Тестовете на електрически камиони с горивна клетка като част от търговския трафик ще стартират през 2025 година с избрани клиенти в Северна Европа, като ще бъдат последвани от допълнителни камиони в повече страни през следващите години.
Електрическите камиони, задвижвани от водородна горивна клетка ще бъдат особено подходящи за дълги разстояния и тежки, енергоемки задачи. Те могат също да бъдат алтернатива за държави, в които възможностите за зареждане на батерии са ограничени.
“Вярвам, че пилотните тестове ще подчертаят потенциала на електрическите камиони с горивна клетка. Тези камиони ще се движат при тежък, суров климат и ни дават отлична възможност за шофиране с тежки товари до 65 тона,“ казва Джесика Сандстрьом, старши вицепрезидент глобален продуктов мениджмънт във Volvo Trucks.
Целта на пилотните тестове ще бъде да се разгледат всички различни аспекти при експлоатацията на камиона, включително работни компоненти, управление и цялостно впечатление на водача.
Горивната клетка генерира собствено електричество от водорода в камиона, вместо да има нужда от зареждане от външен източник. Единственият вторичен продукт, който се отделя е водна пара. Електрическите камиони Volvo ще използват две горивни клетки с капацитет да генерират 300 кВт мощност и ще имат време за зареждане под 15 минути.
Технологията горивна клетка е във все още ранен етап на развитие и въпреки многото ползи, остават и някои предизвикателства, не на последно място широкомащабно снабдяване с водород* и необходимост от изграждане на зарядна инфраструктура. За да се преодолее липсата на наличен водород при пилотните тестове, зареждането със зелен водород от възобновяеми източници ще се извършва в домашното депо.
“Очакваме доставките на зелен водород да се повишат значително през следващите няколко години, тъй като много индустрии ще зависят от него, за да намалят емисиите CO2. Камионите с горивна клетка ще бъдат важни за дългите и по-тежки превози само след няколко години”, казва Джесика Сандстрьом.
Горивните клетки ще бъдат доставяни от cellcentric – съвместното дружество между Volvo Group и Daimler Truck AG. Cellcentric ще построи едно от най-големите предприятия за производство на горивни клетки в Европа, специално разработени за товарни автомобили.
*Зелен въглерод се произвежда посредством използването на възобновяеми енергийни източници, като вятър, вода и слънце.
Връзка към изображения с висока разделителна способност.
Връзка към филм (1 мин)
За допълнителна информация, моля свържете се с:
Ина Игнатова
Маркетинг и връзки с обществеността, Volvo Trucks България
Email: ina.ignatova@volvo.com
Тел.: +359 882 401 611
Снимки и видеофилми за медиите, можете да намерите в медиа хъба на Volvo Trucks: https://media.volvogroup.com/dam
Volvo Trucks предоставя цялостни транспортни решения за взискателни професионални клиенти със своята пълна гама от средно- и тежкотоварни камиони. Подпомагането на клиентите се осъществява посредством глобална мрежа от дилърства, състояща се от 2,200 точки за сервизиране в близо 130 страни. Камионите Volvo се асемблират в 12 държави по света. През 2024 година са доставени общо близо 134,000 камиони Volvo. Volvo Trucks е част от Volvo Group, един от водещите световни производители на камиони, автобуси, строителна техника и двигатели за морско и индустриално приложение. Групата също осигурява цялостни решения за финансиране и обслужване. Работата на Volvo Trucks се базира на основни ценности за качество, безопасност и грижа за околната среда.