25 иновации във Volvo FH

Volvo FH променя бъдещето от самото начало. Той промени играта през 1993 г. и продължава да е начало на нещо наистина ново в областта на комфорта на водача, безопасността, ефективността и адаптивността към работата. Ето 25 от иновациите и характеристиките, които изведоха Volvo FH до върха.
Товарен автомобил Volvo FH LNG

25: Volvo FH LNG (2017 г.)
Volvo Trucks винаги търси нови начини за повишаване на ефективността и за намиране на устойчиви решения. Volvo FH LNG беше представен през 2017 г. Тежкотоварен автомобил, който работи с втечнен природен газ или с биогаз. Товарните автомобили могат да намалят емисиите на CO2 с 20 до 100 процента. Това дава възможност за допълнително намаляване на влиянието върху климата, оказвано от тежкотоварните регионални превози и превози на дълги разстояния.
 

Volvo FH пробва превоз на тежък товар


24: I-Shift с предавки за бавен ход (2016 г.)

С новите ниски предавки Volvo FH е способен да потегли дори при по-тежки товари и неравна пътна повърхност, което дава възможност на водача да приема повече задания. А на връщане, когато се движи празен, винаги може да намери подходящата предавка, която намалява разхода на гориво.

Volvo FH с повдигнат мост


23: Повдигане на тандемен мост (2015 г.)

Задвижващите мостове създават съпротивление от триене и съпротивление при търкаляне, което увеличава количеството гориво, което изразходвате. Чрез изключване и повдигане на моста, когато не е необходим, разходът на гориво може да бъде намален с до 4 процента при обратен курс с един повдигнат мост. Това е идеално за водачите, които се движат с тежък товар в едната посока и с без товар в другата.

Volvo FH с два съединителя


22: I-Shift с два съединителя (2014 г.)

С I-shift с два съединителя, Volvo FH получи трансмисия с технология, използвана при състезателните автомобили. Това дава възможност за още по-плавно шофиране, особено по наклон.

Водач, който управлява Volvo FH


21: Volvo Dynamic Steering (2013 г.)
Volvo Dynamic Steering създава на водача ново усещане. Благодарение на определянето на намеренията на водача 2000 пъти в секунда и компенсирането на терена и вятъра, управлението изисква много по-малко усилия. Това намалява напрежението в гърба и врата на водача. При високи скорости Volvo Dynamic Steering поддържа водачите стабилни и без отклонения от курса. А при бавно и внимателно маневриране осигурява голяма сила за кормилното управление, без значение какъв е товарът.

Volvo FH от IV поколение


20: IV поколение (2012 г.)

През 2012 г. на бял свят се появи новият Volvo FH. Този път с още повече функции в помощ на водача. Пространството на кабината беше увеличено с един кубически метър, а прозорците станаха още по-големи, за да се подобри видимостта. Управлението също беше подобрено благодарение на усъвършенстваното шаси.

Интериор на Volvo FH


19: I-Park Cool (2012)

Volvo FH е пълноценно работно пространство. И жизнено също. Добрият нощен сън е важен за пътната безопасност, а с вграденото решение за климата в кабината – I-Park Cool, товарните автомобили Volvo задават нов стандарт за поддържане на подходящата температура – дори през нощта.

Volvo FН по планински терен


18: I-See (2012 г.)
Благодарение на софтуера I-See, Volvo FH използва познанията за пропътуваните пътища. Софтуерът използва знанията, за да увеличи икономията на гориво чрез интелигентен круиз контрол при всяко качване и спускане.

Volvo FH демонстрира действието на предупреждението за сблъсък


17: Предупреждение за сблъсък с аварийна спирачка (2012 г.)

Volvo FH осигурява безопасност за водачите още от 1993 г. През 2012 г. Volvo Trucks въведе предупреждение за сблъсък с аварийна спирачка. Това е функция за активна безопасност, която комбинира радар и камера, за да идентифицира автомобилите пред товарния автомобил.

Volvo FH от III поколение


16: FH III поколение (2008 г.)

През 2008 г. Volvo FH претърпя голямо надграждане. Вътрешният дизайн на кабината беше изцяло обновен, като задава нов стандарт за комфорта на водача. Предницата също получи нов разпознаваем външен вид с нова решетка, сенник и предни светлини.

Арматурно табло, което показва DAS (Поддръжка на бдителността на водача)


15: Поддръжка на бдителността на водача (2008 г.)

Товарните автомобили Volvo поддържат безопасността по пътищата. През 2008 г. беше въведена функцията Поддръжка на бдителността на водача. Системата детектира всички хаотични движения по пътя. Ако водачът показва симптоми на умора, системата изпраща звуково предупреждение и визуален сигнал.

Бутон за система за поддръжка на движението в пътна лента


14: Система за поддръжка на движението в пътна лента (2007 г.)

За да се поддържа безопасността на водача, системата за поддръжка на движението в пътната лента проследява пътната маркировка с камера и предупреждава водача при непреднамерено пресичане на лентовата маркировка.

 

Volvo FН по планински терен


13: Моторна спирачка Volvo+ (2006 г.)

Когато Volvo FH направи своя дебют през 1993 г., моторната спирачка Volvo вече съществуваше. През 2006 г. беше извършено надграждане на системата, с което спирачната сила се увеличи с до 25 процента. Това намалява усилията при спускане по наклон и натоварването на колесните спирачки.

Volvo FH от II поколение


12: FH II поколение (2001 г.)

С второто поколение Volvo FH беше зададен нов стандарт. Товарният автомобил, който вече беше постигнал успех, получи още повече характеристики, които правят работното място още по-добро за водачите и по-доходно за бизнеса. Изцяло новата кабина имаше още по-добра аеродинамика. 

Илюстрация на Volvo FH ESP


11: Електронна програма за стабилност (2001 г.)

През 2001 г. Volvo Trucks представи първата в света програма за стабилност, която управлява както товарни автомобили, така и композиции с влекачи. В рискови ситуации електронната програма за стабилност се задейства незабавно, като намалява мощността на двигателя и задейства поотделно спирачките на всяко колело на товарния автомобил и на ремаркето.

Тестване за безопасност на Volvo FН


10: Кабина, която поглъща енергия (2001 г.)
Volvo Trucks винаги намира нови начини за повишаване на безопасността. В случай на удар кабината, която поглъща енергия, я прехвърля назад, като запазва жизнено пространство за оцеляване във вътрешността.

Volvo I-shift


9: I-shift (2001 г.)

През 2001 г. Volvo FH се сдоби със скоростната кутия I-Shift. Революция при трансмисиите. Това беше трансмисионна система, създадена ексклузивно за автоматична смяна на скоростите, нещо, което никой не беше правил преди при товарните автомобили. Тя даде на Volvo FH голямо предимство – като позволи на водача да се съсредоточи върху пътното движение, като същевременно получи оптимални характеристики за превози на дълги разстояния.

 

Дискова спирачка


8: Дискова спирачка със спирачна система с електронно управление (1999 г.)

Отличната ефективност е важна за всички части на товарния автомобил. Благодарение на дисковата спирачка с EBS, Volvo FH получи през 1999 г. първокласна реакция, като същевременно осигури достъп до още повече бъдещи характеристики.

Тестване за безопасност на Volvo


7: Система за абсорбиране на енергията при челен удар (1996 г.)
Безопасността е важна не само за хората вътре в товарния автомобил. В случай на челен удар с лек автомобил конструкцията на Volvo FH е направена така, че да поема част от силата, като отскача назад. Volvo Trucks внедри тази функция дълго преди да стане задължителна.

Тестване за безопасност на въздушна възглавница


6: Въздушна възглавница (1995 г.)

Като първи световен производител на тежкотоварни автомобили, Volvo въведе въздушната възглавница за водача през 1995 г.

Двигател D12


5: Двигател D12A (1993 г.)

С двигателя D12A Volvo FH получи страхотен начален старт. Новият двигател има невероятни характеристики. Той има един разпръсквач на цилиндър, високо разположен разпределителен вал и четири клапана на цилиндър. Когато водачите го тестваха, двигателят беше едно от нещата, които наистина изпъкваха на преден план.

Volvo FH при спускане по наклон в гора


4: Моторна спирачка Volvo (1993 г.)

Моторната спирачка Volvo осигури на Volvo FH голяма спирачна сила още от самото начало. Намалява усилието върху колесните спирачки – и дава възможност за по-висока средна скорост по хълмист терен с повишена безопасност.

Тестване на модел Volvo FH за аеродинамичност


3: Аеродинамика (1993 г.)

Volvo FH премина през разширено тестване във въздушни тунели, като никой товарен автомобил преди него, за да се осигури оптимална аеродинамика. Това осигури по-добри характеристики и по-малък разход на гориво.

Интериор на Volvo FH


2: Кабина (1993 г.)

Едно от големите предимства на Volvo FH при пускането му на пазара беше фактът, че в центъра на всичко в него стои водачът. Кабината беше проектирана след безбройни тестове с реални водачи. Всяко решение беше взето при отчитане на техните потребности. В резултат се получи кабина, която наистина впечатли пазара. Volvo FH не беше просто работно място на водача – това беше и място за живеене.

Два Volvo FH


1: Шаси (1993 )

При създаването си товарният автомобил Volvo FH беше част от по-обширен план на Volvo Trucks. Едно от нещата, които направиха Volvo FH толкова великолепен още от началото, беше новото шаси. То беше създадено като основата, която всички други инженери можеха да надграждат. От своя страна то създаде стабилност и креативност – и също постави основата на бъдещи успешни линии товарни автомобили.

Свързани статии

Какви предимства могат да получат водачите от Volvo Dynamic Steering

Перфектна стабилност при високи скорости, пълен контрол при ниски скорости и драстично намаляване на напрежението в мускулите и ставите. Тъй като новаторската система Volvo Dynamic Steering (VDS) беше пусната през 2013 г., тя промени основно ...

Как I-Shift с два съединителя помага на италианската транспортна фирма Sartori да пести гориво по трудните планински пътища

В хълмистите северни области на Италия семейната транспортна компания Sartori Trasporti се нуждае от автомобили, които комбинират висока ефективност с нисък разход на гориво. Те са намерили перфектното решение – Volvo FH с I-Shift с два съединителя....

С предавки за бавен ход през ледени гори

Заледени, тесни, стръмни пътища и общо тегло 76 тона. Превозът на дървен материал през финландските гори е трудна задача и за водачите, и за автомобилите. Но с I-Shift с предавки за бавен ход от Volvo, Саку Симпанен и неговия екип могат да се справят ...