TRUCKS

Volvo Trucks
2023-02-15
2 мин
Електромобилност
Author
Volvo Trucks

Специално създадени електрически камиони за натоварени задачи

Тежкотоварните електрически шаси кабини на Volvo позволяват още повече товарни превози, за да се проектира електрически камион точно толкова гъвкаво, колкото тези с другите видове задвижвания, който да осигурява подобрена маневреност, намалени нива на шума и нулеви емисии на отработени газове.
 

Гъвкавите тежкотоварни камиони тип шаси кабина* Volvo FM Electric, Volvo FMX Electric и Volvo FH Electric правят възможно преминаването към безшумни автомобили с нулеви емисии за почти всички транспортни потоци.

 

Улесняват преминаването към електрически транспорт

Електрическите камиони тип шаси кабина могат да бъдат оптимизирани за широк спектър от специализирани транспортни задачи, включително дистрибуция на стоки, събиране на отпадъци и строителни работи. Тези дейности често се извършват в градски райони и при тях изминаваните разстояния на ден са по-къси, което ги прави особено подходящи за електрификация.

С възможността за избор на точния капацитет на акумулатора, необходим за конкретната работа, може да се създаде оптималното и най-рентабилно решение за електрически транспорт, което да отговаря както на изискванията на бизнеса, така и на тези за устойчивост.

Предимства за града и за водачите

Електрическото задвижване е много отзивчиво, което прави шаси кабините лесни за управление както в тесни пространства, така и по отношение на променящия се темп на градския трафик. Тъй като изпускат нулеви емисии на отработени газове и са тихи, електрическите камиони осигуряват по-добра работна среда за водачите. Това допринася и за по-добри условия на живот на градските жители. На свой ред тези качества позволяват на електрическите камиони да работят в части на града или в отрязъци от деня, които може да не са възможни за камионите с традиционни задвижвания.

“ казва Джесика Сандстрьом, старши вицепрезидент „Продуктово управление и устойчивост“ във Volvo Trucks.

Виждаме, че голяма част от товарния транспорт може да бъде електрифицирана още днес, а с добавянето на шаси кабините можем да ускорим още повече трансформацията

 

Гъвкаво решение за електрически камион за множество нужди

Шаси кабините могат да возят от два до шест акумулатора, за да отговарят на изискванията за пробег и полезен товар. Кабините се предлагат в различни размери в зависимост от нуждите и дейността. Разширените опции за акумулатори и кабини позволяват по-късо междуосие до 3900 милиметра. Това, в комбинация с предлагането на широка конфигурация на осите, прави възможно персонализирането на камиони за почти всяка транспортна задача.

Освен това три вида енергийно ефективен вал отводна мощност (ВОМ) допълнително опростяват прехода както за производителите на каросерии, така и за клиентите:

  1. Електрически ВОМ: доставя 400 V AC или 600 V DC, използва се за хладилни превози, бетонобъркачки и други.​
  2. Електромеханичен ВОМ: осигурява отлични възможности за независимо доставяне на мощност в покой или при движение на автомобила.
  3. Монтиран на трансмисията ВОМ: може да се използва по същия начин като днес при дизеловите камиони.


Обобщение: Тежкотоварните електрически камиони на Volvo

Моделите Volvo FH, FM и FMX Electric имат брутно тегло на композицията (БТК) до 44 тона и се предлагат както като влекачи, така и като шаси кабини. Пробегът е до 300 km, което е достатъчно за повечето градски и регионални приложения. Въпреки това камионите могат да изминат до 500 km през обичаен работен ден, ако се добави допълнително зареждане, например по време на обедната почивка.

*Камиони с единично твърдо шаси и добавена надстройка за специфични операции (кран, камион за отпадъци, смесител за цимент, хладилен камион и др.)

Искате да научите повече? Тежкотоварните електрически шаси кабини по време на работа: