Безопасността като икономия на разходи

Volvo FH, един от най-безопасните камиони в света, е лидер по отношение висококачествените функции за безопасност. Заедно със съзнателната нагласа за безопасност на водача инвестирането във функции за безопасност може да допринесе за икономии на разходите на транспортните компании. Срещнахме се с Карл Йохан Алмквист, директор по безопасност на движението и продуктите във Volvo Trucks, за да поговорим за това.
Карл Йохан Алмквист и Volvo FH

Карл Йохан Алмквист, директор по безопасност на движението и продуктите във Volvo Trucks

Безопасността винаги е била отличителна черта на Volvo Trucks. От триточковия предпазен колан до съвременните усъвършенствани технологии за безопасност, като например функциите на Volvo Dynamic Steering, безопасността винаги е била една от основните ценности на компанията. Голям принос за осигуряване на безопасността има и спирачната система с дискови спирачки, които значително намаляват спирачния път. Към това трябва да се прибави и електронният контрол на стабилността, който намалява риска от странично занасяне и преобръщане при остри завои на пътя. Чрез строги изпитвания и непрекъснато развитие камионите на Volvo остават едни от най-безопасните в света. Volvo FH не е изключение.

„Функциите за безопасност, които предлагаме, играят много важна роля за осигуряването на по-добри и по-безопасни операции за клиентите и водачите. Но не трябва да се забравя, че идеалното съчетание се постига, когато се комбинират последните иновации за безопасност с безопасното поведение на водача“, казва Карл Йохан Алмквист.

Според доклада за безопасност на Volvo Trucks от 2017 г. има само един приемлив брой пътнотранспортни произшествия. Нулев. Намаляването на риска от пътнотранспортни произшествия означава поставяне на безопасността на първо място при ежедневните транспортни операции и разбирането на връзките с участващите хора, а така също и с транспортните компании и обществото. Поддържането на безопасен камион и безопасно поведение на водача са най-важните елементи за още по-голямо намаляване на броя на произшествията и сами по себе са стимул за инвестиции във Volvo FH – камион, който е въплъщение на безопасността и помага за спасяването на човешки животи. Но има и още нещо. Дори дребните произшествия имат последици – преди всичко за хората, които участват, но така също и за транспортните компании и обществото.

„Факт е, че инвестициите в безопасността могат да намалят разходите и времето на престой. Цифрата по-долу* ни показва, че преките разходи – за възстановяване на здравето на водача, ремонт на автомобила и престой в сервиза – са лесни за измерване. Те обаче представляват само малък дял от общите разходи, свързани с произшествия. Непреките разходи често са значително по-високи. Например повредените стоки, възстановяването/фаталните последици за превозното средство и водача, както и нарушаването на ежедневната работа водят до закъснения в доставките и това са скрити разходи, които биха могли да бъдат избегнати, ако такива произшествия въобще не се случват. Казано накратко, инвестирането в безопасността означава повишена производителност и максимален пробег“, обяснява Карл Йохан Алмквист.

Фигура, показваща разходите, свързани с произшествия

* Фигура, показваща разходите, свързани с произшествия.


В бизнеса с товарни превози времето на престой е от решаващо значение. Според Карл Йохан Алмквист рискът от загуба на пари може да бъде стимул като всеки друг за поставяне на безопасността на първо място.

„По принцип приоритизирането на безопасността е ситуация, от която всички печелят. Ако имате малко или никакви инциденти, времето ви на пътя е повече и като цяло намалявате разходите си. Освен това вашият водач, другите водачи, велосипедистите и пешеходците са по-защитени. И накрая, но не на последно място, избягвате и нематериалните разходи, т.е. накърняване на репутацията или имиджа ви.“

Но, както споменах по-рано, функциите за безопасност сами по себе не са достатъчни. Карл Йохан Алмквист подчертава, че винаги ще има взаимодействие между системите и най-важния актив, водача.

„Функциите за безопасност на Volvo Trucks не са система за комфорт. Те представляват система за подпомагане на водача. Най-важното за всеки, който работи с пътната безопасност, е да провежда обучения и да се съсредоточи върху безопасното поведение на водача. В центъра тук стои водачът и ключовата роля, която той играе по отношение на безопасността, горивната ефективност и производителността. На практика, водачът е основният фактор за постигане на цялостен успех на бизнеса.“

Но осъзнаването на факта, че водачът е на първо място, понякога отнема време, а понякога дори трябва да се случи произшествие. Карл Йохан Алмквист продължава:

„Виждаме, че е по-лесно дадена фирма да инвестира в безопасен камион след претърпяно произшествие с фатални последици. Това показва, че безопасността в много отношения е свързана с емоционални ценности. Бихме искали да видим повече компании, които мислят в перспектива и инвестират в безопасност, преди да се случи нещо.“

Volvo Trucks работи по различни начини за повишаване на тази информираност чрез кампании, като например „Спри, огледай се, махни с ръка“ и „Да виждаш и да те виждат“, където целта е да помогнем на децата да разберат как да взаимодействат с водача на камиона, за да се движат по улиците по-безопасно.

„Те наистина променят мисленето на хората. Всички ние трябва да си взаимодействаме и с помощта на висококачествените функции за безопасност в нашите камиони сме на път да постигнем визията си за нулев брой произшествия и същевременно да спестяваме разходи. Отново, една ситуация, от която печелят всички“, заключава Карл Йохан Алмквист.

4 революционни функции за безопасност на Volvo Trucks

Автомобилите Volvo са свързани с междуоблачна комуникация


Безопасност чрез свързаност
С „Безопасност чрез свързаност“ автомобилите Volvo могат да обменят информация помежду си. Това е важен ключов аспект за подобряване на безопасността на пътя. Те могат да обменят информация относно ситуацията на пътя, което ще намали риска от произшествия. С „Безопасност чрез свързаност“ Volvo отваря вратите към бъдещето. „Безопасност чрез свързаност“ засега се предлага в Швеция и Норвегия.

Две ръце върху волана


Volvo Dynamic Steering
От въвеждането на новаторската система Volvo Dynamic Steering (VDS) през 2013 г. тя промени основно поведението при шофиране на много хора. Перфектна стабилност при високи скорости, пълен контрол при ниски скорости и драстично намаляване на напрежението в мускулите и ставите. Чрез функцията за поддръжка на движението в пътна лента системата се намесва и помага на водача да върне камиона обратно в лентата, ако той неволно доближи пътната маркировка. Заедно с функцията за подпомагане на стабилността системата свежда до минимум риска от странично занасяне. Това означава повишена безопасност и намален риск от професионална травма.

Volvo FH с камера и радар за откриване на обекти отпред


Предупреждение за сблъсък с аварийна спирачка
През 2012 г. Volvo Trucks въведе функцията за предупреждение за сблъсък с аварийна спирачка. Това е функция за активна безопасност, която комбинира радар и камера, за да идентифицира автомобилите пред товарния автомобил. Ако камионът се приближи твърде много до автомобила отпред, системата за предупреждение за сблъсък с аварийна спирачка се намесва и предупреждава водача. Ако е необходимо, системата задейства спирачките за избягване на сблъсък.

Мъж си поставя предпазен колан


Предпазен колан
Използването на предпазния колан е лесен начин за осигуряване на безопасност в случай на произшествие. Той е въведен в автомобилите на Volvo Trucks през 1979 г.

Related News

Среща на поколенията в завода за двигатели на Volvo в Скьовде

Тя дори още не е била родена, когато на пазара е пуснат първият Volvo FH през 1993 г.
По същото време той от години е работил на поточната линия.
Запознайте се с Несма и Даниел, които днес са колеги в завода за двигатели на Volvo в Скьовде, ...

Двигателят D12 – смяна на парадигмата

Когато двигателят D12 беше пуснат на пазара през 1993 г., това беше истинска революция. Някои казваха, че Volvo са с десет години напред. Гьоран Нихолм, днес пенсиониран инженер на Volvo, ни разказва историята от самото начало....

Volvo FH – 25 години иновации

Volvo FH е огромен успех. И иновациите, които са от полза за водачите, собствениците, безопасността и бизнеса, продължават да променят играта. „Трябва да създавате благоприятни условия, които позволяват на хората да проучват нови идеи. И структура, ...