TRUCKS

Спецификации на шасито за Volvo FMX

Височини на шасито

Средно 

приблизително 900 мм

Високо

приблизително 1 000 мм

X-High 

приблизително 1 200 мм

XX-High 

приблизително 1 240 мм

Максимално натоварване на предния мост (тона)

 

Въздушно 

Ресорно 

Средно 

10/20*

10 

Високо 

10/20*

10/20**

X-High 

10/20**

XX-High 

10/20***

* С двойни предни мостове FAL20 на GRAS-GR
** С двойни предни мостове FAA20
*** С двойни предни мостове FAA21

Максимално натоварване на предния мост (тона)

FA-LOW

Нисък преден мост за средна височина на шасито, натоварване на моста до 9/18 тона.

FA-MED

Среден преден мост за средна височина на шасито, натоварване на моста до 10/20 тона.

FA-HIGH

Висок преден мост за голяма височина на шасито, натоварване на моста до 10/20 тона.

FA-XHIGH

Много висок преден мост за допълнителна височина на шасито, натоварване на моста до 10/20 тона.

FA-XXHIGH

Задвижван преден мост, натоварване на моста до 10/20 тона.

Двойни предни мостове – FA-HIGH/FA-XHIGH

Предлагат се с конфигурации 8×2,8 и 10×4, натоварване на моста до 20 тона.

Задно окачване

Тип

Комбинация на мостовете

Тип на окачването

Натоварване на основните/спомагателните мостове

Редукция

Други мостове

Единичен

         

RAD-L90

4×2

Параболично/ресорно

13 тона

Единична/редукторна главина

 

RAD-GR

4×2

Въздушно 

13 тона

Единична/редукторна главина

 

RAD-G2

4×2

Въздушно 

13 тона

Редукторна главина

 

RAD-G4

4×2

Въздушно

12 тона

Еднократна

 

RAD-L90

4×4

Параболично/ресорно

13 тона

Редукторна главина 

 

RAD-G2

4×4

Въздушно

13

Редукторна главина

 

           

Спомагателен мост

         

RADT-GR

6×2/8×2

Въздушно

19/20,5/22,5/23 т

Единична/редукторна главина

Фиксиран/управляем/самостоятелно управляем задноразположен спомагателен мост

RAPD-GR

6×2

Въздушно

16/19/22 тона

Единична/редукторна главина

Фиксиран/управляем предноразположен спомагателен мост

RAPD-G4

6×2

Въздушно

16 тона

Еднократна

Постоянен

RADD-G2

6×4/6×6/8×4/8×6

Въздушно

21/23/26 тона

Единична/редукторна главина

 

RADD-BR

6×4/6×6/8×4/8×6

Параболично

20/21 тона

Единична/редукторна главина

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Параболично/ресорно

23/26 тона

Единична/редукторна главина

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Ресорно

26/32 тона

Редукторна главина

 

RADD-GR

6×4/8×4

Въздушно

17/21/23/26 тона

Единична/редукторна главина

 

RADD-BR

6×6

Параболично

21 тона

Редукторна главина

 

RAPDT-GR

8×2

Въздушно

27/30/30,5/31,5/32 тона

Единична/редукторна главина

3 моста/управляем предноразположен спомагателен мост и управляем или фиксиран мост задноразположен спомагателен мост

RADD-TR3

6×4/6×6/8×4/8×6

Параболично

38 тона

Редукторна главина

 

RADDT-GR

8×4/10×4

Въздушно

27/33/36 тона

Единична/редукторна главина

управляем задноразположен спомагателен мост

RAPDD-GR

8×4

Въздушно

27/30,5/32/35 тона

Единична/редукторна главина

управляем предноразположен спомагателен мост

RADDT-G2

8×4/10×4/10×6

Въздушно

27/33/36 тона

Единична/редукторна главина

3 моста/управляем задноразположен спомагателен мост

RADD-TR1

6×6/8×6

Параболично/ресорно

26 тона

Редукторна главина

 

RADD-TR2

6×6/8×6

Ресорно

26/32 тона

Редукторна главина

 

Тегличи
Централно монтиран, частично монтиран от долната страна и монтиран от долната страна теглич за ремарке с централна ос. Тегличите позволяват монтиране на интервали от 25 милиметра.
Резервоари за гориво
Алуминиеви или стоманени резервоари с вместимост от 150 до 900 литра. Максималната вместимост за гориво е 1 480 литра за влекач 4×2.
За двойни предни мостове EU6 пластмасов резервоар за гориво между предните мостове.
Резервоари за АdBlue
Пластмасови. Обем от 32 до 100 литра. Помпата за AdBlue е вградена в модула на резервоара за AdBlue.
Лафети
Сертифицираният монтаж позволява натоварване до 36 тона. В гамата е включен стандартен по ISO лафет с L-образни профили на различна височина, което позволява значителна свобода на избора. Монтираният посредством фланец лафет е вариант с ниско тегло, тъй като не изисква допълнителна метална плоча за прикрепване. Височината на седловото прицепно устройство над шасито е от около 140 милиметри. За определени спецификации като опция се предлагат вградено смазване и индикатор на свързването с ремаркето.
Спирачки
EBS (спирачна система с електронно управление) осигурява първокласна реакция и усещане за спиране, като същевременно осигурява достъп до множество удобни функции. EBS вече се предлага както за дискови спирачка, така и за барабанни спирачки Volvo Z-cam (за избран диапазон от конфигурации на мостовете и височини на шасито). Надградете спирачната система, като добавите към нея пакета EBS Medium или някоя от допълнителните опции.
EBS е стандарт при всички спецификации.

Volvo Dynamic Steering
Активна кормилна система с наслагване на въртящия момент. Осигурява по-голяма сила върху кормилното управление при ниски скорости, намалява отката на волана и го задържа в положение точно напред при спиране върху повърхности с разпределено триене. Воланът се връща автоматично в неутрално положение при движение както напред, така и назад.
Volvo Dynamic Steering вече се предлага за всички конфигурации на мостовете с изключение на тези със задвижващ преден мост (4×4, 6×6, 8×6 и 10×6).
Допълнителни активни характеристики на кормилното управление, като лични настройки и насочване за прекомерно завиване, за да направят шофирането още по-приятно и безопасно.
Повдигане на тандемния мост
Дава възможност за изключване и повдигане на най-задния задвижващ мост с цел намаляване на разхода на гориво и радиуса на завой. Чрез натискане на бутон на арматурното табло водачът може да повдигне моста, когато товарният автомобил е без товар. При натоварване на автомобила мостът се спуска и се задейства автоматично.
Повдигането на тандемния мост се предлага за конфигурации с въздушно окачване 6×4 и 8×4 (с тандемен спомагателен мост), оборудвани с дискови спирачки.
Автоматичен контрол на сцеплението (ATC)
Задейства автоматично задвижвания преден мост, когато е необходимо, и го изключва, когато теренът позволява, като пести гориво и подобрява маневреността. ATC се предлага като стандартно оборудване при всички конфигурации на Volvo FMX със задвижващ преден мост (4×4, 6×6, 8×6 и 10×6).
Задноразположени спомагателни мостове
Предлагат се в няколко конфигурации – фиксирани с единични или сдвоени колела, самостоятелно управляеми или активно управляеми. Натоварване на мостовете: 7,5, 9,5, 10 или 16 тона.
Предноразположени спомагателни мостове
Предлагат се във фиксирани и активно управляеми варианти, както за влекачи, така и за шаси кабини. Натоварване на мостовете: 4,5, 7,5 или 9 тона.

EBS medium

В допълнение на пакета EBS Standard, EBS Medium предлага следните функции:

Контрол на състоянието на EBS
Мониторинг на състоянието на EBS посредством електронната система на товарния автомобил TEA2+ и Volvo Tech Tool.
Помощ при стартиране по наклон
Спирачките се освобождават само при наличие на достатъчен въртящ момент за задвижване на камиона напред.
Анализ на износването на спирачните накладки
Предупреждение за спирачните накладки – изчислява оставащия пробег, който може да бъде изминат с настоящите спирачни накладки. (Само за дискови спирачки.)
Автоматично освобождаване на паркинг спирачката
Паркинг спирачката се освобождава, когато водачът натисне педала на газта при включена предавка (само за скоростна кутия I-Shift).

 

Допълнителни опции

В допълнение на програмните пакети се предлагат следните опции:
Усъвършенствана спирачна функция за подобряване на стабилността на композицията
Позволява на водача да поиска постепенно спиране на ремаркето. Тогава спирачката се задейства автоматично и рискът от усукване на ремаркето намалява.
ESС (електронен контрол на стабилността)
Системата за стабилност на спирачките ги задейства поотделно за всяко колело, като по този начин осигурява стабилност за цялата композиция и противодейства на усукването, преобръщането и люлеенето на ремаркето. ESС изпълнява законодателните изисквания за електронен контрол на стабилността на автомобила и се предлага за автомобили с 2, 3, 4 или 5 моста.
Светлини при аварийно спиране
При рязко спиране при скорост над 50 км/ч спирачните светлини мигат четири пъти в секунда.
Хидравличен ретардер
Компактен ретардер, монтиран на скоростната кутия, с максимален ефект 440 кВт.

ХАРЕСВА ЛИ ВИ? ИЗПРОБВАЙТЕ ГО

Единственият начин да получите реални впечатления от динамичното ново шаси е да седнете зад волана. Ключовете са у местния дилър на Volvo Trucks.