TRUCKS

Спецификации на шасито за Volvo FH

 

Височини на шасито

 

X-Low (влекач)

приблизително 810 мм

Ниско

приблизително 850 мм

Средно

приблизително 900 мм

Високо

приблизително 1 000 мм

X-High

приблизително 1 200 мм

Максимално натоварване на предния мост (тона)

 

 

Въздушно

Ресорно

Много ниско

7.5

-

Ниско

8

-

Средно

10/20*

9

Високо

10/20*

10/18**

X-High

-

10/20**


* С двойни предни мостове (FAL20 на GRAS-GR)
** С двойни предни мостове (FAA20/FAA21)

Задно окачване

 

Тип

Мостове

Окачване

Натоварване на основните/спомагателните мостове

Редукция

Спомагателни мостове

Единичен

       

 

RAD-L90

4×2

Параболично/ресорно

13 тона

Единична/редукторна главина

 

RAD-GR

4×2

Въздушно

11,5/13 тона

Единична/редукторна главина

 

RAD-G2

4×2

Въздушно (за строителството)

13 тона

Редукторна главина

 
           

Спомагателен мост

         

RADT-GR

6×2

Въздушно

19/20,5/22,5/23 т

Единична/редукторна главина

Задноразположен спомагателен мост (фиксиран/управляем/самостоятелно управляем мост)

RAPD-GR

6×2

Въздушно

19/22 тона

Единична/редукторна главина

Предно разположен спомагателен мост (фиксиран/активно управляем)

RADD-G2

6×4/8×4

Въздушно (за строителството)

21/23/26 тона

Единична/редукторна главина

 

RADD-BR

6×4/8×4

Параболично

21 тона

Единична/редукторна главина

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Параболично/конвенционално ресорно

23/26 тона

Единична/редукторна главина

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Конвенционално ресорно

26/32 тона

Редукторна главина

 

RADD-TR3

8x4

Конвенционално ресорно

38 тона

Редукторна главина

 

RADD-GR

6×4/8×4

Въздушно

21/23/26 тона

Единична/редукторна главина

 

RAPDT-GR

8×2

Въздушно

27/30/30,5/31,5/32 тона

Единична/редукторна главина

Предноразположен спомагателен мост (управляем) + задноразположен спомагателен мост (фиксиран/управляем)

RADDT-GR

8×4/10×4

Въздушно

27/33/36 тона

Единична/редукторна главина

Задноразположен спомагателен мост (управляем)

RAPDD-GR

8×4

Въздушно

27/30,5/32/35 тона

Единична/редукторна главина

Предноразположен спомагателен мост (управляем)

RADDT-G2

8×4/10×4

Въздушно (за строителството)

27/33/36 тона

Единична/редукторна главина

Задноразположен спомагателен мост (управляем)

Височини за прикачване на лафета

 

Задвижване

Височина шаси

Окачване

Височина на рамата

Височина на лафета*

Гума

Мин. височина на прикачване

Номинална височина при движение**

4×2

Много ниско

RAD-GR

266

140

295-55

867

912

 

Много ниско

RAD-GR

266

140

295-60

887

932

 

Ниско

RAD-GR

266

140

315-60

955

1015

 

Средно

RAD-GR

266

140

315-70

1014

1075

 

Средно

RAD-GR

300

140

315-70

1031

1092

 

Високо

RAD-GR

266

140

315-80

1056

1147

 

Високо

RAD-GR

300

140

315-80

1090

1164

6×2

Ниско

RADT-GR

266

160

315-60

975

1035

 

Средно

RADT-GR

266

160

315-70

1034

1095

 

Средно

RADT-GR

300

160

315-70

1051

1112

 

Високо

RADT-GR

300

150*

315-80

1160

1234

 

Средно

RAPD-GR

266

160

315-70

1034

1095

 

Средно

RAPD-GR

300

160

315-70

1051

1112

 

Високо

RAPD-GR

266

160

315-80

1076

1167

 

Високо

RAPD-GR

300

160

315-80

1110

1184

6×4

Високо

RADD-GR

300

150*

315-80

1173

1234

8×4

Високо

RAPDD-GR

300

160

315-80

1137

1207

 

* +60 милиметра височина за монтиране
** Приблиз. височини

Тегличи
Централно монтиран, частично монтиран от долната страна и монтиран от долната страна теглич за ремарке с централна ос. Тегличите позволяват монтиране на интервали от 25 милиметра.

Резервоари за гориво
Алуминиеви или стоманени резервоари с вместимост от 150 до 900 литра. Максималната вместимост за гориво е 1 480 литра за влекач 4×2. Резервоари за LNG с размери 115 кг (275 л), 155 кг (375 л) и 205 кг (495 л).

Резервоари за AdBlue
Обем от 32 до 100 литра. Помпата за AdBlue е вградена в модула на резервоара за AdBlue. Пластмасови.

Лафети
Сертифицираният монтаж позволява натоварване до 36 тона. В гамата е включен стандартен по ISO лафет с L-образни профили на различна височина, което позволява значителна свобода на избора. Монтираният посредством фланец лафет е вариант с ниско тегло, тъй като не изисква допълнителна метална плоча за прикрепване. Височината на седловото прицепно устройство над шасито е от около 140 милиметри. За определени спецификации като опция се предлагат вградено смазване и индикатор на свързването с ремаркето.

Спирачки
EBS (Спирачна система с електронно управление) осигурява първокласна реакция и усещане за спиране, като същевременно осигурява достъп до множество удобни функции. EBS вече се предлага както за дискови спирачка, така и за барабанни спирачки Volvo Z-cam (за избран диапазон от конфигурации на мостовете и височини на шасито). Надградете спирачната система, като добавите към нея пакета EBS Medium или някоя от допълнителните опции.

Volvo Dynamic Steering
Активна кормилна система с наслагване на въртящия момент. Осигурява по-голяма сила върху кормилното управление при ниски скорости, намалява отката на волана и го задържа в положение точно напред при спиране върху повърхности с разпределено триене. Воланът се връща автоматично в неутрално положение при движение както напред, така и назад.
Volvo Dynamic Steering вече се предлага за всички конфигурации на мостовете, включително за автомобили с двойни предни мостове. Предлага се в комбинация с индивидуално предно окачване.

Повдигане на тандемния мост
Дава възможност за изключване и повдигане на най-задния задвижващ мост с цел намаляване на разхода на гориво и радиуса на завой. Чрез натискане на бутон на арматурното табло водачът може да повдигне моста, когато товарният автомобил е без товар. При натоварване на автомобила мостът се спуска и се задейства автоматично.
Повдигането на тандемния мост се предлага за конфигурации 6×4 и 8×4 (с тандемен спомагателен мост), оборудвани с дискови спирачки.

Задноразположени спомагателни мостове
Предлагат се в няколко конфигурации – фиксирани с единични или сдвоени колела, самостоятелно управляеми или активно управляеми. Натоварване на мостовете: 7,5, 9,5, 10 или 15 тона.

Предноразположени спомагателни мостове
Предлагат се във фиксирани и активно управляеми варианти, както за влекачи, така и за шаси кабини. Натоварване на мостовете: 4,5, 7,5 или 9 тона.

EBS medium

Контрол на състоянието на EBS
Контролиране състоянието на EBS посредством електронната система на товарния автомобил TEA2+ и Volvo Tech Tool.

Помощ при стартиране по наклон
Спирачките се освобождават само при наличие на достатъчен въртящ момент за задвижване на камиона напред.

Анализ на износването на спирачните накладки
Предупреждение за спирачните накладки – изчислява оставащия пробег, който може да бъде изминат с настоящите спирачни накладки. (Само за дискови спирачки.)

Автоматично освобождаване на паркинг спирачката
Паркинг спирачката се освобождава, когато водачът натисне педала на газта при включена предавка (само за скоростна кутия I-Shift).

Допълнителни опции

Усъвършенствана спирачна функция за подобряване на стабилността на композицията
Позволява на водача да поиска постепенно спиране на ремаркето. Тогава спирачката се задейства автоматично и рискът от усукване на ремаркето намалява.

ESС (Електронен контрол на стабилността)
Системата за стабилност на спирачките ги задейства поотделно за всяко колело, като по този начин осигурява стабилност за цялата композиция и противодейства на усукването, преобръщането и люлеенето на ремаркето. ESС изпълнява законодателните изисквания за електронен контрол на стабилността на автомобила и се предлага за автомобили с 2 или 3 моста.

Светлини при аварийно спиране
При рязко спиране при скорост над 50 км/ч спирачните светлини мигат четири пъти в секунда.

Хидравличен ретардер
Компактен ретардер, монтиран на скоростната кутия, с максимален ефект 680 кВт.

ХАРЕСВА ЛИ ВИ? ИЗПРОБВАЙТЕ ГО

Единственият начин да получите реални впечатления от динамичното ново шаси е да седнете зад волана. Ключовете са у местния дилър на Volvo Trucks.