TRUCKS

Volvo Trucks и популярният шеф Маркус Самуелсон обединяват усилия, за да намалят емисиите от транспорта на хранителни продукти

Volvo Trucks се обедини със световно известния шеф Маркус Самуелсон за една нова кампания. Предизвикателството? Да подготви гурме меню със съставки, които са били доставени от камион без или с минимални емисии. Електрическите камиони играят ключова роля в инициативата, която цели да вдъхнови купувачите на транспорт от хранително-вкусовата индустрия да приемат по-устойчиви опции за транспорт.
Популярният шеф Маркус Самуелсон и Volvo Trucks се обединяват в нова инициатива - маса, подредена за промяна

Декарбонизацията на транспортната индустрия продължава, като електрическите камиони на батерии са един от начините за постигане на нулеви емисии. Транспорта в хранително-вкусовата промишленост съставлява 19%* от всички емисии.

 

Volvo Trucks обединява усилия със световно признатия шеф Маркус Самуелсон, който е кулинарната мощ в основата на редица международни ресторанти, за да демонстрират как емисиите от сухопътния транспорт могат да бъдат премахнати или задържани на минимално ниво в хранително-вкусовата индустрия.

 

Маркус Самуелсон си поставя предизвикателството да приготви гурме меню, за което всички съставки са доставени до неговата кухня с електрически камиони или от камиони, задвижвани от възобновяеми горива, като биодизел и биогаз.

 

“Това беше първата вечеря от такъв тип, и аз съм супер развълнуван да бъда част от това. За този проект трябваше да мисля за транспорта, като за съставка, нали така? Основна съставка! Точно затова предизвикателството ми хареса много. Защото след като го направим, това ще тласне индустрията напред. Надявам се, че някой ден всички шефове ще отбелязват в менютата си как храната е транспортирана до ресторанта и това ще се превърне в нов премиум стандарт,” казва Маркус Самуелсон.

 

Менюто включва риба треска, глазирана в мисо, зеле, лобстер, салата от краставици и вино ризлинг от Германия.

Отделните съставки на вечерята са изминали близо 2 700 км по път, от които 86% са превозени с електрически камиони с нулеви емисии от ауспуха. Останалите километри са пропътувани с камиони, задвижвани от възобновяеми горива.

 

“Тази кампания приляга перфектно на марката Volvo – тя прави устойчивостта в транспортния бизнес разбираема и измерима, като се прилага към към ресторантско меню – нещо, което всеки може да осмисли“, казва Катарина Адамсон, ръководител бранд и комуникации във Volvo Trucks, и продължава: “Целта е да достигнем купувачите на транспорт в хранително-вкусовата индустрия, тъй като техните решения и изисквания могат значително да повлияят посоката и темповете на движение към устойчиви транспортни решения.” 

 

Предизвиткателството се превърна в общо екипно усилие, въвличайки няколко компании от секторите с храни и напитки, производители и превозвачи – които бяха поканени да се присъединят към вечерята, сервирана в местен ресторант в Гьотеборг, Швеция.

 

За Маркус Самуелсон

Маркус Самуелсон е кулинарната сила зад редица ресторанти по света, включително изключителният Red Rooster Harlem в Ню Йорк (където ексклузивно обслужва президентът Барак Обама). Той е също популярна личност от телевизията, носител на наградата Emmy и талантлив автор, чиято история е свързана със значителна въвлеченост във филантропски начинания. За тази кампания, Маркус е предизвикан да създаде вечеря от световна класа, като всички продукти, доставени до неговата кухня, са транспортирани с електрически камиони или такива, задвижвани от възобновяеми горива.


5,000 доставени електрически камиони

Volvo Trucks е световен лидер при електрическите камиони и има доставени над 5 000 електрически камиони към клиенти в 50 държави. Настоящата гама от електрически камиони Volvo се състои от осем модела, пригодени да отговорят на разнообразни транспортни нужди, включително градска и регионална дистрибуция, както и строителство и сметоизвозване. През 2024 г. Volvo има пазарен дял от 47% в Европа в сегмент електрически камиони (тежкотоварни камиони с тегло над 16 тона), като компанията има водеща позиция и в Северна Америка.

 

Трипътната стратегия на Volvo към нулеви емисии

Volvo Trucks движи прехода към транспорт, свободен от горива на фосилна основа, за да достигне своята цел до 2040 година, като използва стратегия в три технологични направления. Трипосочният технологичен подход се основава на електрически камиони на батерии, електрически камиони с горивна клетка и двигатели с вътрешно горене, задвижвани от възобновяеми горива, като зелен водород (прозвеждан чрез сепарирането на вода във въглерод и кислород, използвайки възобновяема електрическа енергия), биогорива или HVO (хидрогенирани растителни масла).



* Li, M., Jia, N., Lenzen, M. et al. Global food-miles account for nearly 20% of total food-systems emissions. Nat Food 3, 445–453 (2022). https://doi.org/10.1038/s43016-022-00531-w

 

 

ВРЪЗКА към изображения с висока резолюция и видео

 

За допълнителна информация, моля свържете се с:

Ина Игнатова
Маркетинг и връзки с обществеността, Volvo Trucks България
Email: ina.ignatova@volvo.com
Тел.: +359 882 401 611

 

Снимки и видеофилми за медиите, можете да намерите в медиа хъба на Volvo Trucks: https://media.volvogroup.com/dam

 

 


Volvo Trucks предоставя цялостни транспортни решения за взискателни професионални клиенти със своята пълна гама от средно- и тежкотоварни камиони. Подпомагането на клиентите се осъществява посредством глобална мрежа от дилърства, състояща се от 2,200 точки за сервизиране в близо 130 страни. Камионите Volvo се асемблират в 12 държави по света. През 2024 година са доставени общо близо 134,000 камиони Volvo. Volvo Trucks е част от Volvo Group, един от водещите световни производители на камиони, автобуси, строителна техника и двигатели за морско и индустриално приложение. Групата също осигурява цялостни решения за финансиране и обслужване. Работата на Volvo Trucks се базира на основни ценности за качество, безопасност и грижа за околната среда.