Лондон призовава за безопасност в града

Лондон обяви премахването на произшествията на пътя за върхов приоритет. Съгласно едно проектопредложение, от 2020 г. всички тежкотоварни автомобили над 12 тона трябва да имат разрешително за безопасност, за да се движат в града. Има и други градове, които се замислят по този въпрос.
Пикадили Сиркъс, централен Лондон.

Тесните улици на Лондонса постоянно препълнени с ванове за доставки, товарни автомобили, черни таксита и двуетажни автобуси, както и с пешеходци и все повече велосипедисти.

По тесните улици на Лондон вановете за доставки, товарните автомобили, черните таксита, с които градът е прочут и двуетажните червени автобуси изпълват пространството всяка сутрин, редом до пешеходците и все повече велосипедисти.

Когато толкова много хора и автомобили се съревновават за ограниченото пространство на пътя, рисковете от удари нарастват много. Смесицата от товарни автомобили, велосипедисти и пешеходци се оказва особено рискова.

През последните три години тежкотоварните автомобили са участвали в 20 процента от смъртните случаи с пешеходци и в повече от 70 процента от тези с велосипедисти в Лондон. И това е при положение, че те изминават в града само четири процента от маршрута си, според статистическите данни на компанията за градски транспорт, Transport for London.

 

Лондонски улици

Смесицата от товарни автомобили, велосипедисти и пешеходци, които се съревновават за ограниченото пространство на лондонските улици, означава, че рискът от сблъсък е висок.

Уил Норман

Уил Норман, комисар, отговарящ за пешеходците и велосипедистите, в Transport for London, вярва, че подобряването на директната видимост от кабините на товарните автомобили ще намали риска от удар за пешеходците и велосипедистите.

Въпреки че данните са високи, те не са уникални само за Лондон. Проучване на екипа за разследване на автопроизшествия към Volvo Trucks показва, че през 2014 г. около 1 230 или 32 процента от смъртните случаи при произшествия с тежкотоварни автомобили в рамките на ЕС са станали с уязвими участници в пътното движение. И докато безопасността на пътното движение се е повишила в глобален аспект, броят на произшествията с уязвими участници в движението се оказа по-труден за намаляване. 

За да направи пътищата по-безопасни, Transport for London са поставили намаляването на опасностите на пътя в центъра на своето решение и работят заедно с групите уязвими участници в движението и производителите на автомобили, включително с Volvo Trucks, за да решат проблема. 

И така, какво може да се направи? Един от големите планове, който е в процес на изпълнение, е разработването на първия в света Direct Vision Standard (Стандарт за директна видимост) (DVS) за тежкотоварни автомобили. 

„Установено е, че директната видимост от кабината оказва значително влияние върху намаляването на опасността за хората, които се движат пеша или с велосипед, тъй като „мъртвите зони“ са важен фактор при сблъсъците“, казва Уил Норман, комисар, отговарящ за пешеходците и велосипедистите, в Transport for London.

Съгласно предложението всички тежкотоварни автомобили над 12 тона трябва да имат разрешително за безопасност, за да се движат в Лондон след 2020 г.

Все още се правят консултации за тази схема, обяснява Уил Норман. Но както е замислена, на тежкотоварните автомобили ще бъде издавано разрешително за влизане в Лондон, ако отговарят на минималните изисквания за директна видимост или могат да покажат, че са взети еквивалентни мерки за намаляване на рисковете за уязвимите участници в пътното движение. В окончателното предложение ще бъдат включени спецификации, например за сензорите и за визуалните предупреждения.

„Работим, за да направим улиците по-безопасни, но транспортните фирми трябва да повишат безопасността на автопарковете си“, казва Уил Норман.

 

Пресичане на пътя.

През последните няколко години тежкотоварните автомобили са участвали в 20 процента от смъртните случаи с пешеходци и в повече от 70 процента от тези с велосипедисти в Лондон.

Volvo Trucks следи внимателно промените в Лондон.
„Ние приветстваме усилията, които се правят в Лондон, за да се осигури безопасност на пътното движение в рамките на града и да се защитят уязвимите участници в него чрез съвместните усилия на различните заинтересовани страни“, казва Клаас Аведал, мениджър безопасност и продуктово планиране във Volvo Trucks

Работим, за да направим улиците по-безопасни, но транспортните фирми трябва да повишат безопасността на автопарковете си.

Уил Норман

Комисар, отговарящ за пешеходците и велосипедистите, в Transport for London

Клаес Аведал.

Клаес Аведал, мениджър безопасност и продуктово планиране във Volvo Trucks, приветства инициативата на Лондон и вярва, че много градове ще я последват.

Той прогнозира, че все по-често по улиците на Лондон и на други градове, които се стремят към повишаване на безопасността в града, ще се движат товарни автомобили, специално създадени за получаване на максимална видимост. Това включва специално оборудване, като допълнителни прозорци и камери, малка височина на шасито и специфични типове автомобили, като Volvo FE с кабина с нисък вход, който има изключително ниско шаси и опция с по-големи прозорци, обхващащи голяма част от вратите на кабината. Допълнителните прозорци предлагат на водача директна видимост към страничната част на кабината. 

„Това е върховият автомобил с максимална директна видимост, защото в качеството си на водач вие сте почти на нивото на очите на велосипедистите и пешеходците, движещи се по пътя“, казва Клаас Аведал. 

Успоредно с работата по стандарта за директна видимост (DVS), Transport for London въвежда множество други мерки за подобряване на безопасността на пътя – от намаляване на ограниченията на скоростта и скоростта при движение по наклон до промени в проекта на улиците, за да се подобри въвеждането на мерките и да се променят най-опасните кръстовища в града.

„Толкова много фактори – от конструкцията на автомобилите, до планирането на маршрутите, осведомеността за трафика и препроектирането на улиците – играят роля за повишаване на безопасността при взаимодействието между товарните автомобили и уязвимите участници в пътното движение“, казва Клаас Аведал.

Във Volvo Trucks също използват многостранен подход към безопасността. Той се простира от изследвания на безопасността до разработка на технологии за безопасност, включващи система за поддръжка на движението в пътна лента и усъвършенствано аварийно спиране, до проектиране на по-безопасни автомобили и обучение на водачите. Кампаниите за осведоменост за трафика, като „Спри, огледай се, махни с ръка“ и инициативата „Да виждаш и да те виждат“ също представляват значителна част от тази работа. 

 

Понастоящем на много места тя е поставена на първите места в политическия дневен ред, така че очаквам да видим големи промени в света.

Клаес Аведал

мениджър безопасност и продуктово планиране във Volvo Trucks

Transport for London са си поставили за цел до 2041 г. да постигнат нулев брой сериозни автопроизшествия или смъртни случаи по пътищата и 80 процента от всички пътувания на лондончани да бъдат извършвани пеша, с велосипед или с обществен транспорт.

„Скоро можем да очакваме повече промени в градовете в цял свят“, казва Клаас Аведал. „Ние от Volvo Trucks споделяме виждането на Лондон за премахване на произшествията. Безопасността на пътя в градовете изостава в сравнение с другите области. Но понастоящем на много места тя е поставена на първите места в политическия дневен ред, така че очаквам да видим големи промени в света.“
Лондон стои начело.

Целите на Лондон за 2041 г.

  • Нулев брой сериозни автопроизшествия или смъртни случаи по пътищата.
  • Очаква се 80 процента от всички пътувания на лондончани да бъдат извършвани пеша, с велосипед или с обществен транспорт, според компанията за градски транспорт в Лондон „Transport for London“.

 

Отчет на Volvo Trucks за безопасността през 2017 г.

Екипът за разследване на автопроизшествия към Volvo Trucks е проучил и анализирал повече от 1 700 произшествия с участието на товарни автомобили от 1969 г. насам. Той се стреми да постигне по-добро разбиране на безопасността на пътното движение и да предостави насоки при задаването на приоритети за бъдещото разработване на мерките за безопасността на пътя.

Броят на смъртните случаи при произшествията с тежкотоварни автомобили (HGV) в ЕС достигна 3 863 през 2014 г.

13%
499 смъртни случая
Произшествия, причинили смъртта на пътници в тежкотоварни автомобили.

49%
1898 смъртни случая
Произшествия, причинили смъртта на пътници в леки автомобили.

32%
1230 смъртни случая
Произшествия, причинили смъртта на уязвими участници в пътното движение (VRU).

6%
236 други смъртни случаи, свързани с тежкотоварни автомобили.
От общо 1 230 смъртни случая с уязвими участници в пътното движение (в ЕС през 2014 г.) 53% са при пешеходци,
22% – при велосипедисти и 25% – при мотопедисти или мотоциклетисти.

Произшествия, причинили смърт или тежки наранявания на уязвими участници в пътното движение в ЕС през 2014 г.

20%
Включват завиващ товарен автомобил.

30%
Автопроизшествия на кръстовища.

Аспекти, които трябва да се вземат предвид

Три важни съображения от Клаас Аведал, мениджър безопасност и продуктово планиране във Volvo Trucks, с помощта на които водачите на товарни автомобили могат да повишат безопасността в града и видимостта. 

Планирайте маршрута
„Планирайте точки за безопасно влизане и излизане от града от работни обекти с интензивно движение, както и маршрута на автомобила през града, за да избягвате пътищата с интензивно движение или малка ширина, както и взаимодействията с уязвимите участници в пътното движение. Планирането може да направи нещата много различни.“

Изберете правилния автомобил за задачата
„Много клиенти искат товарният автомобил да бъде възможно най-универсален. Това може да означава, че ще изберат високо шаси, дори ако курсовете им са основно в града. Но при по-ниско шаси водачът е по-близо до земята и има по-добър поглед към това, което се случва около автомобила.“

Камерата и по-ниският прозорец на вратата ви осигуряват по-широк поглед
„Можете да видите цялата предна и странична част на автомобила само посредством прозорците и огледалата. Опционалната ъглова камера и по-ниският прозорец на вратата на пътника обаче осигуряват по-широк поглед на водача, което може да предотврати сблъсъците, когато товарният автомобил завива.“

Related News

Там, където се раждат двигателите

Посетете завода за двигатели на Volvo в Шьовде, Швеция, където се създават всички те, и се запознайте с инженерите, които стоят зад технологията Euro 6....

Автомобилната индустрия върви с бързи крачки към цифрова революция.

Телематиката, свързаността, големите информационни масиви, облачните услуги и Интернет на нещата водят до цифрова революция в отрасъла за производство на товарни автомобили. Най-големият потенциал е в услугите и Volvo Trucks работи активно, за да ...

Намаляване на челното съпротивление посредством подобрена аеродинамика

Горивото съставлява около една трета от разходите на транспортната фирма. Чрез комбиниране на подобрените аеродинамични характеристики с новия двигател EURO 6 степен C, Volvo Trucks вече може да даде възможност за икономия на гориво до три процента ...

Филтриране на статиите

5 true 5