TRUCKS

Спецификации на силовата линия за Volvo FН

Двигатели

 

D13K  

D13K460TC и D13K500TC

G13C* 

Стандарт за емисиите 

Euro 6 

Euro 6 

Euro 6

Бр. цилиндри 

6

6

Работен обем 

12,8 дм³ 

12,8 дм³ 

12,8 дм³

Ход на буталото 

158 мм 

158 мм 

158 мм

Вътрешен диаметър 

131 мм 

131 мм 

131 мм

Съотношение на компресия 

18:1 (420, 460, 500 к.с.), 17:1 (540 к.с.)

17:01

17:01

Обороти на икономичен режим 

950 – 1400 об/мин 

900 – 1300 об/мин 

1000 – 1400 об/мин

Мощност на спирачката, използваща отработени газове

200 кВт (2300 об/мин)

-

-

Ефект VEB+ 

375 кВт (2300 об/мин)

375 кВт (2300 об/мин)

375 кВт (2300 об/мин)

VEB+ 

опция

опция

опция 

Маслени филтри 

2 пълен поток, 1 байпас  

2 пълен поток, 1 байпас  

2 пълен поток, 1 байпас 

Обем на маслото за смяна, включително масления филтър 

33 л 

35 л 

33 л 

Охладителна система, общ обем 

38 л 

38 л 

39,5 л 


* LNG

Изисквания към горивото

Гориво, несъдържащо сяра (EN590, сяра макс. 10 части на хиляда)
Биодизел поколение 2 (EN15940, синтетичен дизел)

 

Интервал за смяна на маслото

До 100 000 км или веднъж годишно с VDS4. 

РТО механизъм на двигателя

 

Изходен въртящ момент 

Съотношение 

EPTT350 

350 Nm* 

1.26:1

EPTT650 

650 Nm* 

1.26:1

EPTT1000 

1000 Nm* 

1.26:1


*Изходен въртящ момент при шофиране и в режим на празен ход.

D13K – мощност/въртящ момент

Полезна мощност съгласно EО 582/2011

D13TC – мощност/въртящ момент

Полезна мощност съгласно EО 582/2011

D13TC се предлага с мощност от 420, 460 и 500 к.с. Нивата на въртящия момент обаче са по-високи, отколкото при другите двигатели D13. D13TC с мощност 460 к.с. достига същото ниво на въртящ момент като D13 с 540 к.с., но при по-ниски обороти. А с I-Save и мощност от 500 к.с. навлиза в територията на D16 с 2800 Nm при същите ниски обороти.

Това се постига благодарение на технологията турбокомпаунд, която използва повторно излишната енергия от отработените газове с помощта на допълнителна турбина след турбокомпресора. Тази енергия се преобразува във въртящ момент директно при коляновия вал – така се получава мощен и изключително икономичен двигател.

D13K380 (279 kW)

 

Максимална мощност при 1700 об/мин

380 к.с.

Максимален въртящ момент при 830 – 1400 об/мин

1814 Nm

D13K420 (309 kW) 

 

Максимална мощност при 1404 – 1700 об/мин

420 к.с. 

Максимален въртящ момент при 905 – 1400 об/мин

2100 Nm 

D13K420TC (309 kW)

 

Максимална мощност при 1230 – 1600 об/мин

420 к.с.

Максимален въртящ момент при 900 – 1230 об/мин

2400 Nm

D13K460 (345 kW)

 

Максимална мощност при 1404 – 1700 об/мин

460 к.с.

Максимален въртящ момент при 945 – 1400 об/мин

2300 Nm

D13K460TC (345 kW)

 

Максимална мощност при 1240 – 1600 об/мин

460 к.с.

Максимален въртящ момент при 900 – 1240 об/мин

2600 Nm 

D13K500 (368 kW) 

 

Максимална мощност при 1404 – 1700 об/мин

500 к.с.

Максимален въртящ момент при 980 – 1400 об/мин

2500 Nm

D13K500TC (368 kW)

 

Максимална мощност при 1250 – 1600 об/мин

500 к.с.

Максимален въртящ момент при 900 – 1250 об/мин

2800 Nm

D13K540 (397 kW) 

 

Максимална мощност при 1458 – 1700 об/мин

540 к.с.

Максимален въртящ момент при 1000–1400 об/мин

2600 Nm

G13C – мощност/въртящ момент

Полезна мощност съгласно EО 582/2011

G13C420 (309 kW)

 

Максимална мощност при 1400 – 1800 об/мин

420 к.с.

Максимален въртящ момент при 1000–1400 об./мин

2100 Nm

G13C460 (338 kW)

 

Максимална мощност при 1700–1800 об./мин

460 к.с.

Максимален въртящ момент при 1050–1400 об/мин

2300 Nm

I-Shift

12-степенна предавателна кутия с демултипликатор и делител със система за автоматична смяна на скоростите. I-Shift може да бъде оборудвана с компактен ретардер, силоотводен дал, допълнителна хидравлична помпа със серво механизъм и маслен радиатор.

Спецификации

Тип

Последна предавка

Въртящ момент на двигателя (Nm)

Одобрение на БТК (тона)

AT2412F Директна  2400 44
AT2612F Директна  2600 100
ATO2612F Повишаваща  2600 100
AT2412G Директна  2400 44
AT2612G Директна  2600 100
ATO2612G Повишаваща  2600 100
AT2812G Директна  2800 60
ATO3112G Повишаваща  3150 100

Спецификации за I-Shift Dual Clutch

Тип 

Последна предавка 

Въртящ момент на двигателя (Nm)

Одобрение на БТК (тона)

SPO2812

Повишаваща

2800

80

Задни мостове

Тип 

Мост

Предавка

Максимален въртящ момент (Nm)

Максимално натоварване на основните/спомагателните мостове (тона)

Одобрение на БТК (тона)

Единична редукция

         

RSS1244B

Единичен

Хипоидна

2800

12

44

RSS1344C/D

Единичен

Хипоидна

2600

13

44

RSS1344E

Единичен

Хипоидна

2800

13

44

RSS1352A

Единичен

Хипоидна

2800

13

52

RSS1356

Единичен

Хипоидна

2400/2800

13

56/44

RSS1360

Единичен

Хипоидна

3550

13

60

RSS1370A/B

Единичен

Хипоидна

3550

13

70

RTS2370A

Тандемен

Хипоидна

3550

23

70

RTS2310A

Тандемен

Хипоидна

3550

23

100

Редукторна главина

         

RSH1370F

Единичен

Конично спираловидно изрязване

3550

13

70

RTH2610F

Тандемен

Конично спираловидно изрязване

3550

26

100

RTH3210

Тандемен

Конично спираловидно изрязване

3550

32

100

RTH3312

Тандемен

Конично спираловидно изрязване

3550

33

120

RTH3815

Тандемен

Конично спираловидно изрязване

3550

38

150

Задни мостове - предавателни числа

RSS1244B

RSS1344C/D

RSS1344E

RSS1352A

RSS1356

RSS1360

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210G

RTH3312B

RTH3815

2.31:1

2.31:1* 2.31:1 2.31:1 2.50:1 2.47:1 2.06:1 2.43:1 2.06:1 3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1 4.14:1

2.47:1

2.47:1* 2.47:1 2.47:1 2.64:1 2.64:1 2.17:1 2.57:1 2.17:1 3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1 4.58:1

2.64:1

2.64:1* 2.64:1 2.64:1 2.79:1 2.85:1 2.31:1 2.83:1 2.31:1 3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1 5.43:1

2.85:1

2.85:1* 2.85:1 2.85:1 3.10:1 3.08:1 2.47:1 3.09:1 2.47:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1 7.22:1

3.08:1

3.08:1* 3.08:1 3.08:1 3.44:1 3.40:1 2.64:1 3.40:1 2.64:1 4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1  

3.36:1

3.36:1* 3.36:1 3.36:1 3.67:1 3.67:1 2.85:1 3.78:1 2.85:1 5.41:1 4.12:1 4.12:1 7.21:1  

 

3.70:1       4.11:1 3.08:1 4.13:1 3.08:1   4.55:1 4.55:1    

 

4.11:1         3.40:1** 4.50:1 3.36:1   5.41:1 5.41:1    

 

4.63:1         3.67:1** 5.14:1 3.70:1     7.21:1    

 

5.29:1         4.11:1** 5.67:1 4.11:1          

 

6.17:1           6.17:1 4.63:1          


* За RSS1344D/E
** За RSS1370B

Комбинации на силови линии

 

D13K380 D13K420   D13K460 D13K500 D13K540 D13K420TC D13K460TC D13K500TC G13C420 G13C460    

I-Shift

                       

AT2412F

                   

AT2612F

                   

ATO2612F

                   
AT2412G                
AT2612G          
ATO2612G          
AT2812G                      
ATO3112G                      

I-Shift Dual Clutch (трансмисия с два съединителя) 

                       

SP02812 

             

Мостове с единична редукция

                       

RSS1244B

     

RSS1344C/D

     

RSS1344E

     

RSS1352A

     

RSS1356

     

RSS1360

     

RSS1370A/B

     

RTS2370A

     

RTS2310A

     

Мостове с редукторна главина

                       

RSH1370F

     

RTH2610F

     

RTH3210

         

RTH3312

         

RTH3815

         

РТО механизми

Предлага се широка гама от РТО решения, които зависят или не зависят от съединителя, за задействане на всички видове оборудване на шасито.

РТО механизми, които не зависят от съединителя

PTER-DIN: Монтиран към двигателя РТО механизъм за директно свързване на хидравлична помпа.
PTER1400: Монтиран към двигателя РТО механизъм за свързване чрез фланец на хидравлична помпа.
PTER-100: Монтиран към двигателя РТО механизъм за свързване чрез фланец на хидравлична помпа.

 

РТО, който зависи от съединителя

PTR-F: Прикрепване чрез свързващ фланец при ниски и високи обороти.
PTR-FL/FH: Прикрепване чрез свързващ фланец при ниски и високи обороти.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Ниски/средни/високи обороти с DIN свързване за директно прикачване на хидравлична помпа.
PTRD-F: Високи обороти с прикрепване чрез свързващ фланец за директно свързване на карданен вал.
PTRD-D: Високи обороти с двойно задвижване. Предно и задно DIN свързване за директно прикрепване на хидравлични помпи.
PTRD-D1: Високи обороти с двойно задвижване. Прикрепване чрез свързващ фланец отзад и DIN прикрепване отпред.
PTRD-D2: Високи обороти с двойно задвижване отзад и единично задвижване отпред. Прикрепване чрез два свързващи фланеца отзад и едно DIN прикрепване отпред.

ПРИБЛИЖЕТЕ СЕ ДО VOLVO FH

Изгответе спецификациите на товарния автомобил, който е перфектен за вас. Всичко това се случва при местния дилър на Volvo Trucks.