Volvo си е Volvo, независимо от обстоятелствата

Шведската семейна фирма Sanfridssons използва камиони Volvo от създаването си през 1961 г. Преди двадесет и пет години тя става една от първите транспортни компании в света, която закупува камион Volvo FH.

През годините Sanfridssons израства от малка провинциална транспортна фирма до модерна обслужваща компания на национално ниво.

Гьоран Санфридсон

Въпреки че е главен изпълнителен директор, Гьоран Санфридсон все още помага за товаренето и разтоварването на камионите на своята компания.

Часът е 5:45 сутринта и Гьоран Санфридсон вече е на работа. Въпреки че е главен изпълнителен директор в семейната компания, той обича да участва в практическата работа и не се колебае да помага за товаренето и разтоварването на камионите и механичните дейности.

„Аз и братята ми израснахме в провинцията, заобиколени от камиони и шофьори. Като момче мечтата ми беше да карам камион и често досаждах баща си да ходя с него, когато доставяше мляко в селото. Дори и тогава бях ранобудна птица“, спомня си Гьоран с усмивка.

Бащата на братята, Алф Санфридсон, първоначално е бил фермер, който е трябвало да намери начин за прехрана, когато брат му е поел контрола над семейната ферма. По една щастлива случайност компания с името Gäsene Dairy отваряла нова дистрибуторска линия и се нуждаела от някой, който може да извършва сутрешните доставки на мляко. Алф решил да стане млекар и си купил първия камион Volvo. Скоро получил поръчки за превоз на чакъл в следобедите и с времето броят на клиентите се увеличил. Алф, който бил доволен от камиона си Volvo, можел да поръчва все повече автомобили и да наема още и още водачи. През годините бизнесът му се разраснал с големи клиенти, като Herrljunga Cider – известна шведска марка сайдер, и той се превърнал от малка провинциална транспортна фирма в модерна обслужваща компания на национално ниво.

Семейство Санфридсон

Гьоран Санфридсон (отляво) с баща си Алф (в средата) и брат си Торбьорн разговарят сред колекцията от стари коли и трактори на Торбьорн.

Алф Санфридсон

Когато Алф Санфридсон стартирал транспортната си компания, той е доставял мляко за Gäsene Dairy, която все още работи в региона.

Тримата синове на Алф навлезли в бизнеса рано и е било съвсем естествено да го поемат от баща си един ден. Когато той се пенсионирал през 2006 г., те вече били работили в компанията няколко години, така че разделили бизнеса помежду си, за да не си пречат. Най-големият Гьоран е главен изпълнителен директор, Матс управлява компанията за фураж за фермата, Люнгс фуража, а най-малкият Торбьорн е транспортен мениджър. Татко Алф се пенсионирал с радост, но все още е на разположение за добър съвет.

„Татко се справяше отлично с развиването на компанията заедно с клиентите си и поддържаше взаимоотношенията с тях. Същото се отнася за взаимоотношенията със служителите ни и с Volvo Trucks. Татко винаги се аргументираше с това, че ако се грижат добре за теб, избираш да останеш. Това е един от най-важните уроци, които аз и братята ми сме научили от него“, казва Гьоран.

Привличането и задържането на способен персонал е в основата на успеха на Sanfridssons. Надеждните автомобили и силният акцент върху безопасността на пътя са важни части от пъзела за задържане както на персонала, така и на клиентите.

Сванте Александерсон

Сванте Александерсон работи като водач за Sanfridssons 34 години и е управлявал три поколения Volvo FH.

„Има такива, които мислят, че семейството ни е истински „вярно на Volvo“, но за нас всичко опира до това, че камионите работят без ненужни ремонти. Те са нашите инструменти и през годините сме изминали много километри с камионите си Volvo, а и водачите ни са много доволни. Така че никога не сме имали причина да сменяме доставчика“, обяснява Гьоран.

За грижата за водачите свидетелства това, че няколко служители са останали в компанията за голяма част от професионалния си живот. Най-дълго работещият тук водач – 34 години – е Сванте Александерсон. Той е и водачът, управлявал първия камион Volvo FH на компанията при пускането на модела на пазара през 1993 г. и все още си спомня как той и другите са се чувствали тогава.

Като момче мечтата ми беше да карам камион и често досаждах баща си да ходя с него.

Гьоран Санфридсон

Главен изпълнителен директор

„Алф Санфридсон ми каза, че ще получа нов камион. Когато Volvo FH беше доставен, той беше нещо напълно ново и тъй като ние бяхме почти единствените, които имаха такъв в началото, привличахме голямо внимание – всички обръщаха глави, когато минавахме с него покрай тях! Карах този камион дванадесет години, преди накрая да бъде продаден за втори живот на друго място“, казва той.

 

Volvo FH на Sanfridssons

През 1993 г. Sanfridssons е била една от първите компании в света, която закупува Volvo FH, и моделът остава фаворит сред служителите.

Herrljunga Cider

Sanfridssons израства заедно с клиенти, като например компанията Herrljunga Cider, която започва бизнеса си през 1977 г.

Оттогава Сванте е шофирал две други поколения на Volvo FH и е могъл да наблюдава отблизо как се е развивал в течение на годините. Той смята, че въздушното окачване и въвеждането на I-Shift са спасили тялото му от съсипване, а електронното кормилно управление е от голяма полза, когато се теглят ремаркета, както и при връщане назад и разтоварване по време на доставки. Той е особено доволен от последния модел Volvo FH16 550.

„Развитието на Volvo FH е фантастично. Воланът в този последен камион има съвсем нов потенциал за регулиране, както и седалките. Отоплителната система работи без проблеми, покривният люк пропуска добра светлина, а увеличеното разстояние до предното стъкло прави кабината по-просторна, така че се чувствам по-добре, докато шофирам. Колкото до леглото, това е най-доброто в кабина на Volvo FH“, казва той и добавя:

„Тук в Sanfridssons се грижат за персонала. Никога не е имало съмнение, че ние водачите трябва да разполагаме с най-доброто оборудване, като например практични и комфортни пакети за кабината. Това е нещо, което оценяваш като служител“.

Камионът на Sanfridssons в Замбия.

Преди няколко години Алф Санфридсон случайно срещнал един от старите си камиони Volvo FH при пътуване до Замбия. Той вече бил изминал 3,4 милиона километра и все още носел логото на Herrljunga Cider.

Сванте и Гьоран са доволни също и от двигателите на Volvo. Вече от две и половина години използват синтетичен дизел, HVO. С помощта на това възобновяемо гориво Sanfridssons успява да намали въздействието си върху климата и Гьоран следи отблизо разработването на нови устойчиви силови линии за бъдещ транспорт. Екологичните проблеми винаги са били близо до сърцето на семейство Санфридсон, които са израснали в провинцията сред гори и поля. Естествено и очевидно е те да се възползват, да поддържат ресурси и да обучават водачите си да използват горивото ефективно.

Камионите на компанията също се поддържат добре и често изминават до 1,2 милиона километра, преди да бъдат продадени. Някои от тях са стигнали чак до Африка. Преди няколко години Алф случайно срещнал един от старите си камиони Volvo FH при пътуване до Замбия. По това време камионът вече бил изминал 3,4 милиона километра и африканският водач и двамата му помощници товарачи били много горди със своя камион, който все още носел логото на Herrljunga Cider.

Развитието на Volvo FH е фантастично.

Сванте Александерсон

Водачът

„Казаха ми, че камионът работи перфектно и че не му е трябвало нищо повече от обичайното сервизно обслужване, откакто е пристигнал. Смятаме, че е невероятно, че старите ни камиони Volvo FH са способни да издържат толкова дълго в другия край на света, казва Гьоран Санфридсон.

Sanfridssons

Основана през: 1961 г.
Собственици: Гьоран, Матс и Торбьорн Санфридсон.
Брой камиони: 37, от които 32 са Volvo. 
Персонал: 58, от които 50 са водачи.
Основни видове товари: напитки, пластмасови тръби, бетон, дървесина, камък, подправки.
Време на задържане (камиони): 8 – 10 години.
Големи клиенти: Herrljunga Cider, Pipelife, Kryddhuset и други.
Пръв камион Volvo FH: купен през 1993 г. Продаден през 2006 г.
Сертификат за пътна безопасност: от 2015 г.

Related News

По-леки товарни автомобили за по-голям полезен товар

Arclid Transport работи на пазар със силна конкуренция и трябваше да увеличи товароносимостта и да повиши производителността. Чрез инвестиране в специфични транспортни решения, комбинирано с обучение на водачите, мениджърът на автопарка Питър Конуей ...

ИТ подходът

Изключително важно е да знаете къде са товарните ви автомобили като местоположение в „реално време“ и какво точно превозват. Това успя да постигне Бен ван Льовен от Frigolanda....

Страхотни доставки

Преди двадесет години Марк Клеър купува фирма за дистрибуция на мляко и започва бизнеса си само с един товарен автомобил. Днес компанията му се счита за един от първостепенните доставчици на замразени стоки и стоки, изискващи контролирана ...