TRUCKS

„Това е огромна разлика“: изключителни икономии на гориво и AdBlue по трудните пътища на Финландия

| 4,5 минути четене | 4,5 минути четене
Финландската компания Kuljetusliike Antti Airaksinen наскоро започна да използва Volvo FH с I-Save за своите дейности за дистрибуция на храни. Оттогава разходът на гориво е намалял с 4,5 литра на 100 километра, което оказва огромно влияние върху рентабилността на компанията.

Volvo FH пълзи по отдалечените, заснежени горски пътища на източна Финландия в спокоен, мъглив следобед. Водачът зад волана, Тони Корхонен, е тръгнал да достави още замразени храни на магазините в малките села около Куопио, град с около 120 000 жители. 

„Пътищата тук са трудни, с много хълмове и остри завои, покрити с дебела снежна покривка. Трябва да правя чести спирания, понякога над дузина, в един малък град. Това може да глътне много гориво.“

В средата на 2018 г. Kuljetusliike Antti Airaksinen (което се транслитерира на български като Анти Айраксинен Транспорт) закупи първия си Volvo FH с I-Save като част от програма за полеви изпитания. Със своя двигател D13 с технология Turbo Compound, който използва излишната енергия за осигуряване на повече въртящ момент, резултатът е мощен и горивно-икономичен камион.

„Новият камион вече оказа огромно влияние върху нашите дейности“, казва Анти Айраксинен, главен изпълнителен директор на семейната компания, основана от него през 1990 г.

„Разликата в консумацията на гориво е 4,5 литра на 100 километра. Ако камион използва 4,5 литра по-малко дизел при добро шофиране, това означава огромна разлика, когато изразходва два милиона литра годишно.“ 

Всеки камион в компанията изминава по около 180 000 – 250 000 километра годишно и затова Анти се фокусира сериозно върху икономията на гориво, следейки горивната ефективност и стила на шофиране на всеки водач чрез системата за управление на автопарка Dynafleet на Volvo Trucks. Той отдава конкретно значение на намаляването на времето на празен ход, за да се увеличат максимално ресурсите на гориво. Изключване на двигателя при празен ход е само една от функциите, включени в I-Save, която е много полезна според Antti.

Новият Volvo FH с I-Save вече доказа популярността си сред екипа. „Нашите шофьори много харесват новия камион“, казва с усмивка Анти Айраксинен. „Неговият въртящ момент при ниски обороти е високо ценен. Превключванията на предавките при изкачване на стръмен наклон са по-малко. Всъщност екипът ни от трима души харесва камиона толкова много, че не иска да го предаде на заместващи водачи.“

Притежаването на толкова мощен и същевременно горивно икономичен камион коренно промени нашите доставки.“

Около 90 на сто от приходите на компанията на Анти идват от хранително-вкусовата промишленост. Камионите на компанията се движат основно във Финландия, въпреки че един автомобил покрива държавите от Бенелюкс. Водачите редовно пътуват по маршрута от столицата на Финландия Хелзинки до Куопио. Доставките се извършват от Куопио до малките градове и села наблизо.

Новият Volvo FH с I-Save работи дълги часове на три смени, шест дни в седмицата. „Източната провинция на Финландия създава предизвикателства в разгара на зимата“, казва Анти Айраксинен. „Притежанието на толкова мощен и същевременно горивно икономичен камион коренно промени нашите доставки. Освен това сме много щастливи, че централизираното обслужване и поддръжка, предоставяни от Volvo, са в Куопио. Местните сервизи работят изключително гъвкаво, което е удобно за нас.“

Друга важна характеристика на двигателя D13TC е системата за рециркулация на охладени отработени газове, която намалява количеството азотен оксид по време на горивния процес. Това от своя страна намалява нуждата от AdBlue. „Двигателят изразходва 50 процента по-малко AdBlue в сравнение с предишните модели, което, разбира се, отчитаме в общите ни икономии“, казва Анти Айраксинен. „Тъй като покриваме по-големи разстояния, очакваме I-Save да допринесе повече за рентабилността на компанията.“ 

Отново на път, Тони Корхонен се отправя към малкото село Каави с пратка замразен хляб. 

Моят екип и аз искаме този камион за себе си. Не го заменяме за никой друг!

Той шофира камиони от пет години, четири от които работи за Kuljetusliike Antti Airaksinen, като често извършва нощни доставки до малките общини около Куопио. „Тук е много красиво и отдалечено и ми е приятно да бъда зад волана на такъв надежден камион. Карал съм други марки, но това, което харесвам във Volvo, е доброто положение за шофиране и комфорта“, казва той и добавя: „Шофирам Volvo FH с I-Save от шест месеца. Моите колеги и аз сме големи почитатели на въртящия му момент при ниски обороти и на начина, по който не спира да тегли при изкачване. Моят екип иска този камион за себе си – не го заменяме за никой друг! "

 

Kuljetusliike Antti Airaksinen Oy
Основана през:
1990
Собственик: Анти Айраксинен
Брой служители: 80, 50 от които са водачи
Товари: замразени храни и храни с контролирана температура
Брой камиони: 27, 23 от които са Volvo
Най-голям клиент: Kesko
История: семейната компания е основана през март 1990 г. в Куопио, Финландия. Започвайки първоначално с вътрешни и международни доставки, през 1997 г. компанията се съсредоточава основно върху вътрешни доставки.
Услуги: компанията е специализирана в дистрибуция на замразени и охладени храни и управлява 26 шаси кабини с комбинации от надстройки, почти всички от които са Volvo.

Volvo FH с I-Save
Volvo FH с I-Save е най-икономичния камион за превози на дълги разстояния на Volvo Trucks. Неговият двигател D13TC и обновените характеристики за икономия на гориво са проектирани за намаляване на разходите за гориво с до седем процента. Двигателят D13TC използва технологията Turbo Compound, която се среща при мощните самолетни двигатели, адаптирана за сухопътен транспорт, като Turbo Compound използва повторно излишната топлина и енергия от отработените газове на камиона. Цялата силова линия също е калибрирана за максимална горивна ефективност, с нова конструкция на буталата, предназначена за по-малко загуба на топлинна енергия. Освен това I-Save интегрира най-модерните технологии на Volvo Trucks, като например I-See на базата на географски карти и I-Cruise с I-Roll. Той е особено подходящ за превозвачи на дълги разстояния, които обикновено изминават повече от 120 000 км годишно.