Екопредприятие

В изолираната провинция Кунео италианският производител на храни за домашни любимци Monge & C Spa е създал международен бизнес на базата на икономика с екоцикъл. Товарните автомобили играят важна роля, като дават възможност за доставки до 8000 клиенти в Италия.

От основната си база в селскостопански район на Италия, Monge & C Spa експортира храна за домашни любимци до 82 държави.

Слънчев следобед в помещенията на Monge Group, разположени в околностите на селцето Монастероло ди Савилиано. Импозантните фабрики, които доминират в областта, са сред най-големите и най-усъвършенстваните в Европа производители на висококачествена храна за домашни любимци, като в тях е създадена затворена система благодарение на интегрираната верига на производство. Компанията си прави всичко сама – от събирането на пресни суровини, през производството на тяхна собствена храна и консервни кутии, до опаковката и дистрибуцията в Италия. Соларните панели, поставени на покрива на всеки обект, са един от множеството признаци, че става дума за компания, която се стреми към максималното възможно опазване на околната среда.

 

Фамилията Monge

Доменико Монге (отляво) с баща си Балдасаре и дъщеря си Кристиана. „Баща ми е основал тази компания и аз работя в нея цял живот. За мен няма разлика между компанията и семейството.“

Консервна линия

Компанията произвежда 1 500 000 кутии с храна за домашни любимци, всеки ден, като работи на три смени, без почивен ден.

„Грижата за околната среда е вградена в самия характер на нашия бизнес, тъй като ние рециклираме странични продукти от кланиците и ги превръщаме в нови продукти“, обяснява управляващият директор на семейната компания Доменико Монге.

Историята на Monge Group започва точно на това място през далечната 1963 г., когато бащата на Доменико, Балдасаре Монге създава птицеферма за пилета. Семейството има куче, което страда от хранителни разстройства, и ветеринарният лекар им дава съвет да го хранят с пилешко месо. 

„Бях малък, но си спомням как баща ми започна да приготвя храна за домашни любимци в кухнята на мама, като вареше малки бурканчета в тенджерата под налягане. Тогава му стана ясно, че има пазар за такива продукти и малко по малко разширихме бизнеса“, спомня си Доменико Монге.

Хранене на кучета

Доменико и семейството му имат две кучета. Храната за домашни любимци, която произвеждат, е в гамата от базово хранене до продукти за животни със заболявания или специални задачи, например за полицейски кучета.

В продължение на много години птицевъдството остава основен бизнес, но когато Доменико и сестрите му стават на възраст, те решават да развият производството на храна за домашни любимци. Това се оказва изключително успешна стратегия. В продължение на много години бизнесът преуспява, като понякога печалбите се удвояват в сравнение с предходната година. Понастоящем Monge Group е третият по големина производител на храна за домашни любимци в Италия, като продуктите им се изнасят в 82 държави. Въпреки че за тях сега работят 270 човека, това си остава семейна компания, движена от идеите на своя основател.

„Още от самото начало баща ми предаваше своите ценности на нас, децата, и на всички наши служители. Опазването на околната среда е част от неговата етика и ние работим непрекъснато за намаляване на използването на енергия. Посредством мерки за пестене на енергия, като използване на соларни панели, намаляване на потреблението на вода и производство на консервни кутии с по-тънки стени, ние намаляваме разхода на енергия с 50 на сто“, казва Доменико Монге и добавя:

„Силното качество на нашата компания е интегрираната верига на производство. Логистиката ни е тясно свързана с производствения график и това увеличава ефективността ни, намалява разходите и осигурява по-добро обслужване на нашите клиенти. Това е изключително важно за нас, тъй като се намираме далече от пазарите, където се продават завършените продукти.“

Грижата за околната среда е вградена в самия характер на нашия бизнес.

Доменико Монге

Управляващ директор на Monge & C Spa

Покривът на фабриката на Monge & C Spa.

Посредством мерки за пестене на енергия, като използване на соларни панели, намаляване на потреблението на вода и производство на консервни кутии с по-тънки стени, Monge & C Spa намалява разхода на енергия с 50 на сто.

Балдасаре Монге.

Балдасаре Монге създава птицеферма за пилета през далечната 1963 г. Когато кучето му получава хранително разстройство, това в крайна сметка го довежда до производството и на храни за домашни любимци.

Тъй като обектите на групата Monge са разположени в зона, която често е наричана „остров Кунео“ поради лошото състояние на пътищата и връзките с основните пътища в Италия, използването на тяхна собствена логистика е било изключително важно за тях още от самото начало. Компанията притежава фирмата Monge Logistica, разполагаща с 48 автомобила, 40 от които са Volvo. Автомобилите товарят всеки ден пресни суровини и ги доставят във фабриките, но освен това превозват стоки до транзитните точки или до центровете на клиентите от италианския пазар. Това отговаря на 30 процента от общите продажби на Групата. Висококачествените автомобили с висока горивна ефективност са изключително важни поради трудните пътни условия в Кунео, за където са характерни тесните пътища и планинският пейзаж.

„Купихме първите си товарни автомобили Volvo в началото на осемдесетте години – два Volvo F720, които самият аз карах. Избрахме Volvo поради високото им качество и сме много доволни от ефективността на товарните автомобили. Volvo вече е част от нашата традиция“, казва Доменико Монге.

Доменико Монге.

Когато Доменико, синът на Балдасаре, поема семейния бизнес, той решава да развие и разшири производството на храна за домашни любимци, което бързо измества птицевъдството и става основен бизнес на компанията.

Въпреки че Monge Group са доволни от товарните си автомобили, те винаги се стремят да подобрят ефективността си по отношение на околната среда. Понастоящем Доменико планира да закупи товарни автомобили с LNG от Volvo и обяснява, че това отговаря на желанието му да проучва нови решения, което е част от ДНК-то на семейната компания:

Проучванията и развитието винаги са играли голяма роля в нашия успех. Използването на задвижвани с газово гориво автомобили не само ще помогне много за опазване на околната среда. То ще бъде от полза и за нашата компания поради намаляването на преките и непреките разходи, тъй като със сигурност ще се въведат мерки за намаляване на разходите за гориво. Освен това ще ни помогне да победим в борбата с кражбите на дизелово гориво, тъй като LNG не може да се прехвърля“, казва той.

Monge Group обмисля също така възможности за подобряване на аеродинамичните характеристики на автомобилите си посредством различни решения, както и за обучаване на водачите как да намалят разхода на гориво. Компанията е изготвила свой собствен документ относно корпоративната социална отговорност (CSR), важни елементи от който са грижата за околната среда и етичния кодекс за поведение. Всеки път, когато компанията наема нов служител, той преминава обучение по кодекса CSR. Два пъти годишно Monge Group организира обучение, за да се увери, че принципите на добро поведение са стигнали до техните служители, клиенти и доставчици. 

Използването на задвижвани с газово гориво автомобили не само ще помогне много за опазване на околната среда. То ще бъде от полза и за нашата компания, тъй като ще намали преките и непреките разходи.

Доменико Монге

Управляващ директор на Monge & C Spa

Доменико Монге с един от водачите на товарни автомобили.

„Фокусираме се силно върху поведението на нашите водачи на товарни автомобили, тъй като те ни представляват пред нашите клиенти, те създават нашия имидж на пазара“, казва Доменико Монге.

„Документът CSR представлява един от основните блокове на нашата компания. Фокусираме се силно върху поведението на нашите водачи на товарни автомобили, тъй като те ни представляват пред нашите клиенти, те създават нашия имидж на пазара. Освен това те работят конкретно с магазините за продажба на дребно, тъй като доставят продуктите“, казва Доменико.

Той вярва, че духът на общност и мотивацията за придобиване на нови умения и повече професионализъм са спомогнали за усиления динамичен растеж на неговата компания. Понастоящем производственият капацитет е почти изцяло запълнен със 70 000 тона произвеждани храни годишно. През 2018 г. обаче Monge Group ще открие нова фабрика с капацитет 150 000 тона годишно. 

„Историята на тази компания е фантастична и ние сме много щастливи от резултатите. Надявам се, че ще продължим да се развиваме по този начин“, казва той. 

 

Шофиране през Кунео.

Висококачествените автомобили с висока горивна ефективност са изключително важни за Monge & C Spa поради трудните пътни условия в Кунео, където има тесни пътища и планини.

Транспортна среда:

Monge & C Spa

Основана през: 1963 г.
Главен изпълнителен директор: Балдасаре Монге.
Управляващ директор: Доменико Монге.
Пазарен дял в Италия: 9,1 процента.
Глобално покритие: Продуктите на Monge се изнасят в 82 различни държави.
Оборот: 157 милиона евро (2016 г).
Брой служители: 270.
Брой кутии с храна за домашни любимци, произвеждани ежедневно: 1 500 000.
Годишен производствен капацитет за кутии с храна за домашни любимци: 127 000 тона през 2017 г., очаква се да нарасне до 200 000 тона през 2018 г.
Автопарк: 48 товарни автомобила, от които 40 Volvo Trucks.
Период на задържане (използване преди продажба): Шест години.
Икономия на CO₂ благодарение на използването на соларни панели: 1059 тона CO₂/година.
Годишно количество електроенергия в кВт, произвеждана с високоефективна когенерация: 3 500 000 кВт.

Свързано съдържание

Related News

По-леки товарни автомобили за по-голям полезен товар

Arclid Transport работи на пазар със силна конкуренция и трябваше да увеличи товароносимостта и да повиши производителността. Чрез инвестиране в специфични транспортни решения, комбинирано с обучение на водачите, мениджърът на автопарка Питър Конуей ...

ИТ подходът

Изключително важно е да знаете къде са товарните ви автомобили като местоположение в „реално време“ и какво точно превозват. Това успя да постигне Бен ван Льовен от Frigolanda....

Страхотни доставки

Преди двадесет години Марк Клеър купува фирма за дистрибуция на мляко и започва бизнеса си само с един товарен автомобил. Днес компанията му се счита за един от първостепенните доставчици на замразени стоки и стоки, изискващи контролирана ...

Филтриране на статиите

5 true 5