TRUCKS

Какви предимства могат да получат водачите от Volvo Dynamic Steering

Перфектна стабилност при високи скорости, пълен контрол при ниски скорости и драстично намаляване на напрежението в мускулите и ставите. Тъй като новаторската система Volvo Dynamic Steering (VDS) беше пусната през 2013 г., тя промени основно поведението при шофиране на много хора.
VDS в товарния автомобил.
Чруз улесняване на кормилното управление Volvo Dynamic Steering (VDS) може да понижи напрежението в мускулите с 20 до 30 процента.

1. Кормилен прът
Модифициран, за да приеме новите компоненти.

2. Управляващ блок
Той събира и обработва информация за движението на товарния автомобил, например за скоростта. След това изпраща сигнали към електродвигателя, който коригира силата върху кормилното управление, която водачът усеща.

3. Хидравлична кормилна система
Електродвигателят усуква торсионен прът в хидравличната кормилна система. Колкото повече се усуква торсионният прът, толкова повече се отваря хидравличният клапан, който увеличава хидравличното подпомагане.

4. Електромотор
Мотор с електрическо управление, монтиран от горната страна на кормилната система, който работи заедно с нея. Двигателят се контролира 2 000 пъти в секунда, за да се хармонизира мощността на волана и за да се предоставя изходен въртящ момент 25 Нм.

5. Вътрешен сензор
Вътрешният сензор се намира вътре в електромотора и е предназначен да измерва ъгъла и прилагания от водача въртящ момент. Тези данни са необходими, за да се изчисли как системата може да създаде перфектната реакция.

6. Външни сензори
Действията на товарния автомобил се основават на информацията, която се събира от различните сензори, разположени на различни места в него. След това я комбинира, за да опише точните условия на околната среда.

Резултати и предимства

По-малко влияние на смущенията, предизвикани от повърхността на пътя
VDS компенсира автоматично неравностите по пътната повърхност и премахва вибрациите и неволното завъртане на волана.

По-леко кормилно управление
По време на шофиране с ниска скорост управлението е със 75 процента по-леко. Следователно водачите могат да се справят с острите завои, кръговите движения и други трудни маневри по много по-безопасен и спокоен начин.

Подобрена стабилност на посоката
При по-високи скорости товарният автомобил поддържа стабилността на посоката дори когато пътната повърхност е неравна, и помага на водача да уравновесява отклонението от посоката. Това е важен аспект на безопасността при движение по магистрала.

По-лесно движение на заден ход
Докато товарният автомобил е в движение, воланът се връща автоматично до положение право напред, когато водачът отслаби захвата си върху него. Тази функция действа също така и при движение на заден ход, което следователно се извършва много по-лесно.

По-малко напрежение на мускулите
VDS намалява напрежението на мускулите с 20 до 30 процента, а при някои маневри и до 70 процента*. Това дава възможност на водачите на товарни автомобили да избегнат повтарящи се травми и да удължат професионалната си кариера.

По-безопасно шофиране
Тъй като системата компенсира всички малки неравности на пътя, водачът може да се отпусне по-добре и така да се уморява по-малко. Това увеличава безопасността на пътя.

* Проучването, от което са взети тези цифри, е проведено от администрацията на VTI, Шведския национален изследователски институт по пътища и транспорт.