TRUCKS

Същият камион, но съвършено различен

От 1993 г. Volvo FH работи за фирмите по целия свят. Този камион удовлетворява потребностите на превозвачите далеч на север в Шпицберген, както и тези в горещите пустини на Саудитска Арабия.
Volvo FH на фона на пустинен и леден пейзаж
Независимо от суровия климат, който го очаква, Volvo FH винаги върши своята работа.

„Аз живея с Volvo – за добро или лошо!“ Думи, казани със смях и изпълнени с любов. Кнут Вебостад (Knut Vebostad), мениджър във Vebostad Transport AS, полага големи грижи за шестте си камиона Volvo FH. Когато прави крачката от това да бъде обикновен шофьор към стартиране на собствен бизнес, изборът не го затруднява. „При всички случаи това беше Volvo.“

Кнут Вебостад започва пътешествието си като превозвач в горните северни части на Норвегия, в Боркенес. „Когато си израснал в този регион, не мислиш за пътищата като за заледени или пълни със завои. Просто се научаваш да поставяш веригите за сняг, когато е необходимо. В действителност бях по-уплашен при първите пъти по скоростната магистрала около Осло.“ 

Vebostad Transport специализира в превозите на асфалт и чакъл. Големи количества тежки товари, които реално поставят Volvo FH на изпитание. Но компонентите и функциите на камиона се справят с него.
„Повдигането на тандемния мост е задължително за хора като нас, които превозват строителни материали. Когато шофираме без товар, пестим 10 – 12 процента гориво. И намаляваме износването на гумите“, казва Кнут Вебостад.
I-Shift с предавки за бавен ход също помага с повече мощност и работни характеристики, когато е за предпочитане да се поддържа постоянна ниска скорост.
„И Volvo Dynamic Steering. Това е нещо уникално. Едно съвсем ново усещане“, казва Кнут Вебостад.

И ако пътищата из континентална Норвегия не са достатъчно голямо предизвикателство – Vebostad Transport работи също и в Шпицберген, едно от най-северните населени места в света. През лятото Вебостад имал един Volvo FH за превоз на пътни строителни материали на островите нагоре в архипелага в Северния ледовит океан.
„Качихме камиона на товарен кораб. Няколко дни по-късно отидохме там със самолет“, казва Кнут Вебостад.
Това е Volvo FH 540 от 2013 г. Наричаме го нашия „стоманен влекач“. Той беше първият камион, който купихме за фирмата.“

Горещият климат на пустините на Саудитска арабия е от противоположната страна на климатичните крайности. Но Volvo FH и тук изпълнява задачите си точно толкова добре. Повече от 60 години Sharbatly Fruit от Джида търгува с пресни плодове и зеленчуци в региона. Фирмата поддържа плътна логистична верига, за да запази продукцията охладена по време на целия превоз.
„Като цяло плодовете дори не усещат топлия климат в Саудитска Арабия. Освен когато се доставят навън на пазара“, казва Хашим М Шарбатли (Hashim M Sharbatly), заместник генерален мениджър в Sharbatly Fruit.

За да постигне тази непрекъсната логистична верига, фирмата трябва да може да разчита на камиона. За превоза от Джида до Дамам Volvo FH трябва да прекоси цялото кралство – през голямата пустиня.
„Натам и обратно е над 2800 километра“, казва водачът Рейналдо Гарсия (Reynaldo Garcia).
Пустините могат да са много безпощадни с температури, стигащи над 50 градуса по Целзий, и пясъчни бури, които поставят камиона на изпитание. Но Volvo FH остава непоклатим.
„Имаме камиони, които изминават по един милион километра без никаква смяна на части. Това включва съединителя и спирачките. Щастливи сме, че имаме такова качество“, казва Дание Зейман (Daanie Zeyman), който ръководи сервиза за камионите на Sharbatly.

И колкото голям е капацитетът на Volvo FH да работи добре по целия свят, точно толкова голяма е признателността на хората, които го използват.
„Камионът винаги може да стане по-добър. Но за мен няма съмнение, че Volvo FH е най-добрият, който се предлага на пазара. Ние шофираме най-добрия камион!“, казва Кнут Вебостад.
„Той е удобен. Много бърз и много здрав. Мога да кажа, че това е най-идеалният камион в света“, казва Рейналдо Гарсия.