TRUCKS

Volvo Flexi-Gold Contract поддържа камионите на Майкъл Върмаак в движение

| 5 минути четене | 5 минути четене
За южноафриканския фермер Майкъл Върмаак успехът е свързан най-вече с максималния пробег. Притежаването на собствен автопарк от камиони Volvo FH и договорът Flexi-Gold му помагат да си осигури рентабилност – и да изпревари конкурентите си.

Гледам три неща, когато купувам камион: обслужване, разход на гориво и стойност при препродажба. Но обслужването е най-важно за мен“, казва Майкъл Върмаак (Michael Vermaak), докато върви към големите силози, където се съхранява царевицата му. 

Рано сутринта е и слънцето точно изгрява зад планините, които бележат границата на обширния терен от 2000 хектара земя, собственост на фермера от четвърто поколение. Един по един, седемте му камиона се натоварват с продукция, която ще бъде доставена на клиенти из целия Източен нос. Големи облаци прах изпълват въздуха, когато камионите потеглят от фермата по криволичещите чакълести пътища.

В Южна Африка е сух сезон, а Източният нос е засегнат от силна суша. За земеделски производител като Майкъл това може да бъде пагубно, тъй като дейностите се изпълняват в кратки времеви интервали, през които трябва да се извърши напояване, прибиране на реколтата, опаковане и доставка. Но Майкъл е решил проблема с горещия и сух климат в Южна Африка, като е инсталирал две водни турбини и голям резервоар за съхранение на вода от близкия канал Фиш Ривър, което прави фермата му напълно независима и самодостатъчна по отношение на енергоснабдяването. 

Доверието е нещо, което се печели. Продажбата е само първата част. Трябва да сте на разположение на вашия клиент през цялото време.

В периоди на суша неговите земи се поливат от резервоара и затова той може да избегне загуба на качеството на добивите. Същото желание да бъде по-ефективен стои и зад решението му отпреди около 17 години да започне да транспортира собствените си продукти.

„Голямо предимство да притежаваш собствени камиони е, че можем да осигурим навременни доставки. Предоставянето на по-добро обслужване за нашите клиенти означава и че получаваме по-добри цени за нашите продукти“, казва Майкъл и добавя: „Тъй като сме земеделски производители, нашата работа е много сезонна. През лятото добиваме до 600 тона пшеница на ден за кратък интервал от шест до осем дни. Всеки престой през този период може да означава, че губим милиони южноафрикански ранда.“

 

Осигуряването на максимален пробег е основен приоритет и Майкъл е доволен от дългосрочното си сътрудничество с Volvo Trucks и мениджъра по продажби Коос Ван Ройен (Koos Van Rooyen). Двамата работят заедно от 2004 г., когато Майкъл чува за Коос. 

Майкъл обяснява, че Коос е различен от повечето търговски представители, които е срещал, тъй като винаги е на разположение да помогне, от началото до край. „Винаги, когато имаме проблем, той го решава. Получаваме отлично обслужване и затова държим на него и на Volvo“, казва Майкъл.

 

За Коос Ван Ройен честността – и полагането на максимално старание всеки път – са основите на успешното сътрудничество. „Доверието е нещо, което се печели. Продажбата е само първата част. Трябва да бъдете на разположение на вашия клиент през цялото време, като му предлагате пълна поддръжка всеки ден“, казва той.

Коос обяснява, че сезонният характер на бизнеса на Майкъл е типичен за южноафриканските превозвачи и е накарал Volvo Trucks да разработи нов договор за сервизно обслужване, наречен
Flexi-Gold. С новия договор планираните услуги и таксите по договора следват модела на изминатото разстояние, което гарантира, че както обслужването, така и плащанията са съобразени с паричния поток на всеки клиент.

„Договорът Flexi-Gold играе важна роля за моя транспортен бизнес. Дейностите станаха по-лесни и това сне голяма отговорност от плещите ми. Това е от полза и за нашия паричен поток – когато пътуваме по-малко, също и плащаме по-малко. А Volvo се грижи за цялото планиране и поддръжка на камионите, така че да мога да се съсредоточа върху развитието на бизнеса си и да съм първи с новите технологии“, казва Майкъл.

Въпреки че вече е постигнал детската си мечта да има 2000 хектара земеделска земя, той все още прави планове за разширяване. През следващите няколко години ще монтира още две турбини, за да изгради повече мандри и да увеличи дойните крави от 1500 на 5000. Но през 1992 г., когато поема земята, която баща му купува само няколко месеца, преди да умре, и започва да отглежда картофи на площ от 10 хектара, много хора смятат, че няма да успее.

Договорът Flexi-Gold играе важна роля за моя транспортен бизнес. Дейностите станаха по-лесни и това сне голяма отговорност от плещите ми.

„Те бяха убедени, че отглеждането на картофи е лоша идея, и ми казваха, че ще фалирам до една година. Вместо това се оказа, че извадих неочакван късмет. Предполагам, че донякъде исках да се докажа и да им докажа, че грешат. Може би все още правя това“, казва той.

Той добавя: „Обичам земеделието. Винаги казвам, че нямам работа, а хоби, така че никога не изпитвам нужда да ходя на почивка. И съм много горд с лоялните си работници. Те са голяма част от успеха ми.“ 

Майкъл е оптимист за бъдещето на своето стопанство. В дългосрочен план той се надява сигурността в Южна Африка да се повиши, расовият проблем да се подобри и децата му да започнат да работят с него в стопанството. 

Но също така признава, че има проблеми и че най-големият в момента са пътищата. Не само по отношение на лошото им качество, но и поради зачестилите напоследък заплахи за шофьорите на камиони. „Напоследък започна да става по-опасно“, казва той.

На няколко часа път от фермата мениджърът на автопарка на Майкъл, Нардус Радемайер (Nardus Rademeyer), извършва доставка. По целия път друса, тъй като камионът се движи предимно по по-малки чакълести пътища с различно качество. Прахът е навсякъде, дори вътре в кабината. 

„Всеки път, когато механиците от Volvo обслужват някой от нашите камиони, те трябва да поставят нови въздушни филтри“, казва Нардус и посочва сухата местност, точно когато малка маймунка изскача пред погледа му. Това е често срещана гледка в Южна Африка, въпреки оградите, които отделят по-голямата част от пътищата от заобикалящата ги природа. 

Той обяснява, че по много причини всеки ден е предизвикателство да се движи по тези пътища и че трябва да държи очите си отворени на четири. Той също така трябва да се съобразява с качеството на пътя, за да пести гориво, като все пак се старае да извършва доставките навреме.

„Благодарен съм, че караме камиони Volvo FH. Не само защото са лесни за шофиране, но и заради обслужването. Знам, че хората от Volvo никога няма да ни разочароват и че ако нещо се повреди сега, те веднага ще ми помогнат.“ 

 

Michael Vermaak Boerdery
Основана през:
1992 г.
Собственик: Майкъл Върмаак.
Брой служители: 200 (включително 7 водачи).
Товари: царевица, картофи, пшеница, люцерна, млечни продукти.
Брой камиони: 7 (всички от които са Volvo FH 440 6x4).
История: основана като малка картофена ферма през 1992 г., Michael Vermaak Boerdery се разширява чрез изкупуване на съседни земи. Днес обхваща 2000 хектара и е едно от най-големите стопанства в Източния нос.
Услуги: производство и доставка на селскостопански продукти, включително картофи, царевица, пшеница и млечни продукти, за клиенти от Източния и Западния нос.   


Volvo Flexi-Gold Contract
С Volvo Flexi-Gold Contract планираните услуги и таксите по договора следват модела на изминатото разстояние, което гарантира, че както обслужването, така и плащанията са съобразени с паричния поток.