Всички нива на мощност за двигателя D8K са сертифицирани за синтетично дизелово гориво (HVO). Един от вариантите на D8K с 320 к.с. ще работи с чист биодизел (B100) – сертифициран за Euro 6. Той представлява перфектната опция, ако искате да спомогнете за опазване на околната среда и да се възползвате от преференциите, предлагани на вашия пазар.
|
D8K |
G9K320 |
---|---|---|
Бр. цилиндри |
6 |
6 |
Работен обем |
7,7 дм3 |
8,9 дм3 |
Ход на буталото |
135 мм |
144,5 мм |
Вътрешен диаметър |
110 мм |
114 мм |
Съотношение на компресия |
17.5:1 |
12:1 |
Обороти на икономичен режим |
1 000–1 700 об/мин |
1200–1700 об./мин. |
Спирачен ефект на двигателната спирачка (2800 об./мин.) |
120 кВт |
- |
Спирачен ефект на компресионната спирачка (2 800 об./мин.) |
170 кВт |
- |
Маслени филтри |
1 |
2 |
Обем на маслото за смяна, включително масления филтър |
25.5 л |
27,6 л |
Охладителна система, общ обем |
17 л |
12,4 л |
Интервал за смяна на маслото
До 100 000 км или веднъж на всеки две години с VDS4 и VDS4.5.
Изисквания към горивото
EN 590 (стандарт на ЕС) съдържание на сяра макс. 10 части на хиляда.
Силоотводен вал, монтиран на двигателя
Предавателно отношение 1:1, изходен въртящ момент 600 Nm при движение и в спряло положение.
Версия на биодизел
D8K320 се предлага и във версия на биодизел (B100), сертифицирана за Euro 6. За информация относно интервалите за обслужване се свържете с дилъра на Volvo.
Нетна изходна мощност съгласно: EC 582/2011
D8K250 (184 кВт) |
|
---|---|
Максимална мощност при 2 100 об/мин |
250 к.с. |
Максимален въртящ момент при 900–1 700 об/мин |
950 Nm |
D8K280 (206 кВт) |
|
Максимална мощност при 2 100 об/мин |
280 к.с. |
Максимален въртящ момент при 950–1 700 об/мин |
1050 Nm |
D8K320 (235 кВт) |
|
Максимална мощност при 2 100 об/мин |
320 к.с. |
Максимален въртящ момент при 1 050–1 600 об./мин. |
1200 Nm |
D8K350 (258 кВт) |
|
Максимална мощност при 2 200 об/мин |
350 к.с. |
Максимален въртящ момент при 1 200–1 600 об/мин |
1400 Nm |
Нетна изходна мощност съгласно: EC 582/2011
G9K320 |
|
Максимална мощност при 2000 – 2100 об/мин |
320 к.с. (239 кВт) |
Максимален въртящ момент при 1300 – 1400 об/мин |
1 356 Nm |
I-Shift е скоростна кутия от Volvo с автоматична смяна на скоростите за всички приложения. Добре позната с бързата смяна на скоростите, тя едновременно увеличава комфорта за водача и намалява разхода на гориво. Може да бъде оборудвана със силоотводен вал или авариен усилвател на сервоуправление. При някои приложения се предлага допълнителен маслен охладител на трансмисията. I-Shift се управлява чрез ръкохватка зад волана.
Базов (TP-BAS)
Базовият софтуер е проектиран така, че да отговаря на повечето транспортни изисквания.
Дистрибуция и строителство (TP-DICON)
Подобряване на ефективността при по-трудни условия, например при маневриране в тесни пространства.
Икономия на гориво (TP-FUEC) Създаден за оптимизиране на шофирането с цел постигане на максимална икономия на гориво.
Софтуерни пакети за I-Shift
Функции |
TP-BAS |
TP-DICON |
TP-FUEC |
---|---|---|---|
Базова стратегия за смяна на предавките |
● |
● |
● |
Смяна на предавките „производителност“ |
● |
● |
● |
Базово регулиране на избора на предавки |
● |
● |
● |
Контрол на температурата на маслото в скоростната кутия |
● |
● |
● |
Подобрена стратегия за смяна на предавките |
|
● |
● |
Контрол при потегляне |
|
● |
● |
I-Roll |
|
|
● |
Забавяне/активиране на режима с пълна газ |
|
|
● |
Допълнителни опции |
|
|
|
Подобрени PTO функции |
● |
● |
● |
Подобрено регулиране на избора на предавки, вкл. преминаване към по-ниска предавка |
● |
● |
● |
Ръчните скоростни кутии работят с помощен серво механизъм. Късият лост за скоростите, поставен в тунела, е без вибрации, а включването на скоростите са извършва с кратко, отривисто движение. Автоматичната трансмисия се задейства с натискане на бутони. Всички скоростни кутии могат да бъдат оборудвани със силоотводен вал.
Тип |
|
Брой предавки |
Максимален въртящ момент |
Одобрение на БТК |
D8K250 |
D8K280 |
D8K320 |
D8K350 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
AL306 |
Автоматични скоростни кутии |
6 |
1300 Nm |
32 тона |
● |
● |
● |
● |
Тип |
|
Брой предавки |
Максимален въртящ момент |
Одобрение на БТК |
D8K250 |
D8K280 |
D8K320 |
D8K350 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ZTO1006 |
Ръчна |
6 |
1050 Nm |
32 тона |
● |
● |
|
|
ZTO1109 |
Ръчна |
9 |
1200 Nm |
44 тона |
● |
● |
● |
● |
Тип |
|
Брой предавки |
Максимален въртящ момент |
Одобрение на БТК |
D8K250 |
D8K280 |
D8K320 |
D8K350 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
AL306 |
Автоматични скоростни кутии |
6 |
1300 Nm |
32 тона |
● |
● |
● |
● |
Тип |
Мост |
Предавка |
Максимален въртящ момент |
Макс. натоварване на мостовете |
Одобрение на БТК |
---|---|---|---|---|---|
Единична редукция |
|
|
|
|
|
RSS1344C |
Единичен |
Хипоидна |
2600 Nm |
13 тона |
44 тона |
RTS2370A |
Тандемен |
Хипоидна |
3550 Nm |
23 тона |
70 тона |
Редукторна главина |
|
|
|
|
|
RSH1370F |
Единичен |
Конична предавка със спираловидни зъби |
3550 Nm |
13 тона |
70 тона |
RTH2180C |
Тандемен |
Хипоидна |
1200 Nm |
21 тона |
80 тона |
RSS1344C |
RTS2370A |
RSH1370F |
RTH2180C |
---|---|---|---|
2.64:1 |
3.09:1 |
3.76:1 |
2.96:1 |
2.85:1 |
3.40:1 |
4.12:1 |
3.08:1 |
3.08:1 |
3.78:1 |
4.55:1 |
3.22:1 |
3.36:1 |
4.13:1 |
4.67:1 |
3.36:1 |
3.70:1 |
4.50:1 |
5.41:1 |
3.52:1 |
4.11:1 |
5.14:1 |
6.18:1 |
3.70:1 |
4.63:1 |
5.67:1 |
7.21:1 |
3.89:1 |
5.29:1 |
6.17:1 |
|
4.12:1 |
6.17:1 |
|
|
4.35:1 |
|
|
|
4.62:1 |
|
|
|
4.82:1 |
|
|
|
5.12:1 |
|
|
|
5.43:1 |
|
|
|
5.86:1 |
|
|
|
6.31:1 |
|
Вариант на PTO |
Тип |
Предавателно отношение |
Максимален въртящ момент (Nm) |
Въртене |
---|---|---|---|---|---|
ZTO1006 |
PTR-ZF4 |
Фланец |
1:1.699 |
320 |
Същото |
|
PTR-ZF5 |
Помпа |
1:1.699 |
320 |
Същото |
|
PTR-FH5 |
Фланец |
1:0.963 |
450 |
Същото |
|
PTR-PH4 |
Помпа |
1:0.963 |
450 |
Същото |
|
|
|
|
|
|
ZTO1109 |
PTR-ZF2 |
Фланец |
1:1.903 |
410 |
Същото |
|
PTR-ZF3 |
Помпа |
1:1.903 |
410 |
Същото |
|
PTR-FH1 |
Фланец |
1:0.970 |
800 |
Обратно |
|
PTR-PH1 |
Помпа |
1:0.970 |
800 |
Обратно |
|
PTR-FH2 |
Фланец |
1:1.253 |
430 |
Същото |
|
PTR-PH2 |
Помпа |
1:1.253 |
430 |
Същото |
|
PTR-FH5 |
Фланец |
1:1.778 |
450 |
Същото |
|
PTR-PH4 |
Помпа |
1:1.778 |
450 |
Същото |
|
PTRA-PH1* |
Помпа |
1:0.970 |
600 |
Обратно |
|
PTRA-PH2* |
Помпа |
1:1.253 |
430 |
Същото |
|
|
|
|
|
|
AT2412F |
PTRD-D1D (TPTT730) |
Фланец |
1:1.292–1.645 |
730 |
Обратно |
|
PTRD-D1D (TPTT730) |
Помпа |
1:1.292–1.645 |
730 |
Същото |
|
PTRD-D1D (TPTT870) |
Фланец |
1:1.040–1.325 |
870 |
Обратно |
|
PTRD-D1D (TPTT870) |
Помпа |
1:1.040–1.325 |
870 |
Същото |
|
PTR-FH1 |
Фланец |
1:0.705–0.897 |
1000 |
Обратно |
|
PTR-PH1 |
Помпа |
1:0.705–0.897 |
1000 |
Обратно |
|
PTR-FH2 |
Фланец |
1:0.910–1.159 |
430 |
Същото |
|
PTR-PH2 |
Помпа |
1:0.910–1.159 |
430 |
Същото |
|
|
|
|
|
|
AL306 |
PR-HP4T |
Помпа |
1:1.401 |
400 |
Същото |
|
PR-HP4TL |
Помпа |
1:1.139 |
400 |
Същото |
|
PR-HP6TH |
Помпа |
1:1.401 |
600 |
Същото |
|
PR-HP6TL |
Помпа |
1:1.139 |
600 |
Същото |
|
|
|
|
|
|
D8K |
PTER1400 |
Фланец |
1:1.000 |
600** |
Обратно |
|
PTER-DIN |
Помпа |
1:1.000 |
600** |
Обратно |
|
PTER-100 |
Фланец |
1:1.000 |
600** |
Обратно |
*Допълнителен PTO като опция за PTR-ZF2 / ZF3
**С AT2412F, максимален въртящ момент при шофиране = 150 Nm