TRUCKS

На път под прикритие: клиентите оценяват предварително новата гама камиони

| 5 минути четене | 5 минути четене
По криволичещите пътища на Сиера де лос Филабрес, Испания, избрани клиенти получиха възможността да тестват новите Volvo FH16, Volvo FH и Volvo FM. Ето техните впечатления шест месеца преди представянето на пазара.
Тестов камион на пътя в Испания
Клиентите на Volvo Trucks винаги са имали важна и активна роля в разработването на нови камиони и функции.

Септемврийското слънце бавно започва да пълзи зад планините, придавайки на сухата земя покрай път А-349 топъл, кафеникаво-червен оттенък. По пътя, който се простира през пустинната зона Табернас и отвъд планинската верига Сиера Филабрес, три маскирани камиона Volvo току-що започват едно от многото си тестови шофирания в района.

Днес водачите са клиенти на Volvo Trucks, които са поканени да дадат обратна връзка и своя принос за тези нови модели камиони преди тяхното представяне на пазара. В кабината с всеки от тях пътува представител от местния пазар. По време на шофирането те оценяват всичко – от цялостното впечатление от кабината до новите характеристики и функции, като круиз контрола за спускане по наклон и ъгловата камера от страната на пътника.

Клиентите на Volvo Trucks винаги са имали важна и активна роля в разработването на нови камиони и функции. За разлика от полевите тестове, при които камионите се тестват от клиенти за дълги периоди и които дават важен принос за разработването на продукта, тези тестове имат различно предназначение.

„За нас в организацията по продажбите е важно да разбираме продукта от гледна точка на купувача и да знаем какво клиентите ценят най-много. Тези тестове ни дават добра представа за това къде се намираме в момента“, казва Томи Аронсон, мениджър по аргументация на продажбите във Volvo Trucks.

В началото на 2019 г. Томи Аронсон и неговите колеги организираха подобни тестове на клиенти в Кируна в северна Швеция. Тогава тестовете се проведоха при тежки зимни условия на шофиране, със заснежени, хлъзгави пътища и температури до минус 20 градуса по Целзий. Тук в Испания именно криволичещите пътища и стръмните изкачвания представляват най-големите предизвикателства.

„Тъй като клиентите познават предишните модели, лесно могат да направят сравнения и да видят силните и слабите страни на новите камиони. Както спонтанните реакции, така и приносът, който получаваме от клиентите, са много ценни“, казва Томи Аронсон.

Тестовите автомобили, които минават покрай кариерата за мрамор в Сиера Филабре и маслинови горички, включват Volvo FM, Volvo FH и Volvo FH16. Тъй като камионите са маскирани и кабините са оборудвани с множество измервателни уреди и камери, днес акцентът е върху оценяването на функционалността на камионите, а не на техния дизайн.

„Този тип събития винаги са много ценени от клиентите – мнозина се чувстват горди да участват и да споделят своите идеи. Получаваме и много въпроси от тези, които участват. Наистина човек забелязва, че има голям интерес към новите камиони“, казва Томи Аронсон.

РОМАН ФРАНК

Собственик
КОМПАНИЯ: Frama.
ДЪРЖАВА: Чехия.
БИЗНЕС: превоз на извънгабаритни стоки.
КАМИОНИ: 35, от които 34 са камиони Volvo.

„Цялостното впечатление е много положително. Например намирам новия дисплей за много удобен за използване. Управлява се лесно чрез бутоните на волана, а интерфейсът изглежда красив.

„Когато става дума за характеристики на шофиране, най-голямото подобрение ще намерите в сегмента на Volvo FM. Този Volvo FM е изцяло нов камион, той е съвсем друго нещо.

„Във въпросника дадох най-високата оценка на предното и страничните огледала. Видимостта е невероятна и ъгловата камера от страната на пътника работи много добре. Харесаха ми и новите интериорни LED светлини и че могат да се включват само с едно просто докосване.“

ДАНИЕЛ МАКНЪЛТИ

Собственик-оператор
КОМПАНИЯ: Danjak Ltd.
ДЪРЖАВА: Великобритания.
БИЗНЕС: транспорт на платформа.
КАМИОНИ: 5 камиона Volvo.

„Камионите очевидно не са завършени, но днес шофирането беше фантастично. Пътищата са много различни от тези, по които обикновено карам във Великобритания.

„Имам много малък опит с камиони с ляв волан, така че трябваше да се науча бързо. Едно нещо, което ми хареса при камионите, е новото арматурно табло. Харесвам и старото, но това е на още по-високо ниво. Много е модерно и имаш чувството, че си в чисто нов автомобил.

„Въпреки че Volvo FM не би бил добър за нашите дейности, днес наистина ми хареса да шофирам този камион. Видимостта в новата кабина е великолепна и седалката е по-ниско – разбирам защо този камион би се харесал за определени дейности.

КРИСТОФEР ЕЛАМСОН

водач и диспечер
КОМПАНИЯ: Hedenskogs Åkeri AB.
ДЪРЖАВА: Швеция.
БИЗНЕС: транспорт и обработка на контейнер-цистерни.
КАМИОНИ: 6 камиона Volvo.

„Цялостното впечатление е много положително. Например намирам новия дисплей за много удобен за използване. Управлява се лесно чрез бутоните на волана, а интерфейсът изглежда красив.

„Когато става дума за характеристики на шофиране, най-голямото подобрение ще намерите в сегмента на Volvo FM. Този Volvo FM е изцяло нов камион, той е съвсем друго нещо.

„Във въпросника дадох най-високата оценка на предното и страничните огледала. Видимостта е невероятна и ъгловата камера от страната на пътника работи много добре. Харесаха ми и новите интериорни LED светлини и че могат да се включват само с едно просто докосване.“

ОЛИ ХААПАНЕН

мениджър на автопарк
КОМПАНИЯ: Simeon Group.
ДЪРЖАВА: Финландия.
БИЗНЕС: превоз на течни товари.
КАМИОНИ: 230, от които приблизително 100 са камиони Volvo.

„Всички нови камиони бяха много приятни за шофиране. Volvo FH16 е супер камион за пътища като този. Но за нашите дейности Volvo FM е по-добър и чакаме новия модел. Разликата между старата и новата кабина на FM е като между деня и нощта. Видимостта е много добра и мисля, че ъгловата камера от страната на пътника е една от най-важните функции за безопасност през последните години.


„Днес използвах адаптивен круиз контрол през 98% от пътуването, който беше толкова плавен и работеше толкова добре, че не ми се налагаше да правя почти нищо. Харесва ми и това, че круиз контролът за спускане по наклон е върнат като функция в новите камиони.

„Мисля, че е много добре Volvo Trucks да кани клиенти да участват в тестове като този. Като крайни потребители познаваме своите нужди и какво работи най-добре за нашите дейности. Като мениджър на автопарк също е много добре да знам какви нови функции се появяват.“

Свързани новини