|
D13K |
D13K460TC и D13K500TC |
G13C* |
---|---|---|---|
Стандарт за емисиите |
Euro 6 |
Euro 6 |
Euro 6 |
Бр. цилиндри |
6 |
6 |
6 |
Работен обем |
12,8 дм³ |
12,8 дм³ |
12,8 дм³ |
Ход на буталото |
158 мм |
158 мм |
158 мм |
Вътрешен диаметър |
131 мм |
131 мм |
131 мм |
Съотношение на компресия |
18:1 (420, 460, 500 к.с.), 17:1 (540 к.с.) |
17:01 |
17:01 |
Обороти на икономичен режим |
950 – 1400 об/мин |
900 – 1300 об/мин |
1000 – 1400 об/мин |
Мощност на спирачката, използваща отработени газове |
200 кВт (2300 об/мин) |
- |
- |
Ефект VEB+ |
375 кВт (2300 об/мин) |
375 кВт (2300 об/мин) |
375 кВт (2300 об/мин) |
VEB+ |
опция |
опция |
опция |
Маслени филтри |
2 пълен поток, 1 байпас |
2 пълен поток, 1 байпас |
2 пълен поток, 1 байпас |
Обем на маслото за смяна, включително масления филтър |
33 л |
35 л |
33 л |
Охладителна система, общ обем |
38 л |
38 л |
39,5 л |
* LNG
Гориво, несъдържащо сяра (EN590, сяра макс. 10 части на хиляда)
Биодизел поколение 2 (EN15940, синтетичен дизел)
До 100 000 км или веднъж годишно с VDS4.
|
Изходен въртящ момент |
Съотношение |
---|---|---|
EPTT350 |
350 Nm* |
1.26:1 |
EPTT650 |
650 Nm* |
1.26:1 |
EPTT1000 |
1000 Nm* |
1.26:1 |
*Изходен въртящ момент при шофиране и в режим на празен ход.
Полезна мощност съгласно EО 582/2011
Полезна мощност съгласно EО 582/2011
D13TC се предлага с мощност от 420, 460 и 500 к.с. Нивата на въртящия момент обаче са по-високи, отколкото при другите двигатели D13. D13TC с мощност 460 к.с. достига същото ниво на въртящ момент като D13 с 540 к.с., но при по-ниски обороти. А с I-Save и мощност от 500 к.с. навлиза в територията на D16 с 2800 Nm при същите ниски обороти.
Това се постига благодарение на технологията турбокомпаунд, която използва повторно излишната енергия от отработените газове с помощта на допълнителна турбина след турбокомпресора. Тази енергия се преобразува във въртящ момент директно при коляновия вал – така се получава мощен и изключително икономичен двигател.
D13K380 (279 kW) |
|
---|---|
Максимална мощност при 1700 об/мин |
380 к.с. |
Максимален въртящ момент при 830 – 1400 об/мин |
1814 Nm |
D13K420 (309 kW) |
|
Максимална мощност при 1404 – 1700 об/мин |
420 к.с. |
Максимален въртящ момент при 905 – 1400 об/мин |
2100 Nm |
D13K420TC (309 kW) |
|
Максимална мощност при 1230 – 1600 об/мин |
420 к.с. |
Максимален въртящ момент при 900 – 1230 об/мин |
2400 Nm |
D13K460 (345 kW) |
|
Максимална мощност при 1404 – 1700 об/мин |
460 к.с. |
Максимален въртящ момент при 945 – 1400 об/мин |
2300 Nm |
D13K460TC (345 kW) |
|
Максимална мощност при 1240 – 1600 об/мин |
460 к.с. |
Максимален въртящ момент при 900 – 1240 об/мин |
2600 Nm |
D13K500 (368 kW) |
|
Максимална мощност при 1404 – 1700 об/мин |
500 к.с. |
Максимален въртящ момент при 980 – 1400 об/мин |
2500 Nm |
D13K500TC (368 kW) |
|
Максимална мощност при 1250 – 1600 об/мин |
500 к.с. |
Максимален въртящ момент при 900 – 1250 об/мин |
2800 Nm |
D13K540 (397 kW) |
|
Максимална мощност при 1458 – 1700 об/мин |
540 к.с. |
Максимален въртящ момент при 1000–1400 об/мин |
2600 Nm |
Полезна мощност съгласно EО 582/2011
G13C420 (309 kW) |
|
---|---|
Максимална мощност при 1400 – 1800 об/мин |
420 к.с. |
Максимален въртящ момент при 1000–1400 об./мин |
2100 Nm |
G13C460 (338 kW) |
|
Максимална мощност при 1700–1800 об./мин |
460 к.с. |
Максимален въртящ момент при 1050–1400 об/мин |
2300 Nm |
Тип |
Последна предавка |
Въртящ момент на двигателя (Nm) |
Одобрение на БТК (тона) |
---|---|---|---|
AT2412F | Директна | 2400 | 44 |
AT2612F | Директна | 2600 | 100 |
ATO2612F | Повишаваща | 2600 | 100 |
AT2412G | Директна | 2400 | 44 |
AT2612G | Директна | 2600 | 100 |
ATO2612G | Повишаваща | 2600 | 100 |
AT2812G | Директна | 2800 | 60 |
ATO3112G | Повишаваща | 3150 | 100 |
Тип |
Мост |
Предавка |
Максимален въртящ момент (Nm) |
Максимално натоварване на основните/спомагателните мостове (тона) |
Одобрение на БТК (тона) |
---|---|---|---|---|---|
Единична редукция |
|||||
RSS1244B |
Единичен |
Хипоидна |
2800 |
12 |
44 |
RSS1344C/D |
Единичен |
Хипоидна |
2600 |
13 |
44 |
RSS1344E |
Единичен |
Хипоидна |
2800 |
13 |
44 |
RSS1352A |
Единичен |
Хипоидна |
2800 |
13 |
52 |
RSS1356 |
Единичен |
Хипоидна |
2400/2800 |
13 |
56/44 |
RSS1360 |
Единичен |
Хипоидна |
3550 |
13 |
60 |
RSS1370A/B |
Единичен |
Хипоидна |
3550 |
13 |
70 |
RTS2370A |
Тандемен |
Хипоидна |
3550 |
23 |
70 |
RTS2310A |
Тандемен |
Хипоидна |
3550 |
23 |
100 |
Редукторна главина |
|||||
RSH1370F |
Единичен |
Конично спираловидно изрязване |
3550 |
13 |
70 |
RTH2610F |
Тандемен |
Конично спираловидно изрязване |
3550 |
26 |
100 |
RTH3210 |
Тандемен |
Конично спираловидно изрязване |
3550 |
32 |
100 |
RTH3312 |
Тандемен |
Конично спираловидно изрязване |
3550 |
33 |
120 |
RTH3815 |
Тандемен |
Конично спираловидно изрязване |
3550 |
38 |
150 |
RSS1244B |
RSS1344C/D |
RSS1344E |
RSS1352A |
RSS1356 |
RSS1360 |
RSS1370A/B |
RTS2370A |
RTS2310A |
RSH1370F |
RTH2610F |
RTH3210G |
RTH3312B |
RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.31:1 |
2.31:1* | 2.31:1 | 2.31:1 | 2.50:1 | 2.47:1 | 2.06:1 | 2.43:1 | 2.06:1 | 3.46:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 | 4.14:1 |
2.47:1 |
2.47:1* | 2.47:1 | 2.47:1 | 2.64:1 | 2.64:1 | 2.17:1 | 2.57:1 | 2.17:1 | 3.61:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 | 4.58:1 |
2.64:1 |
2.64:1* | 2.64:1 | 2.64:1 | 2.79:1 | 2.85:1 | 2.31:1 | 2.83:1 | 2.31:1 | 3.76:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 | 5.43:1 |
2.85:1 |
2.85:1* | 2.85:1 | 2.85:1 | 3.10:1 | 3.08:1 | 2.47:1 | 3.09:1 | 2.47:1 | 4.12:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 | 7.22:1 |
3.08:1 |
3.08:1* | 3.08:1 | 3.08:1 | 3.44:1 | 3.40:1 | 2.64:1 | 3.40:1 | 2.64:1 | 4.55:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 5.41:1 | |
3.36:1 |
3.36:1* | 3.36:1 | 3.36:1 | 3.67:1 | 3.67:1 | 2.85:1 | 3.78:1 | 2.85:1 | 5.41:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 7.21:1 | |
|
3.70:1 | 4.11:1 | 3.08:1 | 4.13:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | ||||||
|
4.11:1 | 3.40:1** | 4.50:1 | 3.36:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | |||||||
|
4.63:1 | 3.67:1** | 5.14:1 | 3.70:1 | 7.21:1 | ||||||||
|
5.29:1 | 4.11:1** | 5.67:1 | 4.11:1 | |||||||||
|
6.17:1 | 6.17:1 | 4.63:1 |
* За RSS1344D/E
** За RSS1370B
|
D13K380 | D13K420 | D13K460 | D13K500 | D13K540 | D13K420TC | D13K460TC | D13K500TC | G13C420 | G13C460 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I-Shift |
||||||||||||
AT2412F |
● | ● | ||||||||||
AT2612F |
● | ● | ||||||||||
ATO2612F |
● | ● | ||||||||||
AT2412G | ● | ● | ● | ● | ||||||||
AT2612G | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||||
ATO2612G | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||||
AT2812G | ● | |||||||||||
ATO3112G | ● | |||||||||||
I-Shift Dual Clutch (трансмисия с два съединителя) |
||||||||||||
SP02812 |
● | ● | ● | ● | ● | |||||||
Мостове с единична редукция |
||||||||||||
RSS1244B |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RSS1344C/D |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RSS1344E |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RSS1352A |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RSS1356 |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RSS1360 |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RSS1370A/B |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RTS2370A |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RTS2310A |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
Мостове с редукторна главина |
||||||||||||
RSH1370F |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RTH2610F |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RTH3210 |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||||
RTH3312 |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||||
RTH3815 |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
PTER-DIN: Монтиран към двигателя РТО механизъм за директно свързване на хидравлична помпа.
PTER1400: Монтиран към двигателя РТО механизъм за свързване чрез фланец на хидравлична помпа.
PTER-100: Монтиран към двигателя РТО механизъм за свързване чрез фланец на хидравлична помпа.
PTR-F: Прикрепване чрез свързващ фланец при ниски и високи обороти.
PTR-FL/FH: Прикрепване чрез свързващ фланец при ниски и високи обороти.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Ниски/средни/високи обороти с DIN свързване за директно прикачване на хидравлична помпа.
PTRD-F: Високи обороти с прикрепване чрез свързващ фланец за директно свързване на карданен вал.
PTRD-D: Високи обороти с двойно задвижване. Предно и задно DIN свързване за директно прикрепване на хидравлични помпи.
PTRD-D1: Високи обороти с двойно задвижване. Прикрепване чрез свързващ фланец отзад и DIN прикрепване отпред.
PTRD-D2: Високи обороти с двойно задвижване отзад и единично задвижване отпред. Прикрепване чрез два свързващи фланеца отзад и едно DIN прикрепване отпред.