Седалището на Transnugon е в незабележителна с нищо индустриална зона малко извън Валенсия на източния бряг на Испания. Дискретен знак върху оградата посреща посетителите, а рано сутринта товарните автомобили са паркирани разпръснато в големия асфалтов двор. Офисът се намира в няколко подобни на бараки сгради, а наблизо има автомивка и малък сервиз.
Всъщност почти нищо наоколо не подсказва, че Transnugon е бързоразрастваща се транспортна фирма с големи амбиции. Само за две години и половина малката семейна фирма с няколко клиенти и около 50 автомобила се е сдобила с модерен автопарк с 250 товарни автомобила. И броят им се увеличава всеки ден.
„Причината за толкова големия ни растеж е, че се осмелихме да поемем рискове и че сме гъвкави. Ние никога не казваме „не“. Ако някой клиент поиска нов камион, ние го купуваме без да мислим много за бъдещето. Тъй като имаме голям капацитет, винаги можем да изпълним желанията на нашите клиенти. А ако някой клиент поиска да направим утре 25 доставки до Мадрид, ще го направим“, казва Пабло Бордилс Монтеро, управляващ директор и един от тримата собственици.
Повечето от клиентите им работят в сектора на хранително-вкусовата промишленост и Transnugon извършва дистрибуция на замразени, пресни и сухи храни до магазини и супермаркети, главно в региона около Валенсия, но също и в други части на Испания.
„Движим се по едни и същи маршрути всеки ден и предлагаме на клиентите си обслужване 24 часа на ден, всеки ден от седмицата, през цялата година. Тъй като работим с храни, изключително важно е нашите автомобили да са в добро състояние и да пристигаме навреме“, казва Пабло Бордилс Монтеро.
Преди да започне работа в Transugon преди три години, Пабло е бил един от техните клиенти. Семейството на съпругата му има фирма, която доставя минерална вода на една от най-големите търговски вериги за храни в Испания, и Transnugon е бил превозвачът им. Когато собствениците на Transnugon се сблъскали с трудности при поддържането на желания темп на растеж на фирмата, те се обърнали към Пабло и му предложили възможността да поеме ръководството. „Имах добри взаимоотношения с Transnugon, но не знаех много за това как работи логистиката. В крайна сметка купих една трета от компанията и станах неин акционер.“
Понастоящем Пабло Бордилс Монтеро е собственик на компанията заедно с двамата братя Хорхе Нунес Гонзалес и Хосе Мария Нунес Гонзалес, чиито баща Хосе Мария Нунес Ромеро е основал Transnugon в края на 90-те години. „Не сме роднини, но се чувстваме като едно семейство. Всички знаем какво трябва да правим, всички работим и печелим еднакво. Доброто сработване помежду ни беше необходимо условие, за да стигнем там, където сме днес.“
Когато Пабло се присъединява към фирмата, започва период на голяма промяна. За кратко време той заменя всички стари товарни автомобили с нови. „Благодарение на модерните автомобили можем да предложим на клиентите си по-добро обслужване – това ни осигурява повече курсове и възможност да купуваме още камиони.“
Движи ме желанието да опитвам нови неща и непрекъснато да правя усъвършенствания.
Transnugon тества първите си товарни автомобили, задвижвани с газ, едновременно със замяната на стария автопарк. Тестовете дават добри резултати и водят до една от най-значимите инвестиции на компанията – закупуването на 30 товарни автомобила, задвижвани с газ, и на собствена газостанция.
„Движи ме желанието да опитвам нови неща и непрекъснато да правя усъвършенствания. Освен това лесно се отегчавам, това ме кара да продължа да планирам и да се движа напред. Нашата газостанция е пример за това. Идеята за нея ми дойде една нощ, когато сърфирах в Интернет. Всичко е в любопитството“, казва Пабло Бордилс Монтеро.
Инвестицията в товарни автомобили, задвижвани с газ, беше направена по чисто икономически съображения. По това време цената на дизеловото гориво беше висока, а газът беше много по-евтин. Собствената им газостанция е рентабилна инвестиция. Въпреки че цените на дизеловото гориво паднаха, газът все още е с 35 процента по-евтин за Transnugon. Благодарение на закупуването на големи обеми те получават много по-добра цена, отколкото ако зареждат товарните автомобили някъде другаде. Освен това така пестят много време.
Понастоящем Transnugon има 58 товарни автомобила, задвижвани с газ, което представлява повече от една четвърт от целия им автопарк. И въпреки че зад инвестицията в товарни автомобили, задвижвани с газ, стоят финансови подбуди, Пабло вижда много други предимства в предлагането на по-екологичен транспорт на клиентите.
„Нашите клиенти оценяват високо камионите на газ и те им дават допълнително предимство, което могат да използват в маркетинговите си комуникации. Проблемите със замърсяването на градовете ще доведат в бъдеще до по-строги ограничения и повече фирми ще искат транспортът да се извършва с камиони на газ“, казва Пабло.
Volvo FH LNG е първият товарен автомобил, задвижван с газ, който има същата производителност и управляемост като дизелов товарен автомобил.
Бъдещата цел на Пабло е да има автопарк изцяло от автомобили, задвижвани с газ. И след тестване на Volvo FH LNG в продължение на няколко седмици тази мечта се превръща във възможна реалност. „Volvo FH LNG е първият товарен автомобил, задвижван с газ, който има същата производителност и управляемост като дизелов товарен автомобил. Справя се добре както с курс до Мадрид и обратно, така и с превозите на къси разстояния.“
Понастоящем Transnugon планира да увеличи автопарка си с няколко автомобила Volvo FH LNG. Товарният автомобил може да се използва за всички видове транспорт, а в допълнение, ниският разход на гориво е голямо предимство. Маржовете за транспортните фирми в Испания са малки и за компанията на Пабло е важен всеки процент.
„Разходът на гориво при Volvo FH LNG е седем до осем процента по-нисък отколкото при другите камиони на газ. А в сравнение с подобни дизелови камиони разликата е 15 процента“, казва той. В Transnugon смятат, че фокусирането върху товарните автомобили, задвижвани с газ, създава разликата между тях и конкурентите им, а Пабло е убеден, че компанията ще продължи да се разраства.
„Когато започвахме, казвахме, че ще имаме 100 камиона, а сега имаме 250. Когато си мисля за това къде сме днес и за всички възможности, които имаме, не виждам никакви ограничения. Ако можем да привлечем добър персонал и нови партньори, мисля, че можем да се превърнем в най-големия дистрибутор в Испания.“
Основана през: 1998
Tранспорт: Основно регионален транспорт за различни фирми от хранително-вкусовата промишленост
Управляващ директор: Пабло Бордилс Монтеро
Собственици: Пабло Бордилс Монтеро, Хорхе Нунес Гонзалес и Хосе Мария Нунес Гонзалес
Оборот 2016 г.: 12 милиона евро
Очакван оборот 2017 г.: 22 милиона евро
Брой служители: Приблиз. 288
Автопарк: Приблиз. 250 товарни автомобила, от които 34 са Volvo, а 58 – задвижвани с газ
Период на задържане (използване преди продажба): Три – пет години