TRUCKS

Volvo Trucks
2022-05-19
Икономия на гориво
Author
Volvo Trucks

Volvo FH с I-Save печели в независими тестове за икономия на гориво

В два независими теста, проведени от немски списания за товарни автомобили, Volvo FH с I-Save се класира на първо място по икономия на гориво. „Това наистина доказва, че упоритата ни работа се отплаща. А с новите ни актуализации на двигателя Volvo FH с I-Save ще бъде още по-икономичен,“ казва Петер Францен, продуктов мениджър „Двигатели“ във Volvo Trucks.
 

В тестовете, осъществени от водещите немски специализирани списания Trucker и Transport, Volvo FH 500 с I-Save се изправи срещу други европейски конкурентни товарни автомобили — и постигна завидни резултати. Той спечели и двата теста за икономия на гориво, които обхващат комбинация от разход на дизелово гориво и AdBlue.

Товарният автомобил Volvo победи конкурентите си и при поддържането на висока средна скорост на дълги разстояния по изпитателните трасета. Освен това Volvo FH с I-Save получи най-много точки в общата оценка на Trucker за цялостната работа на автомобила.
 

Volvo FH с I-Save съчетава висока скорост с нисък разход на гориво

„Тези тестове са много прецизни и действително ни позволяват да демонстрираме нашите способности. Инженерите ни успяха да съчетаят високата скорост с много нисък разход на гориво, което представлява забележително постижение. Във времена на повишаващи се цени на горивата горивната ефективност е по-важна от всякога“, казва Петер Францен.

Изключително впечатляващо е, че спечелихме тестовете, въпреки че товарният автомобил не беше оборудван с новия двигател.
Петер Францен, продуктов мениджър „Двигатели“ във Volvo Trucks

Volvo FH с I-Save се произвежда от 2019 г. Концепцията, вложена в него, е да се подобри максимално икономията на гориво чрез комбинация от задвижване, софтуер и аеродинамика на автомобила. След първоначалното му пускане в експлоатация бяха добавени и оптимизирани много нови функции.
 

Товарният автомобил Volvo, използван при тестовете, включва няколко скорошни актуализации на аеродинамичния дизайн с цел подобряване на въздушния поток, като например по-тесни пролуки в предната част на кабината и по-големи удължавания на вратите. За да се осигури максимална икономия на гориво, товарният автомобил винаги стартира в Еко режим. „Има много малки оптимизации, които заедно допринасят за добрите резултати от теста. И е изключително впечатляващо, че спечелихме тестовете, въпреки че товарният автомобил не беше оборудван с новия двигател. Последните актуализации допълнително ще намалят разхода на гориво. Ще бъде много интересно за специализираната преса да се видят резултатите от предстоящите тестове", казва Петер Францен.

Нисък разход на AdBlue

Турбокомпаунд двигателят е сърцето на I-Save. Сред последните актуализации, пуснати на пазара тази година, са усъвършенстването на процеса на изгаряне на горивото, намаляването на триенето в двигателя и подобряването на смазочната система. Освен това двигателят е оборудван с нов енергоспестяващ сервоусилвател и с усъвършенстван въздушен компресор, които пестят гориво чрез по-ефективно повишаване на въздушното налягане.
Новият интелигентен софтуер I-Torque увеличава енергийната ефективност, като анализира топографските данни от I-See и адаптира шофирането към действителното трасе.
„Инженерите ни разгледаха всички детайли, за да направят двигателя още по-икономичен. Обновихме и автоматизираната скоростна кутия I-Shift. По-бързите реакции ще допринесат за по-плавно шофиране и подобряване на икономията на гориво,“ коментира Петер Францен.

С наскоро пуснатите на пазара оптимизации I-Save общо може да се добави до 13 % подобрение в икономията на гориво — в сравнение с нивата на разход при въвеждането им за първи път.
Друго предимство на Volvo FH с I-Save е ниският разход на AdBlue, който, подобно на дизела, става все по-скъп.

„Икономията на гориво е от изключителна важност за превозвачите и ние ще продължим да се стараем да разработим допълнителни подобрения. Изключително горд съм, че можем да предложим продукт, който може да помогне на нашите клиенти да увеличат рентабилността си, като същевременно намалят въздействието на CO2,“ казва Петер Францен.

Накратко за теста на списание Trucker

Общо разстояние на тестовото трасе: 340 km по трасета на дълги разстояния северно от Мюнхен, Германия

Брутно тегло на композицията: 40 тона

Спецификации на товарния автомобил Volvo: Олекотено шаси, Globetrotter XL

Резултати: Volvo FH 500 с I-Save демонстрира най-добра икономия на гориво. Също така показа най-висока средна скорост и получи най-много точки при общата оценка.

Накратко за теста на списание Transport

Общо разстояние на тестовото трасе: 93 km по трасета на дълги разстояния около Мюнхен, Германия

Брутно тегло на композицията: 40 тона

Спецификации на товарния автомобил Volvo: Олекотено шаси, Globetrotter XL

Резултати: Volvo FH 500 с I-Save демонстрира най-добра икономия на гориво и най-висока

средна скорост.

Искате ли да знаете повече за това как да пестите гориво? Кликнете върху връзката по-долу!

Как да подобрим горивната ефективност