Среща на поколенията в завода за двигатели на Volvo в Скьовде

Тя дори още не е била родена, когато на пазара е пуснат първият Volvo FH през 1993 г.
По същото време той от години е работил на поточната линия.
Запознайте се с Несма и Даниел, които днес са колеги в завода за двигатели на Volvo в Скьовде, където на бял свят идва значимият двигател FH. 
Среща на поколенията в завода за двигатели на Volvo в Скьовде

Несма Одисо е родена през 1993 г., когато на пазара е пуснат първият камион FH. Днес тя работи в завода за двигатели в Скьовде.

Разхождайки се из производствената площадка на завода за силови линии в Скьовде, човек се чувства почти като у дома си. Не в смисъл, че хората наистина живеят там, а заради приветливата атмосфера и факта, че служителите изглежда се познават добре, човек се чувства уютно и добре дошъл още като влезе в завода. 

Несма Одисо ни се усмихва широко, докато прибира дългата си коса на конска опашка. Тя работи тук от една година и няколко месеца.

„Много ми харесва. Смяната ми обикновено е нощна, а задачата ми е да сглобявам частите на двигателя. В началото бях малко нервна, но за една година научих много. Имам усещането, че всеки ден е едно предизвикателство за мен“, споделя тя.

Тя живее със съпруга си и сина си в Скьовде и е в Швеция от осем години. Паметната 1993 година, когато първият камион FH излиза на пазара, всъщност е рождената й година, така че няма спомен за първия камион FH.

„О, не! Била съм в корема на майка си, когато е пуснат на пазара. Дори не знаех за камионите FH, докато не дойдох в Швеция. Разбрах обаче, че камионът и двигателят, разбира се, са много успешни. Приятно е да усещаш, че сглобяваш нещо, което е голяма и важна част от този камион.“

Среща на поколенията в завода за двигатели на Volvo в Скьовде

Даниел Лундгрен е бил оператор на поточната линия през 1993 г.

Знаковият камион и значимият първи двигател D12 обаче са нещо, за което нейният колега Даниел Лундгрен мисли на практика всеки ден. През 1993 г. той е бил оператор на поточната линия и много добре си спомня първите двигатели, които е сглобил.

„Чувствах се горд да знам, че някой щеше да кара камион с „моя“ двигател“, усмихва се той. 

Длъжността му днес е двойна: мениджър на ниско управленско ниво за продуктови одити и тестване на съответствието на продуктите, където двигателят се тества по различни начини, и водач за контрол на качеството, при което основната му задача е запазване на качеството на продукцията. Даниел работи в компанията от 17-годишна възраст.

„Когато започнах, почти всичко се правеше ръчно. Несма сега управлява роботи за сглобяване, а някога ние нямахме такива. Но усещането с колегите е същото. Volvo е компания, в която се израства – нещо, което много ценя. Всъщност това е съвет, който бих искал да дам на Несма. Да израства и да се образова – има много възможности за това“, казва Даниел.

Несма кима с глава. Нейната задача е отчасти да управлява роботите, но това също изисква много от оператора.

„В началото беше трудно. Само мога да си представя как е било, когато всичко е било ръчно“, казва тя. 

Колкото до съвета да се възползва от възможностите за развитие, тя вече има планове за бъдещето.

„Ще продължа да уча тук в Скьовде по-късно и ще се запиша за бизнес администрация. Бих искала да остана във Volvo, но след като завърша, ще се преместя във финансовия отдел.“

Продължаваме да обикаляме из производствената площадка и Даниел и Несма бодро поздравяват хората по пътя. Скьовде е доста малък шведски град и заводът на Volvo играе голяма роля за неговата идентичност.

„Хората работят тук поколения наред. Синът ми, също роден през 1993 г., сега работи тук“, казва Даниел, а Несма допълва:

„Още един роден по същото време като камиона FH. Това е страхотно.“ 

Факти за Несма Одисо
Възраст: 24 години (25 ще навърши през ноември)
Живее: Скьовде
Семейство: Съпруг и син
Какво правих във Volvo през 1993 г.: Не съм била родена
Какво работя във Volvo сега: Оператор
Най-доброто нещо, свързано с работата в завода в Скьовде: Това, че се чувствам у дома си и имам шанс за развитие
Свободно време: Спортувам и прекарвам време със семейството си

 

Факти за Даниел Лундгрен
Възраст:
48
Живее в: Скьовде
Семейство: Три големи деца, внуци и кучето ми Сикстен
Какво правих във Volvo през 1993 г.: Работих като оператор и бях част от създаването на новия отдел за поточната линия за D12
Какво работя във Volvo сега: Мениджър на ниско управленско ниво за продуктови одити и тестване на съответствието на продуктите
(50%) и водач за контрол на качеството (50%)
Най-доброто нещо, свързано с работата в завода в Скьовде: Всички тези невероятни хора!
Свободно време: Работя по къщата си, карам мотора си, прекарвам време със семейството и моето куче

 

Факти за завода в Скьовде 

  • Заводът в Скьовде е част от Volvo Group Trucks Operations и води началото си отпреди повече от сто години. Днес заводът е производствен обект от световна класа, който снабдява Volvo Group с дизелови двигатели и компоненти. 
  • Брой служители: около 3000. 
  • Общата площ на завода в Скьовде е 265 000 кв. м, което се равнява на около 50 футболни игрища.
  • Основните процеси в завода в Скьовде са леене, машинна обработка и сглобяване. Заводът изнася двигатели и двигателни компоненти към производствените обекти на Volvo Group във всички континенти.

Related News

Двигателят D12 – смяна на парадигмата

Когато двигателят D12 беше пуснат на пазара през 1993 г., това беше истинска революция. Някои казваха, че Volvo са с десет години напред. Гьоран Нихолм, днес пенсиониран инженер на Volvo, ни разказва историята от самото начало....

Безопасността като икономия на разходи

Volvo FH, един от най-безопасните камиони в света, е лидер по отношение висококачествените функции за безопасност. Заедно със съзнателната нагласа за безопасност на водача инвестирането във функции за безопасност може да допринесе за икономии на ...

25 иновации във Volvo FH

Volvo FH променя бъдещето от самото начало. Той промени играта през 1993 г. и продължава да е начало на нещо наистина ново в областта на комфорта на водача, безопасността, ефективността и адаптивността към работата. Ето 25 от иновациите и ...