Всичко, което трябва да научите за Volvo FЕ, със славни подробности.
Открийте спецификациите на двигателите, трансмисиите, задните мостове (включително предавателните числа), комбинациите от силови предавания и валовете отводна мощност.
Нетна изходна мощност съгласно: EC 582/2011
Нетна изходна мощност съгласно: EC 582/2011
Електрически | Volvo FE |
---|---|
Технически характеристики | До 225 (300 к.с.) непрекъсната мощност |
Пробег | До 275 km |
Време за зареждане (пълно зареждане) | 8 часа с AC (43 kW) 2,3 часа с DC (150 kW) |
Капацитет на батерията | 280–375 kWh, 3–4 батерии |
Задвижван с газ | G9 | |
---|---|---|
Стандарт за емисиите | Euro 6 | |
Бр. цилиндри | 6 | |
Работен обем | 8,9 дм³ | |
Ход на буталото | 144,5 мм | |
Вътрешен диаметър | 114 мм | |
Съотношение на компресия | 12:01 | |
Обороти на икономичен режим | 1200 – 1700 об/мин | |
Маслени филтри | 2 | |
Обем на маслото за смяна, включително масления филтър | 27,6 л | |
Охладителна система, общ обем | 12,4 л | |
G9 320 к.с. (239 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Максимална мощност при 2000 – 2100 об/мин | 320 к.с. | |||
Максимален въртящ момент при 1300 – 1400 об/мин | 1356 Nm | |||
Дизел | D8 | |
---|---|---|
Стандарт за емисиите | Euro 6 | |
Бр. цилиндри | 6 | |
Работен обем | 7,7 дм³ | |
Ход на буталото | 135 мм | |
Вътрешен диаметър | 110 мм | |
Съотношение на компресия | 17.5:1 | |
Обороти на икономичен режим | 1000 – 1700 об/мин | |
Спирачен ефект на двигателната спирачка | 120 кВт (2800 об/мин) | |
Компресионен спирачен ефект* | 170 кВт (2800 об/мин) | |
Маслени филтри | 1 | |
Обем на маслото за смяна, включително масления филтър | 25,5 л | |
Охладителна система, общ обем | 17 л | |
* опция |
D8 250 к.с. (184 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Максимална мощност при 2 100 об/мин | 250 к.с. | |||
Максимален въртящ момент при 900 – 1700 об/мин | 950 Nm | |||
D8 280 к.с. (206 kW) |
| |||
Максимална мощност при 2 100 об/мин | 280 к.с. | |||
Максимален въртящ момент при 950 – 1700 об/мин | 1050 Nm | |||
D8 320 к.с. (235 kW)* |
| |||
Максимална мощност при 2 100 об/мин | 320 к.с. | |||
Максимален въртящ момент при 1050 – 1600 об/мин | 1200 Nm | |||
D8 350 к.с. (258 kW) | ||||
Максимална мощност при 2 200 об/мин | 350 к.с. | |||
Максимален въртящ момент при 1200 – 1600 об/мин | 1400 Nm | |||
*предлага се с B100, биодизел |
Интервал за смяна на масло
До 120 000 км, или веднъж на две години с VDS5.
Изисквания към горивото
EN 590 (стандарт на ЕС) съдържание на сяра макс. 10 части на хиляда.
Силоотводен вал, монтиран на двигателя
Предавателно отношение 1:1, изходен въртящ момент 600 Nm при движение и в спряло положение.
| Изходен въртящ момент | Съотношение | |
---|---|---|---|
PTER-DIN | 600 Nm* | 1:1 | |
PTER-1400 | 600 Nm* | 1:1 | |
PTER-100 | 600 Nm* | 1:1 | |
* Изходен въртящ момент при шофиране и в спряло положение. С AT2412 максимален въртящ момент при шофиране = 150 Nm.
12-степенна скоростна кутия с демултипликатор и делител със система за автоматична смяна на скоростите. I-Shift може да се оборудва с компактен ретардер и маслен радиатор.
Тип | Последна предавка | Максимален въртящ момент (Nm) | Одобрение на БТК (тонове) |
---|---|---|---|
AT2412 | Директна | 2400 | 44 |
Ръчни скоростни кутии
Ръчните скоростни кутии работят с помощен сервомеханизъм. Късият лост за скоростите, интегриран в инструменталното табло, е без вибрации, а включването на скоростите се извършва с кратко, отривисто движение. Скоростните кутии могат да бъдат специфицирани със силоотводен вал.
Тип | Последна предавка | Максимален въртящ момент (Nm) | Одобрение на БТК (тонове) |
---|---|---|---|
ZTO1006 | 6 | 1050 | 32 |
ZTO1109 | 9 | 1200 | 44 |
Автоматични скоростни кутии
Автоматичната трансмисия предлага превъзходни стартови качества и плавната смяна на предавките, което покрива целия скоростен диапазон. Скоростната кутия се задейства с натискане на бутони върху индикаторното табло. Тя може да се специфицира със силоотводен вал.
Тип | Последна предавка | Максимален въртящ момент (Nm) | Одобрение на БТК (тонове) |
---|---|---|---|
AL306 | 6 | 1300 | 32 |
Тип | Мост | Предавка | Макс. въртящ момент (Nm) | Макс. натоварване на основните/спомагателните мостове (t) | Одобрение на БТК (t) |
Единична редукция | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS1344E | Единичен | Хипоиден | 2800 | 12 | 44 |
RSS1344C | Единичен | Хипоиден | 2600 | 13 | 44 |
RTS2370A | Тандемен | Хипоиден | 3550 | 23 | 70 |
Редукторна главина | |||||
RSH1370F | Единичен | Конична предавка със спираловидни зъби | 3550 | 13 | 70 |
RTH2180D | Тандемен | Хипоиден | 1200 | 21 | 80 |
RSS1344C | RTS2370A | RSH1370F | RTH2180D | RS1344E |
---|---|---|---|---|
2.64:1 | 3.09:1 | 3.76:1 | 2.63:1 | 2.47:1 |
2.85:1 | 3.40:1 | 4.12:1 | 2.94:1 | 2.64:1 |
3.08:1 | 3.78:1 | 4.55:1 | 3.13:1 | 2.85:1 |
3.36:1 | 4.13:1 | 4.67:1 | 3.33:1 | 3.08:1 |
3.70:1 | 4.50:1 | 5.41:1 | 3.57:1 | 3.36:1 |
4.11:1 | 5.14:1 | 6.18:1 | 3.85:1 | |
4.63:1 | 5.67:1 | 7.21:1 | 4.17:1 | |
5.29:1 | 6.17:1 | |||
6.17:1 |
Комбинации на силови линии
D8 250к.с | D8 280 к.с. | D8 320 к.с. | D8 350 к.с. | G9 320 к.с. | |
Скоростни кутии | |||||
---|---|---|---|---|---|
AT2412 | ● | ● | ● | ● | |
ZTO1006 | ● | ● | |||
ZTO1109 | ● | ● | ● | ||
AL306 | ● | ● | ● | ● | ● |
Мостове с единична редукция | |||||
RSS1344C | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1344E | ● | ● | ● | ● | |
RTS2370A | ● | ● | ● | ||
Мостове с редукторна главина | |||||
RSH1370F | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH2180D | ● | ● | |||
Съществува широка гама от решения за силоотводен вал, които зависят или не зависят от съединителя, за задействане на всички видове оборудване на шасито.
Монтиран на двигателя
PTER-DIN: Задно монтиран силоотводен вал на двигателя за директно задвижване на хидравлична помпа.
PTER1400: Задно монтиран силоотводен вал на двигателя с фланцова връзка за хидравлична помпа.
PTER100: Монтиран към двигателя силоотводен вал за свързване чрез фланец на хидравлична помпа.
Монтиран към скоростната кутия
PTR-HF/FH/ZF: Приставка за свързване чрез фланец и ниски или високи обороти.
PTR-HP/PH/ZF: Приставка за свързване на помпа и ниски или високи обороти.
PTRD-D1D: Двойно задвижване с приставка за свързване на помпа и приставка за свързване на фланец.
Открийте спецификациите за размерите, височините на кабините над земята и характеристиките на кабините
12-степенна скоростна кутия с демултипликатор и делител със система за автоматична смяна на скоростите. I-Shift може да се оборудва с компактен ретардер и маслен радиатор.
Тип | Последна предавка | Максимален въртящ момент (Nm) | Одобрение на БТК (тонове) |
---|---|---|---|
AT2412G | Директна | 2400 | 44 |
Ръчните скоростни кутии работят с помощен серво механизъм.
Късият лост за скоростите, интегриран в инструменталното табло,
е без вибрации, а включването на скоростите се извършва с кратко, отривисто движение.
Скоростните кутии могат да бъдат специфицирани с РТО механизъм.
Тип | Последна предавка | Максимален въртящ момент (Nm) | Одобрение на БТК (тонове) |
---|---|---|---|
ZTO1006 | 6 | 1050 | 32 |
ZTO1109 | 9 | 1200 | 44 |
Автоматичната трансмисия предлага превъзходни стартови
качества и плавната смяна на скоростните предавки, което покрива целия
скоростен диапазон. Скоростната кутия се задейства с натискане на бутони върху
индикаторното табло. Тя може да се специфицира с РТО механизъм.
Тип | Последна предавка | Максимален въртящ момент (Nm) | Одобрение на БТК (тонове) |
---|---|---|---|
AL306 | 6 | 1300 | 32 |
Дневна кабина
Дневна кабина с удобна и ергономична зона за водача. Вътрешна височина 1605 милиметра, дължина 1600 милиметра, ширина 2300 милиметра
Къса спална кабина
Късата спална кабина предлага допълнително пространство, което може да бъде оборудвано с легло за един човек или да се използва като офис пространство с допълнителни отделения за съхранение. Вътрешна височина 1 605 милиметра, дължина 2 000 милиметра, ширина 2 300 милиметра.
Спална кабина
Спална кабина с легло за един човек. Вътрешна височина 1 605 милиметра, дължина 2 200 милиметра, ширина 2 300 милиметра.
Кабина с нисък вход
Кабина с нисък вход с ниско входно стъпало и място за един до трима пътници с предпазни колани. Вътрешна височина 1605 милиметра, дължина 2200 милиметра, ширина 2300 милиметра. Предлага се със сгъваема врата от страната на пътника.
Окачване на кабината
Механично предно и задно окачване: винтови пружини и амортисьори. Пневматично предно и задно окачване: въздушни амортисьори.
Седалка на водача
Три различни нива на комфорт: Комфортна (Comfort), Стандартна (Standard) и Икономична (Economy). И трите са снабдени с възможност за регулиране на облегалката, дължината, височината и наклона напред, както и с вградени облегалки за глава.
Седалка на пътника
Предлагат се три различни нива на комфорт: Стандартна (Standard), Икономична (Economy) или Базова (Basic).
Цветове на кабините
Предлага се в около 300 фиксирани варианта. Най-хубавото е, че могат да бъдат поръчани допълнителни цветове по желание на клиента.
Волан
Воланът е с диаметър 460 милиметра или 500 милиметра в зависимост от конфигурацията на камиона и може да се регулира пневматично до желаната позиция.
Климатична система
Отоплението на кабината се предлага в два варианта: ръчно управлявано, само отоплител или ръчно управлявани отоплител и климатик. Предлага се система с паркинг отоплител с мощност 2 кВт, която може да се зададе в спецификацията като опция.
Покривен люк
Кабината може да бъде оборудвана с люк на покрива, който може да се отваря на 50 милиметра. Той се предлага в изпълнение от стъкло или стомана. Люкът може да се управлява ръчно или електронно.
Тапицерия на седалките
Комфортен текстил.
Стенна тапицерия
Комфортен текстил.
Отопление на кабината
Отоплението на кабината се предлага в два варианта: ръчно управлявано, само отоплител, или ръчно управлявани отоплител и климатик. Предлага се система с паркинг отоплител с мощност 2 кВт, която може да се зададе в спецификацията като опция.
Вътрешно пространство за багаж
Вътре в кабината има много практични и лесно достъпни отделения за съхраняване на документи и лични вещи. Над прозореца има две отделения за багаж, както и четири DIN отделения. В спецификацията като опции могат да се зададат множество различни кутии за съхранение и кутии тип „тунел“, подложка за писане и закачалки за дрехи.
Клаксони
Можете да избирате между два типа допълнителни клаксони - електрически или пневматични: или два клаксона, монтирани на покрива и управлявани пневматично, или един електрически клаксон под предния капак.
Легло
Леглото се предлага в една или две части и е с ширина 580 милиметра или 780 милиметра. Като опция се предлага защитна греда за леглото.
Кабина с нисък вход
Кабината с нисък вход FE осигурява лесен достъп с отваряне на вратата на 90 градуса. Тя се предлага в две версии – с равен под или с тунел за двигателя, видимостта на водача е отлична и, разбира се, тъй като е Volvo – безопасността е на най-високо ниво.
Открийте спецификациите за височините на шасито, макс. натоварване на предния мост, задното окачване, височините на свързване, влекачите, функциите на шаситата и спирачките.
Ниско | приблизително 880 мм |
Средно | приблизително 950 мм |
Високо | приблизително 1050 мм |
| Въздушно | Ресорно |
---|---|---|
Ниско | 7.1/7.5/8 | 9 |
Средно | 7.1/7.5/8 | 9 |
Високо | 7.1/7.5/8 | 9 |
Тип | Мостове | Окачване | Натоварване на основните/спомагателните мостове | Редукция | Предно/задно разположени спомагателни мостове |
Единичен мост | |||||
---|---|---|---|---|---|
RAD-L90 | 4x2 | Параболични/параболични с S-ресори | 13 тона | Единична/редукторна главина |
|
RAD-KR | 4x2 | Въздушно | 13 тона | Единична/редукторна главина |
|
Спомагателен мост | |||||
RADT-KR | 6x2 | Въздушно | 19/20 тона | Единична/редукторна главина | Задно разположен спомагателен мост (фиксиран/управляван) |
RAPD-BR | 6x4 | Въздушно | 23 тона | Единична/редукторна главина | |
Предлагат се тегличи за свързване на ремаркета.
Резервоари за гориво
Предлагат се резервоари за гориво, изработени от пластмаса, стомана или алуминий. Вместимостта за гориво варира от 160 до 630 литра. Предлагат се две височини на D-образните резервоари – 560 мм и 710 мм.
Резервоари за AdBlue
Пластмаса, обем 32 литра. Помпата за AdBlue е вградена в модула на резервоара за AdBlue.
EBS (Спирачна система с електронно управление) предлага първокласна реакция, ефективност и усещане за спиране, както и достъп до множество практични функции. Надградете спирачната система, като добавите към нея пакета EBS Medium или някоя от допълнителните опции. EBS е стандарт при всички спецификации.
EBS Medium
В допълнение на пакета EBS Standard, EBS Medium предлага следните функции:
Помощ при потегляне по наклон
Спирачките се отпускат, когато се достигне достатъчен въртящ момент от двигателя за задвижване на камиона напред.
ESC (електронен контрол на стабилността)
Системата за стабилност на спирачките ги задейства поотделно за всяко колело, като по този начин осигурява стабилност за цялата композиция и противодейства на усукването, преобръщането и люлеенето на ремаркето. ESС изпълнява законодателните изисквания за електронен контрол на стабилността на автомобила и се предлага за автомобили с 2 или 3 моста.
Хидравличен ретардер
Хидравличен ретардер за скоростна кутия AL306. Компактният вграден хидравличен ретардер е монтиран към скоростната кутия и предлага забавяне на спирачния момент от 1490 Nm.
Предни мостове
Натоварването на предните мостове варира от 7,1 до 9 тона.
Задно разположени спомагателни мостове
Предлагат се в няколко конфигурации – фиксирани с единични или сдвоени колела или активно управляеми. Натоварване на мостовете: 6,7, 7,1, 7,5 или 10,5 тона.
Допълнителен ред отвори върху рамата за монтиране на надстройки
Горният ред отвори е предназначен за надстройката. Всички конзоли в горния ред отвори са с отместване и раздалечителен елемент 8 милиметра. В този ред отвори не се използват нитове.
Подготовка на крана
Основата на крана, която е върху шасито, може да се монтира фабрично.
Комплект за подготовка за кран
Плочите на крана на шасито могат да бъдат монтирани фабрично. Кутията за акумулаторите е преместена назад и фиксиращите пластини са монтирани зад кабината, от всяка страна на шасито. Включен е електрически подготвителен комплект – ELCRANE.
Лафети
В гамата е включен стандартен по ISO лафет с L-образни профили на различна височина, което позволява значителна свобода на избора. Монтираният посредством фланец лафет е вариант с ниско тегло, тъй като не изисква допълнителна метална плоча за прикрепване. Височината на седловото прицепно устройство над шасито е от около 150 милиметра. За определени спецификации като опция се предлагат вградено смазване и индикатор на свързването с ремаркето.
Изтеглете листове с технически данни в PDF формат за Volvo FE от следните връзки.