TRUCKS

Строителният превозвач EG Eriksson тества новия камион Volvo FMX

| 7 минути четене | 7 минути четене
Новият Volvo FMX е специално проектиран, за да направи работата на водача на строителен камион по-лесна, по-безопасна и по-комфортна. Шведският строителен превозвач EG Eriksson го подлага на тестване.
За EG Eriksson новият Volvo FMX е желано допълнение към автомобилния парк.

В завода за стомана в Слинд, близо до Шелефтео на североизточния бряг на Швеция, кипи бурна дейност. Три камиона от автопарка на EG Eriksson товарят бетон на обекта за днешните доставки. Със сините си кабини, ретро брандирaни и червените бетонобъркачки камионите на превозвача лесно се забележими.

Но една от тях се откроява. Вместо отличителната синя боя със сив надпис кабината е покрита с черна и бяла лента. Под нея е камионът за полево тестване – чисто новият Volvo FMX.

Новият Volvo FMX е наистина дългоочакван модел, който ще внесе голяма промяна, не на последно място по отношение на работната среда на водачите.
Йоаким Ериксон, собственик

„Когато ни помолиха да станем клиент за полеви тестове, за нас беше естествено да се съгласим. Харесваме новите технологии и обикновено сме първите, които купуват новите модели камиони тук, в Шелефтео. Volvo FMX всъщност е камионът, който е най-подходящ за нашата дейност, но тъй като се предлага само старият модел, вместо това избрахме да купим Volvo FH“, казва Йоаким Ериксон, един от двамата съсобственици на EG Eriksson.

Превозвачът е специализиран в транспортирането на бетон и работи както за строителната, така и за минната промишленост. Като клиент за полеви тестове сега той също получи важна роля за тестването и разработването на нови продукти и услуги на Volvo Trucks. Специално оборудване регистрира всички данни от камиона и на всеки два месеца се извършва визуална проверка в сервиза. Водачът общува често с инженера за полеви тестове, за да даде обратна връзка за продукта и да получи информация за нови функции. Всичко това се прави, за да се даде възможност на екипа за разработка на продукта на Volvo Trucks да намери и разреши възможно най-бързо всички евентуални неизправности, които възникват.

Новият FMX, управляван от EG Eriksson, е оборудван с бетонобъркачка, която побира около осем кубически метра бетон. За 15 минути бетонобъркачката може да бъде заменена с товарна платформа за чакъл, ако е необходимо.

За EG Eriksson новият Volvo FMX е желано допълнение към автомобилния парк. В родния му град Шелефтео в момента се изпълнява най-големият индустриален проект на Швеция – изграждането на завода за акумулатори на Northvolt. На площ, голяма колкото 100 футболни игрища, почти 3000 души скоро ще произвеждат литиево-йонни батерии за електрическата автомобилна индустрия.

За общността новият завод означава не само нови възможности за работа, но и търсене на много нови жилища, училища и инфраструктура: „В момента тук наистина много се строи и това е нещо, което и ние забелязваме. През зимата обикновено имаме по-малко доставки, но тази година не изглежда така“, казва Йоаким Ериксон.

Докато доставките за строителни обекти могат да се променят всеки ден, заданията за рудниците са по-предвидими. Два от товарните камиони пътуват на смени – седем дни в седмицата, през цялата година – до рудника на Ренстрьом, на около 40 км североизточно от Шелефтео. „Започнахме транспортирането на бетон до рудника през 2008 г. Тези доставки са важни, защото ни осигуряват непрекъсната работа. В рудника винаги се нуждаете от бетон, независимо от времето. Това не е така при други дейности. Ако започне да вали пороен дъжд, съществува риск този ден да няма доставки на строителните обекти“, казва Йоаким Ериксон.

Всеки ден, през цялата година, EG Eriksson доставя бетон до рудник Ренстрьом близо до Шелефтео. Бетонът се използва за укрепване на стените на рудника, за да се предотвратят пукнатини.

Йоаким Ериксон е третото поколение в своето семейство, което работи в компанията, създадена от дядо му през 1953 г. Стартирала като едноличен бизнес за извозване на чакъл и дървен материал, компанията бавно е разширила дейността си. Днес тя разполага с около 20 служители и 12 камиона, както и с няколко камиона за друг вид дейност. За Йоаким Ериксон винаги е било естествено решение да се присъедини към семейния бизнес.

Дилърът на Volvo Trucks Ерик Астрьом работи с компанията на Йоаким Ериксон от почти 15 години.

„Започнах да шофирам камион тук ден след като завърших училище. С разрастването на компанията имаше много други задачи, с които трябваше да се справям. Така че сега превозвам стоки само когато някой е болен или ако сме наистина натоварени. Но все още смятам, че да шофираш камион е едно от най-забавните неща, които човек може да прави“, казва той.

През цялото над 65-годишното съществуване на EG Eriksson в автопарка на компанията има почти само камиони Volvo. Дилърското представителство на Volvo е само на няколкостотин метра надолу по пътя и вратите към сервиза му са почти винаги отворени. За някой, който доставя бетон, времевите рамки са ограничени, така че ако има някакъв проблем, е важно бързо да върне камиона на пътя. „Ние си сътрудничим добре със сервиза и винаги получаваме помощ, когато имаме нужда. Те знаят, че понякога наистина бързаме“, казва Йоаким Ериксон.

Днес автопаркът се състои от два Volvo FMX и десет Volvo FH. „Новият Volvo FMX е наистина дългоочакван модел, който ще внесе голяма промяна, не на последно място по отношение на работната среда на водачите. Когато превозвате бетон, вие се качвате и слизате от камиона по 50 до 70 пъти на смяна. FMX има по-нисък вход и това, че не се налага да правите тази допълнителна стъпка всеки път, означава много по-малко износване на тялото“, казва Йоаким Ериксон.

Торбьорн Форсман е водачът на новия Volvo FMX. „Едно от най-важните подобрения е видимостта“, казва той.

През по-голямата част от времето се шофира в града, където добрата видимост е решаващ фактор. В новия FMX прозорците са по-големи, а страничните огледала са в ново положение. „Видимостта в новия камион е фантастична. Виждате добре както отпред, така и отстрани и няма огледала, които да пречат“, казва Йоаким Ериксон.

Торбьорн Форсман е водачът, който е прекарал най-много време зад волана на новия FMX. Всяка седмица той се свързва с отдела за полеви тестове във Volvo Trucks, за да обсъди как работят камионът и много от новите функции. Той смята, че това е голямо подобрение на камиона, който обикновено кара.

„Освен по-добрата видимост новата кабина е по-просторна – има повече място както над водача, така и около него. Важно е също така работата да не натоварва твърде много тялото – аз много харесвам работата си и искам да продължа да шофирам възможно по-дълго. Фактът, че кабината на Volvo FMX има нисък вход, играе важна роля. Същото се отнася и за факта, че е оборудван с Volvo Dynamic Steering (VDS), което улеснява управлението на камиона, особено в тесни пространства“, казва той.

Торбьорн Форсман е сравнително нов служител в EG Eriksson, но е работил на различни длъжности в семейството от началото на 1980-те години. И е карал бетоновоз приблизително същото време. Като водач Торбьорн Форсман прекарва по-голямата част от смяната си в камиона. „Кабината става като колега. Така че е важно всичко да работи точно както трябва, да има много пространство, удобни места за съхранение и съвременни функции, които да улесняват работата. Новият FMX има всичко това“, казва той.

Строителният бум в Шелефтео ще продължи през следващите няколко години. Но какво ще се случи след това никой не знае. За Йоаким Ериксон голямото предизвикателство е да се опита да остане една крачка напред, както в краткосрочен, така и в дългосрочен план. „В момента сме толкова заети с планирането на днешните доставки, че е трудно да намерим време да помислим как може да изглежда бъдещето, включително от колко камиони и персонал ще имаме нужда. Бетонната индустрия е доста непредсказуема, така че сигурно може би е добре да разширим бизнеса. Надявам се, че компанията ще продължи да расте и че децата ми ще искат да я поемат един ден“, казва той.

Строителният бум в Шелефтео ще продължи през следващите няколко години. Но какво ще се случи след това никой не знае. За Йоаким Ериксон голямото предизвикателство е да се опита да остане една крачка напред, както в краткосрочен, така и в дългосрочен план. „В момента сме толкова заети с планирането на днешните доставки, че е трудно да намерим време да помислим как може да изглежда бъдещето, включително от колко камиони и персонал ще имаме нужда. Бетонната индустрия е доста непредсказуема, така че сигурно може би е добре да разширим бизнеса. Надявам се, че компанията ще продължи да расте и че децата ми ще искат да я поемат един ден“, казва той.

EG ERIKSSON HAULIERS
История:
семейният бизнес е основан през 1953 г. от Ерик Густав Ериксон в Клутмарк, извън Шелефтео, в североизточна Швеция. В първите години компанията разполага само с един камион и превозва чакъл и дървен материал.
Дейности: компанията е специализирана в превоз на бетон, главно за строителната и минната промишленост, но също така превозва чакъл до заводи за бетон. Освен това разполага с няколко товарача за други задачи.
Основана през: 1953 г.
Собственици: Йоаким Ериксон и Урбан Ериксон.
Брой служители: 20.
Брой камиони: 10 Volvo FH и 2 Volvo FMX. От март 2019 г. тества и нов Volvo FMX.
Транспортни задания: превоз на бетон и чакъл.
Най-голям клиент: Byggbetong John Dahlgren.