Предоставяне на перфектен микс

Австралийският собственик на автопарк Крейг Фокс отдава успеха си в транспортната индустрия на две неща: превоз на платени товари и на разнообразна гама от стоки.

Товарен автомобил на Fox Transport

Fox Transport е базирана в австралийския град Порт Феър и се занимава с разнообразна гама от насипни стоки.

Крейг Фокс

Допреди шест години Крейг Фокс е бил рибар, когато купил фирма за превози с товарни автомобили.

Австралийският собственик на автопарк Крейг Фокс отдава успеха си в транспортната индустрия на две неща: превоз само на платени товари и на разнообразна гама от стоки.

Преди шест години Крейг Фокс не знае почти нищо за товарните автомобили.

„Бях рибар, но с въвеждането на квотите риболовът стана нерентабилен и трябваше да си потърся друга работа, така че купих бизнеса с камиони от баща си.“

На времето Fox Transport, базирана в град Порт Феъри в провинция Виктория в югозападна Австралия, е притежавала само три композиции от товарни автомобили и ремаркета. Крейг вижда някои нови възможности да разшири автопарка си и оттогава е добавил два самосвала за насипни товари, Tite-liner и цистерна за насипни химикали.

„Все още сме базирани в Порт Феъри – казва Крейг – но сега работим в целия щат Виктория. Типичен маршрут за B-double може да бъде да вземем товар от черен декоративен камък от сортировъчния завод до Мелбърн, да натоварим торове и да ги превозим до град Милдура, да вземем товар от зърно или гипс и да го превозим обратно до Джипсланд или до началната ни база. При такова пътуване шофьорът ще прекара три дни на път.“

Крейг внимава да не остане зависим от един-единствен тип товари и ги диверсифицира, колкото се може повече.

„Зърно, варовик, пясък, камък, торове, общи товари – превозваме всичко това“, казва Крейг. „Освен това имаме и цистерна за химикали, така че в нея можем да смесваме някои течни товари. Когато в някой бизнес отрасъл има по-малко работа, останалите обикновено заемат свободната ниша. Освен това разнообразието поддържа водачите във форма и те оценяват това.“

Крейг е изключително практичен мениджър и всеки ден от седмицата е в някой от товарните си автомобили, като пътува на кратки разстояния, като Мелбърн, Джипсланд или до Милдура. По време на почивките при пътуването прекарва времето си в разговори с клиентите, съставяне на графици и проверка дали отговаря на очакванията на всеки.

„От моя гледна точка грижата за клиентите е от първостепенно значение. Ако някой спешно се нуждае от нещо, ще направим всичко възможно, за да променим графика и да му направим услуга“, казва Крейг.

„Говоря с клиентите си всеки ден, така че знам какво се изисква, а гъвкавостта е задължителна. Да бъдеш в камиона също помага, тъй като изпитвам точно това, с което се сблъскват шофьорите при ежедневните операции, и виждам как се справят камионите. Това ми помага да получа представа как можем да направим нещата по-ефективни.“

От моя гледна точка грижата за клиентите е от първостепенно значение.

Крейг Фокс

Мениджър на Fox Transport

Тъй като се предвиждат все по-малки маржове, икономията на гориво е една от областите, към които Крейг проявява специален интерес.

„Аз съм голям фен на икономията на гориво – казва Крейг – и това е една от причините да използвам Volvo. Получихме някои указания от автоинструкторите на Volvo и нещата наистина станаха различни. Възприемането на някои прости техники на шофиране и използването на технологията в камиона до пълния й потенциал оказаха горямо влияние върху разхода ни на гориво. Преди изминавахме около 1,8 километра с един литър, сега сме на около 2,1.“

Това прави 240 литра гориво по-малко на седмица за един камион. Не е трудно да се види каква е ползата за крайния счетоводен баланс на Фокс Транспорт. „Като просто се научиха да използват пълния потенциал на автоматичната ръчна трансмисия I-Shift и да използват всяка възможност за движение по инерция, вместо да държат крака си на педала, нашите водачи икономисват много гориво – казва Крейг – като това няма отрицателно въздействие върху времената за шофиране. Имаме намерение след това да експериментираме с диференциалите при FH и да видим дали можем да накараме камионите да работят малко по-дълго на висока предавка.“

 

Товарен автомобил на Fox Transport на пътя.

Крейг Фокс е изключително практичен мениджър и всеки ден от седмицата е в някой от товарните си автомобили.

Крейг признава, че ефективността е един от единствените останали начини за подобряване на рентабилността, но разчита и на технологията да му осигури конкурентоспособност.

„Използвам системата Dynafleet на Volvo на двата си FH – казва Крейг – тя ми дава чудесна представа за всички аспекти от ефективността на всеки камион. Dynafleet ми показа съвършено ясно например, че почти не караме по инерция. Веднага след като разбрахме това, започнахме да търсим възможности и сега до 10% от времето за пътуване минава в шофиране по инерция. Това допринася много за икономията на гориво.

Фокс Транспорт е неразделна част от селскостопанската промишленост на щата Виктория и бизнесът ѝ се разраства, затова смята да обнови автомобилния си парк през следващите години.

Dynafleet ми дава чудесна представа за всички аспекти от ефективността на всеки камион.

Крейг Фокс

Мениджър на Fox Transport

„Ще се снабдим с нови ремаркета, ще сменим стария FH с нов модел Euro5 и вероятно ще се сдобием с нов FE с 340 к.с., така че да можем да увеличим малко полезния товар при регионалните курсове. Но колкото и много да обикаляме из щата, не забравяме локалните си клиенти.“

След само шест години в бизнеса става ясно, че Крейг разбира много добре кое кара транспортната фирма да функционира добре.

„Да правиш това, от което се нуждаят за клиентите, да бъдеш възможно най-ефективен, да диверсифицираш и да обръщаш внимание на детайлите – това за мен са нещата, които носят успех“, казва Крейг. „Но дори когато се фокусираме върху техническата страна, знаем, че най-важното нещо е осигуряването на надеждно обслужване на клиентите. Без него нямаш нищо, а ние сме изградили добрата си репутация чрез способността си да осигуряваме този вид персонализирано обслужване, който може да осигури управлението на работата в малка семейна фирма.

„Ако съм научил нещо – заключава той – то е, че в тази игра никога не спираш да се учиш.“

АВТОПАРКЪТ

Товарни автомобили: FH Globetrotter XXL 6x4 B-Double; FH 6x4 B-Double; NH 6x4 B-Double; FM шаси кабина със самосвално ремарке; FE шаси кабина с каросерия Tite-liner. Възрастта на товарните автомобили е в диапазона от 2002 до 2012 г.
Работна среда:
 Товаренето на автомобилите от автопарка на Fox се извършва в различни офроуд условия, включително пясък, заграждения и кал, като често за влизане и излизане се използва блокировка на диференциала, а след това движението е на дълги разстояния по магистрали.
Приложения:
 Всички товарни автомобили с изключение на NH имат автоматични ръчни трансмисии I-Shift. Двата FH са оборудвани с Dynafleet, система за поддръжка на движението в пътната лента и адаптивен круиз контрол.
Разход на гориво:
 FH с мощност 540 к.с. постига 2 км/литър при конфигурация B-Double и до 2,5 км/литър при единично ремарке; FH с мощност 520 к.с. изминава до 1,9 км/литър.

Свързано съдържание

Със 175-тонна автомобилна композиция през пустинните райони на Австралия, известни като „аутбек“

В пустинните райони на Австралия, една 52-годишна жена седи зад волана на Volvo FH 16 Tri и шофира автомобилна композиция с тегло 175 тона. Зад нея има четири ремаркета, а пред нея – дълъг и горещ ден на пътя. Дъщеря и вдовица на водачи на товарни ...

ИТ подходът

Изключително важно е да знаете къде са товарните ви автомобили като местоположение в „реално време“ и какво точно превозват. Това успя да постигне Бен ван Льовен от Frigolanda....

Uptime Express в САЩ

Тейлър Уайт, вицепрезидент на AMX, има много причини да избере Volvo. Една от тях е новият Център за максимален пробег в Грийнсбъро, Северна Каролина, спестяващ на фирмата му време и пари....

Филтриране на статиите

5 true 5