Спецификации на силовата линия за Volvo FН

  • Двигатели
  • I-Shift
  • Софтуерни пакети за I-Shift
  • I-Shift Dual Clutch (трансмисия с два съединителя)
  • Задни мостове
  • Задни мостове - предавателни числа
  • Комбинации на силови линии
  • РТО механизми

Двигатели

  D13K   D13K460TC и D13K500TC G13C* 
Стандарт за емисиите  Euro 6  Euro 6  Euro 6
Бр. цилиндри  6 6
Работен обем  12,8 дм³  12,8 дм³  12,8 дм³
Ход на буталото  158 мм  158 мм  158 мм
Вътрешен диаметър  131 мм  131 мм  131 мм
Съотношение на компресия  18:1 (420, 460, 500 к.с.), 17:1 (540 к.с.) 17:1 17:1
Обороти на икономичен режим  950 – 1400 об/мин  900 – 1300 об/мин  1000 – 1400 об/мин
Мощност на спирачката, използваща отработени газове 200 kW (2300 об/мин) - -
Ефект VEB+  375 kW (2300 об/мин) 375 kW (2300 об/мин) 375 kW (2300 об/мин)
VEB+  опция опция опция 
Маслени филтри  2 пълен поток, 1 байпас   2 пълен поток, 1 байпас   2 пълен поток, 1 байпас 
Обем на маслото за смяна, включително масления филтър  33 л  35 л  33 л 
Охладителна система, общ обем  38 л  38 л  39,5 л 

* LNG

Изисквания към горивото

Гориво, несъдържащо сяра (EN590, сяра макс. 10 части на хиляда)
Биодизел поколение 2 (EN15940, синтетичен дизел)

 

Интервал за смяна на маслото

До 100 000 км или веднъж годишно с VDS4. 

РТО механизъм на двигателя

  Изходен въртящ момент  Съотношение 
EPTT350  350 Нм*  1.26:1
EPTT650  650 Нм*  1.26:1
EPTT1000  1000 Нм*  1.26:1

* Изходен въртящ момент при шофиране и в спряло положение.

D13K – мощност/въртящ момент

D13K – мощност/въртящ момент

Нетна изходна мощност съгласно EО 582/2011

Въртящ момент на D13TC

D13TC – мощност/въртящ момент

Нетна изходна мощност съгласно EО 582/2011

 

D13TC се предлага с мощности от 460 или 500 к.с. Нивата на въртящия момент обаче са по-високи, отколкото при другите двигатели D13. D13TC с мощност 460 к.с. достига същото ниво на въртящ момент като D13 с 540 к.с., но при по-ниски обороти. А с I-Save и мощност от 500 к.с. навлиза в територията на D16 с 2800 Nm при същите ниски обороти.

 

Това се постига благодарение на технологията турбокомпаунд, която използва повторно излишната енергия от отработените газове с помощта на допълнителна турбина след турбокомпресора. Тази енергия се преобразува във въртящ момент директно при коляновия вал – така се получава мощен и изключително икономичен двигател.

D13K420 (309 kW)   
Максимална мощност при 1400 – 1800 об/мин  420 к.с. 
Максимален въртящ момент при 860 – 1400 об/мин  2100 Nm 
D13K460 (338 kW)   
Максимална мощност при 1400 – 1800 об/мин  460 к.с. 
Максимален въртящ момент при 900–1400 об/мин  2300 Nm  
D13K460TC (338 kW)  
Максимална мощност при 1250 – 1600 об/мин 460 к.с.
Максимален въртящ момент при 900 – 1250 об/мин 2600 Nm 
D13K500 (368 kW)   
Максимална мощност при 1400 – 1800 об/мин 500 к.с. 
Максимален въртящ момент при 980 – 1270 об/мин 2500 Nm 
D13K500TC (368 kW)  
Максимална мощност при 1250 – 1600 об/мин 500 к.с.
Максимален въртящ момент при 900 – 1250 об/мин 2800 Nm
D13K540 (397 kW)   
Максимална мощност при 1450 – 1800 об/мин  540 к.с. 
Максимален въртящ момент при 1000 – 1460 об/мин 2600 Nm 
G13C – МОЩНОСТ/ВЪРТЯЩ МОМЕНТ

G13C – МОЩНОСТ/ВЪРТЯЩ МОМЕНТ

Нетна изходна мощност съгласно EО 582/2011

G13C420 (309 кВт)  
Максимална мощност при 1400–1800 об./мин 420 к.с.
Максимален въртящ момент при 1000–1400 об./мин 2100 Nm
G13C460 (338 кВт)  
Максимална мощност при 1700–1800 об./мин 460 к.с.
Максимален въртящ момент при 1050–1400 об./мин. 2300 Nm
I-shift

12-степенна предавателна кутия с демултипликатор и делител със система за автоматична смяна на скоростите. I-Shift може да бъде оборудвана с компактен ретардер, РТО, допълнителна хидравлична помпа със серво механизъм и маслен радиатор.

Спецификации

Тип Последна предавка Въртящ момент на двигателя (Нм) Одобрение на БТК (тона)
AT2412F*
Директна  2400 44
AT2612F
Директна  2600 100
ATO2612F
Повишаваща  2600 100

* не се предлага за D13K460TC и D13K500TC

Спецификации за I-Shift Dual Clutch

Тип  Последна предавка  Въртящ момент на двигателя (Нм) Одобрение на БТК (тона)
SPO2812 Повишаваща 2800 80

Софтуерни пакети за I-Shift

Базова версия (TP-BAS)
TP-BAS е стандартният софтуерен пакет, доставян с I-Shift, който включва базовите функции на скоростната кутия за шофиране навсякъде.

Софтуер за смяна на предавките на I-Shift, предназначен за дистрибуцията (TP-DIST)
TP-DIST адаптира функцията на скоростната кутия към специфичните условия в сегмента на дистрибуцията. Този софтуер включва функции, които подпомагат маневреността при потегляне от спряло положение, при маневриране, както и при шофиране с ниска скорост.

Софтуер за смяна на предавките на I-Shift, предназначен за строителството (TP-CON)
TP-CON адаптира функцията на скоростната кутия към специфичните условия в сегмента на строителството. Този софтуер включва функции, които подпомагат маневреността при потегляне от спряло положение, при маневриране, както и при шофиране с ниска скорост. Този софтуер може също така да се справя с тежки пътни условия.

Софтуер за смяна на предавките на I-Shift, предназначен за транспорт на дълги разстояния (TP-LONG)
TP-LONG съдържа интелигентни функции, които намаляват разхода на гориво. Този софтуерен пакет е идеален за превози на дълги разстояния, където голямо внимание се обръща върху икономията на гориво. Този пакет включва функцията I-Roll.

Транспорт при тежки условия (TP-HD)
TP-HD оптимизира I-Shift за транспорт при тежки условия с голямо брутно тегло на композицията (> 85 тона). Независимо от брутното тегло на композицията водачът може винаги да оптимизира управляемостта, като избере или деактивира режима за тежки условия и активира режим на превози на дълги разстояния. Функциите в софтуерния пакет предлагат и предимства за товарните автомобили, превозващи няколко ремаркета.

Софтуерни пакети за I-Shift

Варианти за продажби TP-BAS TP-DIST TP-CON TP-LONG TP-HD**
Основни функции на РТО (APF-BAS)
Разширени PTO функции (APF-ENH) o o o o o
Базово регулиране на избора на предавки (AMSO-BAS)
Разширено регулиране на избора на предавки, вкл. преминаване към по-ниска предавка (AMSO-AUT) o o o
Основни професионални функции (AVO-BAS)
Подобрена ефективност – лоши пътища (AVO-ENH) o o o
Базова стратегия за смяна на предавките
Смяна на предавките „производителност“
Контрол на температурата на маслото в скоростната кутия
Включване при тежки условия за потегляне
I-Roll (•)
Интелигентен круиз контрол (•)
Контрол при потегляне
Подобрена стратегия за смяна на предавките (БТК ≤ 85 т)
Контрол на голямо БТК при тежки условия (85 т < БТК ≤ 180 т)
Ултра предавка за бавен ход* (ASO-ULC) o o o
Предавка за бавен ход* (ASO-C) o o o
Няколко скорости на заден ход* (ARSO-MSR) o o o
I-See, използване на GPS данни o o

• Стандартна (•) Тази функция може да се използва, когато е активиран TP-LONG. o Опция – Не се предлага
*Само AAT2612F, ATO2612F, ATO3112F и ATO3512F. ARSO-MSR изисква ASO-ULC или ASO-C.
**Само AT2612D, AT2612F, ATO2612F, ATO3112F и ATO3512F.

Задни мостове

Тип  Мост Предавка Максимален въртящ момент (Nm) Максимално натоварване на основните/спомагателните мостове (тона) Одобрение на БТК (тона)
Единична редукция          
RSS1144A Единичен Хипоидна 2800 11.5/11.7 44
RSS1244B Единичен Хипоидна 2800 12 44
RSS1344C/D Единичен Хипоидна 2600 13 44
RSS1344E Единичен Хипоидна 2800 13 44
RSS1352A Единичен Хипоидна 2800 13 52
RSS1356 Единичен Хипоидна 2400/2800 13 56/44
RSS1360 Единичен Хипоидна 3550 13 60
RSS1370A/B Единичен Хипоидна 3550 13 70
RTS2370A Тандемен Хипоидна 3550 23 70
Редукторна главина          
RSH1370F Единичен Конично спираловидно изрязване 3550 13 70
RTH2610F Тандемен Конично спираловидно изрязване 3550 26 100
RTH3210F Тандемен Конично спираловидно изрязване 3550 32 100
RTH3312 Тандемен Конично спираловидно изрязване 3550 33 120

Задни мостове - предавателни числа

RSS1144 RSS1244B RSS1344C/D RSS1344E RSS1352A RSS1356 RSS1360 RSS1370A/B RTS2370A RSH1370F RTH2610F RTH3210F RTH3312
2.31:1 2.31:1 2.31:1* 2.31:1 2.31:1 2.50:1 2.47:1 2.06:1 2.43:1 3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1
2.47:1 2.47:1 2.47:1* 2.47:1 2.47:1 2.64:1 2.64:1 2.17:1 2.57:1 3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1
2.64:1 2.64:1 2.64:1* 2.64:1 2.64:1 2.79:1 2.85:1 2.31:1 2.83:1 3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1
2.85:1 2.85:1 2.85:1* 2.85:1 2.85:1 3.10:1 3.08:1 2.47:1 3.09:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1
3.08:1 3.08:1 3.08:1* 3.08:1 3.08:1 3.44:1 3.40:1 2.64:1 3.40:1 4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1
3.36:1 3.36:1 3.36:1* 3.36:1 3.36:1 3.67:1 3.67:1 2.85:1 3.78:1 5.41:1 4.12:1 4.12:1 7.21:1
    3.70:1       4.11:1 3.08:1 4.13:1   4.55:1 4.55:1  
    4.11:1         3.40:1** 4.50:1   5.41:1 5.41:1  
    4.63:1         3.67:1** 5.14:1     7.21:1  
    5.29:1         4.11:1** 5.67:1        
    6.17:1           6.17:1        

* За RSS1344D
** За RSS1370B

Комбинации на силови линии

  D13K420   D13K460 D13K500 D13K540 D13K460TC D13K500TC G13C420 G13C460
I-Shift                
AT2412F        
AT2612F  
ATO2612F  
AT2812F              
ATO3112F              
I-Shift Dual Clutch (трансмисия с два съединителя)                 
SP02812     ●  ●  ●    
Мостове с единична редукция                
RSS1144A
RSS1244B
RSS1344C/D
RSS1344E
RSS1352A
RSS1356
RSS1360
RSS1370A/B
RTS2370A
Мостове с редукторна главина                
RSH1370F
RTH2610F
RTH3210F    
RTH3312    

РТО механизми

Предлага се широка гама от РТО решения, които зависят или не зависят от съединителя, за задействане на всички видове оборудване на шасито.

РТО механизми, които не зависят от съединителя

PTER-DIN: Монтиран към двигателя РТО механизъм за директно свързване на хидравлична помпа.
PTER1400: Монтиран към двигателя РТО механизъм за свързване чрез фланец на хидравлична помпа.
PTER-100: Монтиран към двигателя РТО механизъм за свързване чрез фланец на хидравлична помпа.

РТО, който зависи от съединителя

PTR-F: Прикрепване чрез свързващ фланец при ниски и високи обороти.
PTR-FL/FH: Прикрепване чрез свързващ фланец при ниски и високи обороти.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Ниски/средни/високи обороти с DIN свързване за директно прикачване на хидравлична помпа.
PTRD-F: Високи обороти с прикрепване чрез свързващ фланец за директно свързване на карданен вал.
PTRD-D: Високи обороти с двойно задвижване. Предно и задно DIN свързване за директно прикрепване на хидравлични помпи.
PTRD-D1: Високи обороти с двойно задвижване. Прикрепване чрез свързващ фланец отзад и DIN прикрепване отпред.
PTRD-D2: Високи обороти с двойно задвижване отзад и единично задвижване отпред. Прикрепване чрез два свързващи фланеца отзад и едно DIN прикрепване отпред.

Свържете се с местен дилър

Приближете се до Volvo FН

Изгответе спецификациите на товарния автомобил, който е перфектен за вас. Всичко това се случва при местния дилър на Volvo Trucks.

Свържете се с местен дилър