Фабрично възстановени двигатели

В завода във Флен износените двигатели за тежкотоварни автомобили получават втори шанс за живот. След ремонта те стават като нови, а процедурата оказва по-малко въздействие върху околната среда.
Вътре в завода във Флен

Едвар Финсторп, оператор, монтира допълнително оборудване на двигател D13 за товарен автомобил Volvo. Заводът във Флен е най-големият завод на Volvo Group за възстановяване, който възстановява двигатели и за Volvo CE, Volvo Buses и Volvo Penta и други

Ларс Фернског

Ларс Фернског, мениджър на завода на Volvo Parts във Флен, Швеция.

Извън ниските здания на завода за части Volvo във Флен, Швеция, редици от двигатели чакат, завити със син найлон, да им бъде разрешено да влязат на топло. Всички двигатели, върнати от дилърите на Volvo Trucks от Европа и Азия, се изпращат тук. Двигателите са една от 40-те различни части за фабрично възстановяване, които Volvo Trucks предлага на своите клиенти, и възстановяването им отнема най-много време.

„Необходими са около 57 часа от момента, в който двигателят е доставен в завода, до тестването и боядисването му“, обяснява Ларс Фернског, мениджър на завода във Флен. 

Процесът за фабрично възстановяване започва с демонтиране. Изважда се целият двигател, частите, които не могат да бъдат използвани повторно, се изпращат за рециклиране, а частите, които подлежат на възстановяване, се изпращат за почистване и разглобяване. След като влагата, остатъците от масло и боя бъдат отстранени, частите се прехвърлят в отдела за машинна обработка.

Корпус на клапан

За проверка на корпуса на клапана, който регулира налягането на маслото при двигател D12, се използва машина за измерване на показателите.

Полиране на колянов вал

Кристине Зьодерлунд, оператор, полира отворите за масло на колянов вал. Това е една от многото процедури, през които преминават различните части, преди да бъдат сглобени отново и да се превърнат в двигател.

Тук много повърхности на части, като цилиндрови глави, колянови валове и двигателни блокове, се шлайфат и фрезоват с голяма прецизност и внимание. 

„Всички двигатели идват тук по някаква причина. Но тъй като ние не знаем как е бил използван даден двигател, е важно да сме сигурни, че няма неравни повърхности“, казва Йорген Карлсон, специалист по възстановяване на цилиндрови глави. 

Подобно на много от колегите си, той знае изключително много за двигателите. Възстановяването изисква умения от най-висша класа. Във завода във Флен за Volvo Trucks се извършва възстановяване на 150-200 различни варианта на двигатели за товарни автомобили.

„Повечето от двигателите, които пристигат тук, са на възраст между осем и девет години. Получаваме обаче и двигатели от 70-те години на миналия век! Винаги полагаме за тях най-големи грижи“, добавя Йорген Карлсон.

По време на пътуването през завода всеки компонент на двигателя се проверява на няколко етапа. Когато дойде време за изпитването, двигателят трябва да премине през същите тестове като новопроизведените модели. 

„За преработения двигател важат същите гаранционни условия както за оригиналните части Volvo и той се отличава със същото качество, издръжливост и технически характеристики“, казва Ларс Фернског.

Колянов вал

Колянов вал за двигател D12, който чака да бъде полиран. По време на възстановяването е важно всяка неравност да бъде премахната и повърхностите да бъдат изгладени.

Освен че всички части са възстановяват или се заменят с нови, се извършват и актуализации в съответствие с най-новите спецификации за всеки конкретен модел. Това означава, че двигателите, които напускат Флен, са като нови – до най-малката подробност. 

„Уверяваме се, че всичко – от достъпа до горивото чак до софтуера – е оптимизирано. Клиентите, които избират да закупят възстановен двигател, получават по-добър продукт на по-ниска цена, а същевременно спомагат за опазване на околната среда“, казва Ларс Фернског.

В сравнение с новопроизведен двигател на товарен автомобил разходът на енергия на възстановения двигател е с 85 процента по-нисък. Съответната цифра за разхода на суровини е 80 процента. Ларс Фернског е убеден, че ползите за околната среда в голям мащаб ще увеличат търсенето на фабрично възстановени части.

Проверка на глава на цилиндър

С помощта на магнитен прах и лампа се извършва проверка на цилиндровата глава, за да се гарантира, че по нея няма пукнатини. Пукнатините могат да се видят ясно на фона на зелената светлина.

„Знаем, че природните ресурси в света са ограничени и че цената на суровините расте. Едновременно с това нашите клиенти поставят изискване за устойчивост и за възможност за повторно използване на нашите продукти“, казва той. 

За да стане възможно възстановяването на основни части, като трансмисии и двигатели, е важно те да бъдат подготвени за тази операция още на етапа на проектирането им. По тази причина заводът във Флен работи в тясно сътрудничество с разработчиците на продуктите и дава приноса си към проектите на ранен етап. 

„Подготовката на продуктите за втори живот представлява огромна ценност за компанията, нашите клиенти и околната среда“, казва Ларс Фернског.

 

Подготовката на продуктите за втори живот представлява огромна ценност за компанията, нашите клиенти и околната среда.

Ларс Фернског

Мениджър на завода, Флен

Заводът във Флен

Колянови валове

Volvo Trucks предлага общо 40 резервни части, включващи всичко от филтри и помпи до трансмисии и двигатели.

40 – Броят на частите за фабрично възстановяване, които Volvo Trucks предлага – всичко от филтри и помпи до трансмисии и двигатели...

85% – Намаляването на разхода на енергия, когато двигателят на товарния автомобил е възстановен, в сравнение с новопроизведен двигател. 

80% – Намаляването на разхода на суровини, когато двигателят на товарния автомобил е възстановен, в сравнение с новопроизведен двигател. 

90% – Нивото на рециклиране на стар двигател на товарен автомобил. 

57 – Средният брой часове, необходими за възстановяване на двигател на товарен автомобил. 

150–200 – Броят различни варианти на двигатели на Volvo Trucks, които се възстановяват. 

210 – Броят на служителите.

27 000 м2 – Общата площ на завода.

Related News

Как се сглобява кабината на товарен автомобил Volvo

На линията за оформлението на кабината в завода за монтаж Туве на Volvo Trucks в Гьотеборг, приблизително 900 части се сглобяват заедно, за да се получи цялостна кабина на товарен автомобил Volvo – и всичко това в рамките на шест часа....

Истински цветове

В бояджийския цех на Volvo Trucks напълно автоматизирани роботи работят съвместно с екип от техници – специалисти по цветовете, за да се гарантира, че всяка кабина излиза от цеха с гладко, висококачествено покритие и перфектен цвят. ...

Там, където се раждат двигателите

Посетете завода за двигатели на Volvo в Шьовде, Швеция, където се създават всички те, и се запознайте с инженерите, които стоят зад технологията Euro 6....

Филтриране на статиите

5 true 5