Системата е невероятно бърза; задействането на зъбчатата муфа отнема по-малко от половин секунда. Това осигурява максимално сцепление и мобилност през цялото време.

Йонас Одермалм

Мениджър строителен сегмент, Volvo Trucks

Видео клип на тест в реално време на автоматичния контрол на сцеплението

4-годишната Софи в

Нашито най-тежко тестово шофиране досега

АТС се включва автоматично

Как работи

Когато е хлъзгаво, автоматичният контрол на сцеплението включва и изключва автоматично задвижването на предните колела, точно когато ви е необходимо. Сензорите в задните колела детектират момента, в който започвате да губите сцепление, и задвижването на всички колела се включва незабавно. След това зъбчатата муфа прехвърля мощността към задвижващия преден мост и товарният автомобил продължава да се движи без намаляване на въртящия момент или скоростта. Задвижващият преден мост остава активиран, докато водачът не освободи педала на газта.

ATC не изисква намеса от страна на водача – то просто действа. Предвиден е обаче превключвател в индикаторното табло, който ви дава възможност да задействате ръчно предния мост, или ако условията на шофиране станат изключително тежки, да включите всички блокировки на диференциала.

Тази доказала се система се предлага от години като функция при Volvo Construction Equipment (Строително оборудване от Volvo). Ние сме първият производител, който въведе тази революционна система в товарните автомобили за строителството.

ATC се използва само когато е необходимо, за да се спести гориво и да се намали износването

Спестете скъпоценно гориво

Нашето проучване показва, че в повечето случаи задвижването на всички колела е необходимо през 5% от времето. Това означава, че през 95% от времето задвижващият преден мост прахосва гориво. Автоматичният контрол на сцеплението ви помага да увеличите горивната ефективност. Когато не ви е необходимо допълнително сцепление, системата изключва автоматично предния мост, като намалява по този начин разхода ви на гориво с до 2% (на база на цикъл на шофиране при регионални превози). Автоматичното изключване на предния мост също намалява износването.

ATC осигурява цялото сцепление, когато ви е необходимо

Без компромиси

Задвижващият преден мост ви изважда от затруднения. Но когато е включен, влошава маневреността. За разлика от системите с постоянно задвижване на всички колела, ATC ви осигурява най-доброто от двата свята. Когато задвижващият преден мост е включен, получавате цялото сцепление, което ви е необходимо. А когато е изключен (което се случва през повечето време), подобрявате маневреността на товарния си автомобил.

Шасито на Volvo FMX е проектирано така, че да предпазва всички важни части

Всичко е защитено

Шасито на Volvo FMX е проектирано така, че да предпазва всички важни части. Паралелните щанги и кормилните щанги са поставени на една линия с моста, вътре в защитния кожух на моста. Спирачните камери и резервоарите за гориво също са добре защитени.

Задвижващият преден мост е в същата позиция като незадвижващия, което ви осигурява много по-добър ъгъл на подход при изкачване на стръмни склонове (28° при задвижващ преден мост и размери на гумите 13R22.5). Задвижващият преден мост се предлага и със задно въздушно окачване, което осигурява пътен просвет 300 милиметра.

Научете повече за задното въздушно окачване
Предлагани конфигурации за Volvo FMX с автоматичен контрол на сцеплението

Предлагани конфигурации

  • Шаси кабина 4×4
  • Влекач 4×4
  • Шаси кабина 6×6
  • Влекач 6×6
  • Шаси кабина 8×6
  • Шаси кабина 10×6

Свържете се с местен дилър

Вие държите нещата под контрол

Искате да тествате сами автоматичния контрол на сцеплението? Свържете се с местния дилър на Volvo Trucks.

Свържете се с местен дилър