TRUCKS

Volvo FE
спецификация

Всичко, което трябва да научите за Volvo FЕ, със славни подробности.

Шаси

Открийте спецификациите за височините на шасито, макс. натоварване на предния мост, задното
окачване, височините на свързване, влекачите, функциите на шаситата и спирачките.

Височини на шасито

Ниско

приблизително 880 мм

Средно

приблизително 950 мм

Високо

приблизително 1050 мм

Максимално натоварване на предния мост (тонове)

 ВъздушноПараболично
Ниско7.1/7.5/89
Средно7.1/7.5/89
Високо7.1/7.5/89

Задно окачване

Тип

Мостове

Окачване 

Натоварване на основните/спомагателните мостове

Редукция 

Спомагателни мостове, разположени зад/пред задвижващия мост 

Единичен мост 

 

 

 

 

 

RAD-L90 

4x2 

Параболични/параболични с S-ресори

13 тона

Единична/редукторна главина

 

RAD-KR 

4x2 

Въздушно 

13 тона

Единична/редукторна главина

 

Спомагателен мост 

 

 

 

 

 

RADT-KR 

6x2 

Въздушно 

19/20 тона

Единична/редукторна главина

Задно разположен спомагателен мост (фиксиран/управляван)

RADD-BR 

6x4 

Параболично 

23 тона

Единична/редукторна главина

 

Тегличи

Предлагат се тегличи за свързване на ремаркета.

Резервоари за гориво

Резервоари за горивоРезервоари за АdBlue
Предлагат се резервоари за гориво, изработени от пластмаса, стомана или алуминий. Вместимостта за гориво варира от 160 до 630 литра. Предлагат се две височини на D-образните резервоари – 560 мм и 710 мм.Пластмаса, обем 32 литра. Помпата за AdBlue е вградена в модула на резервоара за AdBlue. 

Предни мостовеСпомагателни мостове, разположени след задвижващия мост
Натоварването на предните мостове варира от 7,1 до 9 тона.Предлагат се в няколко конфигурации – фиксирани с единични или сдвоени колела или активно управляеми. Натоварване на мостовете: 6,7, 7,1, 7,5 или 10,5 тона.

Височини за прикачване на лафета

ЗадвижванеШасиОкачванеВисочина на раматаВисочина на лафета*ГумаМин. височина на прикачване**Номинална височина при движение**
4×2       
 СредноRAD-KR266150315/60R22,5"9921097
 СредноRAD-KR266185295/80R22,5"11031208
 СредноRAD-KR266185315/70R22.5"10861191
 СредноRAD-KR266185315/80R22.5"11141219
 СредноRAD-KR266150295/80R22.5"10631168
 СредноRAD-KR266150315/70R22.5"10491154

** Приблизителни височини.

Подготовка за производителя на надстройки

Допълнителен ред отвори върху рамата за производителя на надстройки
Горният ред отвори е запазен за производителя на надстройки. Всички конзоли в горния ред отвори са с отместване и раздалечителен елемент 8 милиметра. В този ред отвори не се използват нитове.
Лафети
В гамата е включен ISO лафет с L-образни профили на различна височина, което позволява значителна свобода на избора. Монтираният посредством фланец лафет е вариант с ниско тегло, тъй като не изисква допълнителна метална плоча за прикрепване. Височината на седловото прицепно устройство над шасито е от около 150 милиметра. За определени спецификации като опция се предлагат вградено смазване и индикатор на свързването с ремаркето.
Подготовка за монтаж на кран
Основата на крана, която е върху шасито, може да бъде монтирана фабрично.
 
Комплект за подготовка за монтаж на кран
Основата на крана, която е върху шасито, може да бъде монтирана фабрично. Кутията за акумулаторите е преместена назад и фиксиращите пластини са монтирани зад кабината, от всяка страна на шасито. Включен е комплект за подготовка на електрическата инсталация – ELCRANE.
 

 

Спирачки

EBS (Спирачна система с електронно управление) предлага първокласна реакция,
ефективност и усещане за спиране, както и достъп до множество практични функции.
Надградете спирачната система, като добавите към нея пакета EBS Medium или някоя от
допълнителните опции. EBS е стандарт при всички спецификации.

EBS Medium
В допълнение на пакета EBS Standard, EBS Medium предлага следните функции:
Хидравличен ретардер
Хидравличен ретардер за скоростна кутия AL306. Компактният вграден хидравличен ретардер е монтиран към скоростната кутия и предлага забавяне на спирачния момент от 1490 Nm.
Помощ при стартиране по наклон
Спирачките се освобождават само при наличие на достатъчен въртящ момент за задвижване на камиона напред.
 
ESС (Електронен контрол на стабилността)
Системата за стабилност на спирачките ги задейства поотделно за всяко колело, като по този начин осигурява стабилност за цялата композиция и противодейства на усукването, преобръщането и люлеенето на ремаркето. ESС изпълнява законодателните изисквания за електронен контрол на стабилността на автомобила и се предлага за автомобили с 2 или 3 моста.
 

Силово предаване

Открийте спецификациите на двигателите, трансмисиите, задните мостове (включително предавателните числа), комбинациите от силови предавания и валовете отводна мощност.

Двигатели

 

D8K

G9K320

Стандарт за емисиитеEuro 6Euro 6

Бр. цилиндри

6

6

Работен обем

7,7 дм³

8,9 дм³

Ход на буталото

135 мм

144,5 мм

Вътрешен диаметър

110 мм

114 мм

Съотношение на компресия

17.5:1

12:01

Обороти на икономичен режим

1000 – 1700 об/мин

1200 – 1700 об/мин

Спирачен ефект на двигателната спирачка (2800 об/мин)

120 кВт (2800 об/мин)

-

Спирачен ефект на компресионната спирачка (2800 об/мин)

170 кВт (2800 об/мин)

-

Маслени филтри

1

2

Обем на маслото за смяна, включително масления филтър

25,5 л

27,6 л

Охладителна система, общ обем

17 л

12,4 л

 

Интервал за смяна на маслото
До 120 000 км или веднъж на всеки две години с VDS5.

Изисквания към горивото
EN 590 (стандарт на ЕС) съдържание на сяра макс. 10 части на хиляда.

Вал отводна мощност, монтиран на двигателя
Предавателно отношение 1:1, изходен въртящ момент 600 Nm при движение и в спряло положение.

Версия на биодизел
D8K320 се предлага и във версия на биодизел (B100), сертифицирана за Euro 6. За информация относно интервалите за обслужване се свържете с дилъра на Volvo.

 


Вал отводна мощност, монтиран на двигателя

 Изходен въртящ моментСъотношение
PTER-DIN600 Nm*1:1
PTER-1400600 Nm*1:1
PTER-100600 Nm*1:1


*изходен въртящ момент при шофиране и в режим на празен ход. С AT2412 максимален въртящ момент при шофиране = 150 Nm.

 

D8K – МОЩНОСТ/ВЪРТЯЩ МОМЕНТ

Нетна изходна мощност съгласно: EC 582/2011

 

­ D8K250 (184 кВт)

 

Максимална мощност при 2 100 об/мин

250 к.с.

Максимален въртящ момент при 900–1 700 об/мин

950 Nm

D8K280 (206 кВт)

 

Максимална мощност при 2 100 об/мин

280 к.с.

Максимален въртящ момент при 950 – 1700 об/мин

1050 Nm

D8K320 (235 кВт)

 

Максимална мощност при 2 100 об/мин

320 к.с.

Максимален въртящ момент при 1050 – 1600 об/мин

1200 Nm

D8K350 (258 кВт)

 

Максимална мощност при 2 200 об/мин

350 к.с.

Максимален въртящ момент при 1200 – 1600 об/мин

1400 Nm

 

G9K320 – МОЩНОСТ/ВЪРТЯЩ МОМЕНТ

Нетна изходна мощност съгласно: EC 582/2011

 

G9K320

 

Максимална мощност при 2000 – 2100 об/мин

320 к.с. (239 кВт)

Максимален въртящ момент при 1300 – 1400 об/мин

1356 Nm

 

I-Shift

12-степенна скоростна кутия с демултипликатор и делител със система за автоматична смяна на скоростите. I-Shift може да се оборудва с компактен ретардер и маслен радиатор.

 

ТипПоследна предавкаМаксимален въртящ момент (Nm)Одобрение на БТК (тонове)
AT2412GДиректна240044

Ръчни скоростни кутии

Ръчните скоростни кутии работят с помощен серво механизъм.
Късият лост за скоростите, интегриран в инструменталното табло,
е без вибрации, а включването на скоростите се извършва с кратко, отривисто движение.
Скоростните кутии могат да бъдат специфицирани с РТО механизъм.

 

Тип

Последна предавка

Максимален въртящ момент (Nm)

Одобрение на БТК (тонове)

ZTO1006

6

1050

32

ZTO1109

9

1200

44

 

 

Автоматични скоростни кутии

Автоматичната трансмисия предлага превъзходни стартови
качества и плавната смяна на скоростните предавки, което покрива целия
скоростен диапазон. Скоростната кутия се задейства с натискане на бутони върху
индикаторното табло. Тя може да се специфицира с РТО механизъм.

 

Тип

Последна предавка

Максимален въртящ момент (Nm)

Одобрение на БТК (тонове)

AL306

6

1300

32

 

 

Задни мостове

Тип

Мост

Предавка

Максимален въртящ момент (Nm)

Максимално натоварване на основните/спомагателните мостове (тонове)

Одобрение на БТК (тонове)

Единична редукция

 

 

 

 

 

RSS1344E

Единичен

Хипоиден

2800

13

44

RSS1344CЕдиниченХипоиден26001344

RTS2370A

Тандемен

Хипоиден

3550

23

70

Редукторна главина

 

 

 

 

 

RSH1370F

Единичен

Конична предавка със спираловидни зъби

3550

13

70

RTH2180C

Тандемен

Хипоиден

1200

21

80

 

Задни мостове – предавателни числа

RSS1344CRTS2370ARSH1370FRTH2180DRS1344E
2.64:13.09:13.76:12.63:12.47:1
2.85:13.40:14.12:12.94:12.64:1
3.08:13.78:14.55:13.13:12.85:1
3.36:14.13:14.67:13.33:13.08:1
3.70:14.50:15.41:13.57:13.36:1
4.11:15.14:16.18:13.85:1 
4.63:15.67:17.21:14.17:1 
5.29:16.17:1   
6.17:1    

 

 

 

Комбинации на силови линии

 D8K250D8K280D8K320D8K350G9K320
Скоростни кутии     
AT2412G 
ZTO1006   
ZTO1109  
AL306
Мостове с единична редукция     
RSS1344C
RSS1344E 
RTS2370A  
Мостове с редукторна главина     
RSH1370F
RTH2180D   

РТО механизми

Съществува широка гама от РТО решения, които зависят или не
зависят от съединителя, за задействане на всички видове оборудване на шасито.
.

 

Монтирани към двигателя

Монтирани към скоростната кутия

PTER-DIN
Монтиран към двигателя РТО механизъм за директно задвижване на хидравлична помпа.
PTR-HF/FH/ZF
Приставка за свързване чрез фланец и ниски или високи обороти.
PTER1400
Монтиран към двигателя РТО механизъм със свързване чрез фланец на хидравлична помпа.
PTR-HP/PH/ZF
Приставка за свързване на помпа и ниски или високи обороти.
PTER100
Монтиран към двигателя РТО механизъм със свързване чрез фланец на хидравлична помпа.
PTRD-D1D
Двойно задвижване с приставка за свързване на помпа и приставка за свързване на фланец.

Кабина

Открийте спецификациите за размерите, височините на кабините над
земята и характеристиките на кабините

 

 

 

Дневна кабина

Дневна кабина с удобна и ергономична зона за водача. Вътрешна височина 1 605 милиметра, дължина 1 600 милиметра, ширина 2 300 милиметра.

Къса спална кабина

Късата спална кабина предлага допълнително пространство, което може да бъде оборудвано с единично легло или да се използва като офис пространство с допълнителни отделения за багаж. Вътрешна височина 1 605 милиметра, дължина 2 000 милиметра, ширина 2 300 милиметра.

Спална кабина

Спална кабина с легло за един човек. Вътрешна височина 1 605 милиметра, дължина 2 200 милиметра, ширина 2 300 милиметра.

 

Кабина с нисък вход

Кабина с нисък вход, ниско входно стъпало и място за един до трима пътници с предпазни колани. Вътрешна височина 1605 милиметра, дължина 2200 милиметра, ширина 2300 милиметра. Предлага се със сгъваема врата от страната на пътника.

 

 

 

Окачване на кабината
Механично предно и задно окачване: винтови пружини и амортисьори. Пневматично предно и задно окачване: въздушни амортисьори.
Отопление на кабината
Отоплението на кабината се предлага в два варианта: ръчно управлявано, само отоплител, или ръчно управлявани отоплител и климатик. Предлага се система с паркинг отоплител с мощност 2 кВт, която може да се зададе в спецификацията като опция.
Седалка на водача
Три различни нива на комфорт: Комфортна (Comfort), Стандартна (Standard) и Икономична (Economy). И трите са снабдени с възможност за регулиране на облегалката, дължината, височината и наклона напред, както и с вградени облегалки за глава.
Вътрешни отделения за багаж
В интериора на кабината има много практични и леснодостъпни отделения за съхраняване на документи и лични вещи. Над прозореца има две отделения за багаж, както и четири DIN отделения. В спецификацията като опции могат да се зададат множество различни кутии за съхранение и кутии тип „тунел“, подложка за писане и закачалки за дрехи.
Седалка на пътника
Предлагат се три различни нива на комфорт: Стандартна (Standard), Икономична (Economy) или Базова (Basic).
Клаксони
Можете да избирате между два типа допълнителни клаксони – електрически или пневматични: или два клаксона, монтирани на покрива и управлявани пневматично, или един електрически клаксон под предния капак.
Цветове на кабината
Предлага се в 300 фиксирани варианта. Най-хубавото е, че могат да бъдат поръчани допълнителни цветове по желание на клиента.
Легло
Леглото се предлага като състоящо се от една или две части и с ширина 580 милиметра или 780 милиметра. Като опция се предлага защитна греда за леглото.
Волан
Воланът е с диаметър 460 или 500 милиметра в зависимост от конфигурацията на камиона и може да бъде регулиран пневматично до желаната позиция.
Кабина с нисък вход
Кабината с нисък вход FE осигурява лесен достъп с отваряне на вратата на 90 градуса. Тя се предлага в две версии – с равен под или с тунел за двигателя, видимостта на водача е отлична и, разбира се, тъй като е Volvo – безопасността е на най-високо ниво.
Климатична система
Отоплението на кабината се предлага в два варианта: ръчно управлявано, само отоплител или ръчно управлявани отоплител и климатик. Предлага се система с паркинг отоплител с мощност 2 кВт, която може да се зададе в спецификацията като опция.
 
Покривен люк
Кабината може да се оборудва с покривен люк, който се отваря 50 милиметра. Той се предлага в изпълнение от стъкло или стомана. Люкът може да се управлява ръчно или електронно.
 
Тапицерия на седалките
Комфортен текстил.
 
Стенна тапицерия
Комфортен текстил.
 

Таблици с данни

Изтеглете листове с технически данни в PDF формат за Volvo FE от следните връзки.

Имате въпрос?

Вашият местен дилър на Volvo Trucks ще ви каже отговора. Отбийте се при тях, обадете им се или ги помолете да дойдат да ви видят.