VOLVO TRUCKS

Bulgaria

×

Спецификации на силовата линия за Volvo FН

Двигатели

 

D13K  

D13K460TC и D13K500TC

G13C* 

Стандарт за емисиите 

Euro 6 

Euro 6 

Euro 6

Бр. цилиндри 

6

6

Работен обем 

12,8 дм³ 

12,8 дм³ 

12,8 дм³

Ход на буталото 

158 мм 

158 мм 

158 мм

Вътрешен диаметър 

131 мм 

131 мм 

131 мм

Съотношение на компресия 

18:1 (420, 460, 500 к.с.), 17:1 (540 к.с.)

17:01

17:01

Обороти на икономичен режим 

950 – 1400 об/мин 

900 – 1300 об/мин 

1000 – 1400 об/мин

Мощност на спирачката, използваща отработени газове

200 кВт (2300 об/мин)

-

-

Ефект VEB+ 

375 кВт (2300 об/мин)

375 кВт (2300 об/мин)

375 кВт (2300 об/мин)

VEB+ 

опция

опция

опция 

Маслени филтри 

2 пълен поток, 1 байпас  

2 пълен поток, 1 байпас  

2 пълен поток, 1 байпас 

Обем на маслото за смяна, включително масления филтър 

33 л 

35 л 

33 л 

Охладителна система, общ обем 

38 л 

38 л 

39,5 л 


* LNG

Изисквания към горивото

Гориво, несъдържащо сяра (EN590, сяра макс. 10 части на хиляда)
Биодизел поколение 2 (EN15940, синтетичен дизел)

 

Интервал за смяна на маслото

До 100 000 км или веднъж годишно с VDS4. 

Силоотводен вал на двигателя
 

 

Изходен въртящ момент 

Съотношение 

EPTT350 

350 Нм* 

1.26:1

EPTT650 

650 Нм* 

1.26:1

EPTT1000 

1000 Нм* 

1.26:1


*Изходен въртящ момент при шофиране и в режим на празен ход.

D13K & D13TC – мощност/въртящ момент

Полезна мощност съгласно EО 582/2011

D13TC – мощност/въртящ момент

Полезна мощност съгласно EО 582/2011
D13TC се предлага с мощност от 460 или 500 к.с. Нивата на въртящия момент обаче са по-високи, отколкото при другите двигатели D13. D13TC с мощност 460 к.с. достига същото ниво на въртящ момент като D13 с 540 к.с., но при по-ниски обороти. А с I-Save и мощност от 500 к.с. навлиза в територията на D16 с 2800 Nm при същите ниски обороти.
Това се постига благодарение на технологията турбокомпаунд, която използва повторно излишната енергия от отработените газове с помощта на допълнителна турбина след турбокомпресора. Тази енергия се преобразува във въртящ момент директно при коляновия вал – така се получава мощен и изключително икономичен двигател.

 

D13K420 (309 кВт) 

 

Максимална мощност при 1400 – 1800 об/мин 

420 к.с. 

Максимален въртящ момент при 860 – 1400 об/мин 

2100 Nm 

D13K460 (345 кВт) 

 

Максимална мощност при 1400 – 1800 об/мин 

460 к.с. 

Максимален въртящ момент при 900–1400 об/мин 

2300 Nm  

D13K460TC (345 кВт)

 

Максимална мощност при 1250 – 1600 об/мин

460 к.с.

Максимален въртящ момент при 900 – 1300 об/мин

2600 Nm 

D13K500 (368 кВт) 

 

Максимална мощност при 1530 – 1800 об/мин

500 к.с. 

Максимален въртящ момент при 980 – 1270 об/мин

2500 Nm 

D13K500TC (368 кВт)

 

Максимална мощност при 1250 – 1600 об/мин

500 к.с.

Максимален въртящ момент при 900 – 1300 об/мин

2800 Nm

D13K540 (397 кВт) 

 

Максимална мощност при 1450 – 1800 об/мин 

540 к.с. 

Максимален въртящ момент при 1000–1450 об./мин

2600 Nm 

G13C – мощност/въртящ момент

Полезна мощност съгласно EО 582/2011

G13C420 (309 кВт)

 

Максимална мощност при 1400 – 1800 об/мин

420 к.с.

Максимален въртящ момент при 1000–1400 об./мин

2100 Nm

G13C460 (338 кВт)

 

Максимална мощност при 1700–1800 об./мин

460 к.с.

Максимален въртящ момент при 1050–1400 об/мин

2300 Nm

I-Shift

12-степенна предавателна кутия с демултипликатор и делител със система за автоматична смяна на скоростите. I-Shift може да бъде оборудвана с компактен ретардер, РТО, допълнителна хидравлична помпа със серво механизъм и маслен радиатор.

Спецификации

 

Тип

Последна предавка

Въртящ момент на двигателя (Нм)

Одобрение на БТК (тона)

AT2412F

Директна 

2400

44

AT2612F

Директна 

2600

100

ATO2612F

Повишаваща 

2600

100

AT2812F

Директна 

2800

60

ATO3112F

Повишаваща 

3150

100

Спецификации за I-Shift Dual Clutch

 

Тип 

Последна предавка 

Въртящ момент на двигателя (Нм)

Одобрение на БТК (тона)

SPO2812

Повишаваща

2800

80

Задни мостове

 

Тип 

Мост

Предавка

Максимален въртящ момент (Nm)

Максимално натоварване на основните/спомагателните мостове (тона)

Одобрение на БТК (тона)

Единична редукция

         

RSS1244B

Единичен

Хипоидна

2800

12

44

RSS1344C/D

Единичен

Хипоидна

2600

13

44

RSS1344E

Единичен

Хипоидна

2800

13

44

RSS1352A

Единичен

Хипоидна

2800

13

52

RSS1356

Единичен

Хипоидна

2400/2800

13

56/44

RSS1360

Единичен

Хипоидна

3550

13

60

RSS1370A/B

Единичен

Хипоидна

3550

13

70

RTS2370A

Тандемен

Хипоидна

3550

23

70

RTS2310A

Тандемен

Хипоидна

3550

23

100

Редукторна главина

         

RSH1370F

Единичен

Конично спираловидно изрязване

3550

13

70

RTH2610F

Тандемен

Конично спираловидно изрязване

3550

26

100

RTH3210

Тандемен

Конично спираловидно изрязване

3550

32

100

RTH3312

Тандемен

Конично спираловидно изрязване

3550

33

120

RTH3815

Тандемен

Конично спираловидно изрязване

3550

38

150

Задни мостове - предавателни числа

 

RSS1244B RSS1344C/D RSS1344E RSS1352A RSS1356 RSS1360 RSS1370A/B RTS2370A RTS2310A RSH1370F RTH2610F RTH3210G RTH3312B RTH3815
2.31:1 2.31:1* 2.31:1 2.31:1 2.50:1 2.47:1 2.06:1 2.43:1 2.06:1 3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1 4.14:1
2.47:1 2.47:1* 2.47:1 2.47:1 2.64:1 2.64:1 2.17:1 2.57:1 2.17:1 3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1 4.58:1
2.64:1 2.64:1* 2.64:1 2.64:1 2.79:1 2.85:1 2.31:1 2.83:1 2.31:1 3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1 5.43:1
2.85:1 2.85:1* 2.85:1 2.85:1 3.10:1 3.08:1 2.47:1 3.09:1 2.47:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1 7.22:1
3.08:1 3.08:1* 3.08:1 3.08:1 3.44:1 3.40:1 2.64:1 3.40:1 2.64:1 4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1  
3.36:1 3.36:1* 3.36:1 3.36:1 3.67:1 3.67:1 2.85:1 3.78:1 2.85:1 5.41:1 4.12:1 4.12:1 7.21:1  
  3.70:1       4.11:1 3.08:1 4.13:1 3.08:1   4.55:1 4.55:1    
  4.11:1         3.40:1** 4.50:1 3.36:1   5.41:1 5.41:1    
  4.63:1         3.67:1** 5.14:1 3.70:1     7.21:1    
  5.29:1         4.11:1** 5.67:1 4.11:1          
  6.17:1           6.17:1 4.63:1          


* За RSS1344D/E
** За RSS1370B

Комбинации на силови линии

 

 

D13K420  

D13K460

D13K500

D13K540

D13K460TC

D13K500TC

G13C420

G13C460

I-Shift

               

AT2412F

       

AT2612F

 

ATO2612F

 

AT2812F

         

   

ATO3112F

         

   

I-Shift Dual Clutch (трансмисия с два съединителя) 

               

SP02812 

 

   

Мостове с единична редукция

               

RSS1244B

RSS1344C/D

RSS1344E

RSS1352A

RSS1356

RSS1360

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Мостове с редукторна главина

               

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

   

RTH3312

   

RTH3815

   

Силоотводни валове

Предлага се широка гама от РТО решения, които зависят или не зависят от съединителя, за задействане на всички видове оборудване на шасито.

Силоотводни валове, които не зависят от съединителя

PTER-DIN: Монтиран към двигателя силоотводен вал за директно задвижване на хидравлична помпа.
PTER1400: Монтиран към двигателя силоотводен вал за свързване чрез фланец на хидравлична помпа.
PTER-100: Монтиран към двигателя силоотводен вал за свързване чрез фланец на хидравлична помпа.

 

РТО, който зависи от съединителя
 

PTR-F: Прикрепване чрез свързващ фланец при ниски и високи обороти.
PTR-FL/FH: Прикрепване чрез свързващ фланец при ниски и високи обороти.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Ниски/средни/високи обороти с DIN свързване за директно прикрепване на хидравлична помпа.
PTRD-F: Високи обороти с прикрепване чрез свързващ фланец за директно свързване на карданен вал.
PTRD-D: Високи обороти с двойно задвижване. Предно и задно DIN свързване за директно прикрепване на хидравлични помпи.
PTRD-D1: Високи обороти с двойно задвижване. Прикрепване чрез свързващ фланец отзад и DIN прикрепване отпред.
PTRD-D2: Високи обороти с двойно задвижване отзад и единично задвижване отпред. Прикрепване чрез два свързващи фланеца отзад и едно DIN прикрепване отпред.

ПРИБЛИЖЕТЕ СЕ ДО VOLVO FH

Изгответе спецификациите на товарния автомобил, който е перфектен за вас. Всичко това се случва при местния дилър на Volvo Trucks.