Спецификации на шасито за Volvo FMX

  • Височини на шасито
  • Макс. натоварване на предния мост
  • Задно окачване
  • Тегличи
  • Резервоари за гориво
  • Резервоари за АdBlue
  • Лафети
  • Volvo Dynamic Steering
  • Повдигане на тандемния мост
  • Автоматичен контрол на сцеплението
  • Спомагателни оси, разположени след задвижващия мост
  • Спомагателни оси, разположени пред задвижващия мост
  • Спирачки

Височини на шасито

Средно  приблизително 900 мм
Високо приблизително 1 000 мм
X-High  приблизително 1 200 мм
XX-High  приблизително 1 240 мм

Максимално натоварване на предния мост (тона)

  Въздушно  Ресорно 
Средно  10 
Високо  10/20*
X-High    10/20*
XX-High    10/20*
* С двойни предни мостове (FAA20/FAA21)

Максимално натоварване на предния мост (тона)

FA-LOW Нисък преден мост за средна височина на шасито, натоварване на моста до 9 тона.
FA-MED Среден преден мост за средна височина на шасито, натоварване на моста до 10 тона.
FA-HIGH Висок преден мост за голяма височина на шасито, натоварване на моста до 10 тона.
FA-XHIGH Много висок преден мост за допълнителна височина на шасито, натоварване на моста до 10/18* тона.
FA-XXHIGH Задвижван преден мост, натоварване на моста до 9/18* тона.
Двойни предни мостове – FA-HIGH/FA-XHIGH Предлагат се с конфигурации 8×2 и 8×4, натоварване на моста до 18 тона.

Задно окачване

Тип Комбинация на мостовете Тип на окачването Натоварване на основните/спомагателните мостове Редукция Други мостове
Единичен           
RAD-L90 4×2 Ресорно/многолистово 13 тона Единична/редукторна главина  
RAD-GR 4×2 Въздушно  13 тона Единична/редукторна главина  
RAD-G2 4×2 Въздушно  13 тона Единична/редукторна главина  
RAD-L90 4×4 Ресорно/многолистово 13 тона Редукторна главина   
           
Спомагателен мост           
RADT-AR 6×2 Параболично 19/21 тона Единична/редукторна главина Фиксиран спомагателен мост
RADT-GR 6×2/8×2 Въздушно 19/20,5/22,5/23 т Единична/редукторна главина Фиксиран/управляван/самостоятелно управляван предно разположен спомагателен мост
RAPD-GR 6×2 Въздушно 19/22 тона Единична/редукторна главина Фиксиран/активно управляем задно разположен спомагателен мост
RADD-G2 6×4/8×4 Въздушно 21/23/26 тона Единична/редукторна главина  
RADD-BR 6×4/8×4 Параболично 21 тона Единична/редукторна главина  
RADD-TR1 6×4/8×4 Параболично/конвенционално ресорно 23/26 тона Единична/редукторна главина  
RADD-TR2 6×4/8×4 Конвенционално ресорно 26/32 тона Редукторна главина  
RADD-GR 6×4/8×4 Въздушно 21/23/26 тона Единична/редукторна главина  
RADD-BR 6×6 Параболично 21 тона Редукторна главина  
RADD-TR1 6×6 Параболично/конвенционално ресорно 26 тона Редукторна главина  
RADD-TR2 6×6 Конвенционално ресорно 26/32 тона Редукторна главина  
RAPDT-GR 8×2 Въздушно 27/30/30,5/31,5/32 тона Единична/редукторна главина 3 моста/управляем спомагателен мост, разположен след задвижващия мост, и управляем или фиксиран мост, разположен пред задвижващия мост
RADDT-GR 8×4 Въздушно 27/33/36 тона Единична/редукторна главина 3 моста/активно управляван предно разположен спомагателен мост
RAPDD-GR 8×4 Въздушно 27/30,5/32/35 тона Единична/редукторна главина 3 моста/активно управляван спомагателен мост, разположен след задвижващия мост
RADDT-G2 8×4 Въздушно 27/33/36 тона Единична/редукторна главина 3 моста/активно управляван предно разположен спомагателен мост
RADD-BR 8×6 Параболично 21 тона Редукторна главина  
RADD-TR1 8×6 Параболично/конвенционално ресорно 26 тона Редукторна главина  
RADD-TR2 8×6 Конвенционално ресорно 26/32 тона Редукторна главина  

Тегличи
Централно монтирани, частично монтирани от долната страна и монтирани от долната страна тегличи за ремаркета с централна ос. Тегличите позволяват монтиране на интервали от 25 милиметра. 

Резервоари за гориво
Алуминиеви или стоманени резервоари с вместимост от 150 до 900 литра. Максималната вместимост за гориво е 1 480 литра за влекач 4×2. 

Резервоари за АdBlue
Пластмасови. Обем от 32 до 90 литра. Помпата за AdBlue е вградена в модула на резервоара за AdBlue. 

Лафети
Сертифицираният монтаж позволява натоварване до 36 тона. В гамата е включен стандартен по ISO лафет с L-образни профили на различна височина, което позволява значителна свобода на избора. Монтираният посредством фланец лафет е вариант с ниско тегло, тъй като не изисква допълнителна метална плоча за прикрепване. Височината на седловото прицепно устройство над шасито е от около 140 милиметри. За определени спецификации като опция се предлагат вградено смазване и индикатор на свързването с ремаркето.

Спирачки
EBS (Спирачна система с електронно управление) осигурява първокласна реакция и усещане за спиране, като същевременно осигурява достъп до множество удобни функции. EBS вече се предлага както за дискови спирачка, така и за барабанни спирачки Volvo Z-cam (за избран диапазон от конфигурации на мостовете и височини на шасито). Надградете спирачната система, като добавите към нея пакета EBS Medium или някоя от допълнителните опции.

Volvo Dynamic Steering
Активна кормилна система с наслагване на въртящия момент. Осигурява по-голяма сила върху кормилното управление при ниски скорости, намалява отката на волана и го задържа в положение точно напред при спиране върху повърхности с разпределено триене. Воланът се връща автоматично в неутрално положение при движение както напред, така и назад.

Volvo Dynamic Steering вече се предлага за всички конфигурации на мостовете с изключение на тези със задвижващ преден мост (4×4, 6×6, 8×6 и 10×6).

Повдигане на тандемния мост
Дава възможност за изключване и повдигане на най-задния двигателен мост с цел намаляване на разхода на гориво и радиуса на завой. Чрез натискане на бутон на арматурното табло водачът може да повдигне моста, когато товарният автомобил е без товар. При натоварване на автомобила мостът се спуска и се задейства автоматично.

Повдигането на тандемния мост се предлага за конфигурации 6×4 и 8×4 (с тандемен спомагателен мост), оборудвани с дискови спирачки.

Автоматичен контрол на сцеплението (ATC)
Задейства автоматично задвижващия преден мост, когато е необходимо, и го изключва, когато теренът позволява, като пести гориво и подобрява маневреността. ATC се предлага като стандартно оборудване при всички конфигурации на Volvo FMX със задвижващ преден мост (4×4, 6×6, 8×6 и 10×6).

Задно разположени спомагателни мостове
Предлагат се в няколко конфигурации – фиксирани с единични или сдвоени колела, самоуправлявани или активно управлявани. Натоварване на мостовете: 7,5, 9,5 или 10 тона. 

Предно разположени спомагателни мостове
Предлагат се във фиксирани и активно управлявани варианти, както за влекачи, така и за шаси кабини. Натоварване на мостовете: 7,5 или 9 тона.

EBS MEDIUM

В допълнение на пакета EBS Standard, EBS Medium предлага следните функции:

Контрол на състоянието на EBS
Контролиране състоянието на EBS посредством електронната система на товарния автомобил TEA2+ и Volvo Tech Tool.

Помощ при стартиране по наклон
Спирачките се освобождават само при наличие на достатъчен въртящ момент за задвижване на товарния автомобил напред.

Анализ на износването на спирачните накладки
Предупреждение за спирачните накладки – изчислява оставащия пробег, който може да бъде изминат с настоящите спирачни накладки. (Само за дискови спирачки.)

Автоматично освобождаване на паркинг спирачката
Паркинг спирачката се освобождава, когато водачът натиска педала на газта и скоростния лост е включен (само за скоростна кутия I-Shift).

ДОПЪЛНИТЕЛНИ ОПЦИИ

В допълнение на програмните пакети се предлагат следните опции:

Усъвършенствана спирачна функция за подобряване на стабилността на композицията
Позволява на водача да зададе постепенно спиране на ремаркето. Тогава спирачката се задейства автоматично и рискът от усукване на ремаркето намалява.

ESP (Електронна програма за стабилност)
Системата за стабилност на спирачките ги задейства поотделно за всяко колело, като по този начин осигурява стабилност за цялата композиция и противодейства на усукването, преобръщането и люлеенето на ремаркето. ESP изпълнява законодателните изисквания за електронен контрол на стабилността на автомобила и се предлага за автомобили с 2 или 3 моста.

Светлини при аварийно спиране
При рязко спиране при скорост над 50 км/ч спирачните светлини мигат четири пъти в секунда. 

Хидравличен ретардер
Компактен ретардер, монтиран на скоростната кутия, с максимален ефект 440 кВт.

Изтегляне

Спецификация на шасито

Изтегляне на пълните спецификации на шасито като PDF файл. Изтегляне(PDF, 3.4 MB)
Свържете се с местен дилър

Харесва ли ви? Шофирайте го

Единственият начин да получите реални впечатления от динамичното ново шаси е да седнете зад волана. Ключовете са у местния дилър на Volvo Trucks.

Свържете се с местен дилър