TRUCKS

Uptime Express в САЩ

Тейлър Уайт, вицепрезидент на AMX, има много причини да избере Volvo. Една от тях е новият Център за максимален пробег в Грийнсбъро, Северна Каролина, спестяващ на фирмата му време и пари.
Товарен автомобил на Alabama Motor Express
Семейната фирма Alabama Motor Express е основана през 80-те години само с няколко товарни автомобила. Днес нейният бизнес се е разраснал много, като тя има 310 служители и автопарк от 240 товарни автомобила.

Тейлър Уайт, вицепрезидент на AMX, има много причини да избере Volvo. Една от тях е новият Център за максимален пробег в Грийнсбъро, Северна Каролина, който спестява на фирмата му време и пари.

Семейната фирма Alabama Motor Express е основана през 80-те години само с няколко товарни автомобила. Днес бизнесът се е разраснал много и има 310 служители и автопарк от 240 товарни автомобила – 70 на сто са Volvo. 

„Занимавам се със фирмата цял живот, казва Тейлър Уайт, който споделя поста на вицепрезидент на Alabama Motor Express с брат си Колин Уайт, бяха времена, в които сме имали 100 процента машини Volvo, както и моменти, в които те са били 40 на сто. Но ако някой ме попита кой е най-надеждният камион, определено ще кажа: несъмнено Volvo.“

Тейлър Уайт казва, че освен качеството на марката сега има и допълнителна причина да избере Volvo: Новият Център за максимален пробег с площ 123 000 квадратни фута, разположен в централата на Volvo в Грийнсбъро, Северна Каролина, помага на AMX да пести време и пари, като повишава дори и степента на задържане на водачите.

Както във всеки голям автопарк, товарните автомобили на AMX получават понякога механични проблеми и Тейлър Уайт казва, че фирмата използва услугите, предоставяни от Центъра за максимален пробег. Случил се наскоро инцидент му напомня колко много разчита той на обслужването и колко важна роля играе то в работата на AMX.

Един от водачите изпълнявал дълъг курс, когато товарният автомобил сигнализирал за проблем с трансмисията, като изпратил незабавно имейл до AMX и задействал откриване на казус в Центъра за максимален пробег. Служителят на Volvo Action Service открил местоположението му и се обадил на най-близкия дилър за нужната част; тя обаче не била в наличност и получаването й щяло да отнеме една седмица. Служителят направил нов опит и намерил дилър на 10 мили по-далече от първия, който имал тази част на склад. След няколко часа водачът бил отново на път.

„Спестихме пет дни престой. Благодарение на Центъра за максимален пробег, който взе това решение и намери друг магазин – разходите бяха минимални, а ползата – огромна“, казва Тейлър Уайт.

Преди няколко години един механичен проблем би принудил водача да стои на страничната линия с дни. Не само товарът щеше да закъснее, но и AMX щеше да има допълнителни разходи за хотелска стая, ремонти и загуба на други товари.

Ако някой ме попита кой е най-надеждният камион, определено ще кажа: несъмнено Volvo.

Освен това, когато престоите се увеличават, водачите търсят друга работа, за да издържат семействата си, но понастоящем текучеството на водачите в AMX е постоянно най-малко с десет процента под средното за бранша. 

„Не можеш да го подчертаеш достатъчно силно. Трудно е да измериш с число какъв проблем създава принудителният престой и колко е скъп“, казва Тейлър Уайт.

Volvo Trucks знае, че когато камионите не вървят, фирмата губи приходи. Затова служителите на Volvo Action Service в Центъра за максимален пробег са на разположение 24 часа на ден, седем дни в седмицата, 365 дни в годината. Всеки месец Центърът за максимален пробег обработва близо 20 000 случая. Това число продължава да расте, тъй като се предлагат все повече услуги. Месечно служителите обработват средно 18 000 входящи повиквания месечно и извършват приблизително 28 000 изходящи повиквания.

 

Дистанционната диагностика предупреждава водачите за текущите механични проблеми, а освен това им напомня за проверките от рутинната поддръжка. При аварии служителите на VAS пристъпват към действие, като получават информация за автопарка и определят точно географското местоположение на товарните автомобили и близостта им до дилърите. 

Новата технология е вълнуваща, казва Тейлър Уайт, като добавя, че според него детайлната комуникация между товарния автомобил и платформата на Volvo за дистанционна диагностика представлява важна стъпка за цялата автомобилна промишленост.

„Вие намалихте маржа за грешки. По този начин не се налага механикът, дилърът и нашият представител на Volvo да разчитат толкова много на това, което казва водачът. Те могат наистина да погледнат и да разберат какво се случва.“

Създаването на архив и актуализациите на работното състояние също са по-лесни благодарение на ASIST, уеб-базираната платформа на Volvo за комуникации, свързани с обслужването, в която се записва всеки инцидент, от момента, в който с товарния автомобил възникне проблем, до момента, в който той тръгне отново на път. 

„Без това би било трудно да се каже дали вършим добра работа или не. В платформата се записва всяка подробност и ако има отворени събития, можем да погледнем в нея. Няма камиони, които да седят без работа.“

Тъй като Volvo разширява услугите си, AMX също се разраства и Уайт очаква тази тенденция да продължи. Голям фактор за техния успех, казва той, е партньорството на AMX с Volvo Trucks. 

„Това, което правим, го правим добре и това е много важно. Получаваме съдействие и имаме продукти, които работят със скоростта, с която работим ние – така че сме много развълнувани“, казва Тейлър Уайт.

 

ЦЕНТЪР ЗА МАКСИМАЛЕН ПРОБЕГ НА VOLVO TRUCKS

Местоположение: Грийнсбъро, Северна Каролина.

Открит: 2014 г.

Служители: в Центъра работят 40 служители на Volvo Action Service. Служителите са на разположение 24 часа на ден, 7 дни в седмицата, 365 дни в годината. Екипът за максимален пробег включва също и инженери по надеждност на продуктите, които отговарят за диагностиката, като разработват инструменти за информация за обслужването и за дилърите, и гарантират справяне с проблемите. Освен това има персонал, който оказва съдействие на дилърите, както и специалисти по резервните части.

Случаи: Месечно служителите обработват средно 18 000 входящи повиквания месечно и извършват приблизително 28 000 изходящи повиквания. Повече от 13 000 от тях са свързани с телематиката или с поддръжката по график.

Безплатно: Центърът за максимален пробег оказва безплатно съдействие през първите две години за всеки товарен автомобил Volvo, закупен в Северна Америка.