TRUCKS

Volvo Trucks представя нов камион с нулеви емисии

Представете си камион, който отделя в атмосферата само водна пара, произвежда сам електричество на борда и има пробег до 1 000 км. Това е възможно благодарение на горивни клетки, захранвани от водород, и Volvo Trucks започна изпитанията с камиони с тази нова технология.
Volvo Trucks представя нов камион с нулеви емисии
Електрическите камиони с горивни клетки, задвижвани от водород, ще бъдат особено подходящи за превози на дълги разстояния, както и за тежки и енергийно зависими приложения.

За да декарбонизира транспорта, Volvo Trucks вече предлага електрически камиони на батерии и камиони, задвижвани от възобновяеми горива, като биогаз. Трета CO2-неутрална алтернатива ще бъде добавена към продуктовата гама през втората половина на това десетилетие – електрически камион с горивна клетка, задвижван от водород.

“Ние разработваме тази технология вече няколко години и е страхотно да видим първите камиони, които успешно се движат по тестовото трасе. Съчетаването на електрически камиони с батерии и такива с горивна клетка ще даде възможност на нашите клиенти изцяло да елиминират емисиите на CO2 от техните товарни автомобили, без значение от типа транспортни операции,” казва Рогер Алм, Президент на Volvo Trucks. 

Електрическите камиони с горивна клетка ще имат работен пробег, сравним с много от дизеловите камиони – до 1000 км. – и време за презареждане в рамките на до 15 минути. Общото тегло може да достигне около 65 тона или дори повече, като двете горивни клетки имат капацитет от 300 кВт. 

Пилотни клиенти ще стартират в близките години, а серийното производство е планирано за по-късно през това десетилетие. 

“Електрическите камиони с горивни клетки, задвижвани от водород, ще бъдат особено подходящи за превози на дълги разстояния, както и за тежки и енергийно зависими приложения. Те също така могат да бъдат решение в страни, където зареждането на батерии е ограничено,” казва Рогер Алм.  

Генерира собствена електроенергия
Горивната клетка генерира своя собствена електрическа енергия от водорода на борда, вместо да се зарежда от външен източник. Единственият вторичен продукт, който се емитира, е водна пара. 

Горивни клетки от cellcentric
Горивните клетки ще бъдат доставяни от cellcentric – съвместното дружество между Volvo Group и Daimler Truck AG. Cellcentric ще изгради едни от най-големите съоръжения в Европа за серийно производство на горивни клетки, специално разработени за тежкотоварни автомобили. 

Необходим е повече зелен водород
Технологията с горивна клетка е все още в ранна фаза на развитие и от нея ще има много ползи, но също и някои предизвикателства в бъдеще. Едно от тях е широкомащабно снабдяване със зелен водород*. Друго е факта, че зарядната инфраструктура за товарни автомобили тепърва трябва да бъде изградена. 

“Ние очакваме снабдяването със зелен водород да се увеличи значително през следващите няколко години, тъй като много индустрии ще зависят от него за намаляването на емисиите CO2. Въпреки това обаче, ние нямаме търпение да декарбонизираме транспорта, дори вече закъсняваме. Затова моето ясно послание към всички транспортни компании е да започнат своя преход още днес с електрически камиони с батерии, биогаз или други налични алтернативи. Камионите с горивни клетки след това ще станат важно допълнение за по-дълите и по-тежки превози само след няколко години”, казва Рогер Алм.


* Зелен водород се произвежда чрез използването на възобновяеми енергийни източници, като вятър, вода и слънце.    

 

Връзка към изображения с висока разделителна способност.

Връзка към видео (1 min)

Връзка към видео с повече детайли (2 min)

 

 

За допълнителна информация, моля свържете се с:

Ина Игнатова
Маркетинг и връзки с обществеността, Volvo Trucks България
Email: ina.ignatova@volvo.com
Тел.: +359 882 401 611

 

Снимки и видеофилми за медиите, можете да намерите в медиа хъба на Volvo Trucks: https://media.volvogroup.com/dam

 

 


Volvo Trucks предоставя цялостни транспортни решения за взискателни професионални клиенти със своята пълна гама от средно- и тежкотоварни камиони. Подпомагането на клиентите се осъществява посредством глобална мрежа от дилърства, състояща се от 2,200 точки за сервизиране в близо 130 страни. Камионите Volvo се асемблират в 12 държави по света. През 2024 година са доставени общо близо 134,000 камиони Volvo. Volvo Trucks е част от Volvo Group, един от водещите световни производители на камиони, автобуси, строителна техника и двигатели за морско и индустриално приложение. Групата също осигурява цялостни решения за финансиране и обслужване. Работата на Volvo Trucks се базира на основни ценности за качество, безопасност и грижа за околната среда.