TRUCKS

Volvo Trucks ще започне клиентски тестове на камиони с горивна клетка през 2025 г.

Volvo Trucks провежда тестове на електрически камиони с горивна клетка, които отделят само водна пара и имат работен пробег, сравним с дизеловите камиони, от до 1.000 км. След няколко години предстои втора пилотна фаза, в която са предвидени клиентски тестове по публични пътища.
Volvo Trucks to begin customer testing of fuel cell trucks in 2025
При стартиране на пилотните тестове, зареждането със зелен водород от възобновяеми източници ще се извършва в домашното депо.

Тестовете на електрически камиони с горивна клетка като част от търговския трафик ще стартират през 2025 година с избрани клиенти в Северна Европа, като ще бъдат последвани от допълнителни камиони в повече страни през следващите години. 

Електрическите камиони, задвижвани от водородна горивна клетка ще бъдат особено подходящи за дълги разстояния и тежки, енергоемки задачи. Те могат също да бъдат алтернатива за държави, в които възможностите за зареждане на батерии са ограничени.

“Вярвам, че пилотните тестове ще подчертаят потенциала на електрическите камиони с горивна клетка. Тези камиони ще се движат при тежък, суров климат и ни дават отлична възможност за шофиране с тежки товари до 65 тона,“ казва Джесика Сандстрьом, старши вицепрезидент глобален продуктов мениджмънт във Volvo Trucks.

Целта на пилотните тестове ще бъде да се разгледат всички различни аспекти при експлоатацията на камиона, включително работни компоненти, управление и цялостно впечатление на водача.

Горивната клетка генерира собствено електричество от водорода в камиона, вместо да има нужда от зареждане от външен източник. Единственият вторичен продукт, който се отделя е водна пара. Електрическите камиони Volvo ще използват две горивни клетки с капацитет да генерират 300 кВт мощност и ще имат време за зареждане под 15 минути.

Технологията горивна клетка е във все още ранен етап на развитие и въпреки многото ползи, остават и някои предизвикателства, не на последно място широкомащабно снабдяване с водород* и необходимост от изграждане на зарядна инфраструктура. За да се преодолее липсата на наличен водород при пилотните тестове, зареждането със зелен водород от възобновяеми източници ще се извършва в домашното депо.

“Очакваме доставките на зелен водород да се повишат значително през следващите няколко години, тъй като много индустрии ще зависят от него, за да намалят емисиите CO2. Камионите с горивна клетка ще бъдат важни за дългите и по-тежки превози само след няколко години”, казва Джесика Сандстрьом. 

Горивните клетки ще бъдат доставяни от cellcentric – съвместното дружество между Volvo Group и Daimler Truck AG. Cellcentric ще построи едно от най-големите предприятия за производство на горивни клетки в Европа, специално разработени за товарни автомобили.

 

*Зелен въглерод се произвежда посредством използването на възобновяеми енергийни източници, като вятър, вода и слънце.

 

Връзка към изображения с висока разделителна способност.
Връзка към филм (1 мин)

За допълнителна информация се обръщайте към:

Ина Игнатова
имейл: ina.ignatova@volvo.com

Volvo Trucks доставя цялостни транспортни решения за взискателни професионални клиенти с пълната си гама от средно- и тежкотоварни камиони. Подпомагането на клиентите се осъществява чрез глобална дилърска мрежа, състояща се от 2 300 сервизни точки в 130 страни. Камионите Volvo се асемблират в 12 държави по света. През 2023 г. глобално са доставени приблизително 145 000 камиони Volvo. Volvo Trucks е част от Volvo Group, един от водещите световни производители на камиони, автобуси, строителни машини и морски и индустриални двигатели. Групата предоставя и цялостни решения за финансиране и обслужване. Дейността на Volvo Trucks се базира на основните ценности за качество, безопасност и грижа за околната среда.