Задвижване | Височина шаси | Брутно тегло на автомобила | Колела | Двигател | Натоварване на предния мост | Натоварване на задния мост |
---|---|---|---|---|---|---|
4x2 | Ниско | 10 тона | 17,5 " | D5K | 4.0 тона | 7.6 тона |
4x2 | Ниско | 10 тона | 17,5 " | D5K | 4.0 тона | 8.0 тона |
4x2 | Ниско | 12 тона | 17,5 " | D5K | 4,5 тона | 8,5 тона |
4x2 | Средно | 12 тона | 17,5 " | D5K | 4,5/5,0 тона | 8,5 тона |
4x2 | Средно | 12 тона | 19,5 " | D8K | 4,5/5,0 тона | 8,5 тона |
4x2 | Средно | 14 тона | 19,5 " | D8K | 5,0/5,8 тона | 9,5 тона |
4x2 | Средно | 14 тона | 19,5 " | D5K | 5,0/5,8 тона | 9,5 тона |
4x2 | Средно | 16 тона | 19,5 " | D5K | 5,0/5,8 тона | 9,5 тона |
4x2 | Средно | 16 тона | 19,5 " | D8K | 5,8 тона | 10,9 тона |
4x2 | Високо | 12 тона | 22,5 " | D8K | 5,0 т | 9,2 тона |
4x2 | Високо | 14 тона | 22,5 " | D8K | 5,6 тона | 9,5/10,6 тона |
4x2 | Високо | 16 тона | 22,5 " | D8K | 6,3 тона | 10,9 тона |
4x2 | X-High | 18 тона | 22,5 " | D8K | 7,1 тона | 11,5 тона |
4x4 | XX-High | 12 тона | 22,5 " | D8K | 5,6 тона | 7,4 тона |
4x4 | XX-High | 14 тона | 22,5 " | D8K | 5,6 тона | 9,2 тона |
4x4 | XX-High | 16 тона | 22,5 " | D8K | 5,6 тона | 10,9 тона |
Колесна база (мм) | 10-12 тона (17,5”) | 12–16 тона (19,5”) | 12–16 тона (22,5”) | 18 тона (22,5”) |
---|---|---|---|---|
3250 | ● | ● | ● | |
3350 | ●* | |||
3500 | ● | ● | ● | ● |
3800 | ● | ● | ● | ● |
4100 | ● | ● | ● | ● |
4400 | ● | ● | ● | ● |
4700 | ● | ● | ● | ● |
5000 | ● | ● | ● | |
5300 | ● | ● | ● | |
5600 | ● | ● | ● | |
5900 | ● | ● | ● | |
6200 | ● | ● | ● | |
6500 | ● | ● | ● | |
6800 | ● |
* Само за Volvo FL 4×4
10-12 тона (17,5") | 12–16 тона (19,5”) | 12–16 тона (22,5”) | 18 тона (22,5") | |
---|---|---|---|---|
Ресорно окачване, параболично | ● | ● | ● | |
Ресорно окачване, параболично, подсилено | ● | ● | ||
Пневматично окачване | ● | ● |
Гума | Височина (мм) | |
---|---|---|
Ниско | 245/70R17,5" | 810–830 |
Средно | 265/70R19,5" | 860 |
Високо | 275/70R22.5" | 950 |
X-High | 295/80R22,5" | 960 |
XX-High* (Много високо) | 11R22,5 | 1175 |
* Само за Volvo FL 4×4
Предлагат се резервоари за гориво, изработени от пластмаса, стомана или алуминий. Вместимостта за гориво варира от 80 до 300 литра. В допълнение се предлага комбинация от два 215-литрови резервоара, която осигурява общ обем от 430 литра.
Обем (литра) | Монтиране към шасито | Материали |
---|---|---|
80 | Дясно/ляво | Пластмаса |
130 | Дясно/ляво | Пластмаса |
150* | Дясно | Алуминий |
160** | Ляво | Стомана/алуминий |
210 | Дясно/ляво | Стомана/алуминий |
215 | Дясно/ляво | Пластмаса |
300 | Дясно | Стомана |
430 (2×215) | Дясно | Пластмаса |
* Само за 18-тонния Volvo FL
** Само за 18-тонния Volvo FL
Резервоарът за AdBlue е от пластмаса и обемът му е 32 литра. Помпата за AdBlue е вградена в модула на резервоара. Предлагат се един вариант за автомобилите с резервоар за гориво, монтиран отдясно (ADTP-R), и друг за тези, при които той е монтиран отляво (ADTP-L).
Натоварването на предните мостове варира от 4,5 до 7,1 тона. Натоварването на задвижвания преден мост, предлаган за Volvo FL 4×4, е 5,6 тона.
Тип на окачването | 10-12 тона (17,5") | 12–16 тона (19,5”) | 12–16 тона (22,5”) | 18 тона (22,5") | |
---|---|---|---|---|---|
Единичен 4×2 | |||||
RAD-L80 | Ресорно | ● | ● | ● | |
RAD-L80 | Ресорно, подсилено | ● | ● | ● | |
RAD-L80 | Ресорно, късо и твърдо | ● | |||
RAD-A2V | Въздушно | ● | ● | ||
RAD-KR | Въздушно | ● | |||
Единично 4×4 | |||||
RAD-L80 | ● |
Отпред и отзад Volvo FL има пневматични спирачки с вентилирани дискове. Антиблокиращата дискова спирачна система EBS (Спирачна система с електронно управление) осигурява по-бърза и по-безопасна реакция при спиране и по-малко износване на спирачките. Системата включва функции като ABS, антиблокиращи спирачки, блокиране на диференциала и смесване на спирачното действие. При смесване на спирачното действие системата използва различните спирачки на автомобила с цел по-еднородно им прилагане и по-малко износване на колесните спирачки и гумите. Разширеният пакет EBS включва функция за улесняване на потеглянето по наклон. Спирачните дискове се предлагат в различни размери в зависимост от приложението.
ESC (електронен контрол на стабилността)
ESC (ESC-BAS1) помага за поддържане на стабилността на посоката (контрол на занасянето) при трудни условия, както и за предотвратяване на преобръщането.
Хидравличен ретардер за скоростни кутии AL306
Компактният вграден хидравличен ретардер (варианти RET-HYDR и RET-TPT) е монтиран към скоростната кутия. Максималният ефект е 400 кВт.
Максималното отношение в хидротрансформатора (TC421) е 1,77:1.
12-тонна версия | 16-тонна версия | |
---|---|---|
Височина шаси | Ниско | Средно |
Натоварване на предния мост | 4.2 тона | 5,8 тона |
Натоварване на задния мост | 8.0 тона | 10,9 тона |
Кабина | Дневна кабина | |
Двигател | D5K210 или D5k240 | D8K250 |
Скоростна кутия | STO8006 или ZTO1006 | ZTO1006 или ZTO1109 |
Заден мост | RSS0819A | RSS1125A |
Гуми | TD10R17,5" | TD285-70R19,5" |
Колесни бази | 3150, 3350 или 3600 |