Тип |
Мостове |
Окачване |
Натоварване на основните/спомагателните мостове |
Редукция |
Задноразположен/предноразположен спомагателен мост |
---|---|---|---|---|---|
Единичен |
|||||
RAD-L90 |
4×2 |
Параболично/ресорно |
13 тона |
Единична/редукторна главина |
|
RAD-GR |
4×2 |
Въздушно |
11,5/13 тона |
Единична/редукторна главина |
|
RAD-G2 |
4×2 |
Въздушно (за строителството) |
13 тона |
Редукторна главина |
|
Спомагателен мост |
|||||
RADT-GR |
6×2 |
Въздушно |
19/20,5/22,5/23 т |
Единична/редукторна главина |
Задноразположен спомагателен мост (фиксиран/управляем/самостоятелно управляем мост) |
RAPD-GR |
6×2 |
Въздушно |
19/22 тона |
Единична/редукторна главина |
Предноразположен спомагателен мост (фиксиран/управляем) |
RADD-G2 |
6×4/8×4 |
Въздушно (за строителството) |
21/23/26 тона |
Единична/редукторна главина |
|
RADD-BR |
6×4/8×4 |
Параболично |
21 тона |
Единична/редукторна главина |
|
RADD-TR1 |
6×4/8×4 |
Параболично/конвенционално ресорно |
23/26 тона |
Единична/редукторна главина |
|
RADD-TR2 |
6×4/8×4 |
Конвенционално ресорно |
26/32 тона |
Редукторна главина |
|
RADD-TR3 |
8×4 |
Конвенционално ресорно |
38 тона |
Редукторна главина |
|
RADD-GR |
6×4/8×4 |
Въздушно |
21/23/26 тона |
Единична/редукторна главина |
|
RAPDT-GR |
8×2 |
Въздушно |
27/30/30,5/31,5/32 тона |
Единична/редукторна главина |
Предноразположен спомагателен мост (управляем) + задноразположен спомагателен мост (фиксиран/управляем) |
RADDT-GR |
8×4/10×4 |
Въздушно |
27/33/36 тона |
Единична/редукторна главина |
Задноразположен спомагателен мост (управляем) |
RAPDD-GR |
8×4 |
Въздушно |
27/30,5/32/35 тона |
Единична/редукторна главина |
Предноразположен спомагателен мост (управляем) |
RADDT-G2 |
8×4/10×4 |
Въздушно (за строителството) |
27/33/36 тона |
Единична/редукторна главина |
Задноразположен спомагателен мост (управляем) |
Задвижване |
Височина шаси |
Окачване |
Височина на рамата |
Височина на лафета* |
Гума |
Мин. височина на прикачване |
Номинална височина при движение** |
---|---|---|---|---|---|---|---|
4×2 |
Ниско |
RAD-GR |
266 |
140 |
315-60 |
955 |
1015 |
Средно |
RAD-GR |
266 |
140 |
315-70 |
1014 |
1075 |
|
Средно |
RAD-GR |
300 |
140 |
315-70 |
1031 |
1092 |
|
Високо |
RAD-GR |
266 |
140 |
315-80 |
1056 |
1147 |
|
Високо |
RAD-GR |
300 |
140 |
315-80 |
1090 |
1164 |
|
6×2 |
Ниско |
RADT-GR |
266 |
160 |
315-60 |
975 |
1035 |
Средно |
RADT-GR |
266 |
160 |
315-70 |
1034 |
1095 |
|
Средно |
RADT-GR |
300 |
160 |
315-70 |
1051 |
1112 |
|
Високо |
RADT-GR |
300 |
150* |
315-80 |
1160 |
1234 |
|
Средно |
RAPD-GR |
266 |
160 |
315-70 |
1034 |
1095 |
|
Средно |
RAPD-GR |
300 |
160 |
315-70 |
1051 |
1112 |
|
Високо |
RAPD-GR |
266 |
160 |
315-80 |
1076 |
1167 |
|
Високо |
RAPD-GR |
300 |
160 |
315-80 |
1110 |
1184 |
|
6×4 |
Високо |
RADD-GR |
300 |
150* |
315-80 |
1173 |
1234 |
8×4 |
Високо |
RAPDD-GR |
300 |
160 |
315-80 |
1137 |
1207 |
* +60 милиметра височина за монтиране
** Приблиз. височини
Тегличи
Централно монтиран, частично монтиран от долната страна и монтиран от долната страна теглич за ремарке с централна ос. Тегличите позволяват монтиране на интервали от 25 милиметра.
Резервоари за гориво
Алуминиеви или стоманени резервоари с вместимост от 150 до 900 литра. Максималната вместимост за гориво е 1 480 литра за влекач 4×2.
Резервоари за AdBlue
Обем от 32 до 100 литра. Помпата за AdBlue е вградена в модула на резервоара за AdBlue. Пластмасови.
Лафети
Сертифицираният монтаж позволява натоварване до 36 тона. В гамата е включен стандартен по ISO лафет с L-образни профили на различна височина, което позволява значителна свобода на избора. Монтираният посредством фланец лафет е вариант с ниско тегло, тъй като не изисква допълнителна метална плоча за прикрепване. Височината на седловото прицепно устройство над шасито е от около 140 милиметри. За определени спецификации като опция се предлагат вградено смазване и индикатор на свързването с ремаркето.
Спирачки
EBS (спирачна система с електронно управление) осигурява първокласна реакция и усещане за спиране, като същевременно осигурява достъп до множество удобни функции. EBS вече се предлага както за дискови спирачка, така и за барабанни спирачки Volvo Z-cam (за избран диапазон от конфигурации на мостовете и височини на шасито). Надградете спирачната система, като добавите към нея пакета EBS Medium или някоя от допълнителните опции.
Volvo Dynamic Steering
Активна кормилна система с наслагване на въртящия момент. Осигурява по-голяма сила върху кормилното управление при ниски скорости, намалява отката на волана и го задържа в положение точно напред при спиране върху повърхности с разпределено триене. Воланът се връща автоматично в неутрално положение при движение както напред, така и назад.
Volvo Dynamic Steering вече се предлага за всички конфигурации на мостовете, включително за автомобили с двойни предни мостове.
Повдигане на тандемния мост
Дава възможност за изключване и повдигане на най-задния задвижващ мост с цел намаляване на разхода на гориво и радиуса на завой. Чрез натискане на бутон на арматурното табло водачът може да повдигне моста, когато товарният автомобил е без товар. При натоварване на автомобила мостът се спуска и се задейства автоматично.
Повдигането на тандемния мост се предлага за конфигурации 6×4 и 8×4 (с тандемен спомагателен мост), оборудвани с дискови спирачки.
Задноразположени спомагателни мостове
Предлагат се в няколко конфигурации – фиксирани с единични или сдвоени колела, самостоятелно управляеми или активно управляеми. Натоварване на мостовете: 7,5, 9,5, 10 или 15 тона.
Предноразположени спомагателни мостове
Предлагат се във фиксирани и активно управляеми варианти, както за влекачи, така и за шаси кабини. Натоварване на мостовете: 4,5, 7,5 или 9 тона.
Контрол на състоянието на EBS
Контролиране на състоянието на EBS посредством електронната система на камиона TEA2+ и Volvo Tech Tool.
Помощ при стартиране по наклон
Спирачките се освобождават само при наличие на достатъчен въртящ момент за задвижване на камиона напред.
Анализ на износването на спирачните накладки
Предупреждение за спирачните накладки – изчислява оставащия пробег, който може да бъде изминат с настоящите спирачни накладки. (Само за дискови спирачки.)
Автоматично освобождаване на паркинг спирачката
Паркинг спирачката се освобождава, когато водачът натисне педала на газта при включена предавка (само за скоростна кутия I-Shift).
Усъвършенствана спирачна функция за подобряване на стабилността на композицията
Позволява на водача да поиска постепенно спиране на ремаркето. Тогава спирачката се задейства автоматично и рискът от усукване на ремаркето намалява.
ESС (Електронен контрол на стабилността)
Системата за стабилност на спирачките ги задейства поотделно за всяко колело, като по този начин осигурява стабилност за цялата композиция и противодейства на усукването, преобръщането и люлеенето на ремаркето. ESС изпълнява законодателните изисквания за електронен контрол на стабилността на автомобила и се предлага за автомобили с 2 или 3 моста.
Светлини при аварийно спиране
При рязко спиране при скорост над 50 км/ч спирачните светлини мигат четири пъти в секунда.
Хидравличен ретардер
Компактен ретардер, монтиран на скоростната кутия, с максимален ефект 680 кВт.
Зависима от скоростта система за автоматично спускане
Тази система автоматично спуска въздушното окачване на автомобила над определена скорост, за да ограничи съпротивлението на вятъра.