TRUCKS

Volvo Trucks подобрява горивната ефективност при дългите превози

Нови усъвършенствания, проектирани да намалят разхода на гориво и значително да подобрят емисиите CO2, като в същото време подобряват управляемостта за още по-приятно шофиране, са добавени към концепцията I-Save на Volvo Trucks. I-Save покрива технологични оптимизации в двигателя, контролния софтуер и мерки за намаляване на въздушното съпротивление – всички, направени да постигнат една обща цел – възможно най-голямо повишаване на енергийната ефективност.
Volvo Trucks подобрява горивната ефективност при дългите превози
Volvo Trucks разгледаха в дълбочина много детайли от критично значение, които заедно добавят значителни икономии.

Volvo сега отвежда своята концепция Volvo FH I-Save една стъпка напред, за да осигури пълна оптимизация на процеса на горене в двигателя посредством адаптиране на дюзите, компресията и разпределителния вал конкретно към прецизираните и уникални нови бутала с вълнообразна горивна камера. Цялостното тегло и вътрешно триене също са намалени. Високоефективното турбо и маслената помпа са усъвършенствани и дори маслените, горивните и въздушните филтри са с патентовани модификации за по-добра производителност.

“Използвайки за основа двигател, който вече има висока производителност, ние разгледахме в дълбочина много детайли от критично значение, които заедно добавят значителни икономии. Всичко се свежда до това да оползотворим максимално енергията от всяка капка гориво,” казва Хелена Алсио, вицепрезидент продуктово управление във Volvo Trucks.

По-плавно, по-интелигентно и по-бързо

Сърцето на I-Save е 13-литровия двигател с тубро компаунд технологията на Volvo, D13TC, което прави възможно шофирането при ниски обороти на двигателя и високи предавки за по-дълги периоди от време. Резултатът е по-плавно и по-тихо шофиране. Двигателят работи с висока ефективност при всяка скорост на въртене, с най-добър резултат в диапазона от 900 до 1,300 об/м.


Освен всички хардуерни оптимизации, е добавено ново поколение софтуер за управление на двигателя, който от своя страна комуникира с усъвършенстваната трансмисия I-Shift. Резултатът е не само подобрена икономия на гориво, а и отчетливо по-добра управляемост, тъй като интелигентното актуализиране на стратегията за смяна на предавките създава по-бърза реакция и още по-хармонично шофиране.


I-Torque е нов, интелигентен софтуер за въртящия момент, който повишава енергийната ефективност посредством анализиране на топографските данни от системата I-See и адаптиране на шофирането към действителния маршрут. I-See използва информацията за планирания маршрут, за да оползотвори по най-добрия възможен начин кинетичната енергия на камиона при шофиране по хълмист терен. Новата функция I-Torque управлява смяната на предавките, въртящия момент на двигателя и спирането при активиран I-Cruise. 


“За да намали разхода на гориво, камионът стартира в режим Eco и като водач, вие винаги имате достъп до необходимата мощност и можете да очаквате по-бърза реакция на трансмисията и въртящия момент от силовата линия,” продължава Хелена Алсио.

При шофиране на дълги разстояния аеродинамиката на камиона играе важна роля за икономията на гориво и са направени няколко промени, които да подобрят обтекаемостта, като по-тесни пролуки в предната част на кабината и по-дълги удължения на вратите.


I-Save служи добре на клиентите на Volvo от представянето си през 2019 година. Всички двигатели са сертифицирани за работа с HVO100, възобновяем дизел под формата на хидрогенирани растителни масла.

Volvo FH, FM и FMX със стандартни 11- и 13-литрови Евро 6 двигатели също имат актуализации, които ще повишат енергийната ефективност.

По пътя без фосилни горива

Целта на Volvo Trucks е електрическите камиони да съставляват половината от продажбите през 2030 година. Въпреки това двигателят с вътрешно горене ще продължи да играе роля и подобрената ефективност, идваща от тези нови усъвършенствания в силовата линия на I-Save е един важен начин, който да допренесе за намаляването на емисиите CO2.

“Ние сме ангажирани с Парижкото споразумение за климатичните промени и предприемаме твърди действия за значително намаляване на емисиите CO2, свързани с пътните превози на товари. Въпреки, че считаме електромобилността за основно решение в дългосрочна перспектива, енергийно ефективните двигатели с вътрешно горене ще продължат да имат важен принос още много години,” заключава Хелена Алсио.

 

 Връзка към изображения с висока разделителна способност.

За допълнителна информация се обръщайте към:

Ина Игнатова
имейл: ina.ignatova@volvo.com

Volvo Trucks доставя цялостни транспортни решения за взискателни професионални клиенти с пълната си гама от средно- и тежкотоварни камиони. Подпомагането на клиентите се осъществява чрез глобална дилърска мрежа, състояща се от 2 300 сервизни точки в 130 страни. Камионите Volvo се асемблират в 12 държави по света. През 2023 г. глобално са доставени приблизително 145 000 камиони Volvo. Volvo Trucks е част от Volvo Group, един от водещите световни производители на камиони, автобуси, строителни машини и морски и индустриални двигатели. Групата предоставя и цялостни решения за финансиране и обслужване. Дейността на Volvo Trucks се базира на основните ценности за качество, безопасност и грижа за околната среда.