 540 к.с. | |||
Макс. въртящ момент при 1000 – 1400 об/мин | 2600 Nm | |||
*предлага се с B100, биодизел
| Изходен въртящ момент | Предавателно число | |
---|---|---|---|
EPTT350 | 350 Nm* | 1.26:1 | |
EPTT650 | 650 Nm* | 1.26:1 | |
EPTT1000 | 1000 Nm* | 1.26:1 | |
* Изходен въртящ момент при шофиране и в спряло положение.
12-степенна скоростна кутия с демултипликатор и делител със система за автоматична смяна на скоростите. I-Shift може да бъде оборудвана с компактен ретардер, силоотводен дал, допълнителна хидравлична помпа със серво механизъм и маслен радиатор. Възможно е също така да поръчате I-Shift с предавки за бавен ход, предавки за ултра бавен ход и няколко задни скорости.
Тип | Най-висока предавка | Максимален въртящ момент (Nm) | Одобрение на БТК (тонове) |
---|---|---|---|
AT2412 | Директна | 2400 | 44 |
AT2612 | Директна | 2600 | 100 |
ATO2612 | Повишаваща | 2600 | 100 |
AT2812 | Директна | 2800 | 70 |
ATO3112 | Повишаваща | 3150 | 100 |
Тип | Най-висока предавка | Максимален въртящ момент (Nm) | Одобрение на БТК (тонове) |
---|---|---|---|
SPO2812 | Повишаваща | 2800 | 80 |
Тип | Мост | Предавка | Макс. въртящ момент (Nm) | Макс. натоварване на основните/спомагателните мостове (t) | Одобрение на БТК (t) |
Единична редукция | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS1244B | Единичен | Хипоиден | 2800 | 12 | 44 |
RSS1344C/E | Единичен | Хипоиден | 2600 | 13 | 44 |
RSS1344E | Единичен | Хипоиден | 2800 | 13 | 44 |
RSS1352A | Единичен | Хипоиден | 2800 | 13 | 52 |
RSS1370A/B | Единичен | Хипоиден | 3800 | 13 | 70 |
RTS2370A | Тандемен | Хипоиден | 3800 | 23 | 70 |
RTS2310A | Тандемен | Хипоиден | 3800 | 23 | 100 |
Редукторна главина | |||||
RSH1370F | Единичен | Конично спираловидно изрязване | 3800 | 13 | 70 |
RT2610B/F | Тандемен | Конично спираловидно изрязване | 3800 | 26 | 100 |
RTH3210F | Тандемен | Конично спираловидно изрязване | 3800 | 32 | 100 |
RTH3212F | Тандемен | Конично спираловидно изрязване | 3800 | 32 | 100 |
RTH3312 | Тандемен | Конично спираловидно изрязване | 3800 | 33 | 100 |
RTH3815 | Тандемен | Конично спираловидно изрязване | 3800 | 38 | 100 |
RSS1244B | RSS1344C | RSS1344E | RSS1352A | RSS1370A/B | RSH1370F |
---|---|---|---|---|---|
2.06:1 | 2.31:1* | 2.06:1 | 2.06:1 | 2.06:1 | 3.46:1 |
2.17:1 | 2.47:1* | 2.17:1 | 2:17.1 | 2.17:1 | 3.61:1 |
2.31:1 | 2.47:1* | 2.31:1 | 2.31:1 | 2.31:1 | 3.76:1 |
2.47:1 | 2.85:1* | 2.47:1 | 2.47:1 | 2.47:1 | 4.12:1 |
2.64:1 | 3.08:1* | 2.64:1 | 2.64:1 | 2.64:1 | 4.55:1 |
2.85:1 | 3.36:1* | 2.85:1 | 2.85:1 | 2.85:1 | 5.41:1 |
3.08:1 | 3.70:1 | 3.08:1 | 3.08:1 | 3.08:1 | |
3.36:1 | 4.11:1 | 3.36:1 | 3.36:1 | 3.40:1** | |
4.63:1 | 3.67:1** | ||||
5.29:1 | 4.11:1** | ||||
6.17:1 | |||||
* За RSS1344E
** За RSS1370B
RST2370A/B | RTS2310A | RTH2610B | RTH2610F | RTH2610B7F | RTH3210F | RTH3212F | RTH3312 | RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.43:1 | 2.06:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 | 4.14:1 |
2.57:1 | 2.17:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 | 4.58:1 |
2.83:1 | 2.31:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 | 5.43:1 |
3.09:1 | 2.47:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 | 7.22:1 |
3.40:1 | 2.64:1 | 3.93:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 3.93:1 | 5.41:1 | |
3.78:1 | 2.85:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 6.18:1 | |
4.13:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 7.21:1 | |
4.50:1 | 3.36:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | ||
5.14:1 | 3.70:1 | 6.18:1 | 6.18:1 | 6.18:1 | ||||
5.67:1 | 4.11:1 | 7.21:1 | 7.21:1 | |||||
6.17:1 | 4.63:1 | |||||||
| D13 420 к.с. | D13 460 к.с. | D13 500 к.с. | D13 540 к.с. |
I-Shift | ||||
---|---|---|---|---|
AT2412 | • | • |
|
|
AT2612 | • | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • | • |
I-Shift Dual Clutch | ||||
SP2812 |
| • | • | • |
Мостове с единична редукция | ||||
RSS1244B | • | •
| • | • |
RSS1344C/E | • | • | • | • |
RSS1344E | • | • | • | • |
RSS1352A | • | • | • | • |
RSS1370A/B | • | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • | • |
RTS2310A | • | • | • | • |
Мостове с редукторна главина | ||||
RSH1370F | • | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • | • |
RTH3210 | • | • | • | • |
RTH3312 | • | • | • | • |
RTH3815 | • | • | • | • |
| D13 I-Save 420 к.с | D13 I-Save 460 к.с | D13 I-Save 500 к.с |
I-Shift | |||
---|---|---|---|
AT2412 | • |
|
|
AT2612 | • | • |
|
ATO2612 | • | • | |
AT2812 | • | ||
ATO3112 | • | ||
I-Shift Dual Clutch | |||
SP2812 |
| • | • |
Мостове с единична редукция | |||
RSS1244B | • | • | |
RSS1344C/E | • | • | |
RSS1344E | • | • | |
RSS1352A | • | • | |
RSS1370A/B | • | • | |
RTS2370A | • | • | |
RTS2310A | • | • | |
Мостове с редукторна главина | |||
RSH1370F | • | • | |
RTH2610F | • | • | |
RTH3210 | • | • | |
RTH3312 | • | • | |
RTH3815 | • | • | |
| G13 420 к.с. | G13 460 к.с. | G13 500 к.с. |
I-Shift | |||
---|---|---|---|
AT2412 | • | • |
|
AT2612 | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • |
Мостове с единична редукция | |||
RSS1244B | • | • | • |
RSS1344C/E | • | • | • |
RSS1344E | • | • | |
RSS1352A | • | • | • |
RSS1370A/B | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • |
RTS2310A | • | • | • |
Мостове с редукторна главина | |||
RSH1370F | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • |
Предлага се широка гама от РТО решения, които зависят или не зависят от съединителя, за задействане на всички видове оборудване на шасито.
PTER-DIN: Задно монтиран силоотводен вал на двигателя за директно задвижване на хидравлична помпа.
PTER1400: Задно монтиран силоотводен вал на двигателя с фланцова връзка за хидравлична помпа.
PTER-100: Задно монтиран силоотводен вал на двигателя с фланцова връзка за хидравлична помпа.
PTR-F: Прикрепване чрез фланцова връзка и ниски или високи обороти.
PTR-FL/FH: Прикрепване чрез фланцова връзка и ниски или високи обороти.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Ниски/средни/високи обороти с DIN връзка за директно прикрепване на хидравлична помпа.
PTRD-F: Високи обороти с прикрепване чрез свързващ фланец за директно монтиран карданен вал.
PTRD-D: Високи обороти с двойно задвижване. Предна и задна DIN връзка за директно прикрепване на хидравлични помпи.
PTRD-D1: Високи обороти с двойно задвижване. Прикрепване чрез фланцова връзка отзад и DIN прикрепване отпред.
PTRD-D2: Високи обороти с двойно задвижване отзад и единично задвижване отпред. Прикрепване чрез два свързващи фланеца отзад и едно DIN прикрепване отпред.
Открийте спецификации за размери, височини над земята и характеристики на кабините.
Предлагат се четири различни версии на окомплектовка на екстериора, които отговарят на различни нужди.
Базова
Решетка и дръжки на вратите в буреносно сиво. Хромирани фарове. Сенник, капаци на огледалата и броня в мълниеносно сиво.
Подобрена
Решетка в цвета на кабината и хромирани фарове. Сенник, капаци на огледалата, дръжки на вратите и броня в мълниеносно сиво.
Най-високо ниво
Решетка в цвят на кабината, капаци на огледалата, сенник, дръжки на вратите, броня и спойлер. Хромирани фарове.
Базова със здрава предница
Решетка и дръжки на вратите в буреносно сиво. Черни фарове. Сенник и капаци на огледалата в мълниеносно сиво. Стоманена броня, боядисана в сиво.
Volvo FH Aero се предлага с шест различни нива на окомплектовка на интериора, които отговарят на различни нужди.
Винилова и текстилна окомплектовка Robust
Издръжливи материали от винил и текстил с модерна цветова схема, която подхожда на различните части на окомплектовката на интериора.
Текстилна окомплектовка Dynamic
Текстилен интериор с модерна цветова схема в различни нюанси на сивото, което съответства на различните части на окомплектовката на интериора.
Плюшена окомплектовка Progressive
Този мек плюшен интериор предлага обикновена цветова схема и подхожда на различните части на окомплектовката на интериора.
Кожена окомплектовка Robust
Интериор с обикновена цветова схема и двуцветни изцяло кожени седалки, които подхождат на различните части на окомплектовката на интериора.
Кожена окомплектовка Dynamic
Интериор с различни нюанси на съответстващо сиво и двуцветни изцяло кожени седалки, които съответстват на различните части на окомплектовката на интериора.
Кожена окомплектовка Progressive
Интериор с различни нюанси на съответстващо Skylark (бежово) и двуцветни изцяло кожени седалки, които съответстват на различните части на оформлението на интериора.
Globetrotter XXL: комфорт и пространство
Globetrotter XXL освен това предлага сигурно и удобно пренощуване за до двама души, но с още по-голям комфорт за спане в по-широко и по-дълго легло – благодарение на по-голямата дължина на кабината.
Globetrotter XL: създаден за съхранение
Освен това Globetrotter XL (CAB-XHSL) предлага сигурно и удобно пренощуване за до двама души, при това с още повече пространство за съхранение благодарение на допълнителната си височина. Вътрешната височина е 220 сантиметра (211 сантиметра над капака на отделението за двигателя).
Кабина Globetrotter: компания от двама
Кабината Globetrotter (CAB-HSLP) се удвоява и става удобна за пренощуване на до двама души. Освен това вертикалната й конструкция ви предлага голямо допълнително пространство за съхранение. Вътрешната височина е 205 сантиметра (196 сантиметра над капака на отделението за двигателя).
Спална кабина
Спална кабина (CAB-SLP), удобна за пренощуване на до двама души. Вътрешната височина е 171 сантиметра; 162 сантиметра над капака на отделението за двигателя.
Ниска спална кабина
Ниската спална кабина (CAB-LSLP) с по-нисък покрив и окачване позволява превозване на допълнителен товар върху кабината. Вътрешната височина е 147 сантиметра, 138 сантиметра над капака на отделението за двигателя.
Влекач |
|
|
| Височина А (mm) | Височина В (mm) | Височина С (mm) | Височина D (mm) |
Задвижване | Височина шаси | Окачване | Гуми | CAB-SLP | CAB-HSLP | CAB-XHSL | CAB-LSLP |
---|---|---|---|---|---|---|---|
4x2 | Високо | Ресорно/въздушно | 315/80-R22.5 | 3430 | 3800 | 3950 | 3225 |
4x2 | Високо | Ресорно/Въздушно | 315/80-R22.5 | 3440 | 3800 | 3950 | 3225 |
4x2 | Средно | Ресорно/Въздушно | 315/70-R22.5 | 3350 | 3720 | 3870 | 3145 |
4x2 | Ниско | Въздушно/Въздушно | 315/60-R22.5 | 3230 | 3600 | 3750 | 3025 |
4x2 | Ниско | Въздушно/Въздушно | 315/60-R22.5 | 3250 | 3620 | 3770 | 3045 |
4x2 | X-low (По-ниско) | Въздушно/Въздушно | 295/60-R22.5 | 3210 | 3580 | 3730 | 3005 |
6x2 | Средно | Ресорно/Въздушно | 315/70-R22.5 | 3350 | 3720 | 3870 | 3145 |
Шаси кабина |
|
|
| Височина А (mm) | Височина В (mm) | Височина С (mm) | Височина D (mm) |
Задвижване | Височина шаси | Окачване | Гуми | CAB-SLP | CAB-HSLP | CAB-XHSL | CAB-LSLP |
---|---|---|---|---|---|---|---|
6×2 | Високо | Въздушно/Въздушно | 315/80-R22.5 | 3410 | 3780 | 3930 | 3205 |
6×2 | Средно | Въздушно/Въздушно | 315/70-R22.5 | 3330 | 3700 | 3850 | 3125 |
6×2 | Ниско | Въздушно/Въздушно | 315/60-R22.5 | 3230 | 3600 | 3750 | 3025 |
6×2 | Високо | Ресорно/Ресорно | 315/80-R22.5 | 3460 | 3830 | 3980 | 3255 |
6×4 | Високо | Ресорно/Ресорно | 315/80-R22.5 | 3450 | 3820 | 3970 | 3245 |
8×4 | Високо | Ресорно/Ресорно | 315/80-R22.5 | 3480 | 3850 | 4000 | 3275 |
10×4 | Високо | Ресорно/Ресорно | 315/80-R22.5 | 3480 | 3850 | 4000 | 3275 |
*Приблизителни височини
Четириточково окачване на кабината
Изберете между пружинно окачване с амортисьори, пружинно окачване отпред и въздушно окачване отзад или изцяло въздушно окачване.
Вентилационни отвори
Разположени от лявата страна, високо или ниско, в зависимост от заданието. Предлага се и вентилационен отвор отпред.
Цветове
Направете своя избор, за да изглеждате подобаващо. Предлага се в около 650 цветови варианта.
Тапицерия
Предлагат се няколко стила. Винил, текстил и плюш. Някои покрития на седалките (с изключение на виниловите и текстилните) могат да бъдат поръчани с вентилираща функция.
Седалка на водача
Избор от три различни нива на комфорт: Progressive (Прогресивен) (плюш или кожа), Dynamic (Динамичен) (текстил) и Robust (Издръжлив) (винил). Допълнителната свобода идва чрез универсалността – пълният диапазон на настройване на седалката в хоризонтална посока е 240 милиметра, а във вертикална – 100 милиметра. Стандартно седалката на водача е снабдена с облегалка за главата, регулируема и сгъваема облегалка, регулиране във вертикална и хоризонтална посока, регулируема опора за кръста и седалка с регулируем ъгъл.
Седалка на пътника
Избор от три различни нива на комфорт: Progressive (Прогресивен) (плюш или кожа), Dynamic (Динамичен) (текстил) и Robust (Издръжлив) (винил). Седалките на пътниците са оборудвани стандартно с облегалки за глава. Предлага се и седалка на пътника с възможност за преместване.
Легла
Създадени, за да осигурят комфортен нощен сън. Размери на леглата: 74×200 сантиметра с ширина на средната секция 81,5 сантиметра или 74×200 сантиметра, разтегаемо до 88×200 сантиметра, с ширина на средната секция 95,5 сантиметра. Леглото в кабината Globetrotter XXL е с дължина 213 сантиметра. Ширината при главата, средната секция и краката е съответно 99/106,5/91 сантиметра. Оборудвайте кабината си с дунапренен матрак или 16-сантиметров матрак с пружинен пакет и отличен комфорт. Предлагат се три варианта на твърдост: мек, полутвърд и твърд. Предоставяме също и два варианта на протектор за матрак: подобрява комфорта и ви позволява да оправите леглото по-бързо. Предлага се и: накланяне с регулируема облегалка, както и горно комфортно легло (размери 60×190 или 70×190 сантиметра).
Вътрешни отделения за съхранение
В кабината има предна полица с четири ниши по стандарта DIN и две големи отделения за съхранение с ролетни врати от страната на водача и на пътника. На задната стена има лек горен заден рафт с отлично осветление. Под леглото са разположени две чекмеджета с общ обем 130 литра. Има и две по-малки отделения за съхранение под матрака откъм долната (10 литра) и горната страна (15 литра) на леглото, както и отделение за съхранение на пластмасова бутилка откъм долната страна на леглото.
Външни отделения за съхранение
От двете страни на кабината има големи багажни отделения, които могат да се отварят както отвън, така и отвътре. Под кабината от двете страни има допълнително неотоплявано пространство за багаж с обем 30 литра.
Покривен прозорец/люк
Всяка кабина е оборудвана с неподвижен покривен прозорец или с опционален покривен люк, който може да се отваря на 50 милиметра. Той служи и като авариен изход. Покривният люк може да се управлява ръчно или електрически.
Волан
Предлага се в два различни размера – диаметър 450 mm или 500 mm в зависимост от спецификацията на камиона. Височината на волана може да се регулира в обхват до 90 mm, а ъгълът – до 28°. Когато е с функция за накланяне (опция), воланът може да бъде регулиран във вертикално положение между -5° и +15°, което увеличава комфорта на водача. Вградените във волана контролни елементи осигуряват безопасна и удобна работа на круиз контрола, клаксона, телефона и функциите на индикаторния и допълнителния дисплей.
Климатична система
Три алтернативни климатични системи ви позволяват да контролирате температурата. Вентилация посредством вентилатор с конвенционален нагревател с охладителна течност. Климатик с ръчно управление (MCC). Климатик с автоматично управление на температурата (ECC/ECC2). Предлага се и със сензори за проникване на слънчева светлина, мъгливи условия и качество на въздуха. Допълнете системата с паркинг отоплител за кабината и двигателя и I-ParkCool, нашия паркинг охладител за кабината.
I-ParkCool
Не е необходимо двигателят да работи, за да се наслаждавате на климатизирана кабина. I-ParkCool дава възможност за контролиране на температурата в спрял автомобил. Устройството взаимодейства с паркинг отоплителя, за да създаде приятна температура: полезно, например, през нощта, когато температурата спадне рязко и внезапно. Системата проверява изправността на акумулатора, за да не компрометира стартовата способност. Освен това изчислява колко енергия е необходима за затопляне или охлаждане на кабината. Ако акумулаторите не са напълно заредени, системата ще изчисли каква част от заряда може да се използва. Освен това е безшумна. Системата създава с около 20 dB по-малко шум от конкурентните системи, предлагани на пазара, което намалява допълнително шумовото замърсяване и спомага за по-добра почивка. Системата е напълно интегрирана с основната вентилационна система на автомобила и през обичайните вентилационни отвори се подава достатъчно горещ или студен въздух, който се разпределя равномерно. Системата не оказва влияние върху аеродинамиката на кабината и възможността да стоите изправени в нея. С изключение на отоплителя за кабината (PH-CAB).
Открийте спецификации за височини на шасито, макс. натоварване на предния мост, задно окачване, влекачи, характеристики на шасита и спирачки.
X-Low (По-ниско) (влекач) | приблизително 810 mm |
Ниско | приблизително 850 mm |
Средно | приблизително 900 mm |
Високо | приблизително 1000 mm |
X-High (По-високо) | приблизително 1200 mm |
| Въздушно | Ресорно |
---|---|---|
X-Low (По-ниско) | 8 | - |
Ниско | 8 | - |
Средно | 10/20* | 9 |
Високо | 10/20* | 10/20* |
X-High (По-високо) | - | 10/20* |
*С двойни предни мостове
Тип | Мостове | Окачване | Натоварване на основните/спомагателните мостове | Редукция | Задно/предно разположени спомагателни мостове |
Единичен | |||||
---|---|---|---|---|---|
RAD-L90 | 4x2 | Параболично/ресорно | 13 t | Единична/редукторна главина |
|
RAD-GR | 4x2 | Въздушно | 11,5/13 t | Единична/редукторна главина |
|
RAD-G2 | 4x2 | Въздушно (за строителството) | 13 t | Редукторна главина | |
Спомагателен мост | |||||
RADT-GR | 6x2 | Въздушно | 19/20,5/22,5/23 t | Единична/редукторна главина | Задно разположен спомагателен мост (фиксиран/управляем/самостоятелно управляем) |
RAPD-GR | 6x2 | Въздушно | 16/19/22 t | Единична/редукторна главина | Предно разположен спомагателен мост (фиксиран/активно управляем) |
RAPD-G4 | 6x2 | Въздушно | 16 t | Единична | Предно разположен спомагателен мост (фиксиран) |
RADD-G2 | 6×4/8×4 | Въздушно (за строителството) | 21/23/26 t | Единична/редукторна главина | |
RADD-BR | 6×4/8×4 | Параболично | 20/21 t | Единична/редукторна главина | |
RADD-TR1 | 6×4/8×4 | Параболично/конвенционално ресорно | 23/26 t | Единична/редукторна главина | |
RADD-TR2 | 6×4/8×4 | Конвенционално ресорно | 26/32 t | Редукторна главина | |
RADD-TR3 | 8x4 | Конвенционално ресорно | 38 t | Редукторна главина | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | Въздушно | 21/23/26 t | Единична/редукторна главина | |
RAPDT-GR | 8×2 | Въздушно | 27/30/30,5/31,5/32 t | Единична/редукторна главина | Предноразположен спомагателен мост (управляем) + задноразположен спомагателен мост (фиксиран/управляем) |
RADDT-GR | 8×4/10×4 | Въздушно | 27/33/36 t | Единична/редукторна главина | Задно разположен спомагателен мост (управляем) |
RAPDD-GR | 8×4 | Въздушно | 27/30,5/32/35 t | Единична/редукторна главина | Предно разположен спомагателен мост (управляем) |
RADDT-G2 | 8×4/10×4 | Въздушно (за строителството) | 27/33/36 t | Единична/редукторна главина | Задно разположен спомагателен мост (управляем) |
Централно монтиран, частично монтиран от долната страна и монтиран от долната страна теглич за ремаркета с централен мост. Тегличите позволяват монтиране на разстояние през 25 милиметра.
Резервоари за гориво
Алуминиеви или стоманени резервоари с вместимост от 150 до 900 литра. Максималната вместимост за гориво е 1510 литра за влекач 4×2. Резервоари за газ с размери 155 kg (375 l), 205 kg (495 l) и 225 kg (545 l).
Резервоари за АdBlue
Вместимост от 32 до 112 литра. Помпата за AdBlue е вградена в модула на резервоара за AdBlue. Пластмасови.
Спирачки
EBS (Спирачна система с електронно управление) осигурява първокласна реакция и усещане за спиране, като същевременно осигурява достъп до множество удобни функции. EBS вече се предлага както за дискови спирачки, така и за барабанни спирачки Z-cam (за избран набор от конфигурации на мостовете и височини на шасито). Модернизирайте спирачната система, като добавите към нея пакета EBS Medium или някоя от допълнителните опции. EBS е стандарт при всички спецификации.
EBS medium
В допълнение към пакета EBS Standard, EBS Medium предлага следните функции:
Контрол на състоянието на ЕBS
Наблюдение на състоянието на EBS посредством електронната система на автомобила TEA2+ и Volvo Tech Tool.
Автоматично задържане
Спрете камиона до неподвижно състояние и функцията за автоматично задържане ще запази последния приложен спирачен натиск, за да задържи камиона на място, докато водачът натисне педала на газта.
Анализ на износването на спирачните накладки
Предупреждение за спирачните накладки – изчислява оставащия пробег, който може да бъде изминат с настоящите спирачни накладки (само за дискови спирачки).
Автоматично освобождаване на паркинг спирачката
Паркинг спирачката се освобождава, когато водачът натисне педала на газта и избере предавка (само за скоростна кутия I-Shift).
Допълнителни опции:
В допълнение към програмните пакети се предлагат следните опции:
Усъвършенствана спирачна функция за подобряване на стабилността на композицията
Позволява на водача да поиска постепенно спиране на ремаркето. Тогава спирачката се задейства автоматично и рискът от усукване на ремаркето намалява.
ESC (електронен контрол на стабилността)
Системата за стабилност на спирачките ги задейства поотделно за всяко колело, като по този начин осигурява стабилност за цялата композиция и противодейства на усукването, преобръщането и люлеенето на ремаркето. ESС изпълнява законодателните изисквания за електронен контрол на стабилността на автомобила и се предлага за автомобили с 2, 3, 4 или 5 моста.
Светлини при аварийно спиране
При рязко спиране при скорости над 50 km/h спирачните светлини мигат четири пъти в секунда.
Хидравличен ретардер
Компактен ретардер, монтиран на скоростната кутия, с максимален ефект 440 kW.
Система за активно управление с наслагване на въртящия момент. Осигурява по-голяма сила върху кормилното управление при ниски скорости, намалява отката на волана и го задържа в положение точно напред при спиране върху повърхности с разпределено триене. Воланът се връща автоматично в неутрално положение при движение както напред, така и назад. Volvo Dynamic Steering вече се предлага за всички конфигурации на мостовете, включително за автомобили с двойни предни мостове. Предлага се в комбинация с индивидуално предно окачване.
Предно разположени спомагателни мостове
Предлагат се във фиксирани и активно управлявани варианти както за влекачи, така и за шаси кабини. Натоварване на мостовете: 4,5, 7,5 или 9 тона.
Задно разположени спомагателни мостове
Предлагат се в няколко конфигурации – фиксирани с единични или двойни колела, самоуправлявани или активно управлявани. Натоварване на мостовете: 7,5, 9,5 или 10 тона.
Повдигане на тандемния мост
Дава възможност за освобождаване и повдигане на задния тандемен спомагателен мост, за да се намали разходът на гориво и радиусът на завой. Чрез натискане на бутон на арматурното табло водачът може да повдигне моста, когато товарният автомобил е без товар. Когато камионът е натоварен, мостът автоматично се спуска и се включва. Повдигането на тандемния мост се предлага за конфигурации 6×4 и 8×4 (с тандемен спомагателен мост), оборудван с дискови спирачки.
Описаните характеристики може да не са стандартни или налични за всички нива на оборудване и опции за силово предаване.