Електромобилността е лесна. Електрическите товарни автомобили са тук.

Пазарът проявява огромен интерес към електромобилите и е любопитен да разбере повече за възможностите на тази нова електрифицирана технология и практическото й използване в ежедневните дейности. Преходът към електромобилност ще направи транспортирането на товари по-тихо, по-чисто и по-устойчиво. Преминаването към общество, използващо нов, по-устойчив транспорт, включва ново обсъждане, както и нови възможности.
Електрически товарни автомобили

Плавен преход с Volvo Trucks

Volvo Trucks иска да улесни прехода към електромобилността. Подходът е холистичен, като предлага решения на базата на индивидуалните потребности на всеки клиент, като цикли на шофиране, товарен капацитет, максимален пробег, обхват и други параметри. Винаги с цел да се предложат на клиентите голям максимален пробег и производителност. Като вземаме предвид цялостната картина, ние предлагаме правилния микс от продукти и услуги за оптимизиране на ежедневните дейности. И всичко това е подкрепено от сигурността на глобална дилърска мрежа.

Преминаване към електроенергия

Защо електромобилност?

По-тихи градове
Шумът означава напрежение както за хората, така и за околната среда. Електрическите товарни автомобили дават възможност за значително по-ниски нива на шума и на замърсяването, свързано с шума. 

По-чист въздух в града
Електромобилността е важна част от амбицията на Volvo Trucks за реализиране на нашата визия за нулеви емисии и ние работим заедно с градове от цял свят, които активно се стремят да подобрят качеството на въздуха.

По-добра организация на потока на трафика
По-тихите товарни автомобили могат да дадат възможност за изпълняване на обширна гама от задачи в извънпиковите часове, например рано сутрин, късно вечер и дори през нощта. Това намалява натоварването на пътищата през часовете на най-интензивен трафик.

По-добри работни дни
Електромобилите улесняват живота на водачите. По-тихото движение заедно с нулевите емисии на отработени газове са базата за значително подобряване на работната среда както в автомобила, така и извън него. И тъй като електрическият товарен автомобил осигурява пълна мощност и въртящ момент от спряло положение, както и значително намаление на вибрациите, предизвикани от силовата линия, това води и до приятни впечатления от шофирането.

Електромобилност, Клаес Нилсон, Volvo Trucks

Ние сме изключително горди с представянето на първия от гамата товарни автомобили Volvo, задвижвани изцяло с електричество и готови за обичайния трафик. С този модел ние даваме възможност на градовете, които се стремят към устойчиво урбанистично развитие, да се възползват от предимствата на транспорта с електрифицирани товарни автомобили.

Клаес Нилсон

Президент на Volvo Trucks

Факти за електромобилността

Факти за Volvo FL Electric

  • Товарен автомобил, задвижван изцяло с електричество, за дистрибуция, сметосъбиране и други приложения в градски условия, БТА 16 тона.
  • Силова линия: електромотор 185 кВт, максимална мощност/постоянна изходна мощност 130 кВт, двускоростна трансмисия, карданен вал, заден мост. Максимален въртящ момент на електромотора 425 Нм. Максимален въртящ момент на задния мост 20 кНм.
  • Съхранение на енергията: 2–6 литиево-йонни батерии, общо 100–300 кВтч.
  • Обхват: До 300 км.
  • Зареждане: Зареждане с променлив ток от електрическата мрежа (22 кВт) или бързо зареждане с постоянен ток чрез CCS/Combo2 за до 150 кВт.
  • Време за зареждане: От изтощени до напълно заредени батерии: бързо зареждане: 1–2 часа (зареждане с постоянен ток), нощно зареждане до 10 часа (зареждане с променлив ток) с максимален капацитет на батерията до 300 кВтч.
  • Първите два товарни автомобила Volvo FL Electric ще работят в компанията да сметосъбиране и рециклиране Renova и във фирмата за превози TGM.
  • В рамките на проекта Off Peak City Distribution (Градска дистрибуция извън пиковите часове) бе извършено проучване на ефектите от превоза на стоки през нощта в централен Стокхолм. Чрез избягване на трафика в час-пик товарните автомобили бяха в състояние да свършат работата си за една трета от времето, необходимо при дневните курсове.

Свързани статии