VOLVO TRUCKS

Bulgaria

×

20 години I-Shift – автоматичната трансмисия на Volvo Trucks

Разгледайте отблизо иновативното пътешествие на I-Shift и вижте какви предимства е донесла на клиентите на Volvo Trucks през последните 20 години.
Поглед отблизо към иновативното развитие на I-Shift, революционната автоматична скоростна кутия на Volvo Truck.
I-Shift, революционната автоматична трансмисия на Volvo Trucks, празнува 20 години иновативно развитие


Автоматичната трансмисия на Volvo Trucks празнува своя 20-годишен юбилей през 2021 г. I-Shift е първата по рода си автоматична трансмисия, предназначена за тежкотоварни автомобили. Тя постигна оглушителен успех, предлагайки на клиентите широк спектър от предимства. И до днес продължава да се развива и да определя глобалните стандарти за автоматични трансмисии за тежкотоварни автомобили.
 

Ключът към успеха на I-Shift е, че тя работи в пълна хармония с цялата силова линия на Volvo Trucks. В комбинация с други иновативни технологии на Volvo Trucks, като например прогнозиращия круиз контрол I-See, I-Shift е неразделна част от цялостно решение за по-добра производителност, управляемост и ефективност. Докато I-Shift продължава своят път напред, ето историята на нейното развитие до днес.
 

Еволюцията на I-Shift 


2001

На европейските пазари е пусната първата версия на I-Shift, трансмисията с електронно управление, базирана на нова, несинхронизирана основна трансмисия. Превключванията на предавките се контролират от електронна система, която получава информация от софтуер, оптимизиран за транспорт на дълги разстояния. Тестването от клиентите бързо разкрива положителното ѝ въздействие върху разхода на гориво, умората и безопасността на водача. 

I-Shift е първата по рода си автоматична трансмисия, предназначена за тежкотоварни превози


2005

Представено е второто поколение I-Shift. Предната и задната секции на трансмисията са преработени, за да включват нова система на съединителя и делител. Резултатът е по-голям капацитет за по-високи брутни тегла на композицията, позволяващ I-Shift да се използва при избрани строителни и дърводобивни приложения. Това означава също, че I-Shift може да се монтира на Volvo FH16.


2006

На пазара излиза новото семейство двигатели Volvo – D11, D13 и D16, проектирани да отговарят на разпоредбите на САЩ за емисиите от 2007 г. Това става заедно с въвеждането на трансмисията I-Shift в Северна Америка.


2009

Еволюцията продължава с излизането на третата версия на I-Shift с нови персонализирани софтуерни опции, които да отговарят на още по-трудни приложения. Почти всеки модел камион Volvo вече може да бъде оборудван с I-Shift. Управляемостта и добрата средна скорост се подобряват значително от ненадминатата трансмисия.


2011

Универсалната I-Shift вече има приложения за повечето видове транспорт и двигатели с висок въртящ момент. Задният диапазон също е преработен и скъсен и цялата трансмисия е по-лека и по-компактна. Броят на конфигурациите на мостовете, които работят с I-Shift, вече е почти попълнен, с изключение на задвижването на всички колела. Конструкцията е здрава, лесна за поддръжка, надеждна и пести гориво.


2012

Volvo Trucks разработва I-See, нов, самообучаващ се софтуер за I-Shift, който анализира топографията на маршрута и използва тези знания, за да поддържа камиона на възможно най-добрата и икономична предавка.
 

I-See чете топографията на пътя напред и работи заедно с I-Shift, за да се пести гориво.


2014

I-Shift Dual Clutch – въведена е трансмисия с двоен съединител, която запазва въртящия момент между смяната на предавките. Това е първият по рода си съединител в тежкотоварния транспортен сектор и осигурява по-плавно задвижване, постоянна средна скорост на камиона и още по-добри нива на комфорт и ефективност.


2016

Високопроизводителният автомобил на Volvo Trucks, Iron Knight, бие два рекорда за скорост, за да стане най-бързият камион в света. Въпреки че по-голямата част от камиона е изработена по поръчка, решаващ за успеха му е същият сериен I-Shift Dual Clutch като във Volvo FH.
 

На пазара излиза I-Shift с предавки за бавен ход, която позволява на камиони, превозващи до 325 тона, да потеглят от място. Това е революционна промяна за задачи за тежкотоварен превоз, които изискват допълнителен въртящ момент, способност за стартиране и прецизна маневреност при ниски скорости. Допълнителните предавки за стартиране изискват по-ниски обороти, което намалява разхода на гориво и износването на силовата линия.
 

I-Shift с предавки за бавен ход е идеална за задачи за тежкотоварни превози, които изискват допълнителен въртящ момент и способност за стартиране при ниски скорости.


2017

I-See се актуализира, за да включва картографски данни, базирани в облака, което му позволява да поддържа I-Shift в повече ситуации, подобрявайки функционалността, управляемостта и намалявайки още повече разходите за гориво. Усещането при превключване на предавките е за повече предсказуемост и има повече търкалящо движение. 


2018

Volvo Trucks постепенно премахва ръчните скоростни кутии – I-Shift вече се предлага стандартно в цялата гама.


2019

Volvo FH с I-Save е най-икономичният камион за дълги разстояния на Volvo Trucks досега. Синхронизиран с I-Shift и други технологии за пестене на гориво, той може да намали разходите за гориво повече от всякога. Въздействието върху околната среда също е значително намалено.
 

Най-новият Volvo FH с I-Save


2020

Излизането на пазара на новата гама тежкотоварни камиони на Volvo Trucks е съпътствано от въвеждането на уникалната функция за смяна на посоката (налична за AVO-ENH). Тя премахва необходимостта от използване на спирачния педал при смяна на посоката. Функцията е полезна за приложения в строителството и горското стопанство, където е по-продуктивно да се извършват бързи, повтарящи се маневри напред-назад. Новите камиони също така допълнително намаляват разхода на гориво.

2021 г. и след това

Функционалността ще продължи да се подобрява чрез специално адаптирани софтуерни пакети, за да направи I-Shift по-практична и икономична за редица транспортни приложения. I-Shift е подготовката за електрическо и автоматизирано бъдеще.  

 

Свързани статии