TRUCKS

I-Shift с предавки за бавен ход – върховна мощ при трудни задания

Потегляне от спряло положение при превозване на огромните 325 тона? Това стана възможно с I–Shift с предавки за бавен ход – уникалната технология на Volvo Trucks.
Превоз на изключително тежки товари
I-Shift с предавки за бавен ход от Volvo Trucks е идеална за превози с изключително голямо тегло, тъй като позволява на товарните автомобили да потеглят от спряло положение с товар, достигащ до 325 тона, и да се движат със скорост от само 0,5 км/ч.

I –Shift с предавки за бавен ход е скоростна кутия, създадена, за да предоставя мощност и изключителна способност за потегляне, които са изключително важни за курсовете с превозване на тежък товар.

Предавката е толкова мощна, че товарният автомобил може да потегли от спряло положение по равен път с товар, достигащ до 325 тона. Предавателното число помага на водачите на товарни автомобили да шофират със скорости от едва 0,5 км в час – при които автомобилът наистина „пълзи“. Това е огромна помощ при извършване на прецизни маневри, особено при движение на заден ход.

Голямото предавателно число при I-Shift с предавки за бавен ход е постигнато благодарение на новия допълнителен редуктор, който е добавен към стандартна I-Shift. За да се осигури пространство за допълнителния редуктор, скоростната кутия е с 12 см по-дълга от стандартната I-Shift. Много от новите компоненти, като зъбните колела, муфите за зацепване и синхронизаторите на мултиплицирането са изработени от материали с висока якост, което прави скоростната кутия изключително издръжлива.

Голямата мощност и възможността за съвсем бавно движение, предлагани от I–Shift с предавки за бавен ход от Volvo Trucks, я прави идеална за курсове с превоз на дървен материал, при работа със самосвали и с тежки автомобилни композиции. Оптимален разход на гориво се постига както с товар, така и без товар.

Скоростната кутия дава също така възможност на товарните автомобили да постигнат изключителна способност за потегляне. Уникалната комбинация от предавки за бавен ход и оптимизирано отношение на задния мост спестява гориво и увеличава производителността при превози на големи разстояния. Друго предимство е, че енергията на съединителя на I-Shift предавки за бавен ход е около 25 процента в сравнение с обикновена I-Shift, което силно намалява износването на силовата линия.

КАК РАБОТИ: I-SHIFT С ПРЕДАВКА ЗА БАВЕН ХОД
Голямото предавателно число при I-Shift с предавки за бавен ход е възможно благодарение на новата система зъбни колела, която е добавена към стандартна I-Shift. I-Shift с предавки за бавен ход осигурява уникална мощност, способност за стартиране и маневреност. Освен това намалява износването на силовата линия. И така, как работи?

ДОПЪЛНИТЕЛНА СИСТЕМА ЗЪБНИ КОЛЕЛА
Допълнителната система зъбни колела се намира директно зад съединителя на скоростната кутия и се състои от две допълнителни зъбни колела – едно на входния вал и едно на междинния. Допълнителната система зъбни колела дава възможност на скоростната кутия да осигури съотношение, което е почти два пъти по-голямо от това при стандартната I-Shift.

МАЛКО ПРЕДАВАТЕЛНО ЧИСЛО
Предавателното число е разликата в скоростите на входния и изходния вал на скоростната кутия. При включване на най-високата предавка предавателното число е 1:1, което означава, че валовете се въртят с една и съща скорост. При най-ниската предавка на I-Shift с предавки за бавен ход изходният вал се върти 32 пъти по-бавно от двигателя.