TRUCKS

Умения на възможно най-високото ниво

Водачите с първокласни умения са важни. За шведската фирма за превози Jardlers Åkeri те са от жизнено важно значение.
Volvo FH на фирмата Jardlers Åkeri AB
Хайди Андерсон работи съвместно с Volvo Trucks за създаване на специализирана програма за тренировка на водачите.

Новият сребрист Volvo FH току-що е пристигнал в Jardlers Åkeri в град Лендесберг, централна Швеция. Чисто новият товарен автомобил блести на слънцето и Хенрик Карлзон, мениджърът на автопарка на фирмата, е доволен. 

„Това е вторият ни нов Volvo FH. Изглежда фантастично!“, казва той. 

Jardlers Åkeri е фирма с дълга история. Започнала е да работи още през 1931 г.  

Днес е една от няколкото шведски фирми, които доставят на Volvo Trucks компоненти за товарни автомобили. В нейния град, Линдесберг, се произвеждат оси за колела за товарните автомобили Volvo и Jardlers Åkeri ги превозва до завода в Гьотеборг. 

Трима от деветимата водачи на фирмата присъстват днес на предаването на товарния автомобил. Хенрик Карлзон казва, че това просто се смята за задължително. 

„Водачите трябва да получат подробно обучение относно всички нови функции в този камион. Ако нещо се случи, пестим както време, така и пари, ако водачът знае какво се е случило с камиона.“ 

Хенрик Сведберг, от дилъра Tage Rejmes i Örebro Lastvagnar AB на Volvo Trucks, и Ендрю Лоу, отговорникът за обучението на водачите във Volvo Trucks, също присъстват на предаването на автомобила. 

„Jardlers Åkeri е отличен пример за фирма за превози, която е избрала да инвестира в обучението на водачите си. Точно това е правилният подход. В крайна сметка водачите са тези, които могат да спестят наистина много пари, като използват функциите на товарния автомобил по правилния начин“, казва Ендрю Лоу. 

Ние желаем да се отплатим на нашите водачи, които отлично вършат работата си.

Обучението обаче е важно не само когато става дума да изучиш и разбереш нов товарен автомобил. 

От 10 септември 2009 г. всеки водач на товарен автомобил в ЕС трябва да има удостоверение за професионална компетентност на водача (CPC на водача). Водачите, които вече са имали съответно професионално свидетелство за правоуправление при влизането в сила на този нормативен акт, трябва да преминат 35-часово обучение, за да получат удостоверения. Всяка отделна държава – членка на ЕС може да реши кога трябва да бъде завършено това обучение. В Швеция срокът изтича на 10 септември 2016 г.  

„Провеждаме годишно по един обучителен курс за CPC за водачи. През 2016 г. всички водачи във фирмата за превози ще са завършили 35-часовото обучение“, казва Хенрик Карлзон.

Обучението за CPC за водачи е разделено на пет части, включващи ефективно шофиране, безопасен превоз, транспортна индустрия и законодателство, здраве, безопасно шофиране и ориентиране към клиента. В Jardlers Åkeri това обучение е организирано в тясно сътрудничество с дилъра Tage Rejmes i Örebro Lastvagnar AB на Volvo Trucks.

„Jardlers Åkeri проявява истинска активност, когато става дума за предоставяне на водачите на възможно най-доброто обучение, и ние съставихме заедно обучителен план, който включва всичките различни части на курса“, обяснява Хенрик Сведберг, лекторът по програмата за CPC за водачи. 

Съгласно законодателството отговорността за притежаване или придобиване на валидно CPC се носи от водача. 

В Jardlers Åkeri обаче са избрали да платят обучението за CPC на всички свои водачи.

„На първо място искаме да се отплатим на нашите водачи, които си вършат отлично работата. Второ, ние зависим изцяло от това уменията на водачите ни да са на възможно най-високото ниво“, казва Хенрик Карлзон. 

Производителят на товарни автомобили Volvo Trucks налага строги изисквания на всеки етап от производствения процес. За да превозва оси за колела до заводите на Volvo Group, Jardlers Åkeri трябва да притежава четири ISO сертификата в областта на околната среда, движението по пътищата, работната среда и качеството. 

Ние зависим изцяло от това уменията на водачите ни да са на възможно най-високото ниво.

„За да притежаваме тези сертификати, трябва например да обучаваме непрекъснато водачите си. Обучението е изключително важно за нас“, казва Хенрик Карлзон. 

Около новия товарен автомобил кипи бясна дейност. Ендрю Лоу и Хенрик Сведберг демонстрират къде се намират някои от новите функции в товарния автомобил и докато го правят, водачите ги обсипват с въпроси. 

Един от водачите е Анна-Лена Кристоферсон. Тя работи в Jardlers Åkeri от осем години.

„Когато си на пътя, ти е много по-лесно, ако знаеш как работят най-важните нови функции“, казва тя. 

Анна-Лена се настанява на седалката на водача и Ендрю Лоу й показва къде са разположени новите функции на индикаторното табло. 

„Новите функции са съвсем малко, но аз просто трябва сама да се запозная с тях“, казва тя с усмивка.

 

АВТОПАРКЪТ

Автомобили: Два Volvo FH16, развиващи 700 к.с. (2013 г.), два Volvo FH16 с изходна мощност 540 к.с. (2011 г.), два Volvo FH, развиващи 480 к.с. (2009 г.) и един Volvo FH с изходна мощност 500 к.с. (2011 г.).

Други приложения: Четирите товарни автомобила Volvo FH16 са оборудвани с Dynafleet. Двата нови товарни автомобила Volvo FH са оборудвани с пакета за активна безопасност ASAFE+ на Volvo Trucks, както и с адаптивен круиз контрол.

Разход на гориво: Двата нови товарни автомобила Volvo FH16 харчат около 4,4 литра на 10 км. Разходът на другите два Volvo FH16 е 4,7 литра на 10 км.